چند ساعت برای یوس درس بخوانیم؟

یوس
آزمون های بین المللی

چند ساعت برای یوس درس بخوانیم؟

آزمون یوس

تحصیل یکی از دلهره آور ترین کار هایی است که دانش آموزان و دانشجویان با آن رو به رو هستند و فشار زیادی به آن ها وارد می شود. در همین باب دانش آموزان و دانشجویان همواره به دنبال راه هایی هستند که این فشار را کاهش دهند و همچنین بهتر مطالب را یاد بگیرند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای مطالعه و درس خواند شب را انتخاب می کنند و خود را با قهوه تا صبح بیدار نگه می دارند و درس می خوانند، ولی اکثرا می دانند که این روش، بهترین راه نیست. تم متفکر فرایند پاسخ در این مقاله این موضوع را برسی می کند که در طول روز چند ساعت درس بخوانیم و کدا زمان برای درس خواندن بهتر است؟

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه های بزرگ دنیا رخ داده است، این دانشگاه ها به این نتیجه رسیدند که دانشجویان به ازای هر ساعت تحصیل در دانشگاه، باید ۲ الی ۳ ساعت در منزل درس بخوانند. برای مثال اگر در دانشگاه ۴ ساعت کلاس دارند، در منزل باید ۸ الی ۱۲ ساعت درس بخوانند و خود را آماده مصاحبه ها و امتحان ها بکنند. علاوه بر این بسیاری از کارشناسان می گویند بهترین دانشجویان کسانی هستند که در طول هفته ۵۰ الی ۶۰ ساعت مطالعه داشته باشند. این زمان ۵۰ الی ۶۰ ساعت در طول هفته را داوطلبان می توانند در گذر زمان نیز بیشتر کنند.

اگر در حال گذراندن یک دوره کامل هستید، برای مثال در دوره مدرسه هستید در بین جلسات . کلاس ها مطالعه کنیدو و حتما پس از بازگشت به خانه مطالب یادگیری شده در درسه را مرور کنید. این کار موجب این می شود شما در تست ها موفقیت بیشتری کسب کنید و برای آزمون ها آمادگی کامل بدست آورید و همچنین نیازی به درس خواندن فشرده در شب امتحان ندارید با این روش. بسیاری از دانش آموزان موفق از این روش درس خواندن و مطالعه کردن نیز استفاده داشته اند.

یوس

آیا ۶۰ ساعت درس خواند در طول هفته واقع بینانه است؟

وقتی صحبت از ۵۰ الی ۶۰ ساعت درس خواندن در طول روز می شود، بسیاری از داوطلبان فکر می کنند زمان بسیاری را باید درس بخوانند و این توانایی را در خود نمی بینند اما دانش آموزان و دانشجویان باید در طول یک هفته ۵۰ الی ۶۰ ساعت درس بخوانند و این تایم درسی را می توانند در طول روز تقسیم بندی کنند. برا مثال روزانه ۱۰ ساعت یا دو روز ۱۲ ساعت درس بخوانند و در  روز های بعد ۸ الی ۷ ساعت مطالعه کنند، پس اینکه داوطلبان باید در طول هفته ۵۰ الی ۶۰ ساعت مطالعه کنند، یعنی باید این ساعت را در طول هفته تقسیم کنند، هم یاد گیری بهتر می شود هم از فشار روز دانش آموزان و دانشجویان کاهش پیدا می کند. این روش تقسیم بندی زمان ۵۰ الی ۶۰ ساعت در طول هفته را خود دانش آموزان و دانشجویان همراه با مشاوران خود می توانند نسبت به توانایی ها خود انتخاب کنند تا زود تر به موفقیت دست پیدا کنند.

چگونه برای یوس درس بخوانیم؟

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان فکر می کنند که باید در طول روز برای یاد گیری مطلبی، مطالعه بسیاری داشته باشند و در طول روز خیلی زیاد درس بخوانند. اما این گونه نیست تمامی دانش آموزان و دانشجویان باید زبان آموزش خود را یاد بگیرند. مثلا روش نگاه کردن با چشم، بلند خوانی، تکرار کردن مطلب، پرسش و پاسخ و …. دانش آموزان و دانشجویان برای یاد گیری بهتر  و آسان تر مطالب باید ببینند که از کدام روش بهتر و سریع تر مطالب را یاد می گیرند. اگر روش و زبان یادگیری خود را پیدا کنند دیگر نیازی نیست در طول روز وقت بسیار زیادی برای درس خواندن و مطالعه کردن بگذارند.

روش های بسیاری برای یاد گیری است که یک از روش های بسیار معروف و پیشنهاد شده توسط بسیاری از کارشناسان، روش یادداشت برداری است، وقتی از مطلبی یادداشت برداری می کند و بعدا بار ها آن یادداشت را مطالعه و مورد برسی قرار می دهد، تمرکز داشن آموزان و دانشجویان روی آن مطلب افزاش پیدا می کند و قوی تر می شوند و در نتیجه در تست ها و آزمون ها موفقیت بیشتری از کسانی که این روش را استفاده نکردند بهره مند می شوند. علاوه بر این، اگر شما یک یادگیرنده بصری هستید، نقشه برداری ذهن می تواند یک روش عالی برای طرح بندی محتوایی باشد که می خواهید یاد بگیرید، یک روش کاملاً تصویری است. نقشه های ذهنی به شما امکان می دهد روابط و سلسله مراتب مفاهیمی را که یاد می گیرید ترسیم کنید و می تواند به درک بهتر مطالب کمک کند.

مدیریت زمان، مهم ترین بخش در درس خواندن

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان بر این باور هستند که اگر در طول هفته ۵۰ الی ۶۰ ساعت درس بخوانند و از روش های یادگیری درس بهره مند شوند، موفق خواهند شد. ولی بدین گونه نیست! کی از مهم ترین مباحث در مطالع کردن مدیریت زمان است، یعنی ان که در چه ساعت هایی بدانید درس بخوانید، بدانید در فلان ساعت چه درسی را بخوانید و به عبرات دیگر برنامه ریزی برای تمام کار های خود داشته باشید.

یعنی اگر نیم ساعت به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می پردازید در قبال آن یک ساعت درس خواندن اصلا فایذه ندارد و بیهوده بوده است. شما باد بدانید مثلا از ۷ تا ۱۰ صبح درس بخوانید و در این زمان درس های مفهومی بخوایند و از ساعت ۱۱ تا ۱۵ درس ها حفظی بخوانید و یا هر طور که در برنامه ریزی راحت تر هستید و به یادگیری شما بیشتر کمک می کند را انجام بدهید. و علاوه بر این در مطالعه های خود هدف و یا جوایزی برا خود انتخاب کنید تا برای رسیدن به آن جایزه تلاش کنید و درس بخوانید. مثلا هر ۱۰ صفحه که مطالعه می کنید یک جایزه کوچک به خود بدهید.

یوس

برای آمادگی در آزمون yos در چه دوره ها و یا کلاس هایی شرکت کنیم؟

کلاس های این آزمون در سرتاسر ایران برگزار می شود و بیشتر کلاس ها به صورت حضوری هستند. برای شرکت در کلاس ها توصیه می کنیم از طریق موسساتی که بر اساس پوزا تدریس می کنند ثبت نام نمایید. همچنین برخی از موسسات اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین کرده اند که مزایای بسیار زیادی دارد و بسیار مناسب کسانی است که وقت کمی دارند و به کلاس های حضوری دسترسی ندارند.

شرایط شرکت در آزمون یوس دانشگاه استانبول

شرایط شرکت در آزمون یوس دانشگاه استانبول:

  1. داوطلب باید فارغ التحصیل یا سال آخر دبیرستان باشد
  2. زمان ثبت نام معمولا طی فروردین ماه صورت میگیرد
  3. زمان آزمون معمولا ۲۴ می(ماییس)، ساعت ۱۱ به وقت ترکیه است
  4. آزمون در ارزروم، استانبول، باکو، تفلیس، آلماتی قزاقستان، کلن آلمان، مقدونیه، کوزوو، بوسنی و هرزگوین، مالزی، اردن، مصر، عراق و سوئیس برگزار میشود. همچنین سال ۲۰۱۴ این آزمون برای نخستین بار در مرکز یونس امره در تهران نیز برگزار شد.
  5. هزینه شرکت در آزمون یوس دانشگاه استانبول: هزینه این آزمون ۱۵۰ لیر ترکیه برای کسانی است که در استانبول یا ارزروم و تهران در یوس شرکت میکنند.
  6. نتیجه آزمون ماه ژوئن اعلام میشود
  7. نتیجه آزمون یوس دانشگاه استانبول را بیش از ۹۳ دانشگاه ترکیه قبول دارند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام