شناخت انواع ربات ها

انواع ربات ها
رباتیک

شناخت انواع ربات ها

در دنیای امروز کاربرد ربات ها بسیار افزایش یافته است. به صورتی که برخی از کارهای انسانی دیگر به عهده ربات ها است و کنترل امور از دست انسان ها خارج شده است. البته موضوع مهم این است که در ایران از ربات ها خیلی کم استفاده می شود و جایگاه ارزشمندی برای آن ها در نظر گرفته نشده است. مرکز آموزشی خوارزمی با برگزاری کلاس های رباتیک توانسته است گام کوچکی در زمینه ربات ها برداشته و آن ها را عادی تر کند.

دسته بندی ربات ها چگونه است؟

جالب است بدانید که ربات ها را می توان بر اساس موارد بسیاری طبقه بندی کرد. حال در ادامه ما به برخی از این دسته بندی ها اشاره می کنیم.

1. ربات های آتش نشان

ربات های آتش نشان نوعی از ربات هستند که به صورت بسیار حرفه ای برای خاموش کردن آتش استفاده می شوند. حال اگر برایتان سوال شده است که این ربات ها به چه صورت کار می کنند باید بگوییم که آن ها را در زمین ها و جنگل ها رها می کنند تا به صورت خودکار آتش های کوچک را خاموش کنند. البته این این ربات ها توانایی خاموش کردن آتش سوزی های بزرگ را ندارند و با مشاهده آن ها درخواست کمک می فرستند.

در ساخت این ربات ها معمولا از سنسورهایی برای حساسیت در برابر دود، نور و … استفاده می شود. در این ربات ها از سیستم های خاصی استفاده می شود که بتوان آن ها را ردیابی و شناسایی موقعیت کرد. همچنین آن ها دارای مخزن آب و پودر هستند و در زمانی که به مشکل برخورد کنند، با ارسال پیام به مرکز می توانند درخواست کمک کنند.

ربات های آتش نشان

2. ربات مین یاب

همانطور که از اسم این ربات مشخص است، از این ربات برای یافتن مین هایی که در میادین وجود دارد استفاده می شود. این ربات ها می توانند بدون کمک انسان ها مین ها را غیرفعال کند. این ربات ها خود دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آن ها بلافاصله پس از یافتن مین، آن را منفجر می کنند. که با انجام این کار خودشان نیز از بین می روند و یا به فاصله دورتری پرتاب می شوند.

نوع دیگری از این ربات ها پس از اینکه مین را پیدا کنند موقعیت آن را گزارش می دهند و اطلاعات آن را برای مرکز ارسال می کنند. سومین نوع این ربات ها آن هایی هستند که پس از یافتن هر مین وظیفه خنثی کردن آن را دارند. این نوع از ربات های مین یاب باید بسیار مقاوم باشند تا در صورت ضربه دیدن با مشکلی روبرو نشوند.

نکات مهم در ساخت ربات مین یاب

برای ساخت این ربات ها باید به نکات مهمی توجه کنید. یکی از این نکات باطری استفاده شده در آن ها می باشد. به این دلیل که این ربات ها دائما در حال حرکت هستند باید باطری قوی و با کیفیتی برای آن ها در نظر گرفته شود. همچنین باید سازمان بدنه آن و حتی قدرت آن را در نظر گرفت که بتواند به راحتی از مسیرهای ناهموار به راحتی عبور کند و دچار مشکل نشود.

ربات های مین یاب

3. ربات های امدادی

همانطور که می دانید ربات های امدادرسان نیز نوع دیگری از ربات ها هستند که وجود ارزشمند و مفیدی دارند. چرا که از آن ها برای یافتن مصدومان حوادث استفاده می شود. این ربات ها به صورت دائمی به دنبال شخص زنده می گردند و زمانی که موفق به یافتن آن شوند بلافاصله به مرکز گزارش می دهند. این ربات ها باید از نظر جثه کوچک باشند تا بتوانند از شکاف ها به راحتی عبور کرده و خودشان را به مصدوم برسانند. همچنین باید از سیستم بسیار قوی برای موقعیت یابی برخوردار باشند تا به صورت بسیار دقیق بتوانند لوکیشن خود را برای مرکز ارسال نمایند.

همانطور که مشاهده کردید ربات ها انواع مختلفی دارند که بیان تمامی آن ها یک پست نمی گنجد و نیاز به صحبت بیشتری دارد. شما عزیزان علاقه مند به این حوزه می توانید با کارشناسان مرکز آموزشی خوارزمی تماس گرفته و با تنظیم یک قرار مشاوره، از شرایط کلاس های رباتیک مطلع شوید.

ربات های امدادی

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره رباتیک ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام