چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

گیمر
بازی سازی دیجیتال

چگونه به یک گیمر حرفه ای تبدیل شویم؟

چگونه یک گیمر شویم؟ آن هم یک گیمر حرفه ای!  بازی کردن در کل مدت زندگی، مانند یک رویای دوره نوجوانی است که تا کنون پیشرفت کرده است. در واقع در گذشته، دریافت پول در ازای انجام بازی مورد علاقه تان چیزی بود که خیلی از جوان ها و نوجوان ها فقط درباره آن خیال بافی می کردند. اما در سال 2012 و بعد از ان با شیب بیش تر ، این رویا برای گیمرهای با استعداد و سخت کوش تبدیل به یک واقعیت شد.

ESport یا ورزش های الکترونیکی در سرتاسر کشورها گسترش پیدا کردند و عده زیادی از مخاطبین بین بازه سنی 15 تا 30 سال جذب انجام آنلاین و زنده این بازی ها (ورزش های الکترونیکی) شدند. از میان میلیون ها نفر از  افرادی که بازی هایی مانند Starcraft، Halo یا League of Legends را انجام می دهند، عده بسیاری از این افراد به علت کسب درآمد های بالا از این روش، کل روز خود را به صورت تمام وقت برای بازی های زنده (live) می گذارند. برخی از گیمرهای حرفه ای نیز از طریق اسپانسرینگ، کارهای تیمی و برد در مسابقات درآمد های بسیار بالایی دارند.

گیمر

لقب و انتخاب آواتار

مرحله اولی که باید به سمت تبدیل شدن به یک گیمر حرفه ای باید پیش برویم انتخاب آواتار مناسب است؛ این اولین تعاملی است که یک گیمر حرفه ای بالقوه باید خود را در میان جامعه بازیکنان معرفی کند. نماد، نام کاربری، نام بازی، نام مستعار، برچسب بازیگر، نام و نام خانوادگی، یا دسته، یک نام (معمولا نام مستعار) است که توسط یک بازی های ویدئویی تصویب شده است، که به عنوان استاندارد اولیه و اصلی ترجیح داده شده و در انجمن بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نام های کاربری در بازی های با پشتیبانی چند نفره آنلاین و یا در کنوانسیون های ورزشی الکترونیکی شایع است.

به طور مشابه، یک برچسب قبیله یک پیشوند یا پسوند است که با نامی مشخص می شود که شخصیتی در یک قبیله دارد. کلین ها به طور کلی گروهی از گیمرها هستند که به عنوان یک تیم در برابر سایر قبیله ها بازی می کنند. آنها اغلب در بازی های چند نفره آنلاین پیدا می شوند که در آن یک تیم می تواند با یکدیگر کنار بیایند. تیم ها عموما زیر بخش هایی در همان قبیله هستند و در مدارهای بازی به عنوان یک وابستگی صرفا رقابتی در نظر گرفته می شوند. این بازیکنان معمولا در لیگ آنلاین مانند لیگ آماتور Cyberathlete (C.A.L.) و شرکت اصلی لیگ حرفه ای با عنوان لیگ Cyberathlete (C.P.L.) که در آن همه بازیکنان گروه بندی به عنوان تیم و نه قبیله برچسب گذاری شده اند.

گروه و اداره کننده آن

یک قبیله، گروه یا گروهی گروهی از بازیکنان هستند که معمولا تحت رهبری غیر رسمی یا رسمی مدیر هستند. قبیله ها اغلب توسط علاقه مندان بازی ایجاد می شوند؛ بسیاری از قبیله ها و یا ادارات برای اتصال یک جامعه “آفلاین” که ممکن است در غیر این صورت به دلیل موانع جغرافیایی، فرهنگی یا فیزیکی منزوی شوند، شکل می گیرد. برخی از قبیله ها از بازیگران حرفه ای تشکیل شده است که وارد مسابقات رقابتی برای پول نقد یا جوایز دیگر می شوند؛ با این حال، اکثر آنها به سادگی گروهی از بازیکنان با همدستی یکدیگر هستند که برای اهداف متقابل (به عنوان مثال، علاقه ای به بازی یا گروه اجتماعی) بسنده می کنند.

هویت گیمر

هویت داشتن یک گیمر بخشی است که خود تعیین کننده آن است که  تا حدی تکراری بودن خصوصیات اجتماعی را به تصویر می کشد. این انتظارات شامل نه تنها سطح بالایی از تعهد به بازی کردن بازی ها، بلکه تنظیمات خاصی برای انواع خاصی از بازی ها، و همچنین علاقه به لوازم جانبی بازی مانند لباس و کتاب های کمیک می باشد.

گیمر

جمعیت شناسی

بازی ها به طور کلی با مردان جوان مرتبط است، اما تنوع مخاطبان در طول زمان افزایش یافته است. این کلیشه وجود دارد حتی در میان اکثریت زنان که بازی های ویدیویی را به طور مرتب انجام می دهند. در بین بازیکنان با استفاده از همان دسته از دستگاه (به عنوان مثال، کنسول یا تلفن)، الگوهای بازی به طور عمده بین مردان و زنان یکسان هستند. تنوع در بخشی از سیستم عامل های جدید سخت افزاری است. توسعه ی مخاطبان با تلاش های نینتندو برای دستیابی به جمعیت های جدید تشدید یافته است. نفوذ بازار گوشی های هوشمند با قابلیت های بازی بیشتر مخاطبان صنعت گیمینگ را گسترش داده است، از آنجا که در مقایسه با کنسول ها و یا رایانه های با وضوح بالا، بازی های تلفن همراه نیاز به دستگاه هایی دارد که غالبا گیمرها به آن نیاز دارند.

در حالی که ۴۸ درصد از زنان در ایالات متحده یک بازی ویدئویی بازی کرده اند، تنها ۶ درصد بازیکنان را تشخیص داده اند، در مقایسه با ۱۵ درصد مردان که به عنوان گیمر شناخته می شوند. در این میان زنان ۱۸ تا ۲۹ ساله به ۹ درصد می رسد، در مقایسه با ۳۳ درصد مردان در این گروه سنی. نیمی از گیمرهای رایانه ای در ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان بازیکن اصلی معرفی می کنند. ارتباطات “گیمر” با انتخاب نوع جنسیت که معمولا در اول بازی ها انتخاب می شوند. در حاشیه فرهنگ بازی باعث شده است که زنان مایل به پذیرفتن برچسب نباشند.

استعداد

این مساله را درک کنید که همه افراد برای این که یک گیمر حرفه ای شوند ساخته نشده اند. حتی اگر در بازی کردن خوب باشید، شاید توانایی فیزیکی لازم برای  برابری با گیمرهای حرفه ای را نداشته باشید.

در واقع eSports ها نیاز به توانایی فیزیکی و ذهنی دارند و بازیکنان حرفه ای باید صدها عملیات را در یک لحظه انجام دهند، که این مستلزم سرعتی بالا و فوق انسانی است و کاملا واضح است که این امری نیست که برای همه امکان پذیر باشد و مهم نیست که چه قدر تمرین انجام دهید. شاید شما در بازی گلف خوب باشید، اما این بدین معنا نیست که بعد انداختن توپ در 10,000 سوراخ همچنان عالی عمل کنید.

گیمر

فعلا شغلی که دارید را حفظ کنید

مسلما این که همیشه یک نقشه جایگزین داشته باشید خوب است. اما ما به هیچ کس پیشنهاد نمی کنیم که تا قبل از اطمینان از این مساله که می تواند از طریق بازی کردن به اندازه کافی پول کسب کند و زندگیش را حمایت کند، تصمیم به خروج از دانشگاه و مدرسه و یا شغل فعلیش را بگیرد. البته همیشه کمی ریسک لازمه کار است ولی ریسکی که حساب شده باشد.

اگر توانسته اید که جایزه ای از  یکی از بازی های رقابتی ببرید و یا میزان بالایی درآمد از بردن در مراحل اولیه آن بازی کسب کنید، اکنون می توانید کمی وضعی و شغل روزمره تان را آنالیز کنید. اما باور داشته باشید که خارج شدن از شغلتان از همان ابتدا و به طور ناگهانی، چیزی جز ریسک غلط نیست!

شاید تا الان اهمیت تمرین کردن را به اندازه کافی برایتان روشن نکرده باشیم. برای آن دسته از شماهایی که می خواهید جزو بهترین گیمرهای آینده شوید آرزوی موفقیت می کنیم. زمانی که بازی می کنید، مراحل ذکر شده در این مقاله را به ذهنتان بسپارید و ، و به یاد داشته باشید که بالاتر از همه چیز، بازی باید فرآیندی سرگرم کننده باشد، حتی زمانی که  در آن حرفه ای شدید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون بازیسازی دیجیتال در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون زمینه آموزش شما عزیزان را فراهم می‌آورد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام