معرفی دانشگاه فنی مونیخ (TUM)

دانشگاه فنی مونیخ
مهاجرت

معرفی دانشگاه فنی مونیخ (TUM)

بهره مندی از یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا برای کمک به پیشرفت شما در حرفه خود، یادگیری یک زبان جدید به واسطه برقراری ارتباط با دوستان جدید و معاشرت با سایر دانش جویان از سراسر دنیا و کسب تجربه ای شگفت انگیز از زندگی به عنوان یک دانشجوی خارجی در آلمان می تواند از دلایل ساده تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ در آلمان باشد. صدها دانشگاه در آلمان وجود دارند که دارای برنامه های رایگان یا بسیار کم هزینه برای دانشجویان بین المللی هستند. آیا شما می خواهید برای تحصیل در رشته های مهندسی، پزشکی، معماری یا تجارت شرکت کنید؟ آلمان جایی است که باید در آن تحصیل کنید. تلفیق آموزش عالی با تجربه فرهنگی بی نظیر در آلمان دلیل اصلی ورود جوانان از سراسر جهان به آلمان است. هرکسی که تحصیلات دانشگاهی در آلمان را برای آینده خود در نظر می گیرد، باید راجع به خیلی مسائل فکر کند: چگونه می توانم هزینه تحصیل خود را تأمین کنم و بمانم؟ مهارت های زبان آلمانی من چقدر خوب است؟ از کجا درخواست کنم؟ چگونه می توانم با دانشجویان دیگر آشنا شوم؟ و دانشگاه فنی مونیخ (TUM) چه نوع خدمات را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد؟ در این مقاله سعی نمودیم تا مهمترین نکاتی را که باید بدانید گردآوری نماییم.

درباره ی دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM)

دانشگاه صنعتی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در شهر مونیخ آلمان است. دانشگاه مونیخ در سال 1868 با یک مرکز تحصیلی رشته ی علوم طبیعی تاسیس شد و به مرور زمان گسترش یافت. پردیس اصلی دانشگاه در شهر مونیخ و دو پردیس بزرگ دیگر در شهر های گارچینگ (Garching) و freising-weihenstephan واقع شده اند. دانشگاه مونیخ یکی از بزرگترین دانشگاه ها در زمینه ی تکنولوژی است که 13 برنده ی جایزه ی نوبل را در تاریخ  خود می بیند. این دانشگاه 40 هزار دانشجو دارد که حدود 8،600 نفر از آنها را دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا تشکیل می دهد.

دانشگاه فنی مونیخ

رنکینگ دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM)

  • رتبه ی 46 جهانی در سال 2017
  • رتبه ی 60 جهانی در میان معتبرترین دانشگاه دنیا
  • رتبه ی 9 جهانی در علوم کامپیوتر
  • یکی از 3 دانشگاه برتر آلمان
  • برترین دانشگاه آلمان در سال 2016
  • رشته های مربوط به دانشکده فنی و مهندسی

    هوافضا و ژئودزی

    معماری

    مهندسی عمران، جغرافیایی و مهندسی محیط زیست

    مهندسی برق و کامپیوتر

    انفورماتیک

    مهندسی مکانیک

  • رشته های مربوط به دانشکده علوم پایه

    شیمی

    ریاضیات

    فیزیک

  • رشته های مربوط به علوم زندگی و علوم بهداشتی

    علوم ورزشی و بهداشت

    علوم زندگی

    پزشکی

  • رشته های مربوط به علوم اجتماعی

    مدیریت دولتی

    مدیریت

    آموزش

     

دانشگاه فنی مونیخ

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM)

  • مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی
  • گواهی تائیدیه ی زبان خارجی

نمره زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی   مونیخ (TUM)

دوره ها آیلتس تافل مبتنی بر اینترنت تافل مبتنی بر دفترچه
کارشناسی نمره ی کل :6،5 

حداقل نمره ی هر بخش:6

 

نمره ی کل: 88

 

 

نمره ی کل: 605

کارشناسی ارشد نمره ی کل: 6،5 

حداقل نمره ی هر بخش:6

 

نمره ی کل: 88

 

 

نمره ی کل: 605

دوره های تحقیقاتی و دکترا نمره ی کل: 7 

حداقل نمره ی هر بخش:6،5

 

نمره ی کل: 90

 

نمره ی کل: 620

تحصیل کارشناسی در دانشگاه فنی مونیخ

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه فنی مونیخ ابتدا باید رشته مورد نظر خود را بیابید. برخی رشته ها نیاز به داشتن معدل خاص، گذراندن مصاحبه و یا آزمون دارند. همچنین بخاطر داشته باشید که اثبات مهارت زبانی شما برای دوره درخواست داده شده نیز مهم می باشد. بسته به برنامه، مدارک مورد نیاز متفاوت می باشد اما بصورت کلی باید مدرک دیپلم شما مورد تایید کشور آلمان قرار گیرد. شما باید تمام اسناد مربوط به دوران تحصیل خود را ارائه کنید. داشتن رزومه و در صورت لزوم اثبات کار داوطلبانه و یا کارآموزی نیز لازم می باشد. انگیزه نامه قوی و مقالات معتبر نیز در پذیرش شما تاثیر خواهد داشت. عموم دوره ها در این مقطع تمام وقت و طی 8 ترم ارائه می گردد اما در برخی دوره ها نیز در 6 ترم تعریف شده است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه تکنولوژی مونیخ عموما آلمانی است.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی مونیخ

چنان چه متقاضی ادامه تحصیل در آلمان و در دانشگاه فنی مونیخ می باشید لازم است مدارک و شرایط مقطع کارشناسی ارشد را مورد بررسی قرار دهید. لازم است مدرک لیسانس معتبری ارائه نمایید و با توجه به دوره مورد نظر خود مهارت زبان آلمانی و یا انگلیسی ارائه کنید. عموما طول دوره تمام وقت و 4 ترم می باشد. شما باید انگیزه نامه قوی، توصیه نامه و رزومه خود را به همراه ریز نمرات دوره تحصیلی قبلی خود ارسال نموده و بعد از تایید مدارک تحصیلی شما، در صورت لزوم مصاحبه خواهید شد.

دانشگاه فنی مونیخ

تحصیل دکترا در دانشگاه فنی مونیخ

در دانشگاه فنی مونیخ دوره دکترا خود تقسیم بندی خاصی دارد که شامل: دستیار دکترا، دکترا با بورس تحصیلی آلمان، دکترا در قالب طرح تعاون، دکترا به صورت مهمان، دوره آماده سازی دکترا وجود دارد. به طور کلی شما برای پذیرفته شدن در این مقطع لازم است استاد راهنما و یا همان سوپروایزر داشته باشید. به صورت سنتی شما در این مقطع بر اساس نوع پروژه ایی که دارید تحت نظر 1 یا 2 استاد راهنما پژوهش خود را انجام خواهید داد اما نوعی از دکترا نیز در قالب تعاون تعریف شده است که چندین دانشجو بر روی یک موضوع واحد پژوهش خود را انجام می دهند. این نوع دکترا کاربردی بوده و در قالب کار تیمی انجام می پذیرد. برای دوره دکترا شما باید سطح زبان قوی داشته باشید و عموما در این مقطع می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل نمایید. تاییدیه مدارک تحصیلی شما، داشتن مقالات معتبر، رزومه علمی قوی، انگیزه نامه به شما کمک خواهد نمود تا بتوانید نظر اساتید را برای اخذ پذیرش جلب نمایید. در این مقطع می توانید تحصیل با بورسیه نیز داشته باشید که بسته به نظر استاد و یا رزومه شما خواهد داشت. طول تحصیل 3 یا 4 ساله می باشد.

نمره ی آلمانی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ(TUM)

  • آزمون DaF deutsch as a foreign language)): حداقل نمره ی 4 در هر 4 بخش

یا

  • کسب نمره ی قبولی در آزمون DHS-2
  • مدرک قبولی آزمون گوته
  • کسب level B 2 در آزمون DSD II

و اگر واجد شرایط قبولی در آزمون ها نیستند میتوانند در کلاس های آموزش آلمانی شرکت کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان

دانشگاه تکنولوژی مونیخ همانند بسیاری از مراکز علمی در کشور آلمان رایگان می باشد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این دانشگاه تنها هزینه ایی در حدود 120 تا 140 یورو در هر ترم می پردازند که این مبلغ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر در نظر گرفته می شود. به همین علت بسیاری از متقاضیان دانشگاه مونیخ را به عنوان یکی از گزینه های ایده ال خود برای تحصیل انتخاب می نمایند. شما برای تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان می توانید در هزینه های طول دوره خود صرفه جویی نمایید و تنها باید هزینه های زندگی خود را تامین نمایید.

دانشگاه فنی مونیخ

فرصت های شغلی دانشجویان دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در بین 50 دانشگاه برتر جهان در 11 رشته و در پنج موضوع نیز در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارد. همچنین به طور مرتب در سایر رتبه بندی های دانشگاه های بین المللی نتایج عالی را کسب می کند. به عنوان مثال: TUM در “رتبه بندی جهانی اشتغال پذیری دانشگاه” رتبه ششم جهان را دارد، که در آن شرکت ها کیفیت فارغ التحصیلان را ارزیابی می کنند. در واقع شما با تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان امکان اشتغال در بازار کار آلمان را خواهید داشت ضمن آنکه مدرک با ارزش این دانشگاه در سایر کشورها نیز اعتبار بالایی دارد. در حین تحصیل نیز شما می توانید در دانشگاه به عنوان کار دانشجویی به صورت پاره وقت مشغول به کار شوید و یا در خارج از دانشگاه با توجه به مهارت های خود بتوانید کسب درآمد داشته باشید. با توجه به ارتباطات گسترده این دانشگاه با مراکز و موسسات مختلف و معتبر، امکان جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه بسیار بالا می باشد.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه صنعتی مونیخ(TUM)

اگر مایل به دریافت بورسیه ی تحصیلی هستید، تعدادی بورسیه ی تحصیلی برای تمامی مقاطع تحصیلی توسط دانشگاه مونیخ فراهم شده است، شامل هزینه های حمل و نقل، بورسیه های استاندارد و کمک هزینه های پایان نامه.

کمک هزینه ها شامل 300 یورو در ماه هستند، صرف نظر از درآمد و مساعدت های مالی.

همچنین دانشجوها می توانند از بورسیه های بین المللی کشور آلمان مانند DAAD نیز استفاده کنند.

کمک هزینه ی DAAD  (Deutscher Akademischer Austauschdienst)

برای تامین هزینه ها در کشور آلمان کمک هزینه های متعددی وجود دارد که مهمترین آنها DAAD است. استفاده ازDAAD  یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای اخذ بورسیه است. DAAD توسط وزارت آموزش و پرورش آلمان حمایت می شود. این شرکت بورسیه های مختلفی را به طیف وسیعی از کشورهای سراسر جهان، شامل اکثر کشورهای انگلیسی زبان ارائه می کند. این سازمان بیش از 80 کمک هزینه برای تحصیل در حوزه ی اقتصاد دارد.

اقامت گاه ها و خوابگاه های دانشگاه صنعتی  مونیخ(TUM)

پیدا کردن اقامتگاه در شهر مونیخ کار آسانی نیست، اما دانشگاه صنعتی مونیخ اقامتگاه هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته است، خوابگاه های عمومی با اتاق های یک و چند نفره، آپارتمان های شخصی و هتل ها برای اقامت کوتاه مدت، همچنین خوابگاه های مخصوص بانوان و دانشجویان کم توان جسمی.(اکثر خوابگاه ها توسط سازمان دانشجویی آلمان اداره می شوند و از امکانات کامل برخوردار هستند.)

هزینه ی اجاره ی خوابگاه ها و آپارتمان ها بین 400 تا 1000 یورو در ماه متغیر است.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام