نکاتی برای این که شغل رویایی تان را خلق کنید

شغل رویایی
مدیریت کسب و کار (MBA)

نکاتی برای این که شغل رویایی تان را خلق کنید

شغل رویایی، حرفه و شغلی است که هم شادی و هم احساس رضایت شغلی برای شما به ارمغان می‌آورد. برای برخی افراد، این شغل ممکن است پردرآمد باشد، در حالی که افراد دیگر ترجیح می‌دهند شغلی داشته باشند که مهارت‌ها و ارزش‌های فردی آنها را برجسته کند. البته برخی از مشاغل، ترکیبی از این دو را ارائه می‌دهند و هم برای نمایان ساختن ارزش‌ها هستند و هم به طبع پول‌ساز نیز هستند. در این مقاله قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا بتوانید شغل رویایی خود را پیدا کنید.

ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و در واقع بنیان گذاران آینده هستیم. با اشاره یک انگشت اطلاعات زیادی را به طور مستمر کسب می کنیم و توانایی این را داریم که به تعداد بیشماری از افراد در هر زمان دست پیدا کنیم؛ بنابراین تعجبی ندارد که افراد متوجه شده اند چگونه باید این توانایی را برای به وجود آوردن شغل رویایی خود به کار بگیرند.

۴۵ درصد از کارمندان امریکا در سال های اخیر توانسته اند در خانه کار کنند و این تعداد در حال بیشتر شدن است. این یک وضعیت ایده آل برای همگان است، چه یک کارآفرین جوان باشید و چه یک مادر خانه دار فرقی نمی کند. انعطاف پذیری یک اصل ارزشمند است.

نکاتی که برای انتخاب شغل باید در نظر بگیرید

انتخاب شغل کار ساده‌ای نیست و باید برای تصمیم‌گیری در این مورد نکات حساس و دقیقی را مد نظر قرار دهید. برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • اول از هر چیز علاقه‌تان را در نظر بگیرید. کاری را که از آن لذت می‌برید انتخاب کنید تا راحت‌تر مشکلات آن را تحمل کنید.
  • سرمایه و ایده کاری را متناسب با هم انتخاب کنید.
  • در زمینه‌ای که اطلاعات و تخصص دارید شروع به کار کنید.
  • نیازهای جامعه را بررسی کنید و کسب و کارتان را متناسب با آن تنظیم کنید.
  • زمان بازدهی کار را در نظر بگیرید.
  • توقعات و میزان بازدهی کسب و کار مورد نظر را با همدیگر مقایسه کنید.

هر گاه تمام این نکات را در نظر گرفتید، می‌توانید در انتخاب کسب و کار هوشمندانه‌تر عمل کنید و به سود بیشتری هم برسید.

شغل رویایی

شغل رویایی شما چیست؟

برای کشف علاقه‌های خود و مشخص کردن شغل رویایی خود، به این نکات توجه کنید و آنها را دنبال کنید:

  • در مورد آنچه از آن لذت می‌برید، فکر کنید. در مورد سرگرمی‌های مورد علاقه خود و اینکه چگونه آنها می‌توانند پایه و اساس شغل رویایی شما را بسازند، فکر کنید. اگرچه ممکن است هر سرگرمی یا علاقه‌ای مستقیماً مربوط به شغل رویایی شما نشود، اما با این حال می‌توانید چند مؤلفه اصلی را در نظر بگیرید و آنها را متناسب با شغل خود تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر از گوش دادن به موسیقی لذت می‌برید، می‌توانید به دنبال حرفه نگارش و روزنامه نگاری در زمینه موسیقی بروید.
  • سؤالات مهمی از خودتان بپرسید. پیدا کردن و کشف شغل رویایی، می‌تواند تمام آنچه در درون شما می‌گذرد را نمایان کند. با پرسیدن این سوالات می‌توانید در تصمیم گیری به خودتان کمک کنید: از چه چیزی لذت می‌برم؟ آیا شغل رویایی من و انتخاب من به پول ربط دارد یا اشتیاق؟ ارزش‌های اصلی من چیست؟ من در چه کاری مهارت دارم؟ چه چیزی می‌خواهم یاد بگیرم؟ تا چه مقطعی دوست دارم تحصیل کنم؟
  • یک مدت کوتاه، شغل مورد نظر را انجام دهید. این روش برای این است که در مدت کوتاهی متوجه شوید که به حرفه و شغل مورد نظر علاقه دارید یا خیر. با انجام این کار می‌توانید به درک درستی از وظایف و شرح فعالیت شغل مورد نظر برسید. اگر دوست دارید تا شغلی را امتحان کنید و در مورد آن هیچ ایده‌ای ندارید، این روش بسیار خوب عمل می‌کند.

چگونه شغل رویایی خود را محقق کنیم

دوستان عزیز خوارزمی در ادامه این مطلب قصد داریم تعدادی از نکات اساسی برای خلق یک شغل رویایی را برای شما عزیزان شرح دهیم و برای همه کسانی که دنبال شروع یک کسب و کار اینترنتی هستند و در عین حال تلاش می کنند در خانه کار کنند، پیشنهادهای جالبی داریم. پس با ما همراه باشید.

1. چرایی را بدانید

این یکی از مهم ترین جنبه های هر کسب و کاری است. اگر در پی خلق شغل رویایی تان در قالب یک هدف برای بنگاه اقتصادی خود نباشید، پس اهمیتی هم ندارد که چه مقدار زمان و تلاش صرف شرکت تان کنید. در شرایطی که شما چرایی کار خود را ندانید، هدف از بین خواهد رفت و شما و تیمتان هیچ جهت گیری خاصی نخواهید داشت و شرکت به حاشیه رانده خواهد شد. افراد ضرورتا محصول شما را نمی خرند، بلکه آنچه می خرند چرایی تولید محصول شما است. شرکت شما مدافع و مبلغ چه چیزی است و چه عاملی سبب می شود که محصول یا خدمت شما برای خریداران رضایت بخش باشد؟

2. برای شغل رویایی تان اقدام به ساخت و طراحی کنید

حالا که چرایی و دلیل وجود یک ایده یا طرح عمومی را برای کسب و کار متوجه شده اید، زمان آن فرا رسیده است که ساخت و ساز شغل رویایی تان را شروع کنید. صنعت تکنولوژی به طرز فزاینده ای رشد پیدا کرده است به ویژه این رشد در شهرهای برجسته دنیا از جمله نیویورک بسیار مشهود بوده است.

استارتاپ های تکنولوژی محور به سرعت در حال خلق شغل ها و فرصت ها هستند، زیرا نیاز در همین جا نهفته است. امروزه همه چیز اینترنتی است، بنابراین یک کسب و کار نیاز دارد تا با آغوش باز پذیرای مواردی چون شبکه های اجتماعی، بازاریابی و علم تجزیه و تحلیل باشد. این ها همگی پلتفورم های لازم برای موفقیت و به دست آوردن مشتریان جدید در یک کسب و کار هستند و همین طور نظارت کردن به این که چه عواملی کارآمد و چه عواملی ناکارآمد هستند.

مواردی صرفا ساده مانند انتشار یا به اشتراک گذاری موضوعی در وقت خاصی از روز می تواند سبب بالا رفتن فروش یا تنزل آن شود. ایجاد یک وبسایت که به آسانی بتوان در آن جستجو کرده و نمونه هایی از محصول یا خدمت مورد نظر را مشاهده کرد، از طریق شبکه های اجتماعی پلتفرمی برای تعاملات افزوده با مشتری ایجاد می کند و اساس آن در علم تجزیه و تحلیلی نهفته است که به عنوان راهنمایی در جهت تصمیم گیری های آتی عمل خواهد کرد.

برخی از ما استعدادهای خدادادی نداریم، بنابراین ایده ذهنی ایجاد یک وبسایت که ظاهری حرفه ای داشته باشد و جذب مشتری کند ممکن است بدون کمک سایرین قابل اجرا نباشد. در این صورت این اولین اقدام برای خلق شغل رویایی تان خواهد بود و شدیدا ارزش پول و زمانی را که صرفش می کنید خواهد داشت. اهمیتی ندارد که شما تا چه حد در کارتان مهارت دارید یا محصولتان تا چه اندازه ممکن است شگفت انگیز باشد، مهم این است اگر پلتفورم شما دقیقا همان موارد را منعکس نکند مشتریان هم علاقه مند نخواهند شد.

یک وبسایت با طراحی خوب می تواند مدت زمان طولانی به وظیفه خود در جذب و حفظ مشتری عمل کند. شما تنها ۵ ثانیه وقت برای جلب توجه یک کاربر دارید وگرنه آن ها را از دست می دهید، پس شروع به شمردن کنید.

شغل رویایی

3. بازاریابی را شروع کنید

بازاریابی فرایندی زمانبر است و تحقیقات برای یک طرح موثر می تواند ساعت ها طول بکشد. بازاریابی شاهراه های بسیار مختلفی دارد و هر کدام کم و بیش موثر هستند؛ البته این بستگی به نوع کسب و کاری دارد که از آن ها استفاده می کند. همچنان این یک نمونه دیگر از نحوه کمک علم تجزیه و تحلیل به شما برای فهمیدن موارد موثر و موارد غیر موثر در کسب و کارتان است. تمام این ها با آزمون و خطا میسر می شود.

صرفا به این دلیل که صنعت تکنولوژی و کسب وکارهای اینترنتی در حال شکوفایی هستند، بدین معنی نیست که این راه آسان است. در این میان شکست هایی هم خواهد بود پس باید دوباره و دوباره تلاش کنید.

برند شما در کنار کالاها و خدمات‌تان یک ویژگی کلیدی است که شما در موردش بازاریابی خواهید کرد. زمانی که شما در خواب هستید یا در تعطیلات به سر می برید، اما ۲۴ ساعت شبانه روز در هفته حضور مجازی خواهید داشت و کسب وکارتان فعال خواهد بود. حفظ این حضور مجازی قاطع و پایدار از اجزاء کلیدی در برندسازی موفقت آمیز کسب و کار است. به محض این که استراتژی بازاریابی تان کار گذاشته شد، تبلیغات را شروع کنید و موتور شغل رویایی تان را روشن کنید.

4. برای شغل رویایی تان تبلیغات هدفمند داشته باشید

عدم شهامت در زمینه خود ارتقایی شما را موفق نخواهد کرد. خود ارتقایی اینترنتی نیازمند برخی ظریف کاری ها است. اگر صرفا و مطلقا در مورد خودتان صحبت کنید به آسانی ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید یا خودخواه به نظر برسید؛ بنابراین دیگران را نیز در این گفتگوها شریک کنید.

به محض این که محصول یا تصویر شما توسعه یافت و استراتژی بازاریابی شما کار گذاشته شد، محصول یا خدمت خود را به مخاطبین ارائه کنید. شبکه های اجتماعی جزو رایج ترین و ارزان ترین مسیرها برای تبلیغ کردن هستند، اما روش های دیگری هم برای تبلیغات وجود دارد.

می توانید از طریق کاغذ چاپی، رادیو، تبلیغات اینترنتی و حتی تلویزیون بین برندتان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. قیمت ها و همینطور میزان دسترسی ها متغیر هستند. درست مانند سایر موارد، آگاهی از هویت مخاطبین از طریق تجزیه و تحلیل و بازاریابی به شما در گرفتن تخصصی ترین تصمیمات در کنار آزمون و خطا کمک خواهد کرد.

هر گامی که در این مسیر بر می دارید، همه موارد را آزموده و بسنجید. در صورت تغییر ندادن عوامل ناکارامد رشدی در کار نخواهد بود. اگر با عزمی راسخ به آزمودن، سنجش و رهگیری نتایج خود اقدام نکنید، هرگز متوجه وضعیت کسب و کار خود نخواهید شد و شغل رویایی تان را از دست خواهید داد.

شغل رویایی

5. ملاحظات قانونی و مالی را منظور کنید

اگر برای تبلیغات اینترنتی برنامه ریزی می کنید، چه تبلیغات موجود در موتورهای جستجو را بخرید و چه بازاریابی مستقیم از طریق ارسال ایمیل انجام دهید، دانستن برخی از قواعد اساسی در این زمینه مهم است.

آگاهی از قوانین تبلیغاتی در زمینه تبلیغات اینترنتی و بازاریابی، رعایت قوانین هنگام ایجاد تبلیغات اینترنتی، مواردی مانند قانون CAN-SPAM که ممنوعیت های مجرمانه بر علیه کسانی ایجاد می کند که عامدانه و بدون کسب مجوز هرزنامه هایی از طریق کامپیوترهای سایرین ارسال می کنند و همین طور کمک در زمینه هدایت فروش و تجارت الکترونیک و به کارگیری این منابع از جمله مواردی هستند که باید بدانید.

در رابطه با عوامل کارآمد و ناکارآمد روی کسب وکار، موارد قانونی و غیر قانونی و هر آنچه که می توانید در این راستا با در نظر گرفتن زمان و هزینه انجام دهید، تحقیق کنید.

6. برای انگیزش و بلندپروازی اهمیت قائل باشید

همه مواردی که در بالا اشاره شد به یک موضوع ختم می شوند و آن انگیزش و بلندپروازی همه افراد حاضر در کسب و کار است و این یعنی کلمه «چرایی» باید معنای واحدی پیدا کند. استارت آپ ها اغلب قبل از این که حتی به درآمدزایی برسند، ضرر مالی می دهند؛ بنابراین به خاطر داشته باشید که همیشه قادر نخواهید بود تا از همه پروژه های خود کسب درآمد کنید، حتی اگر این پروژه ها موفقیت آمیز باشند.

ممکن است این موضوع سبب عقب نشینی شما برای خلق شغل رویایی تان شود، اما اگر می خواهید کسب و کار و برند خود را بسازید، آن هم به شکلی که تصور می کنید رضایت بخش است؛ پس نگاه کردن به پول به عنوان یک منبع و نه یک هدف ممکن است بهترین روش برای نزدیک شدن به تلاش ها در این زمینه باشد. پول را یک «هدف» در نظر گرفتن، فضایی ایجاد می کند که سبب می شود انگیزه شما مترادف با دلیل اصلی شما برای شروع کسب و کار نباشد. بنابراین تمرکز شما همچنان روی عمل به تعهدتان است.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون انواع کسب و کار در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *