معرفی دانشگاه معمار سینان ترکیه

دانشگاه معمار سینان
آزمون های بین المللی

معرفی دانشگاه معمار سینان ترکیه

دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان، یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه است که رشته های هنری را در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. این دانشگاه در Fındıklı در حومه ی شهر استانبول قرار دارد.لازم به ذکر است که دبیرستان هنرهای زیبا معمار سینان در استانبول و آنکارا از شعب این دانشگاه نیست. در ادامه به معرفی بیش تر این دانشگاه معتبر می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

این دانشگاه در 1 ژانویه ی 1882 به عنوان مدرسه هنرهای زیبا ” سانی نفیس مکتبی”، توسط  نقاش، باستان شناس، تاریخ شناس و موزه دار مشهور ترک، عثمان حمدی بی، تاسیس شد و بعدها به دانشگاه هنرها ی زیبا معمار سینان تغییر نام داد. دانشگاه معمار سینان اولین دانشگاه معماری و هنرهای  زیبا  ترکیه بود و در 2 مارس 1883 با 8 مدرس و 20 دانش آموز آغاز به کار کرد.

در سال 1914 مدرسه هنرهای زیبا ” سانی نفیس مکتبی”، به آکادمی هنر های زیبا تغییر نام داد و در سال 1969 به آکادمی هنرهای زیبا استانبول تبدیل شد تا اینکه در سال 2003 به صورت رسمی به دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان تغییر نام داد. از سال 1982 برنامه های تحصیلی چهار ساله در این دانشگاه ارائه می شود.

رنکینگ جهانی دانشگاه معمار سینان ترکیه

مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR) تنها رتبه بندی دانشگاه های جهانی را منتشر می کند که کیفیت تحصیلات و آموزش دانشجویان در سطح بالایی باشد، همچنین پرستیژ اعضای هیئت علمی و کیفیت تحقیقات آنها بدون تکیه به نظرسنجی ها و ارسالی داده های دانشگاه امکان پذیر نیست.CWUR از هفت شاخص هدفمند و قوی برای رتبه بندی دانشگاه های جهان استفاده می کند:

  • کیفیت آموزش، با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی که برنده جوایز بین المللی، مدال های مربوط به مسابقات و کنفرانس های کشوری و بین المللی شدند. (25٪ تاثیرگذاری)
  • اشتغال فارغ التحصیلان با توجه به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای مقام های مختلف در شرکتهای برتر دنیا بودند. (25٪)
  • كیفیت دانشكده، براساس تعداد دانشگاهیانی كه موفق به دریافت جوایز بین المللی و مدالها شوند (10٪)
  • عملکرد تحقیقاتی:خروجی تحقیق، با تعداد کل مقاله های پژوهشی (10٪)
  • انتشارات با كیفیت، با تعداد مقالات پژوهشی كه در مجلات برتر درج شده اند. (10٪)
  • تأثیرگذاری، با تعداد مقالات پژوهشی که در مجلات بسیار تأثیرگذار چاپ می شوند (10٪)
  • ارجاعات، که توسط تعدادی از مقالات تحقیقاتی استناد شده (10٪)

با توجه به در نظر گرفتن تمام موارد بالا، رنکینگ دانشگاه معمار سینان به شرح زیر است:

  • رتبه جهانی: 1841
  • رتبه کشوری: 50
  • رتبه کیفیت آموزشی:
  • رتبه اشتغال فارغ التحصیلان:
  • رتبه خروجی تحقیقات:
  • رتبه انتشارات با کیفیت:
  • رتبه تاثیرگذاری دانشگاه: 1780
  • رتبه استنادها:
  • امتیاز کلی: 66

دانشگاه معمار سینان

دانشکده های دانشگاه معمار سینان

همان گونه که گفته شد دانشگاه معمار سینان دارای سه دانشکده است.

دانشکده هنرهای زیبا

هدف آموزش در بخش های مختلف دانشکده هنرهای زیبا؛ آموزش هنرمندان و طراحان خلاق، اصیل، شایسته و موفق در مشارکت رساندن هنر در ابعاد جهانی، ایجاد کارمندان سطح بالا از بخش های صنعتی در زمینه های هنری و طراحی است. در آموزش، مسیری دنبال می شود که قدرت خلاقیت دانش جویان، مهارت های توسعه و تفکر در مورد تحقیق، کاربرد، آزمایش، نظارت و نتیجه گیری و روش های علمی مرتبط را نشان دهد. در برنامه های آموزشی دانشکده هنرهای زیبا رویکردهای فعلی فن آوری و هنری اتخاذ شده است.در این دانشکده 11 بخش وجود دارد و هر بخش دانش جویانی را که در امتحانات استعداد یابی خاص در رشته خود پذیرفته می شوند را پذیرش می کند. دانشکده هنرهای زیبا با در نظر گرفتن شرایط تغییر و تحولات، رویکرد آموزشی خود را شکل می دهد تا فارغ التحصیلان قادر به استفاده از دیدگاه های خلاقانه باشند. از جمله ارزش های اساسی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه معمار سینان؛ آزادی علمی، همکاری در محیط مشارکتی، نوآوری و خلاقیت در زمینه آموزش و پژوهش، و مسئولیت اجتماعی است.

گروه های دانشکده هنر های زیبا شامل موارد زیر می باشد :

گروه عکاسی

بخش عکاسی در سال 1978 به عنوان موسسه عکاسی در آکادمی هنرهای زیبای استانبول تأسیس شد و در سال 1994 به گروه عکاسی تبدیل شد، که شامل بخش عکاسی، عکاسی هنری، عکاسی تبلیغاتی و هنر عکاسی مستند است. برنامه آموزشی دپارتمان عکاسی بر پایه دانش، خلاقیت، فرآیندهای فنی و تکنولوژیکی بنا شده است. در برنامه کارشناسی ارشد، دانشجویان با دروس نظری آشنا می شوند که کاربرد و ارائه عکاسی در هنر معاصر را بررسی می کند، و پنج دوره کارگاهی مختلف برگزار می شود که دانشجویان را به سمت تولید هنری سوق می دهد.

گروه طراحی گرافیک

برنامه آموزشی دپارتمان طراحی گرافیک، هویت سازمانی، کتاب، مجله، کاتالوگ، اطلاعیه های مطبوعاتی، طراحی بسته بندی، بروشور، پوستر، گزارش سالانه و غیره در حوزه تولید طراحی گرافیک گنجانده شده است. با محصولات به عنوان عناصر یک پروژه واحد، متشکل از عناصری که در کنار هم قرار گرفته اند، برخورد می شود. برنامه آموزش کارشناسی در این دپارتمان مبتنی بر یک برنامه چهار ساله است که به منظور ارائه تخصص در رسانه های چاپی و بهبود کیفیت های خلاقانه دانش جویان برنامه ریزی شده است.دروس انتخابی از ترم پنجم شروع می شوند و تا پایان ترم هفتم ادامه می یابند. دانش جویان با گذراندن تمام دروس ترم هشتم، دوره “طراحی گرافیک 6 ” را می گذرانند و در صورت موفقیت، به آن ها مدرک داده می شود. دپارتمان طراحی گرافیک میزبان سمینارها و کارگاه های مختلف با سازمان های بین المللی است که از سال 1996 و با حضور طراحان گرافیک و دانشجویان خارجی سازماندهی شده است. گروه طراحی گرافیک، علاوه بر آموزش کارشناسی، به ارائه برنامه های کارشناسی ارشد نیز می پردازد.

گروه مجسمه سازی

گروه مجسمه سازی، از اولین بخش های دانشگاه معمار سینان بود که اموزش های خود را در سال 1883 شروع کرد. یروانت اسکان که اولین استاد گروه مجسمه سازی است، به عنوان یک هنرمند یکی از مهمترین نام های تاریخ مجسمه سازی است که 32 سال است این وظیفه را ادامه داده و اولین نسل مجسمه ساز کشور را پرورش داده است.مهمترین اصل رویکردی آموزش گروه مجسمه سازی، ارائه یک فضای آموزشی چند گزینه ای است که در آن هر دانشجو می تواند آزادانه فضای هنری خاص خود را ایجاد کند.

گروه طراحی صحنه و لباس

گروه طراحی صحنه و لباس، می توانند شرایط امروز تئاتر، باله اپرا، سینما، تلویزیون، تبلیغات، نمایش، مراسم، کارناوال، جشنواره و غیره که را برآورده کنند. دانشجویانی که از برنامه های مشترک آموزشی چهار ساله دانشکده فارغ التحصیل شده اند، می توانند با توجه به شرایط امروز، نیازهای تئاترهای دولتی، اپرای دولتی و باله، دکور صحنه و لباس را در شهرداری برآورده کنند.

دانشگاه معمار سینان

دانشکده معماری

تاریخچه دانشکده معماری به شاخه معماری در دانشکده صنایع صنعتی که در سال 1882 تأسیس شده است برمی گردد. در سال هایی که دانشگاه معمار سینان تحت عنوان آکادمی هنرهای زیبا (1928) و آکادمی هنرهای زیبای استانبول (1964) فعالیت می کرد، دانشکده معماری آموزش های خود را به عنوان گروه معماری ادامه داد. امروزه چهار بخش وجود دارد که دانشکده معماری را تشکیل می دهند. این بخش ها شامل گروه معماری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی محصولات صنعتی و معماری داخلی است.در بین این بخش ها، گروه معماری، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، تولید محصولات صنعتی و گروه های معماری داخلی دانش جویان را به سوی یک سیستم مرکزی سوق می دهند. 20 استاد، 26 استادیار، 70 دکتر در کل 168 عضو هیئت علمی هستند. دانشکده معماری دارای 1615 دانشجو است.

گروه معماری

گروه معماری دانشگده معماری دانشگاه معمار سینان در آخرین دوره امپراتوری عثمانی در قرن 19 تاسیس شد تا معماری و آموزش هنری را به روش های غربی و معاصر ارائه دهد. دپارتمان معماری متناسب با تحصیلات خود، آموزش الکساندر ولاوری را شکل داده است و الکساندر ولاوری، گویلیو مونگری، کمالتتین بیگ، ودات بیگ از اولین اساتید این بخش هستند. گروه معماری، بیش از 120 سال است که آموزش خود را در دانشگاه معمار سینان ارائه می دهد، و همچنان یکی از گروه های پیشرو در آموزش معماری است.

گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای

گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه معمار سینان، در سال 1882 تأسیس شد. برنامه ریز شهری؛ فردی حرفه ای است که پتانسیل های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نهاد های انسانی را در اندازه های مختلف و محیط های زیست محیطی منحصر به فرد رصد و ارزیابی می کند و در هدایت روندهای توسعه در چارچوب یک برنامه نقش موثری دارد. دپارتمان برنامه ریزی شهری و منطقه ای با پروتکل هایی که ایجاد می کند، برنامه های تبادل دانشجویی را تحقق می بخشد، و در نتیجه به دانشجویان این فرصت داده می شود که برای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خود تحقیق کنند.هدف این دپارتمان فراهم آوردن ظرفیت های پژوهشی پیشرفته است. فارغ التحصیلان گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای به عنوان افرادی که در همه نهادها و پروژه ها دارای موفقیت های برتر هستند، سهم مهمی در توسعه اجتماعی دارند.

گروه معماری داخلی

در دانشگاه معمار سینان، آموزش معماری داخلی از سال 1925 شروع شد. امروزه، این گروه یکی از بخش هایی است که آموزش و پرورش در دانشکده معماری را ارائه می دهد. مدت زمان تحصیل، در مقطع کارشناسی در رشته معماری داخلی چهار سال است. در دوره کارشناسی ارشد دو ساله است. آموزش در گروه معماری داخلی شامل سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی، طراحی، سمینارها و تورهای مطالعاتی است.معمار داخلی برای ارائه راه حل های جدید و اقتصادی آموزش می بیند. او به عنوان یک فرد حرفه ای، مشکلات فضای تجهیزات انسانی را فراتر از شکل و ابعاد معمول بررسی می کند. مانند همه کشورهای توسعه یافته، آموزش تخصصی معماری داخلی، که یک نیاز مدرن در کشور ترکیه است.

دانشکده هنر و علوم

دانشکده هنر و علوم در سال 1982 تأسیس شده است. گروه باستان شناسی و تاریخ هنر در 1983، ریاضیات، جامعه شناسی، گروه زبان و ادبیات ترکی در سال 1984، گروه تاریخ در 1989، گروه باستان شناسی در سال 1999، گروه فلسفه در سال 2009 و گروه فیزیک در سال 2016 شروع به ثبت نام دانش جویان کرند. در دانشکده هنر و علوم دوازده بخش وجود دارد: باستان شناسی، زبان و ادبیات غربی، زبان و ادبیات چینی، علوم تربیتی، فلسفه، فیزیک، آمار، ریاضیات، تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ و زبان و ادبیات ترکی.رسالت اصلی دانشکده هنر و علوم ارائه آموزش خوب در زمینه های علوم و علوم اجتماعی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوازده بخش است. چشم انداز دانشکده هنر و علوم این است که دانش جویان خود را به عنوان افراد خلاق و مبتکر تربیت کند.

گروه زبان و ادبیات غرب

دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی قصد دارد یک سری دوره های آموزشی را برای توسعه مهارت های اساسی دانشجویان مانند نوشتن، تجزیه و تحلیل و تفکر انتقادی ایجاد کند. بنابراین، این گروه در درجه اول بر روی ادبیات انگلیسی متمرکز است، و یک رویکرد تطبیقی نیز اتخاذ می کند. محتوای ساختاری دوره ها شامل خواندن دقیق متون و بحث مفصل است. در این روش، کنجکاوی فکری دانش جویان، پرس و جو تحلیلی و مهارت های تفکر خلاق ایجاد می شود. همه این مهارت ها برای دانشجویان چه در حرفه های زبان محور مانند روزنامه نگاری، آموزش و ترجمه و چه در مشاغلی مانند هنر، تبلیغات و مدیریت فرهنگی مفید خواهد بود.

گروه جامعه شناسی

گروه جامعه شناسی دانشکده هنر وعلوم دانشگاه معمار سینان در سال 1983 تأسیس شده است. گروه جامعه شناسی تحصیلات چهار ساله در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد. مأموریت گروه جامعه شناسی بر اساس تنوع سوابق تحصیلی و علایق دانشگاهی اساتید از جمله سیاست، تاریخ، اقتصاد، حقوق، هنر و غیره است تا آموزش جامعه شناسی بین رشته ای را در زمینه ها ارائه دهد. گروه جامعه شناسی قصد دارد که اصول مطالعه علمی و تحقیق انتقادی را به دانشجویان خود آموزش دهد.

گروه تاریخ

گروه تاریخ که به طور رسمی در 7 سپتامبر 1987 تأسیس شد و از سال 1989 به تدریج پذیرش دانشجویان برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را آغاز کرد. اولین فارغ التحصیلان خود را در سال 1993 تحویل داد. تاریخ باستان، تاریخ قرون وسطی، تاریخ مدرن، تاریخ مدرن و تاریخ جمهوری ترکیه، از جمله پنج بخش موجود است، دوره های گروه تاریخ به شکلی تدریس می شود که تاریخ ترکیه و جهان را در بر می گیرد. همچنین دانشجویان مجاز به گذراندن دوره های انتخابی از رشته های مختلف هستند. به دانشجویان این امکان داده می شود که دوره ها را به زبان لاتین، عربی، فارسی، روسی، چینی و ژاپنی بگذارانند.

گروه زبان و ادبیات ترکی

گروه زبان و ادبیات ترکی، که از سال 1984 تدریس را آغاز کرد، از چهار بخش تشکیل شده است: ادبیات ترکی جدید، ادبیات ترکی قدیمی، زبان ترکی جدید، زبان ترکی قدیمی. هدف از این برنامه ها درک تاریخی ادبیات ترکی، دوره ها و متون خاص است. گروه زبان و ادبیات ترکی از سال 1994 برنامه های کارشناسی ارشد و دکترای خود را تحت عنوان موسسه علوم اجتماعی افتتاح کرد.

دانشگاه معمار سینان

امکانات رفاهی دانشگاه

دانشگاه معمار سینان از امکانات خوب رفاهی برخوردار است.

از جمله ی این امکانات می توان به:

  •  خوابگاه و محل اسکان دانشجویان
  • سالن های غذاخوری
  •  رستوران و کافی شاپ
  • زمین‌های فوتبال
  •  بسکتبال
  • والیبال

همچنین این دانشگاه دارای کتابخانه ای مجهز با 30 هزار جلد کتاب، 150 نشریه ی ادواری، اینرنت و شبکه ی آنلاین کتابخانه‌ای است و دسترسی به انواع کتب را برای دانشجویان بسیار راحت می کند.

از آنجایی که دانشگاه معمار سینان ، دانشگاه هنر های زیبا است، فعالیت های فرهنگی و هنری مثل برگزاری کنسرت های موسیقی، گالری های نقاشی، تاتر، نمایش فیلم و… در آن به صورت منظم اتفاق می افتد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه سینان معمار ترکیه

اسناد مشخص شده در زیر باید به طور کامل و به روشی که در اطلاعیه مشخص شده است، به دانشگاه داده شود:

  • اصل دیپلم دبیرستان داوطلبانی که دارای سند، فتوکپی آن و نسخه تایید شده آن از طرف مقامات ترکیه هستند.
  • برای متقاضیانی که هنوز دیپلم دبیرستان خود را دریافت نکرده اند یک سند رسمی توسط مسوولان اعلام شود تا تاریخ فارغ التحصیلی تحصیل می کند.
  • اصل اسناد مربوط به فارغ التحصیلی دبیرستان GPA و کپی تایید شده از ترجمه آن به ترکی یا انگلیسی.
  • اصل و نسخه های مدارک مربوط به امتحانات / دیپلم های مورد نیاز برای درخواست.
  • اسناد اضافی که در آگهی درخواست اعلام شده و مختص برنامه های کاربردی هستند.
  • اصل گذرنامه و فتوکپی صفحات با اطلاعات شخصی.
  • دو عکس پرتره بیومتریک مطابق با استاندارد های ایکائو که در شش ماه گذشته از نامزد دریافت شده است.
  • فرم تقاضایی که دانشگاه در هنگام پیش ثبت نام به داوطلبان می دهد.
  • ترجمه مستندات مهارت زبان خارجی توسط یک مترجم معتبر باید ارائه شود.
  • مدرک قبولی در آزمون YOS

چرا تحصیل در دانشگاه معمار سینان؟

 تضمین کیفیت تحصیلی

  • در دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان  شما با برترین دانشجویان رشته ی خود از سرتاسر دنیا رقابت می کنید و همین امر کیفیت و سطح علمی را بالا می برد.
  • بر طبق آمار کمتر از 10 درصد متقاضیان پذیرش در دانشگاه معمار سینان پس از گذراندن مصاحبه های تخصصی انتخاب می‌شوند، بنابراین شما با بهترین ها طرف هستید. لازم به ذکر است که رزومه ی تحصیلی قوی و توانایی می تواند یکی از عوامل ورود شما به دانشگاه معمار سینان باشد.

 صرفه جویی در زمان

  • دانشگاه معمار سینان با ارائه ی برنامه های آموزشی دقیق و برنامه ریزی منظم ، از ارائه ی مطالب و دروس غیر مرتبط خودداری می کند و همین امر سرعت آموزش را بالا می برد. ضمن اینکه در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان ، دوره های آموزشی زبان ترکی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

صرفه جویی در هزینه ها

  • دانشگاه معمار سینان مفتخر است که آموزش اصولی و آکادمیک را درکنار هزینه های پایین فراهم کرده است. همچنین بورس های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان کوشا ارائه می شود.
  •  تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های هنر ترکیه که چهره‌های شاخص فراوانی را در زمینه های مختلف هنری پرورش داده است.

دانشگاه معمار سینان

هزینه تحصیل و بورسیه های دانشگاه معمار سینان ترکیه

هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه معمار سینان این کشور حدود 50 دلار تا 150 دلار برای مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند در استانبول حدود 400 دلار تا 500 دلار در ماه برای سفر، اسکان، غذا، سرگرمی، تلفن و اینترنت و لباس هزینه کنند.هزینه های عمومی در هر ترم به صورت زیر است:

  • محل اقامت: 100 150 دلار (شامل سپرده اتاق)
  • حمل و نقل: 150 دلار
  • غذا: 100 دلار
  • کتاب و لوازم التحریر: 150 دلار
  • هزینه حمل و نقل برای دانشجویان
  • تاکسی از تاکسیم به بشیکتاش: 0.5
  • بلیط اتوبوس: 0.05 دلار
  • بلیط مینی بوس از تاکسیم به کادیکوی: 0.5

اسکان دانشجویی نیز به این ترتیب است که تقریباً تمام موسسات آموزش عالی در ترکیه امکانات اقامتی را برای دانشجویان فراهم می کنند. خوابگاه های دانشجویی، خوابگاه های دولتی، آپارتمان های اجاره ای / آپارتمان ها و خوابگاه های جوانان برای دانشجویان در ترکیه در دسترس است. در ترکیه، دانشگاه و همچنین خوابگاه های دولتی برای دانشجویان وجود دارد. تمام امکانات لازم در این خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. خوابگاه های دانشگاه توسط اداره مدیریت دانشگاه اداره می شود. دانشجویان برای اطلاع از روند و قوانین خوابگاه ها باید با دفتر مدیریت دانشگاه مربوطه تماس بگیرند. خوابگاه ها براساس جنسیت متفاوت هستند. اتاق های یک تخته ، دو نفره و چهار نفره برای دانشجویان در دسترس است. به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دسترسی به خوابگاه های دانشگاه داده می شود. دانشجویان انتظار دارند مبلغی بین 30 دلار تا 300 دلار در هر ماه بپردازند ، گرچه این ممکن است متفاوت باشد.هماهنگ کننده بورس تحصیلی با استفاده از منابعی که توسط دانشگاه هنرهای زیبا معمار سینان یا کمک های مالی از افراد حقیقی و حقوقی تهیه شده است، وظیفه کمک هزینه تحصیلی و پشتیبانی از دانشجویان MSGSU، تعیین و نظارت بر دانشجویان دریافت کننده بورس و پشتیبانی را خواهد داشت. با توجه به میزان توانایی شما و ظرفیت دانشگاه به صورت رقابتی به شما کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون آزمون های بین المللی در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام