هزینه های زندگی در آلمان سال 2021

هزینه های زندگی در آلمان
مهاجرت

هزینه های زندگی در آلمان سال 2021

به طور کلی برای انتخاب کشور محل زندگی می بایست فاکتور هایی را مورد بررسی قرار گیرد. می توان از این نوع فاکتور ها مواردی مانند امنیت، دموکراسی، میزان فساد دستگاه قضا، آب و هوا، مدرنیته، سطح حمایت اجتماعی و هزینه های زندگی نام برد. در این مطلب می خواهیم به یکی از مهمترین فاکتورها که هزینه های زندگی در کشور آلمان است بپردازیم. به طور کلی کشور آلمان در بین کشورهای اروپایی از کشور هایی هست که هزینه های زندگی در سطح پایینی قرار دارد. یعنی برای زندگی در کشور آلمان نیازی به هزینه های زیادی نخواهد بود. در واقع به این شکل است که اگر کسی در کشور آلمان صاحب شغلی باشد می تواند از پس هزینه های زندگی خود بر آید. هزینه زندگی در هر شهر این کشور می تواند با شهر دیگری متفاوت باشد در واقع در کشورهای اروپایی هزینه های هر شهر با شهر دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه های زندگی و مخصوصاً اجاره خانه در شهر برلین آلمان نسبت به شهرهای دیگر آلمان بالاتر می باشد. به عبارت دیگر در هر شهر می توان هزینه های زندگی متفاوتی را دید. این مقاله را برای درک بهتر هزینه های زندگی و همچنین بررسی شرایط کشور آلمان برای زندگی تهیه و تنظیم نموده است.

شرایط زندگی در آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته و صنعتی دنیا می باشد که از لحاظ کیفیت زندگی یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد. امکانات بسیار زیادی در این کشور برای مردم وجود دارد. خدمات بیمه، بازنشستگی، بهداشت، درمان، تفریحی، فرهنگی، اجتماعی، آموزش و پرورش همگی در رده های بالای کیفیت در دنیا قرار دارد. تحصیلات در مدارس کشور آلمان برای افرادی که شهروند آلمان باشند و یا اینکه اقامت آلمان را داشته باشند و حتی اگر اقامت دانشجویی نیز داشته باشند رایگان می باشد. همچنین تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در تمامی مقاطع رایگان می باشد.

هزینه های زندگی در آلمان

افرادی که در کشور آلمان مشغول به کار هستند از خدمات بیمه ای این کشور می توانند استفاده کنند و همچنین فرزندان او می توانند ماهیانه حقوق دریافت کنند. کسانی که در آلمان اقامت کاری دارند و استخدام می باشند می توانند از وام های بدون بهره با سود بسیار کم به صورت بلند مدت برای خرید خودرو و یا مسکن استفاده کنند. همه این موارد باعث شده است که کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت باشد. این کشور از لحاظ آب و هوایی هم آب و هوای معتدلی دارد و طبیعت بسیار زیبایی را دارا می باشد. از طرف دیگر این کشور از لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند می باشد و کمپانی های بسیار بزرگ بین المللی در این کشور قرار دارند. نرخ پایین بیکاری در این کشور کاریابی را بسیار تسهیل نموده است و تقریبا هر انسان سالم که توانایی کار کردن دارد، بیکار نخواهد بود.

هزینه زندگی در برلین

برلین، پایتخت آلمان و یکی از شهرهای تاریخی اروپا محسوب می گردد. این شهر با احتساب جمعیت حومه، حدود 5 میلیون نفر را در خود جای داده است که این امر، این شهر تاریخی را به پرجمعت ترین شهر آلمان تبدیل نموده است. شهر برلین به دلیل رشد زیاد اقتصادی و افزایش چشمگیر دستمزدها به طور سالیانه، از نرخ پایین بیکاری برخوردار می باشد. بها دادن به کسب و کارها و ایده های خلاقانه، کیفیت بالای زندگی، در کنار دانشگاه های معتبر، این شهر را به مقصد بسیاری از افراد تبدیل نموده است. قبل از هر کاری می بایست هزینه های زندگی در این شهر را مد نظر قرار دهید تا با دیدی باز به انتخابی مناسب دست بزنید. هزینه های زندگی هر فرد متناسب با نحوه و نوع زندگیش می باشد ولی به طور متوسط هزینه زندگی یک نفر در برلین 35 تا 50 یورو برای یک روز می باشد. در جدول زیر به برخی از هزینه های زندگی در برلین اشاره نموده ایم. 

رستوران

8.50 €یک وعده غذا در رستوران معمولی
7 €رستوران مک دونالد

اقلام مصرفی

0.80 €شیر ساده (یک لیتر)
1.76 €برنج سفید (1 کیلوگرم)
11.24 €گوشت گاو (1 کیلوگرم)
0.52 €آب (بطری 1.5 لیتری)

حمل و نقل

2.80 €بلیط یک طرفه، حمل و نقل داخلی
2.00 €تاکسی، تعرفه ی عادی (1 کیلومتر)
1.44 €گاز (1 لیتر)

خدمات رفاهی

231.80 €اقلام اولیه (برق، گرمایش و سرمایش، آب و…) برای یک آپارتمان 85 مترمربعی
0.10 €1 دقیقه صحبت با موبایل (بدون هیچ تخفیف و طرحی)
29.08 €اینترنت (60 Mbps یا بیشتر)

ورزش و خدمات رفاهی

10.00 €بلیط سینما برای یک نفر
26.39 €باشگاه ورزشی، یک نفر بزرگسال (1ماهه)

 اجاره مسکن

894.01 €آپارتمان (1خوابه) در مرکز شهر
649.75 €آپارتمان (1خوابه) حومه شهر

 خرید مسکن

6,051.94 €هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر
3,803.70 €

هر مترمربع آپارتمان در مناطق حومه شهر

 

هزینه های زندگی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

بحث بسیار مهمی که برای دانشجویان بین المللی در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل وجود دارد، مسئله هزینه های زندگی می باشد. از آنجا که نظام آموزشی در کشور آلمان به زبان آلمانی رایگان می باشد، این کشور مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. در واقع کسانی که بتوانند زبان آلمانی تحصیل کنند تحت شرایطی تحصیل آنها رایگان خواهد شد و دیگر دانشجو هزینه های شهریه دانشگاه تقریباً ندارد و می بایست تنها هزینه های زندگی خود را تامین کنند. این امتیاز کشور آلمان را به یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. به طور میانگین هزینه ماهیانه یک دانشجو برای زندگی در کشور آلمان حدود ۸۵۰ یورو می باشد. در واقع بخش اعظم هزینه زندگی یک دانشجو به صورت ماهیانه را اجاره تشکیل می دهد. به طور میانگین برای هزینه های اجاره خانه دانشجویی ۲۸۰ یورو می تواند هزینه داشته باشد. اما اگر دانشجو در خوابگاه زندگی کند می تواند هزینه های اجاره خود را تا ۲۳۲ در ماه پایین بیاورد. این هزینه ها به مقدار میانگین هستند یعنی در هر شهر ممکن است این هزینه ها مقداری بیشتر و یا کمتر باشد. اگر بخواهیم به صورت جزئی تر هزینه های زندگی دانشجویی را بیان کنیم، می توانیم به صورت میانگین ۱۶۸ یورو به صورت ماهیانه برای غذا، ۴۲ یورو برای لباس، ۹۴ یورو برای حمل و نقل، ۳۱ یورو برای اینترنت و هزینه تلفن، ۲۰ یورو برای هزینه های کتاب و لوازم تحریر، ۱۶۱ یورو برای هزینه های اوقات فراغت و ورزش در نظر گرفت. هزینه های شهریه در دانشگاه های دولتی کشور آلمان برای هر شخص می تواند بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ یورو باشد. شهریه های دانشگاه های خصوصی این کشور از ۱۰ هزار یورو سالیانه به بالا می تواند هزینه داشته باشد.

خوارزمی مرکز تخصصی و مجری رسمی ارائه خدمات مهاجرتی اعم از:

  • اخذ ویزای سرمایه گذاری، خرید ملک و ثبت شرکت در خارج از کشور
  • اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو
  • اخذ ویزای کار و زندگی

هزینه زندگی در آلمان از نظر مسکن

هزینه های مسکن در هر کشور را می توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد. یک مورد بحث خرید مسکن در آلمان می باشد که در اینجا می خواهیم به آن بپردازیم. در شهرهای بزرگتر و در مناطق مرکزی شهر معمولا قیمت املاک بالاتر می باشد. مثلاً در شهر برلین یکی از گران ترین شهرها برای خرید مسکن باشد و در جدول زیر می توانید ببینید که میانگین قیمت مسکن در کشور آلمان در مناطقی که خارج از مرکز شهر هر متر مربع به صورت میانگین به قیمت ۳,۵۰۰ یورو می باشد و به صورت میانگین قیمت برای منازل در قسمت های مرکزی شهر حدود ۵ هزار یورو می باشد در جدول زیر می توانید میانگین قیمت های هر متر مربع ملک به اضافه بازه قیمت ها را به صورت کامل مشاهده نمایید.

خرید قیمت آپارتمانمیانگین یوروبازه قیمت یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر5،076،423،000.00-11،235.58
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز3،521،332،000.00-8،082.76

بعد دیگری که می توان هزینه مسکن را در آن مورد بررسی قرار داد بحث هزینه اجاره املاک است. اجاره املاک نیز مانند قیمت املاک وابسته به موقعیت مکانی ملک متغیر می باشد. مثلا هزینه های زندگی در فرایبورگ از نظر مسکن با دیگر شهر ها متفاوت است. برای مثال همانطور که در جدول زیر می بینید قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به صورت میانگین حدود ۷۴۳ یورو در کشور آلمان می باشد که با توجه به مناطق مختلف می تواند قیمت اجاره این ملک بین ۲۷۵ تا ۴۹۴ یورو متفاوت باشد. اما اگر این آپارتمان سه خواب باشد و در مرکز شهر نیز قرار داشته باشد بازه قیمتی اجاره این آپارتمان می تواند بین ۹۵۰ تا ۲,۵۰۰ یورو نیز باشد. بطور کلی می توان هزینه های اجاره در کشور آلمان را به میزان 61 درصد بیشتر از کشور ایران دانست. در جدول زیر می توانید به صورت کامل انواع قیمت اجاره خانه ها را مشاهده نمایید.

اجاره ماهانهمیانگین یوروبازه قیمت یورو
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر743.4494.11-1,275.80
آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز561.82380.00-908.35
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر1،424،76950.00-2,500.00
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز1067.54750.00-1,750.00

هزینه زندگی در آلمان از نظر مواد غذایی و دیگر هزینه ها

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور آلمان بالا نیست و در واقع آلمان یکی از کشورهایی در حوزه اتحادیه اروپا است که هزینه های کمی نسبت به دیگر کشورها دارد. هزینه های مواد غذایی نیز در کشور آلمان با توجه به هر شهر ممکن است متفاوت باشد و هزینه های زندگی در فرایبورگ از نظر مواد غذایی با شهر برلین متفاوت می باشد. اگر بخواهیم مقایسه با کشور ایران داشته باشیم هزینه های زندگی در این کشور به طور میانگین حدود ۶۰ درصد بیشتر از ایران می باشد و نسبت به فرانسه می توان گفت که هزینه های زندگی در آلمان به طور میانگین حدود ۱۳ درصد کمتر می باشد. در جدول زیر می توانید به صورت جزئی میزان هزینه های مواد غذایی را مشاهده نمایید.

مواردهزینه
غذا ، رستوران ارزان قیمت10.00 یورو
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده، سه دوره50.00 یورو
McDonalds8.00 یورو
کاپوچینو2.78 یورو
 پپسی (بطری 0.33 لیتری)2.37 یورو
آب (بطری 0.33 لیتری)2.02 یورو
شیر (معمولی) ، (1 لیتر)0.83 یورو
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.34 یورو
برنج (سفید) ، (1 کیلوگرم)1.98 یورو
تخم مرغ (منظم) (12)2.23 یورو
پنیر محلی (1 کیلوگرم)7.97 یورو
فیله مرغ (1 کیلوگرم)7.16 یورو
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.98 یورو
سیب (1 کیلوگرم)2.31 یورو
موز (1 کیلوگرم)1.67 یورو
پرتقال (1 کیلوگرم)1.88 یورو
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.47 یورو
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.29 یورو
پیاز (1 کیلوگرم)1.29 یورو
کاهو (1 عدد)0.95 یورو
آب (بطری 1.5 لیتری)0.41 یورو

هزینه های زندگی در آلمان

میزان درآمد در آلمان

بحث دیگر در مورد هزینه های زندگی در کشور آلمان میزان درآمد افراد در این کشور می باشد. میزان درآمد بسته به نوع شغل شخص و تجربه کاربری و همچنین مدرک تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. اما به طور میانگین می توان گفت افراد در کشور آلمان به صورت میانگین حدود 3,800 یورو ماهیانه درآمد دارند. در جدول زیر می توانید میزان حقوق اکثر مشاغل را به صورت میانگین مشاهده نمایید می تواند میزان حقوق در این کشور به میزان حداقل که ۹۶۲ در ماه است باشد و یا این که به حداکثر حقوق ماهیانه حدود ۱۷ هزار یورو هست نیز باشد. کشور آلمان به علت نرخ بیکاری کم یکی از بهترین مقاصد برای کاریابی می باشد. این کشور مخصوصا برای افرادی که در رشته های مهندسی تحصیل کرده اند و همچنین تجربه کار مرتبط با رشته تحصیلی دارند، مقصد مناسبی محسوب می شود و کار پیدا کردن برای آنها دشوار نخواهد بود. افرادی که از این طریق وارد کشور آلمان می شوند حداقل سالیانه حدود ۳۰ هزار یورو می تواند حقوق بگیرند.

حسابدار2,500 یورو
دستیار حسابداری1,920 یورو
مدیر حسابداری5,670 یورو
دفتردار1,720 یورو
حسابدار خبره3,280 یورو
خزانه دار شرکت4,950 یورو
تحلیلگر مالی4,690 یورو
مدیر مالی7,380 یورو
حسابرس داخلی3,620 یورو
دستیار اداری1,930 یورو
مدیر دفتر3,050 یورو
مسئول پذیرش1,760 یورو
دبیر، منشی1,620 یورو
کارگردان هنری3,460 یورو
کارگردان خلاق3,700 یورو
طراح گرافیک2,370 یورو
عکاس2,010 یورو
مهندس هوافضا4,540 یورو
مهماندار هواپیما2,590 یورو
خلبان6،510 یورو
معماری
معمار4,470 یورو
CAD Drafter1,940 یورو
خودرو
مکانیک1,350 یورو
مشاور خدمات2,630 EUR
بانکی
مدیر شعبه بانک6,650 یورو
گوینده1,310 یورو
دو زبانه
معلم2,830 یورو
مترجم3,280 یورو
تحلیلگر کسب و کار4,390 یورو
مدیر توسعه تجارت5,880 یورو
مدیر پروژه4,630 EUR
پرستار بچه1,540 یورو
مربی مهد کودک1,320 یورو
مهندس عمران3,330 یورو
مدیر پروژه ساخت و ساز5,800 یورو
مسئول ایمنی و بهداشت1,630 یورو
نماینده مرکز تماس1,410 یورو
مدیر خدمات مشتری4,710 EUR
نماینده خدمات مشتریان1,420 یورو
مهندس عمران3,310 یورو
مهندس برق3,680 یورو
مهندس3,410 یورو
مهندس مکانیک3,490 یورو
مدیر ارشد اجرایی8,080 یورو
مدیر ارشد مالی7,480 یورو
مدیر کل6,100 یورو
مدیر پروژه3,940 یورو
سرآشپز2,370 یورو
آشپز اجرایی2,650 یورو
مدیر هتل6,300 یورو
مسئول پذیرش1,320 یورو
آژانس مسافرتی2,420 یورو
پیشخدمت / پیشخدمت1,190 یورو
دندانپزشک8,660 یورو
متخصص تغذیه7,210 یورو
تکنیسین آزمایشگاه2,770 یورو
پرستار2,900 یورو
مدیر منابع انسانی5,400 یورو
مدیر منابع انسانی2,210 یورو
تکنسین کامپیوتر2,850 یورو
مدیر پایگاه داده3,630 یورو
توسعه دهنده / برنامه نویس3,480 یورو
مدیر فناوری اطلاعات6,340 یورو
مهندس شبکه3,300 یورو
افسر پلیس2,140 یورو
وکیل7,170 یورو
کمک قانونی1,890 یورو
روزنامه نگار4,000 یورو
مهندس پزشکی3,090 یورو
داروساز4,600 یورو
صندوقدار1,430 یورو
مدیر فروش6,600 یورو
نماینده فروش2,440 یورو
معلم دبستان2,580 یورو
معلم دبیرستان3,080 یورو

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﻣﻬﺎﺟﺮت ﺑﻪ روسیه، درﯾﺎﻓﺖ اﻗﺎﻣﺖ، اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ و ﯾﺎ ﮐﺎر و زﻧﺪﮔﯽ در روسیه ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

کیفیت زندگی در آلمان

کشور آلمان از لحاظ کیفیت زندگی در اتحادیه اروپا و در دنیا شرایط بسیار مناسبی دارد. میزان درآمد اشخاص یا به عبارت دیگر قدرت خرید مردم در این کشور بسیار بالا است. در واقع کمی هزینه های زندگی و همچنین بالا بودن درآمد باعث شده است که توانایی افراد در اداره زندگی بالا باشد. بالا بودن سطح کیفیت آموزش حمایت های اجتماعی و بیمه های بسیار مناسب همچنین حقوق ماهیانه فرزندان زیر ۱۸ سال و همچنین تحصیلات رایگان در مدارس و همچنین دانشگاه ها در سطوح عالی باعث شده است که مردم کشور آلمان شرایط خوبی برای زندگی داشته باشند و درصد زیادی از افراد این کشور رضایت بالایی از زندگی داشته باشند.

معایب و مزایای زندگی در آلمان

از مزایای زندگی در آلمان می توان به قدرت خرید بالای مردم اشاره کرد. در واقع کمی هزینه های زندگی و همچنین بالا بودن سطح درآمد مردم، قدرت خرید مردم کشور آلمان را بالا برده است. امکان تحصیل رایگان در مدارس و همچنین دانشگاه ها از مزیت بسیار عالی زندگی در این کشور می باشد. امکان رفت و آمد آزاد بین کشورهای حوزه شینگن از دیگر مزیت های اقامت کشور آلمان است. امکان اخذ پاسپورت آلمان از مزایای دیگر زندگی در این کشور می باشد. هنگامی که فردی اقامت کاری آلمان را داشته باشد، فرزند زیر ۱۸ سال می تواند ماهیانه حقوق دریافت کند. همچنین امکان استفاده از بیمه از مزایای دیگر اقامت در آلمان است. از معایب زندگی در کشور آلمان این است که در روز یکشنبه تقریباً تمام مکان ها و اداره ها و مراکز خرید تعطیل می باشد. عیب دیگری که در کشور آلمان وجود دارد این است که بدون داشتن دانش زبان آلمانی صحبت کردن با مردم بسیار سخت است. از طرف دیگر مردم این کشور به راحتی با افراد غریبه ارتباط برقرار نمی کنند و به سختی با دیگران دوست می شوند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *