روش های افزایش ترافیک وبسایت برای بهبود و توسعه مارکتینگ و فروش

افزایش ترافیک وبسایت
دیجیتال مارکتینگ

روش های افزایش ترافیک وبسایت برای بهبود و توسعه مارکتینگ و فروش

برای افزایش ترافیک وبسایت می توانید از نکات گفته شده در این مقاله کمک بگیرید. البته این نکات زمانی کاربرد دارد که محتوای مناسبی تولید کرده باشید.

کافیست از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید، چه چیزی او را خوشحال می کند، حتما به شما می‌گوید:”افزایش مشتریان”.اما این روزها چه عواملی در افزایش مشتریان تاثیر زیادی دارد؟ با توجه به نوع هر کسب و کار، می توانید برای افزایش مشتری تلاش کنید اما اگر در این راه از یک وب سایت کمک می گیرید، افزایش ترافیک سایت یکی از راه‌های بیشتر کردن مشتریان است. روش‌های زیادی برای افزایش ترافیک در وب سایت وجود دارد. سئو سایت می‌تواند ورود کاربران به سایت شما را ساده کند. در اینجا ما قصد داریم به 25 تکنیک‌ برای افزایش ترافیک سایت بپردازیم. این تکنیک‌ها می‌توانند ترافیک سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهند.

1- تبلیغ کنید

اولین راهی که قصد داریم ابتدا به آن بپردازیم، بسیار واضح است. از روش‌های تبلیغات مؤثر می‌توان به تبلیغات گوگل ادز و روش ppc یا تبلیغات کلیکی اشاره کرد. تبلیغات در گوگل برای جذب بازدید‌کننده، ساختن برند تجاری و ورود کاربر به سایت مؤثر هستند. اگر به روش تبلیغات گوگل ادز علاقه‌ دارید، باید آن را متناسب با هدف خود تنظیم کنید.

اگر امیدوار هستید که ورود کاربران به سایت، منجر به فروش بیشتر می‌شود، باید بخشی از استراتژی تبلیغات گوگل را به کلماتی اختصاص دهید که به فروش منجر می‌شوند. هر چند رقابت برای این دسته کلمات بسیار بالاست و در نتیجه به هزینه‌ی تبلیغات بیشتری نیاز دارند. اما سود آن در مقایسه با سرمایه‌گذاری برای تبلیغات بسیار بیشتر است. 

افزایش ترافیک وبسایت

2- اجتماعی شوید

یکی دیگر از بهترین راه‌های افزایش ترافیک سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ است. اکنون بخش زیادی از کاربران اینترنت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و … به تبلیغات سایت شما کمک می‌کنند.

الگوریتم‌ شبکه‌های اجتماعی نسبت به قوانین سئو در موتورهای جستجو بسیار آسان‌تر است. شما می‌توانید جمعی از کاربران را به سمت سایت خود روانه کنید. در عین حال برخی از این شبکه‌ها در نتایج SERP نمایش داده می‌شوند. پینترست و اینستاگرام هم در قسمت نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. پس اگر محتواهای خوبی را در این شبکه‌ها منتشر کنید، شانس دیده شدن شما بیشتر می‌شود.

3- محتواهای ترکیبی منتشر کنید

علی‌رغم نظر بسیاری از کارشناسان سئو هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. به همین دلیل باید قالب و طول محتواهای خود را تغییر دهید. با انتشار محتواهای ناب، مفید و باکیفیت خیلی زود جای خود را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنید. می‌توانید پست‌های وبلاگ را کوتاه‌تر و مبتنی بر اخبار روز بنویسید. محتواهای طولانی هم جای خودشان را دارند. فیلم، اینفوگرافیک و پادکست هم قالب‌های مهم محتوا هستند که راه ورود کاربران را هموار می‌کنند.

4- عناوین جذاب برای محتواها بنویسید

عناوین مهمترین قسمت مطالب شما هستند. بدون یک عنوان جالب، حتی جامع‌ترین پست وبلاگ نیز خوانده نخواهد شد. استاد هنر نوشتن عنوان باشید. عنوان اولین چیزی است که توسط کاربران سایت دیده می‌شود. اگر این عناوین جذابیت کافی را داشته باشند، نرخ CTR سایت بالا می‌رود. بنابراین قبل از کلیک کردن بر روی دکمه‌ی انتشار ابتدا بر روی عنوان آن خوب فکر کنید.

افزایش ترافیک وبسایت

5- سئو داخلی وب سایتتان را فراموش نکنید

برای اینکه کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند، به سئو فکر کنید. چرا که برای موتورهای جستجو کیفیت محتواها بیش از هر چیز ارزشمند است. در کنار آن از قوانین و تکنیک‌های درون صفحه پیروی کنید. برای مثال استفاده از تصاویر و نوشتن Alt و Name برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. از لینک‌های درون صفحه استفاده کنید. توضیحات متا را جذاب و همراه با کلمه‌ی کلیدی بنویسید. بهینه‌سازی سایت برای SEO تاریخ انقضاء ندارد. در عین حال به افزایش ترافیک ارگانیک سایت کمک می‌کند.

6- از کلید واژه‌های بلند(Long Tail) استفاده کنید

آیا قصد دارید کلمات کلیدی در همان روزهای اول بعد از انتشار به صفحه‌ی اول بیایند؟ وقتی کلمات کلیدی کوتاه را انتخاب می‌کنید، آنقدر در آن رقابت زیاد است که شانس دیده شدن شما کمتر می‌شود. ولی وقتی از یک عبارت شامل 3 یا 4 کلمه استفاده می‌کنید، سریع‌تر دیده می‌شود. کلمات کلیدی بلند در جستجوهای وب کاربرد بیشتری دارند. اگر از این کلمات استفاده کنید، در نتایج جستجو شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. اگر می خواهید از تبلیغات گوگل در زمینه افزایش مشتری کمک بگیرید، باز هم Long-Tail Keyword بسیار کاربردی خواهد بود.

7- وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک روش برای دریافت ترافیک برای سایت است. شما در این روش با سایت‌های معتبر معامله می‌کنید تا سایت شما را تبلیغ کنند. در این روش به سراغ سایت‌های پربازدید می‌روید و از مدیر سایت می‌خواهید که برای سایت آن‌‌ها محتوا بنویسید. سپس این محتوا را به سایت شما پیوند می‌دهند. البته فراموش نکنید که در ماه‌های اخیر استانداردهای وبلاگ‌نویسی مهمان تغییر کرده است. اگر این استانداردها را رعایت نکنید منجر به مجازات سایت شما می‌شود.

8- دیگران را برای وبلاگ نویسی سایت خود دعوت کنید

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دو طرفه است. علاوه بر ارسال محتوا به وبلاگ‌های دیگر، می‌توانید از وبلاگ‌نویس‌ها و سایر سایت‌ها بخواهید برای شما پست مهمان ارسال کنند. این کار می‌تواند بازدیدکنندگان جدید را به سایت شما هدایت کند. البته مطمئن شوید که محتوای اورجینال و با کیفیت برای شما نوشته‌اند که بدون لینک‌های اسپ باشد. زیرا گوگل به پست‌های مهمان که بی‌کیفیت باشند، هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

9-  تولید محتوای با کیفیت، سنگ بنای کار شماست

به جای اینکه مدام از سایت‌های دیگر خواهش کنید که به سایت شما لینک دهند، می‌توانید محتواهایی تولید کنید که دیگران داوطلبانه بخواهند به سایت شما لینک دهند. از کپی کردن محتوای سایر سایت‌ها خودداری کنید. زیرا گوگل خیلی زود متوجه این موضوع می‌شود و سایت شما را از serp حذف می‌کند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ (راه اندازی کسب و کار اینترنتی، طراحی سایت و اینستاگرام مارکتینگ) به صورت حضوری و آنلاین ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

10- ارسال مطالب به لینکدین فرصتی مناسب است

LinkedIn یک شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی برای کسب و کارهای مختلف است. در این شبکه فقط کاربرانی فعالیت می‌کنند که قصد توسعه‌ی کسب و کار خود را دارند. از سوی دیگر می‌خواهند با سایر کسب و کارها و همکاران و رقبای خود در ارتباط باشند. وقتی به طور مرتب مطالب و محتواهای خود را در لینکدین منتشر می‌کنید، ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد. به خصوص اگر محتواها طولانی، جدید و ارگانیک باشند.

11- اجرای میکرودیتا Schema شروع خوبی ست

اجرای اسکیما (یا یک قالب کوچک) الزاما باعث افزایش ترافیک به وب سایت شما  نمی‌شود. بلکه ایندکس شدن و پیدا کردن صفحات سایت شما را برای ربات‌های موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از اسکیما، افزایش نرخ CTR  است.

افزایش ترافیک وبسایت

12- استفاده از لینک‌های داخلی کاربردی ست

قدرت لینک‌های سایت شما تنها با تعیین تعداد سایت‌ها مشخص نمی‌شود. بلکه در کنار آن ساختار لینک داخلی هم اهمیت دارد. پس زمان تولید و انتشار محتوا باید از فرصت لینک‌های داخلی استفاده کند. این کار نه تنها به سئو سایت کمک می‌کند. بلکه رابط کاربری سایت را نیز آسان‌تر می‌کند. در این صورت کاربران می‌توانند به راحتی صفحات مورد نظر خود را پیدا کند. در واقع لینک‌های داخلی سنگ‌بنای افزایش ترافیک به سمت وب‌سایت هستند.

13- مصاحبه با مدیران صنایع و کارآفرینان امید بخش است

شاید تعجب کنید اگر بدانید مصاحبه یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید سایت است. برای این کار می‌توانید چند کارآفرین مرتبط با کسب و کار خود را پیدا و با آن‌ها صحبت کنید. ابتدا برای آن‌ها ایمیل ارسال کرده و از آن‌ها برای مصاحبه دعوت کنید. سپس مصاحبه را در وبلاگ خود منتشر کنید.

این کار نه تنها باعث افزایش اعتبار سایت می‌شود، بلکه ترافیک آن را نیز بالاتر می‌برد. اگر مصاحبه شونده هم صاحب سایت باشد، احتمالاً مصاحبه‌ی شما را در سایت خود منتشر می‌کند. سپس می‌توانید دو مصاحبه را به یکدیگر لینک دهید.

14- از بازاریابی ایمیل(Email Marketing) غافل نشوید

اکنون ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های افزایش ترافیک سایت است. بسیاری از مشاغل برای جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی محتوا به این روش روی آورده‌اند. بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند ابزاری قدرتمند باشد و انفجار ایمیل‌های موفق می‌تواند باعث افزایش چشمگیر ترافیک سایت شود. فقط مراقب باشید که برای تبلیغ کسب و کار خود کاربران را با ایمیل‌های بی‌امان بمباران نکنید.

بازاریابی لفظی برای کاربران بخصوص کسانی که پیش‌تر از محصولات و خدمات شما استفاده‌کرده‌اند، تاثیر زیادی دارد. یک یادآوری دوستانه در مورد خدمات یا محصولات جدید به کاربران می‌تواند تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت بگذارد.

افزایش ترافیک وبسایت

15- سایت شما باید ریسپانسیو باشد

مدت‌هاست که کاربران اینترنت تا حد زیادی به گوشی‌های همراه روی آورده‌اند. به طوری که اکنون بیش از 70 درصد کاربرانی که وارد سایت می‌شوند، از گوشی‌های همراه استفاده می‌کنند. اگر از طریق ابزار گوگل آنالتیکس سایت خود را آنالیز کنید، متوجه می‌شوید که چه تعداد از کاربران سایت از طریق گوشی‌های همراه وارد سایت شما می‌شوند.

پس اگر می‌خواهید سایت خود را سئو کنید، باید به ریسپانسیو بودن سایت توجه کنید. سایت باید در دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت مثل کامپیوترهای رومیزی نمایش داده شود.

16- سرعت سایت خود را بررسی کنید

کاربران بیشتر از 3 ثانیه برای باز شدن صفحات سایت صبر نمی‌کنند. اگر سایت شما در کمتر از 3 ثانیه باز شد، کاربران وارد صفحه می‌شوند. اما اگر سرعت سایت بیش‌تر از این باشد، کاربران فوراً سایت را ترک می‌کنند. پس باید مطمئن شوید که صفحات سایت به اندازه‌ی کافی بهینه شده باشند. اندازه‌ی تصاویر، ساختار صفحات و عملکرد افزونه‌ها تاثیر زیادی در سرعت سایت دارند. در این زمینه باید سئو تکنیکال سایت را پیگیری کنید.

17- ساخت انجمن در سایت نتیجه خوبی دارد

کاربرانی که وارد سایت می‌شوند می‌خواهند در مورد موضوعات مورد نظر خود با دیگران صحبت کنند. وقتی در سایت یک انجمن درست کنید، در واقع یک سیستم اظهارنظر قوی برای سایت راه‌اندازی کرده‌اید. برای این کار می‌توانید سیستم اظهار نظر قوی مثل نظرات فیسبوک و یا Disqus را در سایت خود پیاده کنید.

همچنین ایجاد یک انجمن اختصاصی راهی برای اظهارنظر کاربران است. در این قسمت می‌توانند سوالات خود را بپرسند و از دیگران کمک بخواهند. برای ساخت انجمن سایت باید استانداردهای زیباسازی را در نظر بگیرید.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ي راه اﻧﺪازي ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ، ﺳﺌﻮ (ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزي ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮ) و اﯾﻨﺴﺘﺎﮔﺮام ﻣﺎرﮐﺘﯿﻨﮓ ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

18- در قسمت دیدگاه سایر سایت‌ها شرکت کنید

در سایت‌هایی که کاربران دیدگاه ارائه می‌دهند می‌توانید با سایر کاربران وارد گفتگو شوید. اظهارن ظر به تنهایی باعث افزایش ترافیک سایت نمی‌شود. اما اگر نظرات و دیدگاه‌های خاص ارائه دهید و همزمان با آن نام تجاری سایت خود را ذکر کنید، تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت شما و البته برندینگ دارد.

19- اطلاعات سایت خود را بررسی کنید

Google Analytics یک ابزار قوی برای تحلیل اطلاعات سایت است. شما از طریق این ابزار می‌توانید محبوب‌ترین صفحات سایت را مشاهده کنید. همچنین میزان بازدیدهای سایت هم برای شما نمایش داده می‌شود. در گوگل آنالتیکس می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد استراتژی تبلیغاتی و محتوای خود بدست آورید. تاثیر شبکه‌های اجتماعی و حتی نحوه‌ی ورود کاربران به سایت هم در این ابزار در دسترس شما قرار می‌گیرد.

گوگل سرچ کنسول هم یک ابزار مناسب برای بررسی سایت است. به طوری که در آن می‌توانید کلمات کلیدی پرکاربرد سایت را مشاهده کنید. همچنین در این ابزار اطلاعات مهمی در مورد لینک‌ها و تاثیر آن‌ها بر روی سئو به شما داده می‌شود.

افزایش ترافیک وبسایت

20- در شبکه‌های اجتماعی فعال شوید

فقط اشتراک گذاری محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی کافی نیست. بلکه باید روزانه وقتی را برای فعالیت در این شبکه‌ها صرف کنید. اگر در اینستاگرام، توییتر و یا لیندکین فعالیت دارید، باید با کمک هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خود، در بحث‌های گروهی شرکت کنید.

به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود، پاسخ دهید. به عبارت روشن‌تر، باید مدام با فالوورهای خود در تعامل باشید تا آن‌ها را برای ورود به سایت خود هدایت کنید.

21-  ویدئو را در استراتژی محتوای خود بگنجانید

محتواهای متنی همیشه خوب و مفیدند. اما برای اینکه سئو سایت را بهبود ببخشید، باید از سایر قالب‌های محتوایی از جمله ویدئو هم استفاده کنید. ویدئو می‌تواند در جذب بازدیدکنندگان جدید یک تکنیک فوق‌العاده کاربردی باشد. داده‌ها نشان می‌دهد که کاربران به مطالب بصری (ویدئو و عکس) واکنش بهتری نشان می‌دهند. پس بازاریابی ویدئوی یک راه عالی برای جلب توجه و نگه‌ داشتن مخاطبان در سایت است. آن‌ها برای تماشای ویدئو در سایت می‌مانند. حضور بیشتر کاربران در سایت می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند.

22- برای انجمن های مرتبط، محتوا ارسال کنید

عضویت در شبکه های اجتماعی مانند ویرگول می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند. در این انجمن موضوعات زیادی برای گفتگو و تبادل نظر وجود دارد. در این سایت باید مدام با سایر کاربران در ارتباط باشید. فعالیت کنید. پست به اشتراک بگذارید و لینک سایت خود را همراه با محتواها، منتشر کنید.

در این انجمن ها عضو شوید و سپس مطالب را در آن ارسال کنید. بعد از مدتی شاهد افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود.  اگر می‌خواهید در این عرصه بیشتر موفق شوید، باید در چند تالار انجمن مشترک شوید. هر یک از این تالارهای انجمن به یک زمینه‌ و موضوع اختصاص دارند. بعد از مدتی، افرادی که شما را دنبال می‌کنند، برایتان نمایش داده می‌شود. پس می‌توانید میزان تاثیر فعالیت خود را در این ابزار مشاهده کنید.
افزایش ترافیک وبسایت

23-  تحلیل رقبا در برنامه ماهیانه تان جایی داشته باشد

اگر از نرم افزاری مانند BuzzSumo استفاده نکرده‌اید تا رقبای خود را بررسی کنید، تا سئو حرفه‌ای فاصله‌ی زیادی دارد. در این ابزار می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد عملکرد سایت‌های رقیب بدست آورید. همچنین سایت Moz.com هم می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد رقبا در اختیار شما قرار دهد. حتی می‌توانید از طریق ابزارهای تحلیل رقبا، نوع محتواهای رقبا را بررسی کرده و سپس شبیه به محتواها آن‌ها برای سایت خود محتوا تولید کنید.

24- میزبان وبینار باشید

کاربران عاشق یادگیری هستند. فیلم‌های آموزشی هم یک راه عالی برای انتقال اطلاعات شما به مخاطبان مشتاق است. پس همزمان با یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، برای سایت خود ویدئوهای آموزشی تهیه کنید. وبینارها راهی برای افزایش ترافیک به سمت سایت شما هستند. یک هفته یا بیشتر قبل از برگزاری وبینار، برای کاربران ایمیل بفرستید و به آن‌ها این متن را یادآوری کنید”آخرین فرصت برای ثبت نام …”. برای ورود کاربران به وبینار از ایمیل مارکتینگ یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

25- در کنفرانس‌ها شرکت کنید

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، احتمالاً حداقل یک یا دو کنفرانس مهم و مرتبط با همین فعالیت وجود دارد. حضور در این رویدادها باعث می‌شود تا بیشتر دیده شوید. سپس گزارشات مربوط به رویدادها را در سایت خود منتشر کنید. این روش باعث می‌شود تا کاربران شما را کم کم به عنوان یک رهبر فکری در صنعت اختصاصی‌تان به حساب بیاورند. پس در مرکز توجه آن‌ها قرار می‌گیرید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام