کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام
دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام و تلگرام یکی از موضوعات داغ کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و شاید بهتره بگم فرصت‌های ناب کسب درآمد اینترنتی است. اینستاگرام در حال حاضر یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در دنیاست که خیلی ها در آن فعالیت می کنند.

همین موضوع هم باعث این شده که اینستاگرام به محلی مناسب برای کسب درآمد از اینترنت برای خیلی ها تبدیل شود. از افراد معروف اینستاگرامی گرفته تا خانم های خانه داری که هیچ سرمایه ای برای کسب و کارشان ندارند هم می توانند کسب درآمد از اینستاگرام را تجربه کنند.

اینستاگرام می‌تواند برای شما فواید بسیاری داشته باشد؛

  • اینستاگرام می‌تواند ویترین باشد. 

با اینستاگرام می‌توانید محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید و کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشید. اینستاگرام

  • اینستاگرام می‌تواند کاتالوگ باشد.

 این شبکه اجتماعی می‌تواند مانند یک کاتالوگ نامحدود عمل کند. برای نشان دادن فعالیت‌های خود، می‌توانید آدرس صفحه اینستاگرامتان را به دیگران بدهید.

  • اینستاگرام یک تلوزیون است.

 اینستاگرام مانند یک تلویزیون بزرگ است و صدای برند (Brand voice) شما را به گوش مخاطبانتان می‌رساند.

  • اینستاگرام یک کانال است.

 این شبکه یک کانال بسیار بزرگ برای برقراری ارتباط با مخاطبان شماست. نظرات و پیشنهادات مخاطبانتان برای بازاریابی اینستاگرام، مانند یک سرمایۀ بزرگ است.

کسب درآمد از اینستاگرام

خاصیت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب در این است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن ها به عنوان منبعی برای کسب درآمد خود استفاده کند. به خاطر اینکه کاربران شبکه های اجتماعی محبوب در هر کشوری بسیار زیاد هستند و همین موضوع باعث این می شود تا منبع بزرگی برای افرادی که قصد کسب درآمد و بازاریابی محصولاتشان را دارند محیا شود.

هم اکنون خیلی از کاربران موبایلی برای رفع نیاز خود دیگر به سایت های اینترنتی مراجعه نمی کنند و تمایل دارند در شبکه های اجتماعی به دنبال رفع نیاز خود بگردند. البته اینطور نیست که کاربران موبایلی وب سایت های اینترنتی را فراموش کرده اند بلکه منظورم این است کاربران موبایلی بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و تلگرام می گذرانند.

3 مدل اصلی کسب درآمد از اینستاگرام

به طور کلی کسب درآمد از اینستاگرام به 3 مدل دسته بندی میشود. برای اینکه بتوانید از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنید باید یکی از این مدل ها را راه اندازی کنید.

  • مدل اول کسب درآمد از اینستاگرام از طریق فروش محصولات آموزشی
  • مدل دوم کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش از طریق اینستاگرام
  • مدل سوم راه اندازی خدمات اینستاگرام

در مدل اول شما در هر زمینه مهارت و تخصص داشته باشید میتوانید با راه اندازی یک پیج اینستاگرام شروع به تولید محتوای آموزشی رایگان کنید تا افراد جذب کسب و کارتان بشوند. به عنوان مثال اگر در زمینه موفقیت یا بهبود فردی فعالیت میکنید میتوانید یک پیج اینستاگرام در این زمینه راه اندازی کنید و شروع به تولید محتوای آموزشی هدفمند کنید. تا جای ممکن سعی کنید محتواهای باکیفیت و رایگانی عرضه کنید تا افراد به شما اعتماد کنند. وقتی مخاطبانتان به شما اعتماد کنند و پست های رایگان تان را ببینید ترغیب میشوند از شما خرید کنند. پس اگر در هر زمینه ای مهارت و تخصص خاصی دارید میتوانید از طریق این شبکه اجتماعی بفروشید.

در مدل دوم کسب درآمد از اینستاگرام ، ممکن است شما هیچ محصول و خدماتی نداشته باشید ، اگر هیچ محصول و خدماتی ندارید میتوانید محصولات دیگران را در اینستاگرام بفروشید و به ازای هر فروش پورسانت دریافت کنید که در ادامه در مورد این مدل کسب درآمد از اینستاگرام به صورت کامل توضیح دادم.

در مدل سوم هم شما با راه اندازی خدمات اینستاگرام مثل فروش فالوور، لایک و ویو اینستاگرام درآمدزایی میکنید که باز در مورد این مدل کسب درآمد از اینستاگرام به صورت کامل به شما توضیح دادم.

روش ها و ایده های کسب درآمد از اینستاگرام

همان طور که گفتیم کسب درآمد از اینستاگرام خیلی فراگیر شده است و بسیاری از افرادی که قصد دارند از اینستاگرام کسب درآمد کنند نمی دانند که چگونه و چطور می‌توانند از اینستاگرام درآمد زایی کنند.برای کسب درآمد از اینستاگرام ایده ها و روش های متنوعی وجود دارد مثل راه اندازی پیج اینستاگرام و یا راه اندازی خدمات اینستاگرام مثل فروش فالوور، فروش لایک و ویو اینستاگرام.

در قدم اول برای کسب درآمد از اینستاگرام باید ببینید که به چه روشی علاقه دارید! به عنوان مثال می خواهید یک پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید و از طریق تبلیغات و معرفی کردن پیج ها و محصولات دیگر آن درآمد زایی کسب کنید یا اینکه خدمات اینستاگرام راه اندازی کنید و به افرادی که قصد دارند فالوور، لایک و ویو اینستاگرام شان را افزایش دهند خدمات ارائه کنید. البته در ادامه به صورت کامل شما را بیشتر با روش های کسب درآمد از اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه من باشید تا شما را با ایده های کسب درآمد از اینستاگرام به صورت کامل آشنا کنم.

1- فروش مستقیم کالا و خدمات

یکی از روش هایی که خیلی از افراد از طریق آن در اینستاگرام کسب درآمد می کنند فروش کالا و خدمات است.

افرادی که از این روش برای درآمد زایی از اینستاگرام استفاده می کنند ممکن است کالا یا خدماتی از خودشان یا دیگران ارائه کنند. ممکن است کالایی فیزیکی یا حتی دیجیتالی عرضه کنند. مثلا فروش شماره های رند یا فروش کیک خانگی یا فروش تورهای آخر لحظه ای. همه مثال هایی که زدم جزو فروش مستقیم کالا و خدمات محسوب می شوند.

کسب درآمد از اینستاگرام

2- فروش غیر مستقیم کالا و خدمات

این هم روشی است که خیلی ها از آن برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام استفاده می کنند. بیشتر افرادی که فالوور های زیادی دارند می توانند از این روش برای گرفتن تبلیغات دیگر کسب و کارها اقدام به کسب درآمد کنند. همچنین افراد معروف یا به قول معروف سلبریتی ها که دارای محبوبیت و دنبال کنندگان بالایی هستند از این روش برای کسب درآمد از اینستاگرام خیلی استفاده می کنند.

در این روش به طور غیر مستقیم محصول یا خدمت کسب و کار مورد نظر تبلیغ می شود. در واقع در این روش تبلیغات با محتوا عجین شده است و جزیی از روش های بازاریابی محتوا نیز محسوب می شود.

به عنوان مثال افراد معروفی که در کلیپ های خنده دار خود به برند خاصی اشاره می کنند در واقع قصد دارند در محتوای سرگرم کننده ای که به مخاطبان میلیونی خود ارائه می کنند آن برند مورد نظر را هم معرفی کنند. در این روش از بازیگران معروف نیز استفاده می شود. مثلا عکس هایی که آقای بهرام رادان از نوین چرم منتشر می کند نمونه ای از این نوع روش کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود.

به این روش اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار نیز گفته می شود. کسب و کارهای زیادی از این روش برای معرفی و برند سازی خود استفاده می کنند.

3- برند سازی در اینستاگرام

یکی دیگر از روش هایی که می توان گفت به صورت غیر مستقیم از طریق آن می توان کسب درآمد از اینستاگرام داشت، برند سازی است. بسیاری از کسب و کار ها از طریق برند سازی در اینستاگرام سعی می کنند مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنند و بعد روی آن ها بازاریابی انجام دهند.

مثلا کسب و کارهایی که با برند سازی قصد داردند مخاطبان زیادی را به حضور در سمینارها و ورکشاپ های عملی شان دعوت کنند نمونه ای از برند سازی در اینستاگرام هستند.

در این روش معمولا کسب و کار ها مخاطبان خود را از اینستاگرام وارد بستر اصلی کسب و کارشان که ممکن است وب سایتشان باشد می کنند و سعی می کنند روی آن ها عملیات بازاریابی انجام دهند تا مخاطبان خود را عاشق خدمات یا محصولاتشان کنند.

این روش یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود. چون از این طریق می توان مانور بیشتری روی مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود دهید. از طرفی ماندگاری شبکه های اجتماعی در کشور ما همیشگی نیست پس بهتر است از اینستاگرام برای کسب درآمد غیر مستقیم و بیشتر برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.

کسب درآمد از اینستاگرام

4- کسب درآمد از فروش فالوور، لایک و ویو اینستاگرام

یکی دیگر از پردرآمدترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام که می توانید با استفاده از این روش به درآمدهای بسیار زیادی در ماه و حتی روز برسید راه اندازی خدمات اینستاگرام است.

این مدل کسب درآمد از اینستاگرام یکی از بهترین وساده ترین روش های درآمدزایی است. همانطور که می دانید اگر بخواهید از طریق پیج اینستاگرام تان درآمد زایی کسب کنید حتماً باید تعداد فالوور های تان زیاد باشد در غیر این صورت نمی توانید از پیج تان درآمدزایی کسب کنید.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه پیجی با فالوور های واقعی و زیاد ندارند نمی توانند از طریق اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و فکر می کنید که نمی توانید از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنید سخت در اشتباه هستید.

در این روشی که به شما معرفی خواهم کرد می توانید با هر شرایطی ای که دارید از طریق اینستاگرام درآمدزایی کسب کنید. شما نهایتا به روزانه 2 الی 3 ساعت کار کردن در روز خیلی راحت میتوانید به درآمد میلیونی در ماه از طریق اینستاگرام برسید.

اگر قصد راه اندازی  کار در منزل را دارید و می خواهید در خانه تان از اینستاگرام کسب درآمد کنید پیشنهاد می کنم خدمات اینستاگرام راه اندازی کنید. منظور از خدمات اینستاگرام وب سایت هایی هستند که فالوور، لایک و ویو اینستاگرام میفروشند.

همان طور که بالا اشاره کردم شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران است که روز به روز مخاطبان و کاربران زیادی در این شبکه اجتماعی می پیوندند و یک موقعیت عالی و پولساز برای افرادی است که از طریق راه‌اندازی خدمات اینستاگرام درآمد زایی کسب کنند.

برای کسب درآمد از طریق راه اندازی خدمات اینستاگرام به یک وب سایت نیاز دارید. البته در شبکه‌های اجتماعی مثل خود اینستاگرام هم می توانید فالوور، لایک و ویو اینستاگرام بفروشید.

شاید تصور کنید راه اندازی و ساخت سایت کار سخت و دشواری است، ولی اصلاً اینطور نیست! شما در کمتر از یک ساعت می توانید بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی یک وب سایت برای خدمات اینستاگرامتان راه اندازی کنید. البته شاید فکر کنید برای راه اندازی وب سایت باید سرمایه زیادی داشته باشید. شما بدون سرمایه هم میتوانید یک وبسایت کاملا حرفه ای با تمام امکاناتی که نیاز دارید برای خود راه اندازی کنید و ازطریق راه‌اندازی خدمات اینستاگرام درآمد زایی کسب کنند.

برای کسب درآمد از طریق راه اندازی خدمات اینستاگرام به یک وب سایت نیاز دارید. البته در شبکه‌های اجتماعی مثل خود اینستاگرام هم می توانید فالوور، لایک و ویو اینستاگرام بفروشید.

شاید تصور کنید راه اندازی و ساخت سایت کار سخت و دشواری است، ولی اصلاً اینطور نیست! شما در کمتر از یک ساعت می توانید بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی یک وب سایت برای خدمات اینستاگرامتان راه اندازی کنید. البته شاید فکر کنید برای راه اندازی وب سایت باید سرمایه زیادی داشته باشید. شما بدون سرمایه هم میتوانید یک وبسایت کاملا حرفه ای با تمام امکاناتی که نیاز دارید برای خود راه اندازی کنید.

برای این که بتوانید بدون علم برنامه نویسی و کد نویسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک سایت کاملا حرفه ای بسازید می توانید از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس، جملا استفاده کنید. سیستم های مدیریت محتوا این امکان را به شما می دهند که هر سایتی با هر امکانی که بخواهید را بدون حتی یک خط کد نویسی برای خودتان راه اندازی کنید. البته این سیستم های مدیریت محتوا زبان فارسی را کاملا پشتیبانی می کنند و کاملاً رایگان هم هستند.

نکات مهم برای کسب درآمد از اینستاگرام

در این بخش قصد دارم نکات بسیار مهمی را به شما آموزش بدهم که برای کسب درآمد از اینستاگرام باید رعایت کنید. البته این نکات مخصوص افرادی است که بیشتر قصد دارند از طریق پیج اینستاگرام شان کسب درآمد کنند. البته شما هم اگر قصد دارید از طریق راه‌اندازی خدمات اینستاگرام در شبکه شما اینستاگرام فالوور، لایک و ویو بفروشید این نکات باعث افزایش درآمدتان میشود. پس همراه من باشید تا شما را با نکات مهم کسب درآمد از اینستاگرام آشنا کنم.

کسب درآمد از اینستاگرام

1- از امکانات جدید اینستاگرام غافل نشوید

یکی از از دلایلی که باعث شده اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران شناخته می‌شود امکانات جدیدش است. همین امکاناتی که به خوبی ارائه می‌دهد باعث شده است نسبت به رقیبان خود جلو بزند. شما با استفاده از امکانات جدید اینستاگرام مثل استوری اینستاگرام و لایو اینستاگرام می توانید فالوور هایتان را به صورت کاملاً طبیعی افزایش بدهید و کسب و کارتان را رونق دهید، که همین کار باعث افزایش درآمد زایی شما خواهد شد. در ادامه بیشتر شما را با استوری و لایو اینستاگرام آشنا خواهم کرد.

استوری اینستاگرام:

از استوری اینستاگرام برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده می شود. شما با استفاده از استوری اینستاگرام می‌توانید پیج دیگران را تبلیغ کنید. البته استوری اینستاگرام ویژگی بسیار خوب دیگری هم دارد که می توانید پروفایل دیگران را هم تگ کنید. خیلی از افراد از این ویژگی و مزیت برای هدایت مستقیم کاربران پروفایل و پیج مورد نظر استفاده می کنند. شما تا ۲۴ ساعت می توانید یک پست را داخل استوری بگذارید و بعد از ۲۴ ساعت استوری که قرار داده اید به صورت کاملا اتوماتیک حذف خواهد شد. البته استوری اینستاگرام امکانات متنوعی را به شما میدهد که می توانید از آنها برای جذاب کردن استوری تان استفاده کنید.

البته نرم افزار های زیادی برای زیبا کردن استوری وجود دارد مثل Drool و inshot که می توانید از این نرم افزارها هم استفاده کنید.

لایو اینستاگرام:

یکی دیگر از امکانات و ویژگی های مهم اینستاگرام لایو اینستاگرام است. بسیاری از افراد از لایو اینستاگرام برای معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. لایو اینستاگرام این امکان را به شما می دهد که به صورت زنده با مخاطبان و کاربران تان در ارتباط باشید و با آنها صحبت کنید.

البته یکی از بهترین روش ها برای اعتماد سازی و برند سازی از طریق اینستاگرام استفاده از لایو اینستاگرام است. شما با استفاده از لایو اینستاگرام می توانید به صورت نامحدود با مخاطبان و کاربران ارتباط زنده داشته باشید. اگر لایو اینستاگرام تا جذاب باشد مطمئن باشید مخاطبان و کاربران زیادی جزئی از دنبال کنندگان شما می شوند.

از لایو اینستاگرام باید با توجه به نوع کسب و کارتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در هر زمینه ای فعالیت می کنید می توانید هر چند وقت یکبار نکات مهم در حوزه کاری تان را به صورت لایو داخل اینستاگرام برگزار کنید و کلاس های پرسش و پاسخ ایجاد کنید.

با استفاده از لایو اینستاگرام می توانید کارهای جالبی را انجام بدهید. به عنوان مثال می‌توانید در مورد کسب و کارتان به صورت مستقیم با مخاطبان تان صحبت کنید. کتاب و مقالاتی را معرفی کنید و…

اگر بتوانید لایو خود را جذاب کنید مطمئن باشید دنبال‌کنندگان و فالوور های شما افزایش پیدا خواهد کرد. یکی دیگر از امکانات بسیار خوب اینستاگرام این است که می توانید آن را ذخیره کنید و در استوری تا به صورت ضبط شده قرار بدهید تا کسانی که در لایو اینستاگرام شما شرکت نکرده اند بتوانند لایو شما را ببیند.

2- برای پست های اینستاگرام تان وقت بگذارید

اگر میخواهید پستی را داخل اینستاگرام منتشر کنید برایش زمان بگذارید و سعی کنید بهترین پست را با بهترین تصاویر داخل پیج تان قرار بدهید. استفاده از پست های جذاب و خوب در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث اعتماد سازی و جلب توجه می شود. این کار بسیار مهمی است که باید انجام بدهید.

حتی با استفاده از پست های اینستاگرام تان می توانید مخاطبان و کاربران تان را به مشتری دائم به همیشگی تبدیل کنید. به هیچ عنوان سعی نکنید عکس و تصویری را از جایی کپی کنید. برای جذاب کردن پست اینستاگرام تان حتماً از فونت مناسب استفاده کنید. سعی کنید تصاویر مرتبط با کسب و کارتان باشد. در تصاویر حتماً از لوگو و نام برند کسب و کارتان استفاده کنید.

یکی از ساده ترین و بهترین روش ها برای اعتمادسازی بین مخاطبین و فالوور های تان این است که حتماً از کپشن های طولانی و جذاب در پستان استفاده کنید. شاید تصور کنید کپشن های طولانی خوانده نشود. شاید درست باشد! ولی این کار باعث می شود یک حس اعتماد بین مخاطبان و فالوور های تان نسبت به شما ایجاد شود و فکر کنند که چقدر برایشان مهم بود که این قدر وقت گذاشتید.

3- از پست های متنوع استفاده کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که در همان ابتدا امکان اشتراک گذاری تصاویر و عکس ها وجود داشته است. ولی الان با توجه به امکانات زیادی که اینستاگرام قرار داده است میتوانید ویدیو هم برای کاربرانتان قرار بدهید.

سعی کنید به هیچ عنوان از یک فرمت خاص در پست هایتان استفاده نکنید به عنوان مثال به هیچ عنوان فقط از تصاویر استفاده نکنید. داخل پست هایتان از ویدیو و فیلم هم استفاده کنید.

حتماً هر چند وقت یکبار داخل پیج اینستاگرام تان استوری بگذاریم. گاهی وقتا داخل پست های تان ویدیو و فیلم قرار بدهید و…

برای جذاب کردن ویدیو هایی که می خواهید در پیج اینستاگرام تان بگذارید نرم افزارها و اپلیکیشن های متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از اپلیکیشن photo voice برای اضافه کردن صوت به تصویر و از viva video فیلم ها و ویدیو های تان را جذاب کنید و به تصاویر و عکس هایتان اسلایدشو بدهید.

کسب درآمد از اینستاگرام

4- از هشتگ ها استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها به صورت درست بسیار مهم است. هشتگ ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در بهینه سازی و سئو هستند. سعی کنید اصلی‌ترین و پرطرفدارترین هشتگ های مربوط به حوزه کاری تان را پیدا کنید. برای این کار بهتر است پیج رقیبانتان سر بزنید و هشتگ های پرطرفدار آنها را شناسایی کنید.

با استفاده از هشتگ های مناسب برای پست های تان می توانید کاری کنید که پست هایتان در معرض دید علاقه مندان به حوزه کسب و کارتان قرار بگیرد. و از این طریق بازدید پست های تان در اینستاگرام افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده درست از تگ ها به صورت اصولی بسیار مهم است و اگر هشتگ های تان را به درستی انتخاب کنید می توانید کاری کنید که افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا بشود.

5- با فالوور های تان در تعامل باشید

یکی از مهمترین کارها برای اینکه فالوور های تان را به علاقه مندان و حتی مشتریان دائم تبدیل کنید این است که با آن‌ها ارتباط بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر فردی در پست های اینستاگرام تان از شما سوالی پرسید حتماً جواب شان را به صورت کامل بدهید. به هیچ عنوان کامنت ها را بی پاسخ نگذارید. سعی کنید هر کامنتی برای شما ارسال شد حتی هر چقدر هم ساده بود جوابشان را به صورت کامل بدهید. این کار هم در اعتماد سازی بسیار موثر است و هم باعث ایجاد یک رابطه صمیمی بین شما و فالوور های تان می شود.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام بدهید این است که می توانید از آن ها سوال بپرسید. به عنوان مثال می‌توانید از یک موضوع خاصی عکس بگذارید و نظر فالوور هایتان را نسبت به این عکس بخواهید. این کار باعث مشارکت بیشتر با فالوور هایتان می شود. این کار باعث می شود مخاطبانتان زیر پست هایتان کامنت بگذارند و همین باعث می شود تا افراد بیشتری ترغیب به گذاشتن کامل در پستتان بشود.

حتماً به افرادی که در دایرکت از شما سوال می پرسند جواب بدهید. تا جای ممکن سعی کنید از طریق دایرکت با مخاطبان و مشتریان تان ارتباط برقرار کنید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون روش های مختلف کسب درآمد در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *