چگونه روی محصولاتم در اینستاگرام برچسب قیمت بزنم؟!

اینستاگرام
دیجیتال مارکتینگ

چگونه روی محصولاتم در اینستاگرام برچسب قیمت بزنم؟!

در ماه مارس امسال اینستاگرام خبری بزرگ را منتشر کرد :اینستاگرام امکان ایجاد پست با قابلیت خرید محصول را راه اندازی کرد، که به کاربران اجازه خرید و فروش محصولات و کسب درآمد می دهد.

اگر صاحب کسب و کار کوچک یا بزرگ هستید، که کالاهای فیزیکی را به فروش می رسانید و  همچنین دارای فروشگاه اینترنتی هستید وقت آن است که از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استفاده کنید و محصولات خود را برای کاربران اینستاگرام عرضه کنید.

اینستاگرام شاپ چیست؟

اینستاگرام شاپ قابلیتی میباشد که شما با استفاده از آن میتوانید محصولات فروشی خود را در اینستاگرام تگ گذاری کرده و دکمه خرید بر روی محصولات خود اضافه کنید تا بازدید کننده هایی که از پست های شما بازدید میکنند به راحتی از قیمت ها و نحوه پرداخت محصول مربوطه که در پست های خود منتشر کرده اید اقدام به خرید محصولات شما کنند.

همانطور که در تصاویر بالا میبینید تگ خرید در اینستاگرام نیز به مانند تگ افراد بوده و بر روی پست برچسب میشود اما با توضیحات و قیمت گذاری های مشخص که در صورت لمس وارد صفحه ای دیگر خواهید شد که میتوانید برای خرید آن محصول وارد سایت مربوطه شوید.

چگونه در اینستاگرام تگ قیمت بگذاریم؟

جالب است بدانید علاوه بر تگ کردن افراد روی پست ها امکان تگ کردن قیمت محصولات خود را نیز خواهید داشت. ظاهر تگ قیمت محصولات روی پست های فروش اینستاگرام مشابه پست هایی است که افراد روی آن تگ شده اند. تصور کنید یک پیج فروش دارید و تمایل دارید محصولات خود را معرفی کنید حالا اگر قابلیتی وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانید قیمت محصول را روی پست تگ کنید بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود. تگ قیمت روی پست های ویدویی قابلیت درج شدن ندارند اما برای پست های تصویری معرفی محصول پیشنهاد می شود. در تصویر زیر نمونه ای از تگ قیمت محصول روی یک محصول اینستاگرامی را مشاهده می کنید. چنین تکنیکی علاوه بر جذابیت منجر به فروش بهتر خواهد شد چرا که پیج شما به صورت حرفه ای تر جلوه خواهد کرد.

شرایط لازم برای قرار دادن تگ قیمت در اینستاگرام

  • در یکی از کشورهای مورد تایید اینستاگرام حساب اینستاگرام داشته باشید.
  • دارا بودن یک سایت فروشگاهی برای محصولات فیزیکی (محصولات دیجیتالی و خدماتی پشتیبانی نمی شوند.)
  • دارا بودن صفحه تجاری در فیس بوک
  • اتصال صفحه تجاری فیس بوک به حساب تجاری اینستاگرام
  • برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام نیاز به تایید از سوی اینستاگرام دارید.

مزایای تگ خرید اینستاگرام

درج تگ قیمت محصول در اینستاگرام مزیت های متعددی دارد از جمله مهم ترین آن ها می توان به افزایش فروش، حرفه ای تر عمل کردن و همچنین ارائه محتوای وب اشاره نمود. در ادامه به بازرترین ویژگی های این قابلیت جذاب می پردازیم:

  • کوتاه شدن پروسه خرید آنلاین از اینستاگرام
  • امکان فروش مستقیم محصول از اینستاگرام
  • امکان نمایش ویترینی از محصولات در اینستاگرام
  • افزایش فروش محصولات

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ (راه اندازی کسب و کار اینترنتی، طراحی سایت و اینستاگرام مارکتینگ) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای آموزش کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

آموزش گذاشتن تگ قیمت در اینستاگرام

خبر خوب این است که شما می توانید روی پست های قدیمی هم تگ خرید محصول در اینستاگرام را اضافه نمایید. علاوه بر این هر کاربری در اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی می تواند از امکانات فروشگاهی اینستاگرام استفاده کند و برای افزودن تگ قیمت نیاز به تعداد فالوور بالا نخواهد داشت. فعال سازی تگ محصول اینستاگرام شامل 8 مرحله ساده است که در ادامه به شرح مفصل آن می پردازیم.

1. حساب اینستاگرام خود را به حساب تجاری تبدیل کنید.

برای ساخت فروشگاه و استفاده از تگ محصول در اینستاگرام لازم است اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید.

2. در کشور مورد تایید اینستاگرام باشید.

در حال حاضر تگ محصول اینستاگرام برای همه کاربران در دسترس نیست و از آنجا که اینستاگرام این ویژگی را برای برخی از کشورها ارائه داده برای فعال سازی و استفاده از این قابلیت اینستاگرام لازم است در یکی از کشورهای مورد تایید اینستاگرام باشید. لیست کشورهایی که هم اکنون می توانند از این قابلیت استفاده کنند در ادامه آورده شده است.

لیست کشورها:بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، هلند، سوئیس، ایرلند، آفریقای جنوبی، بلژیک، اتریش، پرتغال، لهستان، یونان، قبرس، دانمارک، جمهوری چک، رومانی، نروژ، مجارستان، بلغارستان، کرواسی، فنلاند لتونی، لیتوانی، اسلوونی، لوکزامبورگ، برزیل، آرژانتین، مکزیک، پرو، اروگوئه، پاراگوئه، مالت، اکوادور، پاناما، بلیز، جمهوری دومینیکن، استرالیا، نیوزیلند، کره، ژاپن.

3. اپلیکیشن اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید.

اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده می کنید. برای بروزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام به گوگل پلی مراجعه کنید.

4. یک کاتولوگ محصول در فیس بوک ایجاد کنید

با همان حساب فیس بوکی که پیچ اینستاگرام به آن لینک است در فیس بوک لاگین کنید و به پیچی که هنکام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزنس اکانت باز کردید وارد شوید

و سپس شما باید پروفایل کسب و کار خود در اینستاگرام را به یک کاتولوگ فیس بوک وصل کنید.

یک کاتالوگ فیس بوک اساسا فهرستی از تمام محصولات شما است که می خواهید آن ها را به فروش برسانید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد: از طریق مدیریت فیس بوک، یا پیچ فیس بوک، یا Shopify یا BigCommerce.

قضیه چندان پچیده نیست فقط باید یک فروشگاه فیس بوک از طریق پیچ فیس بوک ایجاد کنید که بسیار ساده است.

این فروشگاه فیس بوک شماست ولی خالی است پس باید شروع به اضافه کردن محصول کنید بعد از این کار می توانید محصولات را ویرایش یا پاک کنید

نکته: قبل از وارد کردن محصولات  شما باید نحوه پرداخت پول کالا و ارز کشور خودتان را مشخص کنید

برای اضافه کردن محصول روی دکمه add product کلیک کنید سپس پنجره ای باز می شود و از شما مشخصات محصول را می خواهد این مرحله بسیار اسان بوده و نیاز به توضیح ندارد.

بعد از اضافه کردن محصول چند لحظه طول می کشد که فیس بوک محصول شما را تایید کند (اگر تایید نکرد محصول را خود را کمی ویرایش کنید مثلا توضیحات آن را عوض کنید )

5. صبر کنید تا اینستاگرام پیچ شما را تایید کند

اگر مراحل 1 تا 5 را بدرستی انجام داده شوید حساب کاربری شما توسط اینستاگرام بررسی می شود و بعد از چند روز ( بین 2 تا 3 روز)  در صورت تایید این پیام را در اپلیکیشن اینستاگرام می بینید.

خوب می توان گفت قسمت سخت ماجرا تمام شد و با لمس کردن get started و انجام چند مرحله ساده تگ محصول فعال می شود

7. افزودن تگ محصول در اینستاگرام

برای افزودن تگ خرید در اینستاگرام در هنگام انتشار پست در مرحله آخر گزینه tag product را انتخاب نمایید.

نکته: در نظر داشته باشید تنها محصولاتی را می توانید به تگ خرید اضافه کنید که قبلا در صفحه تجاری فیس بوکتان معرفی کرده باشید.

8. آنالیز ترافیک ورودی از تگ خرید اینستاگرام

یکی از موارد مهم و اساسی در کسب و کارها بررسی و آنالیز ترافیک ورودی به سایت است. شما می توانید تگ خرید محصول در اینستاگرام را به گونه ای استفاده کنید که بتوان آن را آنالیز نمود. به عنوان مثال می توانید از کوتاه کننده های لینک استفاده نمایید. به کمک این ابزارها می توانید میزان ورودی هر تگ به سایت و تعداد خرید محصول از طریق آن تگ را بررسی نمایید.

مردم چگونه می توانند محصولات ما را در اینستاگرام خرید کنند؟

در یک کلام بسیار ساده

فقط کافی است بروی پست یکبار لمس کنند تا محصولات به انها نمایش داده شود.

سپس بروی محصول مورد نظر خود لمس می کنند تا صفحه مشخصات محصول باز شود.

در اخر هم بروی shop now لمس می کنند و به صفحه محصول در سایت شما هدایت می شوند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام