نحوه محاسبه سود و زیان در بازار فارکس

سود و زیان در بازار فارکس
فارکس

نحوه محاسبه سود و زیان در بازار فارکس

برای معامله کردن در بازار فارکس، شما باید با یک سری مسائل ابتدایی آشنا باشید که بتوانید به خوبی معامله کنید و نحوه محاسبه سود و زیان در بازار فارکس را متوجه شوید، یکی از پایه ای ترین این مسائل، پیپ هست.

پیپ چیست؟

پیپ به  عدد 0.0001 یک قیمت میگویند.در حقیقت به 0.01 یک درصد پیپ میگویند. برای مثال:

قیمت جفت ارز یورو دلار 1.1317 هست. عدد 0.0001 میشود عدد 7. و یا در طلا هنگامی که قیمت 1280.25 دلار هست. عدد 0.1 عدد پیپ هست. و یا در داوجونز هنگامی که 26521 هست. عدد اخر یعنی 1 پیپ هست.

استفاده پیپ در چیست؟

در بازارهای مالی میزان حرکت قیمت به دلار، یورو و یا… نیست. چون دارایی های زیاد با ارزهای پایه زیادی وجود دارند، از پیپ استفاده میشود. 10 دلار جا به جا میشود میگویند 100 پیپ جا به جا شده. >و یا هنگامی نفت یک دلار جا به جا میشود 100 پیپ جا به جا شده. پیپ در بازارهای مالی نقش مهم و حیاتی ای دارند و مبدا تمامی معاملات هستند، ما با مفهوم پیپ میتوانیم متوجه شویم که چه مقدار از بازار نوسان گرفته ایم و چند پیپ سود کردیم. اما فقط با پیپ نمیشود مقدار سود و زیان را مشخص کرد و وارد معامله شد.

حجم چیست؟

وقتی که میخواهیم هرچیزی را بخریم، باید حجم آن را مشخص کنیم. مثلا برای خرید ماشین میگوییم یک ماشین میخواهیم بخریم. برای طلا میگوییم 100 اونس طلا میخواهیم. برای نفت میگوییم 10 بشکه نفت میخواهیم. برای گندم میگوییم 50 گونی گندم.

برای یورو 100،000 یورو میخواهیم. برای سهام اپل صد عدد سهام اپل میخواهیم. برای هرچیزی معیاری وجود دارد، ما باید مشخص کنیم چه مقدار از چیزی را میخواهیم. به عنوان مثال:

ما وارد بازار میشویم و تصمیم میگیریم در قیمت 190 سهام اپل را بخریم. این قیمت یک سهام هست. ما باید حجم را مشخص کنیم. یا در بازار طلا ما میخواهیم در قیمت 1300 طلا بخریم. این قیمت اونس طلا به دلار هست. یعنی هر انس 1300 دلار.

سود و زیان در بازار فارکس

باید مشخص کنیم که چند اونس طلا میخواهیم معامله کنیم. اما چگونه این حجم ها را مشخص میکنیم؟

لات چیست؟

در بازار فارکس و یا دیگر بازارهای مالی افراد نمیگویند که من یک اونس طلا خریدم، یا 10 بشکه نفت فروختم. چه میگویند؟ در بازارهای جهانی معیاری وجود دارد به اسم لات. لات قراردادهای استاندارد شده ای هستند که تعداد و مقدار یک کالا را مشخص میکنند. برای مثال:

هنگامی که شما میخواهید طلا بخرید نباید بنویسید 100 اونس، باید بنویسید چند لات. هر 100 اونس طلا برابر است با یک لات. لات مرجع عددی تمامی معاملات است. در نفت هر 1000 بشکه میشود یک لات. و اما در کالاهای دیگر چه؟

به طور کلی در بازار فارکس هر لات به معنی 100000 (صدهزار) هست. اما صد هزار چی؟ دلار؟ یورو؟ به عنوان مثال ما وارد پلتفرم معاملاتی خود میشویم، تصمیم میگیریم که جفت ارز یورو به دلار را خریداری کنیم و حجم را یک لات انتخاب میکنیم.

یک لات در یورو به دلار یعنی چی؟ هر یک لات یورو به دلار برابر است با خریدن 100000 یورو.

1 lot EUR USD>>>> 100000EUR

یک لات در پوند به دلار: هر یک لات پوند به دلار برابر است 100000 پوند

1 lot GBP USD>>>> 100000GBP

یک لات در یورو به پوند

هر یک لات یورو به پوند برابر است با 100000 یورو

1 lot EUR GBP>>>> 100000EUR

یک لات دلار آمریکا به دلار کانادا: یک لات دلار آمریکا به دلار کانادا برابر است با 100000 دلار آمریکا

1 lot USD CAD>>>> 100000 USD

در بازار فارکس یک قاعده کلی وجود دارد. هر یک لات از ارزی برابر است با 100،000(صدهزار) تا از ارز پایه. ارز پایه و متقابل را در بالا توضیح دادیم.

طرف اول هر جفت ارزی را ارز پایه میگویند. برای مطالعه بیشتر درباره مفهوم لات و محاسبات آن به به مقاله لات چیست مراجعه کنید. اما ما پیپ را یاد گرفتیم، لات را هم آموختیم اما چگونه از این مطالب استفاده کنیم

 

ارتباط با خوارزمی

 

نحوه محاسبه سود و زیان در بازار فارکس

به طور کلی نرم افزارهای پیشرفته معاملاتی ای که وجود دارند تمامی سود و زیان در بازار فارکس شما را آنلاین حساب میکنند و در حساب شما نمایش میدهند. اما به عنوان یک معامله گر حرفه ای باید با نحوه محاسبه سود و زیان اصلاحات تخصصی بازار فارکس آشنا باشید.

در بازار فارکس محاسبه سود و زیان فرمول های خاصی دارد و در مقاله پیپ چیست، لات چیست و سایر مقالات بخش آموزش به این مفاهیم اشاره کردیم. اما در اینجا یک فرمول ساده و تقریبی درباره محاسبه سود و زیان در بازار فارکس به شما میگویم. شما یک لات طلا خریده اید، و طلا یک پیپ افزایش داشته است. شما چند دلار سود میکنید؟

ما در بازار فارکس باید سودمان را به دلار آمریکا بسنجیم، نه پیپ و لات.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

در بازارا فارکس اگر یک لات از دارایی ای را بخریم و یک پیپ جا به جا شود ما تقریبا 10 دلار سود میکنیم.

1 LOT . 1 PIP= 10 USD

دقت کنید که گفتم تقریبا 10 دلار، زیرا این مطلب محاسباتی دارد که ممکن است چند دهم این عدد را تغییر دهد. اما به صورت کلی این عدد تقریبا نزدیک 10 دلار هست. به عنوان مثال ما یک لات نفت میخریم و یک پیپ افزایش پیدا میکند؟ ما 10 دلار سود میکنیم.

یا 1 لات طلا میخریم و 1 پیپ افزایش میابد؟ ما 10 دلار سود میکنیم. یک لات یورو به دلار میخریم و 1 پیپ افزایش میابد؟ ما 10 دلار سود میکنیم. یک لات داوجونز میخریم و 1 پیپ افزایش پیدا میکند؟ ما 10 دلار سود میکنیم.

دقت دارید که اصلا مهم نیست که چه دارایی ای را معامله کرده اید، فقط مهم این هست شما حجم لات و میزان پیپ خود را بدانید، مثلا یک لات یک پیپ میشود 10 دلار. در بازار فارکس شما حتما نباید یک لات معامله کنید، دامنه حجمی که میتوانید معامله کنید از 0.01 لات تا 100 لات هست.

مثلا در یک معامله شما 100 لات طلا میخرید و یک پیپ افزایش پیدا کند تقریبا 1000 دلار سود میدهد. توجه داشته باشید که پیپ در بازار فارکس کوچک ترین معیار تغییرات در قیمت هست و در افزایش های و کاهش های مهم در بازار، قیمت ها بیش از هزاران پیپ حرکت میکنند. مثلا 100 لات معامله کنید و 1000 پیپ سود بگیرید، میشود یک میلیون دلار.

عوامل تاثیرگذار در بازار فارکس

بازار فارکس بازار ارزهاست، و دولت ها و بانک های مرکزی تمرکز زیادی روی این بازار دارند. اگر اندکی نرخ ارز بالا پایین شود، کشورها و اقتصادها بهم میریزند و مردم شورش میکنند. پس این بازار برای دولت ها بسیار مهم و حیاتی است.

علاوه بر این، در تجارت بین المللی بازار فارکس نقش بسیار مهمی دارد. چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برابری یورو به دلار بالا هست و برای بهبود روابط باید این عدد کم شود. طبق این اظهار نظر بازار موج نزولی به خود گرفت و قیمت یورو کاهش یافت.

بازار فارکس بازاری است که مستقیما به اقتصاد و کامروایی یک ملت بستگی دارد، پس قطعا دولت ها به این بازار اهمیت زیادی میدهند.

سود و زیان در بازار فارکس

اقتصاد کلان

مهمترین و بزرگترین عامل اثر گذار در بازار فارکس سیاست های اقتصاد کلان دولت هاست. اقتصاد کلان مربوط به اقتصاد تمامی کشور هست و مسائل مهمی چون نرخ بهره، نرخ تورم، نرخ بیکاری، سیاست های پولی و مالی را در برمیگیرد.

تمامی بخش های اقتصاد کلان در بازار فارکس تاثیر مستقیم میگذارند و نرخ برابری ارزها را مشخص میکنند. به عنوان مثال در سال 2009، بعد از رکود بازار های مالی و بحران جهانی، بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت که نرخ بهره را به کمترین حد ممکن یعنی 0.25% نگه دارد. در پی این تصمیم نرخ طلا و سایر ارزها در برابر دلار رشد کرد و دلار ضعیف شد.

نرخ بهره چیست؟

نرخ بهره قیمت پول هست. یعنی چه؟ به عنوان مثال من الان به شما 1000 دلار قرض میدهم. و شما تعهد میدهید که سال دیگر این موقع پول من به علاوه بهره آن را پرداخت کنید. مثلا اگر بهره 0.25% باشد، شما سال دیگر 1000 دلار به علاوه 2.5 دلار برای بهره پرداخت میکنید.

اما چرا اینقدر نرخ بهره مهم هست؟ اگر نرخ بهره کم باشد، مردم تمایل دارند که از بانک وام بگیرند، و آن را در کسب و کارها سرمایه گذاری کنند. اینکه مردم بتوانند با نرخ کم از بانک مرکزی وام بگیرند، کسب و کار راه بیندازند و رشد کنند اتفاق خوبی است.

اما اگر نرخ بهره بالا باشد چه میشود؟ کسانی که نیاز به پول و سرمایه دارند برای شروع کارشان، نمیتوانند از بانک وام بگیرند. زیرا باید بیشتر از نرخ بهره سود کنند. به عنوان مثال ما 1 میلیون دلار با نرخ بهره 20% سالیانه وام میگیریم.

سر سال اگر 200 هزار دلار درآمد داشته باشیم فقط بهره قرض خود را دادیم و هیچ سودی نکردیم. و کسب و کار ما باید بین 30 تا 40% به ما سود بدهد تا بتوانیم ادامه بدهیم. و پیدا کردن همچین کسب و کاری کار آسانی نیست.

پس مردم وام نمیگیرند و کسب و کارها رشد نمیکنند. نرخ بهره یکی از مهمترین بخش های اقتصاد هر کشوری هست که کنترل و تنظیم آن بسیار مهم است و بر نرخ ارز کشور تاثیر مستقیم میگذارد.

نرخ تورم

نرخ تورم از شاخصی به اسم شاخص قیمت مصرف کننده به دست می آید.

شاخص قیمت مصرف کننده چیست؟

به طور مثال ما در زندگی روزمره مان کالاهایی مانند گوشت، مرغ، میوه ،همچنین انرژی مانند برق و گاز و بنزین، خوراک، پوشاک، مسکن و…مصرف میکنیم و برای زندگی مان ضروری هست. اگر تمامی این نیازها را در یک سبد جمع کنیم و سبدی درست کنیم که نشان دهنده تمامی این قیمت هاست، ما شاخص قیمت مصرف کننده درست کردیم.

این شاخص به ما نشان میدهد که سال گذشته این عدد 120 بوده و امسال به 130 افزایش پیدا کرده. افزایش این شاخص به معنی تورم هست، یعنی امسال افراد باید پول بیشتری برای نیازهای روزمره شان بپردازند.

اما تورم خوب هست یا بد؟

تورم نه باید زیاد باشد و نه کم. اگر تورم زیاد باشد زندگی برای مردم سخت میشود.راجع به آینده خودشان و قیمت ها مطمئن نیستند و اگر کم باشد نشان دهنده رکود است. زیرا مردم خریدی نمیکنند که قیمت ها رشد کنند. پس تورم مهم هست. هنگامی که در کشوری تورم بیش از حد زیاد میشود، ارز آن کشور ضعیف میشود. این بدان معناست که افراد برای اینکه بتوانند خرید کنند باید پول بیشتری بپردازند، پس ارز ضعیف تری دارند.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره فارکس خوارزمی ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

اصولا در کشورهای بزرگ با افزایش تورم،نرخ بهره را افزایش میدهند تا بتوانند نرخ تورم را کنترل کنند. گاهی اوقات تورم به دلیل درآمد بالای مردم، وضعیت خوب اقتصادی ایجاد میشود که مثبت است. به عنوان مثال اگر نرخ بیکاری در کشور کم باشد و مردم بتوانند نیازهای خود را تامین کنند. هنگامی که درآمدشان افزایش یابد کالاهای بیشتری میخرند و تقاضا بیشتر میشود. در نتیجه قیمت ها افزایش میابند.

اما اگر تورم به علت قحطی، نبود کالا و کمبود ایجاد شود به اقتصاد کمک نمیکند. و بسیار مخرب است. به عنوان مثال در دهه 1970 با افزایش قیمت نفت، تورم در آمریکا سرسام آور شده بود و بسیار شرایط سختی را رقم زده بود.

اما در سال های 2015 تا 2019 با رشد اقتصادی خوب و کاهش نرخ بیکاری، تورم 2% بود و این میزان تورم خوب و قابل قبول بوده است. نرخ تورم و نرخ بهره از مهم ترین محرکه های اقتصاد کلان در بازار فارکس هستند.

دیگر محرکه های اقتصادی در بازار فارکس

علاوه بر نرخ بهره و نرخ تورم، دیگر محرکه های اقتصادی مانند نرخ بیکاری به شدت در اقتصاد کشور و نرخ ارز در بازار فارکس تاثیرگذار است. نرخ بیکاری، نشان دهنده سطح اشتغال در کشور هست. به عنوان مثال نرخ بیکاری در آمریکا سال 2019 تقریبا 3.8% است که نرخ بسیار خوبی هست. این بدان معناست که 96.2% مردم آمریکا که توانایی و تمایل به کارکردن را دارند،مشغول به کار هستند. آن ها پول درمیاورند و میتوانند مصرف کنند و پول را به چرخه اقتصادی بازگردانند.

علاوه بر نرخ بیکاری، عواملی مانند نرخ خرده فروشی، شاخص خرید مدیران و…هستند که در بازار فارکس و ارزها بسیار مهم و تاثیر گذار هستند.

حجم معاملات در بازار

عامل مهم و تاثیر گذار دیگری در بازار فارکس و دیگر بازارهای مالی، حجم معامله گران و نظر آن ها درباره آینده ارز و یا سهامی هست. به عنوان مثال اگر معامله گرانی که جفت ارز یورو به دلار را معامله میکنند، با توجه به اخبار اقتصادی اروپا دیدگاه بدی راجع به این کشور پیدا کنند و تمایل به خرید آن نداشته باشند. سبب ریزش قیمت میشود.

آن ها ترجیح میدهند تا یورو به دلار را در بازار فارکس بفروشند و از پایین آمدن قیمت سود کسب کنند. اینکه معامله گران در بازار چه نظری دارند، چه فکری میکنند و چه احساسی درباره آینده دارند بسیار در بازار تاثیرگذار است.

گاهی اوقات اخبار اقتصادی قبل از اینکه اعلام شوند پیش خور میشوند. یعنی اینکه قبل از اعلام خبر، معامله گران آن را پیش بینی میکنند و بازار حرکت خود را انجام میدهد. زیرا بازار مجموعه ای است از احساسات و افکار معامله گران که درباره آینده اقتصاد و کشور دارند. گاهی اوقات اخبار لحظه ای میتواند بر نظر معامله گران تاثیر بگذارد و قیمت های فارکس را جا به جا کنند.

مثلا با گمانه زنی ها درباره جدایی انگلستان از اروپا، نرخ ارز پوند به شدت کاهش یافت و تاثیر عمیقی بر بازار فارکس گذاشت. گاهی اوقات اخبار الزاما اقتصادی نیستند، اخبار سیاسی و جنگ، و هر نوع خبر دیگری میتواند بر نظر معامله گرات تاثیر بگذارد و قیمت را جا به جا کند.

موفقیت در بازار فارکس

برای موفقیت در بازار فارکس، باید  به یک سری از اصول این بازار آشنا شویم. ما باید رمز موفقیت معامله گران بزرگ را بدانیم و از تجربیات آن ها استفاده کنیم.

برای موفقیت در بازار فارکس چند مهارت لازم هست که در زیر به اختصار راجع به آن ها توضیح میدهیم.

  • تحلیل تکنیکال
  • تحلیل فاندامنتال
  • روش و استراتژی معامله کردن
  • قوانین موفقیت و روانشناسی

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بررسی نمودارها و حرکات قیمت برای یافتن آینده قیمت هست.در تحلیل تکنیکال معامله گران به دنبال روندهای بازار، الگوهای ایجاد شده در نمودار و نقاط حساس در قیمت هستند. زیرا با بررسی این حرکات معامله گران میتوانند راجع به آینده قیمت به نتایج بهتری برسند و سود بیشتری کسب کنند. برای اطلاع بیشتر درباره تحلیل تکنیکال به مقاله تحلیل تکنیکال چیست مراجعه کنید.

تحلیل فاندامنتال

برای موفقیت در بازار فارکس یادگیری تحلیل فاندامنتال بسیار مهم هست. زیرا تحلیل فاندامنتال نبض بازار فارکس را اندازه گیری میکند. تاثیر نرخ بهره در ارزها، تاثیر تورم، سیاست های پولی و مالی دولت، میزان عرضه ارز در بازار و هزاران مطلب دیگر را در تحلیل فاندامنتال بررسی میکنیم تا به بهترین معامله را انجام دهیم.

یادگیری و تسلط بر تحلیل فاندامنتال در حدی اهمیت دارد که افراد بزرگی مانند وارن بافت یادگیری این تحلیل را بر تمامی معامله گران و افرادی ک میخواهند در بازار فارکس و دیگر بازارهای مالی فعالیت کنند پیشنهاد میدهند.

روش و استراتژی معامله کردن

اینکه ما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را یاد بگیریم بسیار خوب هست و میتواند به موفقیت ما کمک شایانی کند، اما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال همه ماجرا نیست، شاید کمتر از نیمی از ماجرا باشد. در بازار فارکس تحلیل کردن یک بحث است و معامله کردن چیز دیگری.

گاهی وقت ها ما تحلیل میکنیم، و پیش بینی میکنیم که قیمت طلا افت میکند. اما همچنان خرید طلای خود را نگه میداریم. گاهی وقت ها ما میدانیم جفت ارزی مناسب خرید نیست اما احساسی میشویم و آن را میخریم. حتی گاهی وقت ها میدانیم حجم بالا سبب ضرر میشود، اما این کار را هم انجام میدهیم.

قوانین موفقیت و روانشناسی

در بازار فارکس هم مانند کارهای دیگر، افراد موفق زیادی وجود دارند که الگو و سرمشق تمامی معامله گران هستند. افرادی مانند جسی لیورمور، ویلیام دالبرت گن و… فارکس یک کسب و کار است، یک شغل است، یک بازار بزرگ است و قطعا در این بازار قوانین موفقیت مهم هستند. قوانین مانند صبر، تعیین هدف، برنامه ریزی، یادگیری مداوم، نظم، شکست و آموختن از آن، و هزاران قوانین دیگر که در این بازار مانند تمامی کسب و کارهای دیگر جریان دارد.
پس به عنوان معامله گر و کسی که هدف دارد در این بازار موفق شود، باید به نظم شخصی و پیشرفت شخصی خود اهمیت بدهیم. مهم ترین عامل شکست در بازار فاکس ندانستن، و کنترل نکردن احساسات هست. ما باید یاد بگیریم که از روانشناسی خود به نفع خودمان استفاده کنیم. برای معامله های خود برنامه داشته باشیم، قوانین وضع کنیم، یاد بگیریم و به دنبال موفقیت باشیم. موفقیت در فارکس یک شب اتفاق نمی افتد. اما اگر مداومت، پشتکار، تلاش، صبر، یادگیری مداوم، برنامه ریزی و هدف داشته باشیم قطعا میتوانیم به موفقیت برسیم. بنابراین به عنوان یک معامله گر در بازار فارکس خیلی حیاتی هست که به پیشرفت شخصی مان و قوانین موفقیت توجه کنیم.

 

در صورتی که زمان کافی برای شرکت در دوره های حضوری و آنلاین را ندارید می توانید برای خرید بسته آموزش مجازی فارکس ﻫﻤﯿﻦ اﻻن بر روی دکمه زیر کلیک کرده و خرید خود را با خیال راحت انجام دهید تا در زمان مناسب به یادگیری این مهارت پول ساز  بپردازید.

شروع معامله

برای شروع معامله در بازار فارکس کافی است که در سایت افتتاح حساب کنید. حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید و مسیر موفقیت را آغاز کنید.

پلتفرم معاملاتی

شما میتوانید نرم افزار متاتریدر 5 را برای گوشی همراه خود، و یا لپ تاب خود در هر سیستم عاملی که هست دانلود کنید. سپس وارد حساب معاملاتی خود شوید و از معامله کردن و موفقیت لذت ببرید.

بازیگران بازار فارکس

بازار فارکس بزرگترین بازار بورس بین المللی است که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار در این بازار جا به جا میشود. این عدد 50 برابر معاملات روزانه بازار بورس آمریکا (بزرگترین بازار بورس سهام دنیا) هست. بازیگران اصلی بازار فارکس  چه کسانی هستند؟
بانک های مرکزی بزرگ دنیا

بزرگترین بازیگران بازار فارکس بانک های مرکزی بزرگ دنیا هستند که از بازار فارکس برای کنترل نرخ ارز در کشورشان استفاده میکنند. به عنوان مثال هنگامی که ارز کشورشان ضعیف میشود با حجم زیادی شروع به خرید ارز در بازار فارکس میکنند و به نرخ ارزشان کمک میکنند
موسسات مالی و بانک ها

علاوه بر بانک های مرکزی، موسسات مالی و سرمایه گذاری و همچنین بانک های تجاری در بازار فارکس فعالیت میکنند و در این بازار به کسب سود میپردازند.ذبزرگترین مدیران سرمایه گذاری دنیا و صاحبان هج فاندهای بزرگ در بازار فارکس مشغول هستند و حجم زیادی در این بازار دارند.

شرکت های تجاری
شرکت های تجاری بزرگ و بین المللی که در کشورهای مختلف فعالیت میکنند از بازار فارکس برای خرید و فروش ارزهایی که دارند استفاده میکنند. به عنوان مثال شرکت بنز هنگامی که در آمریکا محصولات خود را میفروشد، دلار دریافت میکند و نیاز دارد این دلار را به یورو تبدیل کند. پس وارد بازار فارکس میشود و در حساب خود یورو به دلار میخرد.

معامله گران خرد

و آخرین دسته بازیگران فارکس، معامله گران خرد هستند که برای کسب سود و معامله وارد بازار فارکس میشوند. این معامله گران که میلیون ها انسان از سراسر کره زمین هستند، در بازار فارکس نقش زیادی دارند و میتوانند در بازار تاثیر گذار باشند.

هم اکنون شما هم میتوانید به بزرگترین بازار مالی دنیا یعنی بازار فارکس بپیوندید و هزاران دارایی را معامله کنید.

نظرات (1)

  1. گل آرایی و ساختنی

    عالی بود ممنون

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *