سیگنال یابی و کسب درآمد دلاری با استراتژی معاملاتی پین بار پرایس اکشن

پرایس اکشن
فارکس

سیگنال یابی و کسب درآمد دلاری با استراتژی معاملاتی پین بار پرایس اکشن

در این مقاله، ما به شما یکی از بهترین استراتژی‌های معاملاتی را آموزش می‌دهیم که یادگیری آن آسان است و باعث سردرگمی نمی‌شود زیرا شما به هیچ اندیکاتوری در نمودار نیاز ندارید. پرایس اکشن هسته‌ی اول معاملات است، همچنین شما با مواردی مثل: روش معاملاتی پرایس اکشن، بهترین پرایس اکشن آموزشی، تنظیمات معاملاتی پرایس اکشن)، معاملات روزانه(پرایس اکشن و خیلی از موارد دیگر آشنا می شوید

قبل از این که بهترین استراتژی‌های معاملاتی پرایس اکشن را به شما آموزش دهم، قصد دارم عناصر اصلی در پرایس اکشن را برای شما، به عنوان یک معامله‌گر توضیح دهم که می‌توانید با این آموزش در بازار معاملاتی کاملا مجهز شوید.

پرایس اکشن

پرایس اکشن چیست؟

«پرایس اکشن» (Price Action) و استراتژی‌‌های بوجود آمده از آن، بوسیله بسیاری از معامله‌گران علاقه‌مند به تحلیل‌های کوتاه مدت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرایس اکشن روشی است که برای تحلیل نوسانات ابتدایی قیمت بکار می‌رود. سیگنال‌های ورود و خروج تولید شده توسط پرایس اکشن قابل اعتماد هستند و در معامله با استفاده از پرایس اکشن، الزامی به استفاده از اندیکاتورها نیست. در واقع استفاده از پرایس اکشن نوعی تحلیل تکنیکال است زیرا جنبه‌های بنیادی سهام را نادیده می‌گیرد و الویت را به تاریخچه قیمتی آن می‌دهد.

این تاریخچه شامل نوسانات قیمت در جهت افزایش یا کاهش، خطوط روند و سطوح حمایتی و مقاومتی می‌شود. پرایس اکشن به سادگی نشان‌دهنده این است که قیمت‌ها چگونه تغییر می‌کنند. یک تحلیل‌گر پرایس اکشن، اندازه نسبی، شکل، موقعیت و حجم نمودار‌های میله‌ای یا شمعی را مورد مشاهده قرار می‌دهد و در برخی مواقع ممکن است آن‌ها را با اطلاعات بدست آمده از «میانگین متحرک» (Moving Average) و خطوط روند ترکیب ‌کند.

پرایس اکشن می‌تواند با استفاده از نمودار‌هایی که قیمت را در طی زمان رسم می‌کنند، مشاهده و تفسیر شود. معامله‌گران از نمودار‌های متفاوتی برای مشاهده دقیق‌تر روند‌، «سطوح شکست» (Breakout)‌ و معکوس‌شدن‌ها بهره می‌گیرند. بسیاری از تحلیل‌گران از نمودار‌های شمعی استفاده می‌کنند زیرا مشاهده حرکت‌ قیمت را آسان‌تر می‌سازد.

الگوهای شمعی مانند «هارامی کراس» یا «صلیب هارامی» (Harami Cross)، «اینگالف» (Engulfing) و «۳ سرباز سفید» (Three White Soldiers) همه نمونه‌هایی از تفسیر‌های تصویری (مجسم شده) از پرایس اکشن هستند. ساختار‌های شمعی دیگری نیز وجود دارند که از پرایس اکشن بوجود آمده‌اند تا بتوانند تغییرات قیمت در آینده را پیش‌بینی کنند. این ساختار‌ها را می‌توان برای انواع دیگری از نمودارها مانند نمودار‌های نقطه و شکل، نمودار جعبه‌ای و … استفاده کرد.

علاوه بر بررسی ساختار‌های شکل‌گرفته در نمودار قیمتی، بسیاری از تحلیل‌گران از داده‌های پرایس اکشن برای بدست آوردن اندیکاتور‌های تکنیکال استفاده می‌کنند. هدف آن‌ها یافتن نظم موجود در حرکت قیمت است. حرکتی که برخی اوقات تصادفی به نظر می‌رسد.

برای مثال، الگوی «مثلث افزایشی» (Ascending Triangle) بوجود آمده از بکار بردن خطوط روند در یک نمودار پرایس اکشن، می‌تواند برای پیش‌بینی یک شکست احتمالی استفاده شود زیرا نمودار، نشان‌دهنده این است که معامله‌گران در دفعات متعددی قصد شکستن خط مقاومتی را داشته‌اند و هر بار سریع‌تر و با قدرت بیشتری تلاش کرده‌اند تا این کار را انجام دهند.

تحلیل تکنیکال نیز به نوعی ریشه گرفته شده از پرایس اکشن است زیرا از قیمت‌های گذشته برای محاسبه و سپس اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی استفاده می‌کند. در واقع، ساختار و الگوهای نمودارهای تحلیل تکنیکال همه بهره‌گرفته از پرایس اکشن هستند.

پین ‌بارها (Pin Bars)

استراتژی پرایس اکشن به طور کامل بر روی الگوی پین بار متمرکز شده است. این شمع ساده است و قیمت به سطح معینی ضربه می‌زند و برمی‌گردد. این شمع بدنه‌ای کوتاه و سایه‌ای بلند دارد. پین‌بار به شکل زیر است:

انواع مختلفی از ویژگی‌های نوار پین خاص وجود دارد. برای مثال، در انتهای شمع، سایه ای بلند وجود دارد، در حالی که در طرف دیگر بدنه‌ی شمع، سایه کوتاهی به نام «بینی» قرار دارد. اکثرا موافقند که سایه شمع حداقل دو سوم کل طول پین‌بار را شامل می‌شود. طبیعتا بخش دیگر پین‌بار، یک سوم را تشکیل می‌دهد. قیمت باز شدن (Open) و بسته شدن (Close) شمع (کندل) بایستی نسبتا یکسان باشد که بدنه را تشکیل می‌دهند.

جهت تایید پین‌بار بایستی منتظر بمانید تا شمع (کندل) بسته شود(یعنی کندل جدیدی باز شود و دیگر این کندل تغییر نکند ). فقط به این دلیل که کندل فعلی «به نظر می رسد» مانند یک پین بار است لزوما به معنای پین بار نیست. در مثال بالا حرکت قیمت می‌توانست به سمت بالا ادامه یابد و و قیمت در بالای کندل بسته شود که به نوبه خود نمی‌توانست یک پین بار در نظر گرفته شود.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی فارکس (بازارهای مالی بین المللی) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

راهنمای پایه شامل :

  • هر تایم فریمی
  • هر نوع بازاری
  • بدون اندیکاتور
  • خطوط روند، خطوط عمودی، خطوط حمایت و مقاومت (هر چیزی که به شما در یافتن این مناطق کمک کند)

مرحله اول: پین‌بار را در نمودارتان پیدا کنید.

نکته: این یک استراتژی پرایس اکشن بازار جهانی است. من از جفت ارزها برای مثال استفاده می‌کنم. پرایس اکشن با هر بازار و تایم فریمی به کار می‌رود.

آنچه که شما ابتدا نیاز دارید تشخیص پین‌بار است که تشکیل شده باشد. در مثال بالا پین‌بار صعودی (بولیش) نشان داده شده است زیرا سایه بلند پایین بدنه قرار دارد.

پرایس اکشن

بنابراین همان طور که سایه پین بار را زیر بدنه مشاهده کردید، به عنوان پین‌بار صعودی در نظر گرفته می‌شود. در این مورد ما دنبال یک روند صعودی هستیم. نمودار بالا، جفت ارز AUDJPY با تایم فریم یک ساعت است. می‌توانید ببینید که خرس‌ها نهایت تلاش خود را برای متوقف کردن وقوع این روند صعودی انجام می‌دهند اما گاوها خیلی قدرتمند هستند و به همین دلیل شکل پین‌بار را مشاهده می‌کنید.

این یک مثال کامل از موقعیت برگشتی حرکت قیمت پین‌بار است.

پرایس اکشن

کادر سبز رنگ: سرعت روند صعودی کند و روند برگشتی شده است. اینجا انتهای برگشت است زیرا پین‌بار تشکیل شده و گاوها قدرتمند شده‌اند ( خریدار های بازار قوی شده اند )

حالا چه اتفاقی می‌‌افتد؟

مرحله دوم: حرکت قیمت را در گذشته جستجو کنید تا دلیل تشکیل پین‌بار مشخص شود.

چرا روند برگشتی ناگهان به قیمت ضربه می‌زند و پس از آن به سمت بالا حرکت می‌کند؟

بیایید این نمودار یک ساعته را کمی بزرگترکنیم و ببینیم چه چیز دیگری به شما می‌گوید و چه اتفاقی افتاده است.

**توجه: شما می‌توانید به تایم فریم نمودار نگاهی بیندازید (در این مورد با تایم فریم ا ساعت) یا از تایم فریم بالاتر، جهت کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

پرایس اکشن

حالا نگاهی به منطقه قیمت مقاومت می‌اندازیم که فتیله آن را لمس کرده است. مقاومت در گذشته می‌تواند حمایت در آینده باشد. پس چه اتفاقی افتاد که قیمت این سطح را تجربه کرد، اما شکست خورد. از آنجایی که سایه بلند صعودی تشکیل شد، اکنون می‌توانیم تصمیم بگیریم که زمان ورود به این معامله براساس  چه زمانی است.  گاهی اوقات ساده‌ترین روش، بهترین روش این است نمودارها را خوب رصد نمایید و نتیجه‌گیری کنید که چه اتفاقی افتاد و قیمت به کجا خواهد رسید.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ي ﻓﺎرﮐﺲ (ﺑﺎزارﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ) ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

مرحله سوم: ورود به معامله

شما با اختلاف ۲ یا ۳ پیپ از شکست بینی پین‌بار وارد معامله می‌شوید. یعنی قیمت بالای کندل پین باری که پیدا کرده ایم تثبیت شود. ( در شکل زیر خط بالای خط مشکی که سایه بالای پین بار است.

پرایس اکشن

 

مرحله چهارم: حد ضرر (SL)

حد ضرر (SL) را ۳ تا ۵ پیپ دورتر از فتیله قرار دهید. انتهای سایه منطقه حمایت خواهد بود. بنابراین اگر این روند شکسته شود، ممکن است روند نزولی شود. به همین دلیل شما بایستی حد ضرر را با اختلاف ۳تا ۵ پیپ دورتر قرار دهید.

پرایس اکشن

 

مرحله پنجم: استراتژی خروج

استراتژی خروج شما زمانی رخ می‌دهد که قیمت به اولین سطح از حمایت و مقاومت برخورد کند. همان طور که مشاهده می‌کنید قیمت بعد از برخورد، سرعتش کند می‌شود و ما باید فورا از معامله خارج شویم.

پرایس اکشن

مزایا و مشکلات پرایس اکشن

اگر از یک استراتژی پرایس اکشن آگاهی داشته باشید، معمولا نیاز به تحقیق بیشتر نخواهید داشت.

یک دارایی با شرایط خاص قیمتی که احتیاج دارید پیدا کنید یا منتظر شکل گرفتن آن شرایط باشید.

یک مزیت دیگر پرایس اکشن این است که شما با این استراتژی اغلب ورودها و خروج‌های مطلوب‌تری در مقایسه با بسیاری از روش‌های مبتنی بر اندیکاتور خواهید داشت.

با اینکه اندیکاتورها از قیمت به عنوان مبنای خود استفاده می‌کنند، اغلب مواقع سیگنال‌ها را خیر دیر صادر می‌کنند و از پرایس اکشن جا می‌مانند.

با تمرکز صرف روی قیمت، به جای صبرکردن برای اطلاعاتی که قرار است از یک اندیکاتور جامانده به دست بیاورید، اطلاعات را در زمان واقعی به دست خواهید آورد.

خودکار کردن استراتژی‌های پرایس اکشن دشوار است و این یک مشکل محسوب می‌شود. به این معنا که شما خودتان باید مراقب ایجاد الگوها باشید و معامله را نمی‌توانید اتوماتیک کنید.

این برای اکثر افراد مشکل خاصی نیست، اما اگر میخواهید ربات معامله‌گری بسازید که برایتان معامله کند، بسیاری از استراتژی‌های پرایس اکشن با این فرآیند سازگار نیستند.

پرایس اکشن یک استراتژی کامل نیست.

همانطور که در سایر انواع استراتژی‌های معاملاتی معاملات زیان‌ده خواهید داشت، با استفاده از پرایس اکشن نیز برخی از معاملات شما موفق نخواهد بود.

با اینکه پرایس اکشن روی کاغذ عالی به نظر می‌رسد، تنها هنگامی متوجه عملکرد قیمت خواهید شد که خودتان وارد معامله شوید.

اگر قیمت بالاتر برود و شما خرید کنید، قیمت ممکن است کمی بعد شروع به افت کند.

هرگز نمی‌توانید بطور کامل از چنین شرایطی اجتناب کنید. تنها مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که بیش از آنچه در معاملات زیان‌ده از دست می‌دهید در معاملات سودده سود کسب کنید.

یادگیری این کار به زمان و تمرین احتیاج دارد.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام