نکات کلیدی امنیت حساب در بایننس

امنیت حساب در بایننس
ارزهای دیجیتال

نکات کلیدی امنیت حساب در بایننس

امنیت حساب در بایننس یکی از مهمترین مسائلی است که یک تریدر ایرانی باید ان را رعایت کند. ما در این مطلب کاملترین نکاتی که یک تریدر ایرانی باید رعایت کند را برای شما توضیح خواهیم داد.

خطر شماره موبایل ایران

پس از ثبت نام ، برای امنیت بیشتر از شما می خواهد تا تایید دو مرحله ای را فعال کنید. با فعال سازی این مرحله ، برای ورود به حساب کاربری جدای از کلمه عبور ، باید از یک روش دیگر نیز هویت خود را تأیید کنید.

برای انجام این کار می توان از دو روش زیر پیش رفت:

وارد کردن شماره موبایلتان برای ارسال کد تأیید پیامکی در هر بار ورود شما

استفاده از نرم افزار Google Authenticator و وارد کردن کد داخل نرم افزار برای هربار ورود به صرافی پیشنهاد می کنیم تا از مورد دوم استفاده کنید تا دیگر نیاز به دادن شماره موبایل ایران در صرافی بایننس نباشید.

تایید هویت دو عاملی یا Two-Factor Authentication که به اختصار 2FA نامیده می‌شود، یکی دیگر از راه‌های بالا بردن امنیت حساب کاربری در صرافی بایننس است.

بک آپ از کد Google Authenticator

در صورتی که کد خود را از دست بدهید و از آن نسخه پشتیبان نداشته باشید، برای وارد شدن دوباره به حساب خود، نیاز به احراز هویت خواهید داشت.

امنیت حساب در بایننس

U2F برای تایید هویت

این محصول جدید بایننس به منظور تامین امنیت کاربران این صرافی است. شما با استفاده از این محصول، تنها زمانی می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید که این دستگاه به کامپیوتر شما متصل باشد.

با این وجود احتمال سرقت حساب کاربری شما بسیار پایین خواهد آمد. این ویژگی دقیقا همان کارایی 2FA​ را برای شما خواهد داشت.

اما با این تفاوت که 2FA یک محصول نرم‌افزاری است و لازم است که اپلیکیشن آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید، اما U2F یک وسیله سخت‌افزاری است.

البته به نظر ما Google Authenticator کافی است چون ممکن است شما در محلی باشید و یک سیگنال خوب گیرتان بیاید اما به کامپیوتر خود دسترسی نداشته باشید و نیاز باشد از موبایل خود استفاده کنید.

ساعت کامپیوتر برای امنیت حساب بایننس

می توانید پیش از ورود به حساب خود، ساعت کامپیوتر یا موبایل خود را روی یک کشور دیگر قرار دهید، به این دلیل که از طریق منطقه زمان می توان نقطه اتصال کاربر را شناسایی کرد.

امنیت حساب در بایننس

لیست دستگاه‌های مجاز

شما می‌توانید لیست دستگاه‌هایی که مجوز ورود به حساب کاربریتان را دارند، مشخص کنید. این گزینه در تب Device Management قابل دسترس است.

اگر از نرم‌افزار صرافی بایننس در گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، در تب Account این گزینه را می‌توانید مشاهده کنید.

در این لیست اگر با دستگاهی مواجه شدید که برایتان آشنا نیست یا دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، آن را حذف کنید.

در صورتی که یک دستگاه را از این لیست حذف کنید، دیگر قادر نخواهد بود وارد اکانت شما شود.

همچنین شما می‌توانید آی‌پی هایی که وارد حساب کاربری شما شده‌اند را مشاهده کنید.

در صورتی که آی‌پی های ناآشنا وارد حساب کاربری شما شده‌اند، سریعا حساب خود را غیرفعال کرده و موضوع را با صرافی در میان بگذارید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال (بازارهای مالی بین المللی) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

خطر آی پی ایران برای امنیت حساب بایننس

جهت ثبت نام و ساخت اکانت جدید هرگز با IP ایران وارد صرافی نشوید ، حتما قبل از ورود نرم افزارهای آی پی ثابت ابتدا IP خود را تغییر دهید.

اگر می خواهید در سایت ها و صرافی هایی مانند بایننس binance ترید ارزدیجیتال(مانند بیت کوین bitcoin) انجام دهید بدون شک با مشکلات پیش آمده برای کاربران ایران خصوصا کاربرانی که از وی پی ان های عمومی استفاده کرده بودند خرید آی پی ثابت IP static برای شما بسیار مهم است.

ما هم در سرورجت چون مثل شما تجربه تریدر بودن داریم می دانیم که از هر سرویسی یا سرور مجازی vps نمی توان استفاده کرد و باید حتما از یک جای معتبر چنین سرویسی را تهیه کرد.

خرید آی پی ثابت مخصوص ترید بایننس و فارکس ، لرز دیجیتال، پی پال

اهمیت آی پی ثابت

در صورت تغییر آی پی های متعدد، صرافی از شما مدارک احراز هویت را درخواست خواهد نمود.

امنیت حساب در بایننس

اهمیت دستگاه ثابت

همیشه از یک دستگاه ثابت مانند گوشی یا مرورگر ثابت استفاده نمایید. در صورتی که از مرورگر استفاده می نمایید حتما باید آپدیت خودکار مرورگر را غیر فعال نمایید چون مرورگر آپدیت شده به عنوان دستگاه جدید شناخته خواهد شد.

مدیریت کیف پول ها

صرافی بایننس برای امنیت بیشتر حساب کاربری مشتریانش، امکانی برای مدیریت آدرس کیف پول‌ ها فراهم کرده‌است که با استفاده از آن می‌توانید آدرس‌هایی که قصد انتقال ارز دیجیتال به آنها را دارید، مدیریت کنید.

در صورتی که این ویژگی را فعال کنید، هرگاه بخواهید به آدرس جدیدی وجهی را انتقال دهید، نیاز به تایید این تراکنش از طریق ایمیل خود خواهد داشت.

کل سرمایه را بیرون نکشید

هیچ گاه بلافاصله بعد از ترید، کل سرمایه حساب خود را بیرون نکشید

در صورت انجام این کار، صرافی این عمل را پولشویی حساب نموده و از شما مدارک احراز هویت درخواست خواهد نمود و بهتر است عمل برداشت را در چند مرحله انجام بدهید.

امنیت حساب در بایننس

ایمیل متصل به بایننس

در صورت امکان برای وارد شدن به ایمیل شخصی خود فاکتورهای امنیتی دو مرحله ای را وارد نمایید. این کار باعث می شود امنیت حساب صرافی و ایمیل بالا برود.

هیچ گاه ایمیل متصل به حساب صرافی را برروی گوشی فعال نکنید.

در صورتی که گوشی شما به سرقت برود، فعال بودن ایمیل بر روی گوشی، باعث می شود که دزدان راحت تر به حساب صرافی شما دسترسی داشته باشند.

برای تامین امنیت، بهتر است از چند ایمیل مختلف برای کارهای خود استفاده کنید.

برای مثال با ایمیلی که در صرافی بایننس ثبت‌نام کرده‌اید، در موارد دیگر استفاده نکنید.

با این‌کار می‌توانید برخی از خطرات بالقوه که ممکن است برایتان مسئله‌ساز شود را برطرف کنید.

توصیه می‌شود که برای ثبت‌نام در بایننس از یک ایمیل جدید استفاده کنید و این ایمیل را در موارد دیگر به کار نبرید.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ي ارزﻫﺎي دﯾﺠﯿﺘﺎل(ﺑﺎزارﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ) ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

رمز عبور قوی برای امنیت حساب بایننس

از رمز عبور قوی استفاده کنید و آن را به طور منظم تغییر دهید

شاید این توصیه بدیهی به نظر برسد اما توجه به آن اهمیت فراوانی دارد. در انتخاب رمز عبور بسیار دقت کنید. هیچ گاه رمزعبور ساده و قابل حدس برای حساب معاملاتی خود انتخاب نکنید.

از طرف دیگر، این رمز عبور را مرتب تغییر دهید. یکی از خطاهای رایج در بین افراد این است که برای تمامی اکانت‌های خود در اینترنت، از یک رمز واحد استفاده می‌کنند.

لااقل برای حساب‌هایی که مستقیما با سرمایه شما سروکار دارد- مشابه حساب کاربری در صرافی بایننس – از پسوردهای متفاوتی استفاده کنید.

رمز عبور خوب :

حتما توصیه می‌شود از یک رمز عبود حداقل 8 کارکتری استفاده کنید.

در رمز عبور خود ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک و علائم خاص را به کار ببرید.

داشتن یک رمزعبور قوی لازم است، اما کافی نیست. بهتر است به طور مرتب پسورد خود را تغییر دهید.

با این‌کار احتمال هک شدن آن به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد.

البته این توصیه تنها مخصوص حساب ترید شما در صرافی بایننس نیست. بلکه این توصیه برای ایمیل شما نیز باید رعایت شود.

امنیت حساب در بایننس

برنامه ویندوز بایننس

در صورت امکان از برنامه مخصوص ویندور استفاده ننمایید.

سرورهای استفاده شده در برنامه مخصوص ویندوز، توسط شبکه داخلی ایران فیلتر نمی باشد و این امکان وجود دارد که آی پی واقعی شما برای صرافی فاش شود.

برنامه موبایل بایننس

در صورت امکان از طریق برنامه موبایل وارد صرافی شوید.

در صورتی استفاده از برنامه موبایل، شما فقط یک بار نیازمند وارد نمودن اطلاعات خود برای ورود به صرافی می باشد و در دفعات بعدی بدون وارد نمودن اطلاعات و ثبت آی پی می توانید وارد حساب خود شوید.

اینترنت های عمومی

هیچگاه از طریق اینترنت مکان های عمومی وارد حساب خود نشوید.

این امر باعث می شود شما سوژه ای برای دزدی شوید. شبکه های اینترنت عمومی مانند هتل ها، رستوران ها، فرودگاه ها و موارد دیگر به هیچ وجه امنیت مناسبی ندارند

آدرس سایت بایننس

همواره در هنگام ورود به حساب، آدرس سایت را چک نمایید.

آدرس اصلی صرافی بایننس https://www.binance.com می باشد. در صورتی که آدرس متفاوت با آدرس اصلی باشد، وارد حساب خود نشوید.

یکی از راه‌های ساده برای در امان ماندن از این مسئله، ذخیره کردن آدرس سایت صرافی بایننس است.

پس از آن هربار که قصد ورود به سایت صرافی را داشتید نیازی نیست آن را در گوگل جستجو کنید.

بلکه به راحتی از روی سیستم خود وارد سایت شوید. با این کار تا حد بسیار زیادی از خطر فیشینگ در امان خواهید بود و امنیت بالاتری را تجربه خواهید کرد.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام