رقبای من از کدام صفحه وبسایت خود درآمد بیشتری دارند؟!

سایت
دیجیتال مارکتینگ

رقبای من از کدام صفحه وبسایت خود درآمد بیشتری دارند؟!

آیا می خواهید بازدید سایت هر نوع سایتی، از جمله سایت خود رو بررسی کنین؟

بررسی ترافیک وب سایت به شما امکان میده تا ببینین که سایت شما چقدر عملکرد خوبی داره و چگونه با رقابت شما مقایسه میشه.

در این مقاله از خوارزمی به شما نشان خواهم داد که چطوری با استفاده از ابزارهای مختلف آنلاین، بازدید از سایت رو برای هر وب سایت بررسی کنین.

چرا باید بازدید سایت خود رو بررسی کنیم؟

با بررسی آمار وب سایت خود، به راحتی می تونین عملکرد وب سایت خود رو ببینین.

داده های ترافیک وب سایت به شما نشان میده که بازدید شما از کجا ناشی میشه، بازدید کنندگان چگونه با سایت شما در تعامل هستن و چه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای شما مناسبه.

اگه می خواهید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنین، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشین یا فقط در کل بازدید بیشتری داشته باشین، پس باید مرتباً  وب سایت خود رو آنالیز کنین.

با ردیابی میزان بازدید سایت خود، میفهمین که سایت شما در حال حاضر کجاست و برای بهبود آن چه کاری می تونین انجام بدین.

چرا باید بازدید سایت رقبا رو بررسی کنیم؟

تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب سایت رقیب شما می تونه بسیاری از اطلاعات مفید مانند موارد زیر رو نشان بده:

  •  صفحات و پست هایی که بیشترین بازدید رو برای رقبای شما ایجاد می کنن
  •  رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی میشن
  •  کانال هایی که بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد می کنن

از همه این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا، ایجاد لینک، روند تحقیق درباره کلمات کلیدی و موارد دیگه استفاده کرد.

با درک اینکه چه چیزی بیشترین میزان بازدید را برای رقبای شما ایجاد می کنه، می تونین همان کلمات کلیدی و موضوعات مشابه رو هدف قرار بدین تا ترافیک بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنین.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ (راه اندازی کسب و کار اینترنتی، طراحی سایت و اینستاگرام مارکتینگ) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای آموزش کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

بهترین ابزار برای بررسی بازدید از هر نوع سایت (از جمله رقبا)

ابزارهای رایگان بررسی ترافیک سایت رایگان و پولی وجود داره که می تونین از آن ها استفاده کنین.

هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارن که آن ها رو از هم متمایز می کنه.

اکثر کارشناسان از چندین ابزار برای بررسی تخمین میزان بازدید از وب سایت برای رقبای خود استفاده می کنن.

من همیشه به خوانندگان توصیه می کنم که حداقل دو ابزار مختلف برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب رو امتحان کنن.

با استفاده از ابزارهای مختلف، می تونین خلاءها رو پر کرده و آمار دقیق تری برای هر وب سایت دریافت کنین.

با رشد سایت وردپرس و بودجه آن، می تونین روی چندین ابزار سرمایه گذاری کنین تا بینش بیشتری کسب کرده و بر بازار خود تسلط پیدا کنین.

با بیان این موارد، بیایید نگاهی به بهترین ابزارها بندازیم تا میزان بازدید یک وب سایت رو بررسی کنیم.

SEMRush

ابزاری برای بررسی ترافیک و تحقیقات رقابتی است.

این بهترین ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر ترافیک هر وب سایت به کار میره.

ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگه از این ابزار در WPBeginner استفاده می کنیم.

پس از وارد کردن URL رقیب، به تفکیک کل ترافیک بازدید سایت رقیب خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

می تونین معیارهای مهم وب سایت رو مانند حجم ترافیک ماهانه در طول زمان، توزیع ترافیک بر اساس کل کشور، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد می کنه و سایر موارد مشاهده کنین.

تب تجزیه و تحلیل ترافیک، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، کل بازدیدها، میانگین مدت زمان بازدید، تعداد بازدید از صفحه و نرخ پرش سایت رو به شما ارائه میده.

این ویژگی مانند اینه که به حساب Google Analytics رقیب خود نگاه کنین.

یک ویژگی عالی دیگه به نام تجزیه و تحلیل ترافیک انبوه، به شما امکان میده سطح ترافیک رو برای چندین رقبا در یک زمان آنالیز کنین.

بسته به برنامه قیمت گذاری خود، می تونین ۲۰۰ وب سایت رو با یکدیگه مقایسه کنین.

این ویژگی نمایی کلی از مکان شما، وب سایت هایی که بیشترین بازدید رو دارن و هر فرصت ترافیکی که می تونین از آن استفاده کنین، به شما میده.

همچنین می تونین گزارش های آنالیز ترافیکی مفصلی رو پیدا کنین که به شما اطلاعات مفیدی میده، مثلاً اینکه کدام سایت ها بیشترین مراجعه بازدیدکننده رو ارسال می کنن، کدام صفحات در سایت آن ها با ارزش ترین صفحه هستن و کدام مکان ها بیشترین بازدید رو برای آن ها ایجاد می کنه.

می تونین از دوره آزمایشی ۱۴ روزه یا برنامه رایگان محدودی که به شما امکان دسترسی به داده های اصلی وب سایت رو میده، استفاده کنین.

اگه گزارش کامل می خواهید، باید حق اشتراک آن رو بخرین. در این صورت امکان دسترسی کامل به منابع ترافیک رقبا، رتبه بندی آن ها، شبکه های اجتماعی و غیره رو دارین.

SimilarWeb

SimilarWeb یک بررسی کننده ترافیک وب سایت آنلاین است که به شما نمای کلی از ترافیک وبسایت رقیب و ارزشمندترین کانال ها رو میده.

با این ابزار به جای اینکه فقط بازدید از جستجو رو بررسی کنین، می تونین گزارشات مفصلی از کل استراتژی ترافیک یک وب سایت دریافت کنین.

هنگامی که یک وب سایت رو از طریق این ابزار بررسی می کنین، به اطلاعاتی مثل تفکیک میزان بازدید عمومی و گزارش کشور به کشور دسترسی پیدا خواهید کرد.

شما معیارهای تعامل مانند نرخ مشارکت در مکالمات، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید، میانگین مدت زمان بازدید و منابع برتر بازدید برای آن وب سایت رو دریافت خواهید کرد.

فراتر از ترافیک جستجوی طبیعی، می تونین بفهمین که چه کلمات کلیدی بازدیدکننده بسیاری برای وب سایت به ارمغان میاره، کدام کانال های اجتماعی ارزشمند تر هستن کانال ها و سایت از چه شبکه های نمایشی برای کسب درآمد استفاده می کنن.

سرانجام، شما اطلاعات دقیق مخاطبان سایت، نوع دیگه ای از سایت های مورد علاقه آن ها، سایت های برتر ارجاع داده شده و لیستی از سایت های رقیب رو برای تحقیقات بیشتر دریافت خواهید کرد.

نسخه رایگان این ابزار، داده های مفید ترافیک رو در اختیار شما قرار میده.

اگه به گزارش های دقیق تری نیاز دارین، می تونین یک حساب سازمانی با قیمت گذاری سفارشی ایجاد کنین.

Google Search Console

ابزاری رایگان از Google است که به شما امکان میده ترافیک موتور جستجوی خود رو آنالیز کنین.

این ابزار به شما تصویر کاملی از نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو میده.

این ابزار تعداد نمایش، کلیک، میزان کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتورهای جستجو رو نشان میده.

این ابزار به شما کمک می کنه بفهمین برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شدین و چه میزان جستجو برای شما ثبت شده.

این اطلاعات می تونه به شما در بهبود بازدید کمک کنه.

به عنوان مثال، اگه متوجه شدین که در رتبه ۱۱ قرار دارین، می تونین پست وبلاگ رو بهینه کنین تا آن رو به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنین.

همچنین می تونین در صورت وجود هرگونه خطا و موارد دیگه، صفحات رو فهرست بندی کنین.

هنگامی که سایت خود رو به Google Search Console اضافه کردین، می تونین شروع به مشاهده داده های وب سایت خود کنین.

ساده ترین راه، اتصال حساب Google Search Console به All in One SEO است.

همچنین می تونین برای مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی خود در داخل بخش مدیریت وردپرس با استفاده از داده های کنسول جستجوی گوگل از ابزار MonsterInsights استفاده کنین.

Ubersuggest

Ubersuggest ابزاری رایگان و برتر از Neil Patel است که تعداد زیادی از اطلاعات مفید ترافیک وب سایت رو ارائه میده.

استفاده از آن ساده است و برای مبتدیان رابط کاربری ساخته است. اگه قبلاً هرگز جستجو کلمه کلیدی یا آنالیز ترافیک انجام ندادین، ابزار مذکور این کار رو بسیار ساده می کنه.

ویژگی آنالیز ترافیک به شما اطلاعات جزئی از ترافیک رقیب در طول زمان، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید رو داشتن و محبوب ترین صفحات در سایت رو ارائه میده. تمام کاری که باید انجام بدین اینه که URL وب سایتی رو که می خواهید تجزیه و تحلیل کنین، وارد کرده و روی دکمه “Search” کلیک کنین.

صفحه “Traffic Overview” به شما کل تعداد کلمات کلیدی طبیعی رو که سایت برای آن ها رتبه بندی میشه، میزان بازدید ماهانه طبیعی، اعتبار دامنه و تعداد کل لینک ها رو به شما ارائه میده.

همچنین می تونین در هر قسمت از گزارش ترافیک جزئیات بیشتری کسب کنین.

به عنوان مثال، می تونین نتایج Top Pages رو گسترش بدین تا به آنالیز هر صفحه منتشر شده در سایت و میزان تخمینی بازدید آن در هر ماه بپردازین.

همچنین نتایج تخمینی تعداد بک لینک به همراه تعداد اشتراک های Facebook و Pinterest رو به شما ارائه میده.

این داده ها به شما یک نمای کلی میدن که باید برای پیشی گرفتن از آن صفحه در SERP ها چه کاری انجام بدین.

نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به ۳ ماه گذشته داده رو میده. حق اشتراک بسیار پایین این ابزار آن رو به یکی از ارزان ترین ابزارهای این لیست تبدیل می کنه.

گوگل آنالیتیکس

گزارشات گوگل آنالیتیکس داده های بسیار مفیدی در رابطه با ورودی ها و بازدیدکنندگان سایت به یک وبمستر ارائه می دهد.

برای مشاهده این گزارشات می بایست پس از ورود به اکانت گوگل آنالیتیکس، در تب Acquisition به قسمت All Traffic رجوع کنید. در این قسمت گزارشاتی در مورد نحوه یافتن سایت توسط کاربران و نحوه ورود آن ها به سایت قابل مشاهده است.

در این قسمت چندین کانال تحت عناوین Organic ، Direct ، Referral ، Social ، Email و غیره نمایش داده می شود. در صورتیکه تمایل دارید از تعداد ورودی هر کانال به طور مجزا آگاهی پیدا کنید می توانید بر روی گزینه Channels کلیک کنید.

سایت

منابع ترافیک ورودی – Traffic Sources

این قسمت همانگونه که از نام آن پیداست، به بررسی جز به جزء منابع ورودی سایت شما می پردازد. در ادامه هر یک از گزینه های آن را توضیح داده ایم :

ترافیک ورودی ارگانیک – Organic Search Traffic

این گزینه ترافیک های ورودی از طریق موتورهای جستجو به سایت را نمایش می دهد. به عبارت دیگر تعداد ورودی هایی که کاربران با سرچ کلمات و مشاهده سایت به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو وارد سایت شده اند را نمایش می دهد.

در صورتیکه در میان کانال ها بر روی Organic Search کلیک کنید می توانید کلیدواژه هایی که کاربران با سرچ آن ها از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شده اند مشاهده و بررسی کنید.

 ترافیک مستقیم – Direct Traffic

ترافیک مستقیم ، ترافیکی است که از تایپ URL شما به طور مستقیم در مرورگر ها به دست می آید . ترافیک مستقیم همچنین شامل کاربرانی که مجددا سایت شما را از قسمت نشانه ها (بوک مارک ) مشاهده میکنند نیز می شود این بازدیدکنندگان یا شما را می شناسند یا از شما شنیده اند، بنابراین احتمالا ترکیبی از مشتریان فعلی و افراد علامند به وب سایت شما می باشند.

ترافیک رفرال – Referral Traffic

ترافیکی که از کلیک بر روی لینک سایت شما در سایت های دیگر ایجاد می شود را در این بخش می توانید مشاهده کنید. با کلیک کردن بر روی یکی از منابع ترافیک ورودی سایت می توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید. Google Analytics حتی صفحه های آن سایت را که کاربران در آن بر لینک شما کلیک کرده اند را نیز نمایش می دهد. کلیک بر روی یکی از صفحات به شما امکان دریافت جزئیات بیشتری را می دهد. این اطلاعات شامل بازدیدهای کل، میانگین زمان حضور کاربر در سایت، صفحات/بازدید، میزان بازدهی و بازدیدهای جدید می شود.

ترافیک ایمیل – Email Traffic

این بخش مختص ورودی هایی می باشد که از طریق لینک موجود در ایمیل های خود وارد سایت شما شده اند.

بنابراین بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) یک راه عالی برای افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما می باشد . یکی از راه های  موثر در افزایش این بخش از وردی ها تبلیغ پست های وبلاگ از طریق ایمیل می باشد . هر ایمیل شامل یک لینک به پست وبلاگ مربوطه می شود، به طوری که افراد به راحتی می توانند با کلیک کردن بر روی آن لینک از این باکس (صندوق ورودی) ایمیل های خود وارد وب سایت شما شوند.

ترافیک شبکه های اجتماعی – Social Traffic

با افزایش شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی اولیه، جای تعجب نیست که در گوگل انالیتیکس هم بخشی مختص به این نوع ورودی ها نیز وجود داشته باشد. ترافیک شبکه های اجتماعی شامل افرادی است که وبسایت شما را از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی بازدید کرده اند، مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس ، لینکدین  و یا Pinterest.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *