۵ ایده خلاقانه برای کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام
دیجیتال مارکتینگ

۵ ایده خلاقانه برای کسب درآمد از اینستاگرام

یکی از شبکه‌های اجتماعی که در سال‌های گذشته با سرعت زیادی در زندگی روزمره مردم جا باز کرده اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر چنان پرنفوذ و قدرتمند شده است که اکنون بسیاری از افراد مشغول کسب درآمد از اینستاگرام هستند. اگر نگاهی به این آمار و ارقام بیاندازید درخواهید یافت که از چه شبکه عظیمی صحبت می‌کنیم.

مهمترین ویژگی‌های ایده های پولساز اینستاگرام چیست؟

  • مشکل بسیاری از مخاطبان اینستاگرام را بتوانند حل نماید.
  • خواسته‌ها و نیازهای افراد بیشتری از کاربران اینستاگرام را تامین نماید.
  • ارزشی را به زندگی آن‌ها اضافه نماید مثلا در زمان، هزینه افراد صرفه‌جویی شود.
  • مطلوبیتی را از نظر مخاطب ایجاد کند که مخاطب حاضر باشد برای آن هزینه نماید.
  • مزیت رقابتی ملموس‌تری را نسبت به رقبا ایجاد نماید.
  • به اندازه کافی مشتری احتمالی برای خرید آن در بازار هدف موجود باشد.
  • متناسب با شرایط، بودجه، توانایی، زمان و تخصص‌تان باشد.

 

چگونه ایده‌ای برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی بیابیم؟

در یافتن ایده موضوع پیج اینستاگرام، اولین مشکل بررسی این گزینه‌ها هست که عبارتند از:

  • تعداد افراد خیلی خیلی بیشتری در این حوزه فعالیت می‌کنند.
  • تولید محتوا دایمی و هر روز باید انجام شود؛
  • محتوا تا حدی باید جذاب باشد که حاضر شود پیج ما را همیشه دنبال نماید.
  • فعالسازی درصد بیشتری از مخاطبان برای افزایش نرخ تعامل
  • برگزاری چالش، مسابقه
  • صرف زمان بیشتر برای خلاقیت در ارایه پست سرگرم‌کننده

چرا اینستاگرام؟

سبد سهامماهیانه ۱ میلیارد حساب کاربری وارد اینستاگرام می‌شوند.

سبد سهامروزانه بیش از پانصد میلیون حساب کاربری در اینستاگرام فعال هستند.

سبد سهام۷۰% هشتگ‌های اینستاگرام مربوط به برندهاست!

سبد سهامبیش از ۸ میلیون حساب کاربری تجاری در اینستاگرام وجود دارد.

سبد سهامبیش از ۸۰% استفاده کنندگان از اینستاگرام حداقل یک حساب کاربری تجاری را دنبال می‌کنند.

سبد سهامبیش از ۶۰% از مخاطبین، یک محصول را برای اولین بار در اینستاگرام دیده‌اند.

سبد سهام۶۶% از بازدیدهای حساب‌های تجاری مربوط به کسانی است که دنبال کنندگان آنها نیستند!

سبد سهامگردش مالی تبلیغات در اینستاگرام عدد خارق‌العاده ۷ میلیارد دلار است.

این دلایل برای کسب درآمد از اینستاگرام کافی است یا باز هم ادامه دهیم؟! این آمار و ارقام حیرت انگیز نشان می‌دهد که جای تعجب نیست که این شبکه اجتماعی اینچنین در میان مردم و زندگی روزمره آنها جا باز کرده است. همه ما حداقل دقایقی از روز خود را به گشت و گذار در فضای این اپلیکیشن اختصاص می‌دهیم و برخی از ما با شیوه‌ای شاید معتادانه ساعت‌ها مشغول گشت زدن در آن هستیم. پس باز هم جای تعجبی وجود ندارد که برخی افراد در عین شگفتی مشغول کسب درآمد از اینستاگرام هستند، آن هم پول‌های هنگفت.

کسب درآمد از اینستاگرام

 ۵ ایده خلاقانه کسب درآمد از اینستاگرام

1. بازاریابی معرف یا همکاری در فروش

بازاریابی معرف (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش همانطور که از نامش مشخص است به همکاری فرد در فروش یک محصول مربوط می‌شود. هم اکنون بسیاری از افراد شناخته مشغول کسب درآمد از اینستاگرام به همین روش هستند. حتما با بسیاری از افراد مشهور اینستاگرام و اینفلوئنسرها (Influencer) برخورد داشته‌اید که به معرفی و فروش محصولی مشغول بوده‌اند. در این شیوه برند، شرکت و یا کارخانه فروشنده محصول لینکی اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد که وقتی شخصی از طریق آن مبادرت به خرید محصول یا استفاده از خدمتی کند، متوجه می‌شوند که آن فرد از طریق شما این کار را انجام داده و درصدی از درآمد آن را (که به صورت توافقی تعیین می‌شود) به شما اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های مختلف و کوتاه کردن لینک اختصاصی خود، آن را در متن پست خود و یا در قسمت بیو (Bio) قرار داده تا بازدید کنندگان از طریق آن بتوانند خرید را انجام دهند. این روش شیوه‌ای مرسوم در اینستاگرام محسوب می‌شود.

2. یافتن اسپانسر

برخی از سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده فضای مجازی با شیوه اسپانسرینگ به کسب درآمد از اینستاگرام می‌پردازند. بدین صورت که طی قراردادی با برند یا شرکت یا هر جای دیگری محتوای اختصاصی برای آن تولید می‌کنند و به معرفی محصول یا برندی خاص می‌پردازند و در ازای آن پول دریافت می‌کنند. باید به این نکته توجه داشت پذیرفتن اسپانسرینگ یک برند یا محصول باید هم راستای تصویری که عموم از شما در فضای مجازی دارند باشد. مثلا فردی که به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهد و با همین شاخصه هم شناخته می‌شود، سفیر مناسبی برای تبلیغ یک شیرینی فروشی یا فست فود نخواهد بود. سفیران برندها معمولا کار خاصی جز نام بردن از برند یا محصول و قرار دادن چند هشتگ بخصوص در پست‌های خود انجام نمی‌دهند.

3. فروش عکس

نمایش دادن عکس در واقع هدف اصلی ساخت اینستاگرام و حضور افراد در آن است. پس چرا از این طریق به کسب درآمد از اینستاگرام نپردازیم؟ اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید و یا علاقه زیادی به عکاسی دارید، اینستاگرام بستر مناسبی برای فروش عکس به افراد و یا آژانس‌های عکاسی و تبلیغاتی است. یک لوگوی ساده به عنوان واترمارک روی عکس‌های خود قرار دهید و جزئیات مربوط به عکس را در پست منظور کنید. لوکیشن بزنید و حتما از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. استفاده مناسب از هشتگ‌ها باعث می‌شود تا مخاطبی که به دنبال چنین محتوایی است به راحتی آن را پیدا کند. فراموش نکنید که باید حضوری فعال و منظم در فضای اینستاگرام داشته باشید تا بتوانید افراد مرتبط را به صفحه خود بکشانید. فواصل زیاد بین پست‌ها و عدم حضور به صورت منظم باعث کم رنگ شدن اثر و زحمت شما در این عرصه می‌شود.

کسب درآمد از اینستاگرام

4. کسب و کار، محصول یا خدمات خود را ارائه دهید

اگر همین حالا هم کسب و کار خود را دارید و مشغول به کاری هستید که از آن راضی هستید، خوش به حالتان! اما این مسئله منافاتی با کسب درآمد از اینستاگرام ندارد. اگر محصولی تولید می‌کنید و یا صاحب برند یا خدماتی هستید ولی اینستاگرام جایی در برنامه ریزی بازاریابی شما ندارد، بازاری با پتانسیل بزرگ را از دست داده‌اید. اینستاگرام بستری آماده، پررنگ و پرسود برای تبلیغ محصولات و خدمات است. اما برای حضور محسوس در این فضا باید از استراتژی درست پیروی کنید.

از جمله گام‌هایی که می‌توانید در این راه بردارید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشت صحنه: پروسه تولید یک محصول یا ارائه یک سرویس می‌تواند برای مشتری‌ها بالقوه شما جذاب باشد. خصوصا اگر این کار به زیبایی به تصویر کشده شده باشد.

عکس مشتریان: از مشتریان خود بخواهید به همراه خدمات و یا محصولی که دریافت کرده‌اند عکس یا فیلم بگیرند و برای شما ارسال کنند و آنرا در صفحه خود منتشر کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود مشتریانی که به دیده شدن علاقه دارند انگیزه پیدا کنند، باعث می‌شود که دیگر افراد با دیدن رضایت مشتریان راحت‌تر به شما و خدمات و محصولتان اعتماد کنند. حتی می‌توانید در این راستا کمپین و مسابقه راه بیاندازید.

پیشنهاد ویژه: برای محصولات و خدمات خود پیشنهادهای ویژه قرار دهید. به مناسبت‌های مختلف و البته مرتبط با حوزه کاری خود تخفیف‌ها، بسته‌ها و پیشنهادهای ویژه قرار دهید. یا بازه‌های زمانی متناوبی را برای فروش محصولاتی خاص مشخص کنید.

هر چه بیشتر از این فضا برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنید، راه‌های بیشتری برای جذب مخاطب خواهید آموخت. البته حضور در این فضا خود باعث شکوفایی خلاقیت می‌شود و پس از مدتی کوتاهی خواهید دید که راه‌های جدیدی برای ارائه محصول و جلب نظر به ذهنتان خواهد رسید. فراموش نکنید که از آنجایی که اینستاگرام یک بستر کاملا بصری است، جلوه کار اهمیت بالایی دارد. پس حتما عکس‌ها و ویدئوهای خلاقانه و با کیفیت استفاده کنید.

5. معرفی دیگران

شاید عنوان عجیبی به نظر برسد، اما اگر بدانید که بسیاری از افراد با همین شیوه مشغول کسب درآمد از اینستاگرام هستند باز هم عجیب بودن آن اهمیت دارد؟ همواره افرادی هستند که می‌خواهند دیده شوند و افرادی که دیده می‌شوند می‌خواهند بیشتر دیده شوند! معرفی افرادی، سلبریتی‌ها و برندها در اینستاگرام یکی از راه‌های کسب درآمد است. احتمالا با چنین پست‌هایی برخورد داشته‌اید که در آن یکی از افراد مشهور به معرفی صفحه یکی از دوستان خود می‌پردازد و یا پیج برند یا محصولی را معرفی می‌کند و از دنبال کنندگان خود می‌خواهد که آن را دنبال کنند. این روش بسیار قدیمی اما همچنان کاربردی برای کسب درآمد از حساب اینستاگرام است!

کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد با اینستاگرام شامل چند مرحله است؟

  • ایده‌یابی و فرصت مناسب که بر گرفته از نیاز، مساله و تقاضای یک گروه از مخاطبان است.
  • به اندازه کافی مخاطب و مشتری برای راه‌حل یا محصول و خدمت ما باشد.
  • آگاه‌سازی اعضای اینستاگرام از سرویس و تبدیل آن‌ها به فالوور پیج کسب و کار
  • شناسایی افراد علاقمند به محصول و خدمت از میان فالوورها
  • افزایش نرخ تبدیل علاقمندان به مشتریان واقعی با راهکار مناسب

همان طور که در اولین مرحله هم اشاره شده است، ایده برای کار در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین تا می‌توانید فرصت کافی برای بررسی، تحلیل و آنالیز پیج‌های دیگر صرف کنید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون حوزه دیجیتال مارکتینگ در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام