روشهای کاربردی افزایش درآمد غیر قابل پیش بینی

درآمد
مدیریت کسب و کار (MBA)

روشهای کاربردی افزایش درآمد غیر قابل پیش بینی

راه‌های مختلفی برای افزایش درآمد وجود دارد. همه برندهای تجاری موفق دنیا از ابتدا معروف و ثروتمند نبوده‌اند. برند شنل را همه می‌شناسیم. بنیان‌ گذار این برند تجاری خانمی به نام کوکو شنل اهل فرانسه است که بعد از مرگ مادرش در یتیم‌ خانه‌ ای بزرگ شد و همان ‌جا حرفه خیاطی را آموخت.

پس از اینکه از یتیم‌ خانه خارج شد در پاریس بوتیک کوچکی باز کرد و فعالیت خیاطیش را آغاز نمود. اوایل کار او با چالش ‌های زیادی روبه ‌رو شد اما او امیدش را از دست نداد تا اینکه افراد سرشناس به بوتیک کوچک او سرزدند.

او در اوایل کارش فقط به طراحی کلاه می ‌پرداخت اما بعدها با مهارت خیاطی خاص خود حتی یک لباس کش ‌باف ساده و قدیمی را به یک لباس کاملا زیبا تبدیل می‌کرد و این جا نقطه عطف آغاز کار طراحی لباس توسط او شد. تلاش‌ها و مداومت‌های او باعث شد تا نامش تبدیل به یک نام برند مشهور برای چندین نسل و یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه مد و فشن شود.

درآمد

«دست زیاد شده»، «کار من نیست»، «نون تو این کار نیست» از این جملات زیاد شنیده‌ایم، افراد زیادی را دیده‌ایم که از شغلشان ناراضی هستند و بعضی افراد را هم همیشه در حال جستجو برای شغل مناسب و افزایش درآمد می‌یابیم، اما هرگز نمی‌بینیم که در شغلی ثابت مانده باشند.

دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد از جمله این که این افراد شاید فاقد مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم برای آن شغل هستند که راه حل این مشکل نیز پرداختن به فراگیری آن مهارت‌ است که لازمه‌ ی آن علاقه ‌مندی شخص به کاری است که انجام می‌دهد. در غیر این صورت چیزی جز دل زدگی شغلی پیش نمی‌آید و در نهایت شخص از آن فعالیت خارج می‌شود. با خودتان روراست باشید!

شما بهتر از هر کسی توانایی‌ها و علاقه‌ مندی ‌هایتان را می‌شناسید، بنابراین فعالیت‌هایی را برگزینید که در آن توانمند هستید. علاقه به فعالیتی که فرد انجام می‌دهد باعث می‌شود تا در زمان انجام آن از بالاترین سطح انرژی خود مایه بگذارد و تا زمانی که به هدف نرسیده دست از تلاش نکشد.

مهارت‌هایی که یادگیری آن در ایران منجر به افزایش درآمد شما می‌شود:

1- فریلنسینگ یا کارهای پروژه ای

یکی از راه‌های مناسب درآمد فریلنسینگ است که تقریبا در هر حرفه‌ای مشغول باشید، می‌توانید از این راه نیز درآمدی کسب کنید. فریلنسینگ درواقع انجام دادن کار به صورتی است که مدیریت زمان و فعالیت‌های شما همه به عهده خودتان است و لزوما احتیاجی به حضور شما در فضای کاری نیست. تولید محتوا، ترجمه، طراحی وبسایت، برنامه‌نویسی و … از فعالیت‌هایی هستند که معمولا می‌توانند به صورت فریلنسینگ انجام بشوند. باید توجه داشته باشید. در بازار کار فریلنسری باید حرفه‌ای و قوی باشید تا در این ماراتون از رقبایتان عقب نمانید و سرعت بالایی داشته باشید تا بتوانید در مدت زمانی که مدنظرتان است کار بیشتری انجام دهید. طبیعتا سرعت بالا در ضمنِ کار خوب و باکیفیت با نتیجه‌ای چشمگیر همراه خواهد بود. شما باید کار خودتان را تبلیغ کنید، هرچه کیفیت کارها در رزومه‌تان بالاتر و قابل قبول‌تر باشد مسلما توجه مشتریان بیشتری را جلب می‌کنید. ترجمه: یکی از معتبرترین و مشهورترین دارالترجمه‌ها شبکه مترجمین ایران یا ایران ترنسنت است که مترجمان در آن جا به دو صورت آنلاین یا دورکاری و به صورت حضوری فعال هستند.

درآمد

2- بلاگینگ و بلاگری

امروزه واژه بلاگر را تقریبا همه شنیده‌اند و تا حدودی با نحوه کار آن‌ها در صفحات مجازی آشنایی دارند. بلاگرها در حقیقت افرادی هستند که با استفاده از صفحات مجازی به خصوص در اینستاگرام و قدرت دیجیتال اطلاعات، افکار و عقایدشان را در قالب ویدیوها، تصاویر یا متون در حوزه‌ی تخصصی و حرفه ‌ای خودشان در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.

از همین طریق محصولات یا خدماتی مرتبط را نیز معرفی می‌کنند. البته باید در نظر داشت که اطلاعات کافی و مورد اطمینان صرفا از طریق تحصیل در آن رشته به دست نمی‌آید. مطالعه کتاب‌ها و منابع مفید به شما بسیار کمک می‌کند. اما بلاگر شدن آن طور که به نظر می‌آید، راحت نیست. یک بلاگر حرفه‌ای در صفحه خود مطالب دست اول و نسخه خودش را پست می‌کند.

شاید مهم ‌ترین نکته این باشد که برای افزایش درآمد ایده بگیرید اما کپی نکنید! با مطالعه و طرح و ایده‌ای که در ذهنتان است آغاز به کار کنید. از پلتفرم‌های دیگری نیز بسته به نوع فعالیتتان نیز می‌توانید بهره ببرید. وبلاگ و کانال‌ های تلگرام نیز جایگاه خوبی برای آغاز کار و ادامه آن هستند. فشن بلاگرها، میکاپ آرتیست‌ها یا آرایشگران و صفحاتی که به معرفی و فروش کتاب و فیلم می‌پردازند، از جمله پرمخاطب ‌ترین بلاگرها هستند.

با بالا رفتن تعداد دنبال‌ کننده‌ها و مخاطبان می‌توانید محصولات و خدمات مرتبط با حرفه خودتان و موضوع صفحه‌ تان تبلیغ کنید. موفق‌ ترین بلاگر در حوزه مد و فشن خانم کیارا فرانی ۳۲ ساله اهل ایتالیا است که فعالیتش را به عنوان بلاگر در سال ۲۰۰۹ در وبلاگش آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ از طرف مجله فوربس به عنوان موفق ‌ترین بلاگر در حوزه مد و فشن شناخته شد.

3- تولیدمحتوا

یکی از جالب‌ترین اقداماتی که می‌توانید انجام دهید تولید محتوا برای شرکت‌های مختلف است. تولید محتوای مناسب که به خوبی خدمات و محصولات شرکت را به مخاطبان و مشتریان آن شرکت معرفی کند، عملی دو طرفه محسوب می‌شود؛ از طرفی شما مشغول به انجام کاری مفید هستید که در نهایت بسته به میزان فعالیتی که انجام داده‌اید، افزایش درآمد خواهید داشت، از طرفی تولید محتوای جالب و بازاریابی و مدیریت صفحه‌ها در شبکه‌های مجازی امکان افزایش درآمد را برای شما و شرکت‌ها را نیز فراهم می‌کند.

درآمد

4- ساخت ویدیو آموزشی

در نواختن ساز مهارت دارید؟ به زبان خاصی تسلط دارید؟ دستور پخت غذاها یا دسرهای لذیذ را می‌دانید؟

یکی از جذاب ‌ترین فعالیت ‌هایی که خودتان نیز بی‌ شک از آن لذت خواهید برد آموزش دادن است. اگر امکان آموزش حضوری ندارید ، اصلا ناراحت نشوید زیرا از پلتفرم‌ هایی که در دسترس همه ‌ی ما است می‌توانید بهره ببرید. روزانه کاربران بسیاری از کوچک تا بزرگ از شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام و یوتیوب استفاده می‌کنند.

پس دست به کار شوید و از طریق طراحی ویدیوهای آموزشی درآمدی مناسب حاصل کنید. صفحاتی در اینستاگرام هستند که با آموزش زبان و تقبل زبان ‌آموز خصوصی در فضای مجازی مثلا تلگرام یا واتساپ درآمد کسب می‌کنند. اغلب حرفه‌ ها می‌توانند با استفاده از صفحات مجازی نکات مهم و ارزشمندی را به کاربران آموزش دهند.

آموزش دادن به خودی خود یکی از لذت ‌بخش ‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان انجام داد. علاوه بر ساخت ویدیو‌های آموزشی بعضی از افراد می‌توانند ویدیو‌های سرگرم کننده و مفیدی را به صورت پویا نمایی بسازند که خود نیز کاری هنری و ارزشمند است.

شاید پیش آمده باشد که نرم ‌افزار جدیدی با امکانات جدید وارد بازار شود اما کاربران زیادی در هنگام استفاده آن به مشکل برخورده باشند. اگر یکی از افرادی هستید که از نرم‌افزارهای خاصی در کارتان استفاده می‌کنید، می‌توانید روش کار را در قالب یک ویدیو آموزشی توضیح دهید. مطمئن باشید بسیار مفید خواهد بود.

5- سرمایه گذاری کنید

با کمی تحقیق در این حوزه متوجه خواهید شد که برای شروع این کار به مبلغ زیادی نیاز ندارید. با همان پس اندازی که دارید می توان کار را شروع کرد. فقط باید با دقت و محتاطانه بازار سرمایه گذاریتان را پیدا کنید. توجه کنید که سرمایه گذاری می تواند بسیار غیر قابل پیش بینی باشد و در حقیقت از ریسک بالایی برخوردار است.

اگر روحیه ریسک پذیری شما کم است ، به دنبال بازار هایی با ریسک کمتر باشید. خرید سهام در بازار بورس از جمله سرمایه گذاری های با ریسک بالا است. اما اگر بتوانید در آن ماهر شوید می توانید افزیاش درآمد خارق العاده ای داشته باشید.

6- برنامه‌نویسی

شاید در هنگام استفاده از برخی نرم‌افزارهای گوشی همراه شاهد کم و کاستی‌هایی شده باشید. گاهی دسترسی‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، گاهی امکانات لازم را ندارند و صرفا برای یک هدف طراحی شده‌اند و طراح موارد دیگری را در نظر نگرفته است. همه این‌ها باعث می‌شود تا کاربران در هنگام استفاده از نرم‌افزار با مشکل مواجه شوند. با در نظر گرفتن کم و کاستی‌ها موجود در نرم‌افزارهای گوشی همراه یا حتی کامپیوتر می‌توان نسخه جدید اصلاح شده را طراحی کرد و برای آن کدنویسی‌های مرتبط را انجام دهید. مورد دیگر و مرتبطی که وجود دارد در ارتباط با تحلیل‌گران نرم‌افزار است است. افرادی هستند که جدیدترین نسخه‌ها و نرم‌افزارها را در اولین انتشار مورد استفاده و بررسی قرار می‌دهند. با درنظر گرفتن احتیاج کاربران وظیفه‌شان این است که نقص‌ها و ایرادها را در نسخه‌های بعدی رفع کنند. به عنوان یک تحلیل‌گر و توسعه دهنده وظیفه به‌روزرسانی نرم‌افزار با شما است.

یکی از موفق‌ترین استارت‌ آپ‌ها در عرصه برنامه‌نویسی در مصر است که درست کمی پس از جنجال‌های سیاسی در این کشور تاسیس شد. این گروه در جهت رفع باگ‌های سیستم‌ عامل‌های تلفن همراه نرم‌افزاری به نام اینستاباگ (instabug) منتشر کرده است که در ابتدای کار تنها خاورمیانه و آفریقا را پوشش می‌داد اما حالا سراسر دنیا را تحت پوشش قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار بر روی بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی همراه نصب فعال شده است. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۳ در مسابقات استارت آپ ام‌آی‌تی عرب رتبه اول را دریافت کرد.

درآمد

دیگر اقداماتی که می‌توانید انجام دهید

به جز مواردی که پیش‌تر در مورد آن‌ها توضیح دادیم، راه‌های موثر دیگری نیز در مسیر افزایش درآمد وجود دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که هرگز ناامید نشوید. درآمد افزایی در شرایط تورم و بی‌ثبات اقتصادی بسیار سخت است اما باید به خاطر داشته باشید هدف شما مهم است پس دل را به دریا بزنید و ریسک کنید البته هرگز مشورت با افراد با تجربه را فراموش نکنید. با مشورت و بهره بردن از تجربیات افراد کارآزموده با پستی و بلندی‌های مسیر بدون قرار گرفتن در شرایط آشنا شوید. همین‌طور که تجربیات افراد موفق تاثیرگذار است تجربیات افراد ورشکسته نیز مهم است. ما آنقدر فرصت نداریم که همه چیز را خودمان تجربه کنیم.

وارن بافت سرمایه‌دار و مدیر مسئول شرکت برکشایر هتوی در این باره می‌گوید:

“اتفاقات بزرگ در کسب و کارها نتیجه زحمات یک نفر نیست، بلکه نتیجه اقدامات یک گروه است.”

از برنامه‌ریزی غافل نشوید. این کار باعث می‌شود در وقت، انرژی و هزینه‌ها صرفه‌جویی شود به علاوه این امکان را فراهم می‌سازد تا بر دخل و خرجتان نیز مدیریت کنید. تعیین زمان موعد و لازمه‌های رسیدن به هدف شما را از سردرگمی و ابهام خارج می‌کند پس دست به کار شوید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون انواع کسب و کار در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *