هزینه های زندگی در فرانسه سال 2021

فرانسه
مهاجرت

هزینه های زندگی در فرانسه سال 2021

هزینه های زندگی در فرانسه ، شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان ، قیمت مواد غذایی در فرانسه و هزینه زندگی در فرانسه برای یک دانشجوی ایرانی در این مقاله مورد بررسی کامل  شما سروران گرامی قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه کشور فرانسه شرایطی را برای مهاجرین فراهم آورده است که از روش های مختلف از جمله : تحصیل ، تمکن مالی یا خودحمایتی می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. قیمت مواد غذایی در فرانسه چقدر است؟ هزینه زندگی برای یک دانشجوی ایرانی چه میزان می باشد؟ ارزانترین شهرهای فرانسه برای زندگی کدام یک هستند؟ هزینه زندگی در لیون فرانسه مقرون به صرفه است؟ آیا هزینه زندگی در استراسبورگ فرانسه گران است؟ هزینه زندگی در نیس فرانسه در مقایسه با شهرهای دیگر چطور می باشد؟ در این مقاله سعی نمودیم سوالات و ابهامات ذهنی شما عزیزان را در مورد شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان را شرح دهیم . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان و راه های اخذ اقامت در این کشور با خوارزمی تماس تلفنی رایگان حاصل نمایید ، تا از مشاوره کارشناسان بهره مند شوید. همچنین اگر سوالی در مورد هزینه زندگی در فرانسه دارید می توانید در انتهای مقاله در قسمت دیدگاه مطرح کنید تا سریعا پاسخ آن را دریافت کنید.

هزینه های زندگی در فرانسه و شرایط عمومی آن

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی، با مساحت تقریبی 643 کیلومتر مربع ، که جمعیتی حدود 67 میلیون نفر دارد و همسایه کشورهایی نظیر ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، آلمان و همچنین آندورا می باشد. واحد پول فرانسه یورو بوده و زبان مردمان این کشور فرانسوی می باشد. پاریس پایتخت فرانسه یکی از شهرهای دیدنی دنیاست که همواره مقصد گردشگران بین المللی می باشد.

فرانسه به لحاظ وسعت، چهل و سومین کشور دنیا است. این کشور با داشتن خاک بسیار حاصلخیز دارای رونق فراوانی در زمینه کشاورزی می باشد.  از طرفی فرانسه مهد صنعت ، معماری و فرهنگ بوده و یکی از بزرگترین صنایع این کشور، صنعت عطرسازی بوده که زبانزد همه کشورها می باشد . در کنار صنعت عطر سازی ، صنایعی چون کشتی و هواپیما سازی ، خودرو سازی و همچنین بخش خوراکی ها نیز در فرانسه بسیار پر رونق است . فرانسه کشوری با نظام پیشرفته در زمینه بین الملل بوده و در زمینه های فراوان دارای استاندارد های بین المللی از جمله بهداشت و سلامت ، آموزش و پرورش ، شاخص امید به زندگی و توریست می باشد . در صورتی که بتوانید به زبان شیرین فرانسوی تسلط یابید ، تحصیل در فرانسه برای شما رایگان خواهد بود و این باعث می شود هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه مقرون به صرفه باشد و از هزینه تحصیل بالا معاف شوید.

فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه و هزینه اجاره مسکن آن

تهیه مسکن در فرانسه ، اساسی ترین بخش هزینه های زندگی را شامل می شود. هزینه تهیه مسکن در شهرهای مختلف متفاوت است. در شهرهای مطرح و مشهوری همچون پاریس و لیون سایر شهرهای معروف فرانسه هزینه های تهیه مسکن بالاتر خواهد بود اما به طور کلی اجاره  مسکن در فرانسه بین 150 تا 800 یورو در ماه بوده است. کمک هزینه تهیه مسکن در فرانسه ” CAF ” وجود دارد که با سقف 350 یورو می تواند در کاهش هزینه مسکن بسیار موثر باشد.  بعد از در نظر گرفتن شهرها ، نوع مسکن عامل دوم تاثیر گذاری بر هزینه های تهیه مسکن می باشد.

برای مثال اقامتگاه های دولتی در فرانسه برای هر اتاق حدود 150 تا 250 یورو هزینه خواهد داشت.  در یک آپارتمان مشترک سه یا دو خوابه، اجاره ایی حدود 420 یورو در نظر گرفته می شود. اقامتگاه های خصوصی ، هزینه ایی بین 500 تا 900 یورو در پی خواهند داشت. البته این ارقام و اجاره بها شامل هزینه هایی از جمله، اثاثیه، آب و برق و اینترنت می باشد و در برخی موارد لباسشویی ، پارکینگ و سالن ورزشی را در بر میگیرد.

خوارزمی مرکز تخصصی و مجری رسمی ارائه خدمات مهاجرتی اعم از:

  • اخذ ویزای سرمایه گذاری، خرید ملک و ثبت شرکت در خارج از کشور
  • اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو
  • اخذ ویزای کار و زندگی

هزینه های زندگی در فرانسه و سایر هزینه ها

 هزینه های زندگی در فرانسه برای یک دانشجوی ایرانی یا افرادی که از روش های مختلف اقامت این کشور را دریافت نمودند به عوامل مختلفی از جمله: مسکن، قیمت مواد غذایی در فرانسه و طرز زندگی افراد بستگی دارد.در این قسمت از مقاله به قیمت مواد غذایی در فرانسه می پردازیم:

کالامیانگین قیمت
رستوران متوسط برای ۲ نفر ۵۰ یورو
مک دونالد ۱ نفر۸ یورو
یک لیتر شیر۱ یورو
تخم مرغ ۱۲ عدد۳ یورو
بنزین (هر لیتر)۱٫۵ یورو
حمل و نقل عمومی ۲ یورو
باشگاه ورزشی (ماهانه)۳۶ یورو
1کیلو برنج1.81 یورو
1 کیلو سیب زمینی1.86
1.5 لیتر آب معدنی0.70 یورو
12 تا تخم مرغ12.96 یورو
1 کیلو گوشت قرمز17.12 یورو

هزینه های زندگی در فرانسه و مقایسه هزینه زندگی در شهر های مختلف

یکی از سوالاتی که متقاضیان قبل از مهاجرت می پرسند این است که ارزانترین شهرهای فرانسه برای زندگی کدام هستند؟ آیا هزینه زندگی در نیس فرانسه نسبت با هزینه زندگی در استراسبورگ فرانسه ارزانتر است یا گرانتر؟ هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه برای کدام شهرهای این کشور مقرون به صرفه است؟ در این قسمت از مقاله به شرح شهرهای معروف فرانسه از جمله: لیون، استراسبورگ، آنجرز، مارسی، پاریس و نیس می پردازیم.

فرانسه

هزینه زندگی در پاریس فرانسه به عنوان بالاترین نرخ به 806 یورو در ماه می رسد. در پاریس هزینه پانسیون و اقامتگاه دانشجویی بین 400 تا 1100 یورو می باشد. میانگین اجاره در شهر نیس حدود 570  یورو و در شهر لیون هزینه زندگی به صورت میانگین  511 یورو می باشد که در رتبه سوم قرار می گیرد. هزینه زندگی در شهری نظیر مارسی حدود 482 یورو در ماه می باشد و در آخر ارزانترین شهرهای فرانسه برای زندگی ، آنجرز را می توان نام برد که هزینه زندگی با میانگین 357 یورو در ماه می باشد.

پاریسبزرگترین شهر فرانسه، پاریس با جمعیت بیش از 2میلیون و دویست هزار نفر می باشد که سالانه 16میلیون نفر بازدید کننده داشته و یکی از بزرگترین فرودگاه های بین المللی را دارد. این شهر قطب اصلیه اقتصاد و بازرگانی و توریست و همچنین صنعت مد در فرانسه است و همواره جز 5 مقصد برتر جهانگردی قرار میگیرد. هزینه زندگی در پاریس فرانسه گرانتر از دیگر شهرهای این کشور می باشد.
لیون

300 مایل از پاریس به سمت جنوب حرکت کنیم ، به شهر لیون خواهیم رسید که در نزدیکی مرز فرانسه و سوئیس واقع شده است. لیون دومین شهر فرانسه بعد از پاریس می باشد و از نظر مردمان فرانسه شهر دوم فرانسه در نظر گرفته میشود.

جمعیتی حدودا 500هزار نفره دارد و پایتخت خوراک و غذای فرانسه محسوب می گردد زیرا در اکثر خیابان های لیون غذا های بسیار لذیذی یافت می شود.

به لحاظ جغرافیایی از آنجایی که بین پاریس، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا قرار دارد.

شهر لیون از دوران امپراطوری روم قدمت تاریخی دارد. در آن دوران لیون شهر بزرگتری بود که با نام لوگدونوم شناخته می شد . لیون تاریخی عظیم و و فرهنگی کهن از زمان رنسانس تا کنون دارد .

نیسدرجنوب شرقی فرانسه یعنی در منطقه rivieraپنجمین شهر پر جمعیت فرانسه قرار دارد. نیس شهری زیبا در بین کوه های آلپ و دریای مدیترانه می باشد. آب و هوای نسبتا گرم و سواحلی زیبا دارد که به واسطه این موارد جز مقاصد بازدیدکنندگان از فرانسه قرار گرفته است و سالانه حدود 5 میلیون توریست داشته و مهاجران بسیاری را می پذیرد.
مارسیمارسی نه تنها شهری قدیمی در فرانسه بلکه قدیمی ترین شهر اروپای غربی می باشد که در زمان های قدیم چیزی حدود 600 سال پیش از میلاد مسیح ، توسط یونانیان باستان مستقر و دایر گردید. بندر مارسی بندر اصلی فرانسه به دلیل وجود کرانه دریای مدیترانه همواره از مهمترین شهر های فرانسه محسوب می شود و همواره محل پهلو گیری اکثر کشتی های تجاری و دریایی است. تعداد میانگین گردشگران از مارسی حدود 4 میلیون در سال می باشد که نشان از محبوبیت این شهر دربین گردشگران دارد.
استراسبورگ

در نزدیکی مرز آلمان در منطقه آلزاس فرانسه ، شهر استراسبورگ  قرار دارد که ارتباط و الهاماتی آلمانی دارد . زبان محلی مردمان استراسبورگ آلساتیایی بوده و با لهجه آلمانی توام است.اکثر علائم راه ها و خیابان های استراسبورگ به زبان آلمانی بوده و همچنین بیشتر غذا های محلی آلمانی در استراسبورگ وجود دارد.

از جاذبه های استراسبورگ می توان به بازار کریسمس این شهر اشاره نمود که قدیمی ترین بازار کریسمس در اروپاست.

 

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﻣﻬﺎﺟﺮت ﺑﻪ فرانسه، درﯾﺎﻓﺖ اﻗﺎﻣﺖ، اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ و ﯾﺎ ﮐﺎر و زﻧﺪﮔﯽ در فرانسه ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

هزینه های زندگی در فرانسه و درآمد شغل های مختلف

یکی از مهم ترین موارد برای مهاجرت، بررسی درامد شغل های مختلف در کشور فرانسه می باشد. معمولا متقاضیان از ابتدا برای انتخاب کشور به نرخ بیکاری  توجه می کنند که بیانگر این است که چند درصد از افراد جامعه در حال فعالیت هستند. طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در فرانسه 8.1 درصد می باشد.

فرانسه

در این کشور میانگین دستمزد برای افرادی که در فرانسه کار می کنند چیزی حدود 60800 یورو در یک سال می باشد که پایین ترین دستمزد 8240 یورو و بالاترین آن 269000 یورو در سال است. در این میانگین حقوق ، حق مسکن و حمل و نقل و سایر مزایا نیز وجود دارد. میزان درامد در مشاغل، شهر ها ، سطح سواد و تجربه و تخصص کاری مختلف، متفاوت است. درآمد مشاغل مختلف در طول یکسال به صورت جدول قابل مشاهده شما عزیزان می باشد.

شغلدرآمد
حسابدار39.500 یورو
طراح گرافیک42.000 یورو
معلم42.400 یورو
دندانپزشک142.000 یورو
مسئول پذیرش32.000 یورو
خلبان67.400 یورو
مهندس برق57.900 یورو
پرستار44.200 یورو

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام