پانسیون مطالعاتی نوروز چه تأثیری در نتیجه کنکور دارد؟

پانسیون مطالعاتی
پانسیون مطالعاتی

پانسیون مطالعاتی نوروز چه تأثیری در نتیجه کنکور دارد؟

هرچه قدر انگیزه شما بالا باشد ولی در محیط مناسب مطالعاتی درس نخوانید پاسخ ما صریح است: «در کنکور موفق نمی‌ شوید!» به ویژه در روزهای عید نوروز که دانش آموزان انرژی بالایی برای مطالعه دارند و می توانند در ماه های منتهی به کنکور سطح یادگیری خود را محک بزنند. برخورداری از فضای مناسب مطالعاتی امری ضروری است.( پانسیون نوروز خوارزمی اصفهان – پانسیون عیدانه –سالن مطالعه VIP)

پانسیون مطالعاتی نوروز که این روزها نامش به وفور شنیده می شود، آیا به عنوان یک محیط مطالعاتی ایده آل در نتیجه کنکور تأثیری دارد؟ ما در اینجا هستیم تا درباره تأثیر پانسیون مطالعاتی نوروز در نتایج کنکور صحبت کنیم؛ با خوارزمی همراه باشید.

پانسیون نوروز چیست؟

«داشتن یک فضای درسی اختصاصی می تواند بر درک صحیح مطالب و میزان یادگیری کمک کند.» با همین تعریف ساده می توان به راحتی به ماهیت پانسیون مطالعاتی نوروز پی برد؛ اما برای داشتن تعریفی جامع تر، باید بگوییم: «این اصطلاح به معنای مکانی با دارا بودن شرایط خاص و استانداردهای لازم برای حداکثر بهره‌مندی از زمان جهت داشتن مطالعه مؤثر اطلاق می شود.» پس از دل این جمله می توان فهمید که هدف از برگزاری پانسیون نوروز باید در راستای ویژگی های آن استوار باشد.

پانسیون مطالعاتی

 

پانسیون مطالعاتی نوروز خوارزمی اصفهان چه ویژگی هایی دارد؟

در اینجا هر آنچه نیاز است درباره مشخصات یک پانسیون نوروز بدانید آورده شده است:

صدا: حتی یک صدای آرام نیز می تواند حواس شما را از کتاب به محیط اطراف بکشاند. بسیاری از دانش آموزان از عادی ترین و مبهم ترین صداها، مانند چکه کردن آب از شیر نیز در امان نیستند. داشتن سکوت مطلق یکی از ضروریات مهم پانسیون نوروز است؛ بنابراین، برای فرار از محیط های پر سر و صدا، می توانید خود را در پانسیون های نوروز در آغوش سکوت غرق کنید.

روشنایی: خواندن در نور کم باعث خستگی و درد در چشم ها می شود، اما این عامل مشکلات دیگری همانند خواب آلودگی را نیز به همراه دارد. روشنایی مناسب به طور کلی بر هوشیاری، تمرکز و عملکرد دانش آموزان در زمان مطالعه مؤثر است. این مهم نیز یکی از مواردی است که به عنوان یک اصل مهم برای اردوی نوروزی در نظر گرفته می شود.

درجه حرارت: ممکن است به سختی بتوانید در یک اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد تمرکز کنید! این شرایط غیرقابل تحمل است، زیرا باعث تحریک ذهن و حواس پرتی می شود و تمرکز را مختل می کند. برخورداری از دمای متعادل در تمام طول روز برای پانسیون های نوروز (سالن مطالعه VIP) به عنوان یک ویژگی بسیار مهم تلقی می شود.

کیفیت هوا: کیفیت نامناسب هوا که بیشتر در اثر مشکلات گرمایشی و سیستم های تهویه نامناسب ایجاد می شود که می تواند نقش مهمی در عملکرد دانش آموزان داشته باشد. هوای آلوده با ایجاد مشکلاتی مانند سرفه، آبریزش چشم، سردرد، حالت تهوع و سرگیجه، یادگیری را مختل می کند. برخی از موارد مفید برای بهبود کیفیت هوا استفاده از گیاهان در محیط پانسیون نوروزی خوارزمی اصفهان، داشتن تهویه مطبوع مناسب و استفاده از تصفیه هوا است.

تلفن همراه: دور بودن از تلفن همراه و دیگر وسایل الکترونیکی که باعث می شود دانش آموزان زمان بسیار زیادی از روزشان را به هدر بدهند، از جمله شرایط اصلی حضور در پانسیون های مطالعاتی نوروز است. زمانی که پا به پانسیون مطالعاتی نورزوی خوارزمی اصفهان می گذارید، موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی غیر ضروری توسط مراقب سالن دریافت می شود.

پانسیون مطالعاتی

تأثیر پانسیون مطالعاتی در نتایج کنکور

دانش آموزانی که در روزهای نوروز زمان خود را در فضاهایی همانند پانسیون مطالعاتی می‌گذرانند، در مقایسه با دانش آموزان که در خانه یا کتابخانه محله درس می خوانند، عملکرد بهتری دارند. به شرطی که خدمات و شرایط پانسیون های مطالعاتی نوروز مطابق با استانداردهای بیان شده در گفتار قبلی باشد. در واقع، پانسیون نوروز (سالن مطالعه VIP) بیش از هر محیط دیگری بر نحوه مطالعه مؤثر و موفقیت داوطلبان در کنکور تأثیر گذار است.

از دید تیم مشاوره و برنامه ریزی خوارزمی ، پانسیون و سالن مطالعه استاندارد و مفید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • مطالعه منابع درسی براساس برنامه ی زمانبندی شده برای هر داوطلب
  • رفع اشکالات دروس عمومی و اختصاصی توسط مدرسین حاضر در اردوها
  • حضور مشاور حرفه ای و کار بلد کنکوری در اردوها
  • داشتن فضای استراحت و نهار و پذیرایی میان وعده مناسب
  •  نکته و تست کنکور

پانسیون مطالعاتی

اهمیت حضور در پانسیون های مطالعاتی نوروز

آیا تا به حال ساعت ها درس خوانده اید و تمام آنچه را که می توانسته اید به خاطر بسپارید تنها یک جمله بوده؟ آیا ساعت ها و روزهای شما بدون برنامه ریزی گذشته است؟ احتمالاً عوامل بسیاری در اثربخشی مطالعه در روزهای نوروز وجود دارند، اما هیچ کدام به اندازه محیط مناسب مطالعاتی تأثیرگذار نیستند.

بر طبق آزمایشات، دانش آموزانی که به طور مداوم در ایام نوروز در محیط های مطالعاتی مناسب همانند پانسیون ها حضور داشتند، نزدیک به ۷۰% نسبت به کاسنی که در این محیط ها حضور نداشتند، در کنکور موفق تر عمل کرده اند. حتی برخی پانسیون های نوروز همانند پانسیون مطالعاتی نوروزی خوارزمی اصفهان که بهترین امکانات را دارند، درصدی بالاتر را به ثبت رسانده اند. پس ضروری است اهمیت حضور در فضاهای مناسب مطالعاتی توسط خانواده ها و دانش آموزان به خوبی درک شود.

 به همین منظور دپارتمان مشاوره خوارزمی با تحقیق و رصد تمام اردوهای مطالعاتی نوروز سال های گذشته در سراسر کشور ، آماده ی پاسخگویی در این زمینه به تمام داوطلبان عزیز است تا انشاء الله داوطلبان شرکت کننده در این اردوها بتوانند با انتخاب بهترین اردوی نوروزی ، استفاده ی مفید تر و سازنده تری از دوران طلایی عید داشته باشند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام