صرافی کوین بیس (Coinbase)

Coinbase
ارزهای دیجیتال

صرافی کوین بیس (Coinbase)

یک راهنمای کامل و مناسب در مورد معاملات ارز دیجیتال باید همه­ ی صرافی­ های برتر ارز دیجیتال را بررسی کند تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید.

اطلاعات کلی

Coinbase صرافی ارز دیجیتالی متعلق به آمریکاست که حقیقتا یکی از بزرگ­ ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا محسوب می شود. Coinbase در سانفرانسیسکو کالیفرنیا واقع شده که از سال 2012 که توسط Brian Armstrong و Fred Ersham تأسیس گردد تا کنون در میان قوی ترین برندهای شناخته شده در زمینه صرافی ارز دیجیتال فعالیت دارد.

این صرافی کار خود را از یک بنگاه اقتصادی سطح کوچک – متوسط شروع کرد و به مرکزی بسیار بزرگ تر تبدیل شد که در حال حاضر بیش از 500 نفر در آن مشغول به کار هستند و در طی سابقه فعالیت 7 ساله خود به سرعت در حال رشد و گسترش است تا جایی که امروزه ارزش آن 8 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

این صرافی کار تجاری خود را تحت نام دو برند انجام می دهد، Coinbase و Coinbase Pro . Coinbase بیشتر روی مشتریان خرده فروشی تمرکز دارد که قصد خرید بیت کوین با ارزهای فیات را دارند در حالی که Coinbase Pro پلتفرم پیشرفته تری از ارز دیجیتالی است. به دلیل اینکه این صرافی متعلق به کشور آمریکاست، سرمایه گذاران آمریکایی مجوز فعالیت دارند.

Coinbase

تعداد کوین هایی که در این صرافی وجود دارند زیاد نیست (خیلی از آنها در Coinbase Pro هستند). کوین های موجود از انواع اصلی هستند مثل BTC، BCH، ETH و LTC. این مورد مشخص می کند که این سرویس اساسا برای افرادی هدف گذاری شده که چندان با معامله ارز دیجیتالی آشنا نبوده و شاید تازه با دنیای ارز دیجیتالی آشنا شده اند. چنانچه قصد دارید به خرید و فروش هر نوع ارز دیجیتالی کوچکی مثل Woodcoin، XPA Coin، Yashcoin، Ybcoin، Zatgo Token یا هر نوع ارز دیجیتالی دیگر با ارزش بازاری مشابه بپردازید، بهتر است که صرافی دیگری را انتخاب کنید.

Coinbase برنامه ارجاع هم دارد یعنی وقتی یکی از دوستان خود را دعوت می کنید و دوست شما معادل 100 دلار یا بیشتر به معامله می­ پردازند، شما معادل 10 USD پاداش می گیرید. برنامه ارجاع مزایا و معایب خاص خود را دارد که در آن به جای سیستم تقسیم درآمدی که همیشه در حال اجرا باشد، فقط یکبار هزینه ثابت دارد. پس باید تصمیم بگیرید که آیا این مورد برای شما جالب توجه هست یا خیر.

کویین بیس و امکانات آن

  • تجارت رمزهای ارز از 102 کشور در سراسر جهان
  • کریپتو را با کارتهای اعتباری بخرید
  • ایده آل برای اولین بار خریداران ارزهای رمزنگاری شده

هزینه های Coinbase

هزینه های معاملاتی Coinbase

این صرافی شیوه بسیار پیچیده ای از هزینه های پرداختی دارد. به شکلی احساس می­شود که از عمد اینقدر پیچیده است. این عبارت زیر نحوه توصیف آنها از مدل هزینه معاملاتی آنها در رابطه معاملات ارز دیجیتالی با ارز دیجیتالی است:

Coinbase تا 2% Spread margin را برای تبدیل ارز دیجیتال محاسبه می کند. بسته به نوسانات بازار در قیمت ارزهای دیجیتال روی Coinbase Pro بین زمانی که، قیمت را اعلام می کنیم و زمانی که سفارش انجام می گیرد، هزینه واقعی Spread margin متفاوت است. ما هزینه جداگانه ای بابت تبدیل های ارز دیجیتالی محاسبه نمی کنیم.

وقتی یک ارز دیجیتالی را خریداری می کنید یا می فروشید (یعنی فیات به ارز دیجیتالی یا ارز دیجیتالی به فیات)، Coinbase بالاتر از هزینه ثابت و هزینه درصدی را دریافت می کند (معمولا 1.49%).

هزینه های برداشت از حساب در صرافی Coinbase

با توجه به نحوه عملکرد این صرافی، هزینه های برداشت از حساب قاعده خاصی ندارند.

Coinbase

ویژگی های coinbase

بیمه coinbase

coinbase یکی از معدود مبادلات رمزنگاری با یک بیمه نامه FDIC است، که همان بیمه ای است که بانک ها در ایالات متحده از آن استفاده می کنند.  به دلیل این بیمه FDIC، تمام وجوه کاربر ذخیره شده در coinbase در برابر ضرر و زیان حداکثر 25.000 دلار برای هر فرد بیمه می شوند.

کویین بیس و ذخیره سازی سرد

98٪ از کل وجوه Coinbase در طاق های سرد بسیار ایمن و آفلاین ذخیره می شود.

رابط کاربری آسان coinbase

coinbase یکی از ساده ترین UI های موجود امروز را دارد. خرید کریپتو به راحتی خرید کالایی در آمازون است. فقط اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کرده و رمزنگاری خود را فوراً دریافت کنید.

اعتبار قوی coinbase

coinbase در سال 2012 در سانفرانسیسکو تأسیس شد. با گذشت سالها، این ارز یکی از بهترین شهرت های موجود در فضای رمزنگاری را به وجود آورد.  این مبادله بسیار دقیق است و راه را برای تنظیم مقررات مختلف رمزنگاری در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان پیش گرفته است.

پشتیبانی از چندین ارز فیات در coinbase

از ارزهای فیات USD ،GBP ،EUR، اتریوم، ریپل و بیت کوین پشتیبانی می کند. coinbase در سراسر جهان گزینه های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد.  بیشتر ارزهای رمزنگاری شده دارای چندین جفت فیات در دسترس هستند.

طرفداران coinbase

  • برای نهادها و افراد بسیار تنظیم شده است
  • گزینه های مختلف سپرده گذاری و خرید
  • وجوه مشتری ذخیره شده در انبار سرد FDIC

بازرگانی coinbase

coinbase دارای یک رابط تجاری منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد بلافاصله با استفاده از روش های پرداخت معمولی مانند نقل و انتقال بانکی، کارت بدهی یا کارت اعتباری، رمز ارز را خریداری کنید. در همین حال، (Coinbase Pro)، دارای یک رابط مبادله ای معمولی است. می توانید انواع مختلف ارزهای رمزپایه و ارزهای فیات را از طریق جفت های مختلف خریداری و فروش کنید.

Coinbase

روش های سپرده گذاری

در Coinbase، شما می توانید هم به شیوه انتقال الکترونیکی و هم کارت های اعتباری سپرده گذاری کنید. این مورد مخصوصا برای سرمایه گذاران ارز دیجیتالی که تازه کار محسوب می شوند خیلی مفید است.

شاید عموما این طور به قضیه نگاه شود که صرافی برای سپرده گذاری ارزهای فیات با انتقال الکترونیکی یا کارت اعتباری هزینه سپرده گذاری متفاوتی را درخواست کند و با اینکه برای شما فرقی نکند که با انتقال الکترونیکی یا از طریق کارت اعتباری، سرمایه خود را سپرده کنید، احتمالا هزینه های کاملا متفاوتی داشته باشد.

وقتی سرمایه خود را از طریق کارت اعتباری در این صرافی سپرده می کنید، به احتمال خیلی زیاد هزینه های سپرده گذاری بالغ بر 4% باشد که هزینه زیادی است. اما وقتی به شیوه الکترونیک پول به حساب خود واریز می کنید، هزینه سپرده گذاری حدود 1.5% است که در مقایسه با هزینه های اعلام شده توسط رقیبان موجود در بازار بسیار زیاد است.

امنیت Coinbase

امتیاز امنیت Coinbase، B است که توسط سایت https://observatory.mozilla.org/ در Mozila اعلام گردیده است. این امتیاز در مقایسه با صرافی های برتر ارز دیجیتالی، خیلی بالاتر از میانگین است و این قطعا به سود Coinbase است.

سهولت استفاده از کوین بیس

coinbase یکی از ساده ترین سیستم عامل های تبادل است. شما می توانید کارت اعتباری خود را وارد کرده و ارز رمزنگاری را فوراً بخرید. از طریق هر دستگاه دسک تاپ می توانید به Coinbase دسترسی پیدا کنید. کویین بیس (Coinbase) دارای برنامه های موبایل بسیار خوبی برای Android و iOS است.

خدمات مشتری در coinbase

مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ، نظرات متفاوتی برای پشتیبانی مشتری Coinbase به صورت آنلاین مشاهده خواهید کرد. برخی از افراد از coinbase به دلیل پشتیبانی خوب آن تحسین می کنند. در حالی که برخی دیگر از زمان انتظار طولانی و پاسخ های ناامیدکننده شکایت می کنند. با این حال، coinbase به شما امکان می دهد تا از طریق تلفن، ایمیل و درخواست آنلاین با این شرکت تماس بگیرید.

Coinbase

طریقه ثبت نام در کوین بیس

coinbase یک فرآیند ثبت نام مستقیم با تایید دقیق KYC و AML لازم دارد.  قبل از انجام هرگونه تجارت در کوین بیس، باید هویت خود را تأیید کنید.  با این حال، مشتریانی که یک حساب بانکی را پیوند می دهند می توانند ظرف چند دقیقه کار خود را شروع کنند. coinbase از اکتبر 2019 به طور رسمی از 102 کشور در سراسر جهان پذیرش می کند.

1.ثبت نام کنید:
به Coinbase.com مراجعه کرده و آدرس ایمیل خود را در بالای صفحه وارد کنید، سپس بر روی گزینه Get Started کلیک کنید.

2.تایید کنید:
آدرس ایمیل خود را تأیید کنید و حسابی را که می خواهید راه اندازی کنید (تجاری یا فردی) انتخاب کنید.

3.بارگذاری اسناد:
سپس با بارگذاری اسناد، از جمله گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی یا گذرنامه، هویت خود را تأیید کنید (مشتریان آمریکایی قادر به استفاده از گذرنامه نیستند). coinbase به کاربران غیر آمریکایی نیاز دارد تا عکسها را مستقیماً از Chrome یا دستگاه تلفن همراه بارگذاری کنند. پرونده های ذخیره شده یا نسخه های اسکن شده مجاز نیستند.
شما همچنین نیاز به گرفتن سلفی دارید. در صورت عدم دسترسی به حساب خود در آینده، این سلفی ممکن است به عنوان یک نوع 2FA مورد استفاده قرار گیرد.

4.احراز هویت:
احراز هویت دو عامل را با شماره تلفن یا روش دیگر خود تنظیم کنید، سپس نحوه استفاده از 2FA را انتخاب کنید.

5. پرداخت وجه:
شما می توانید به همان روشی که وجوه خود را به Coinbase واریز می کنید، به Coinbase Pro واریز کنید (همین کیف پول برای هر کدام در دسترس است). کارت های بدهی و اعتباری و نقل و انتقال بانکی با هزینه 1.49٪ تا 3.99٪ در دسترس است.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون ارزهای دیجیتال در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام