راهکارهای ورود کسب و کارهای سنتی به بازار دیجیتال

کسب و کارهای سنتی
دیجیتال مارکتینگ

راهکارهای ورود کسب و کارهای سنتی به بازار دیجیتال

رای شروع و رشد کسب و کارهای سنتی هیچ‌وقت دیر نیست.

امروزه به‌راحتی می‌توانید در کسب و کارهای سنتی و مدرن موفق شوید، فقط کافی است از ایده‌های جدید و به‌روز استفاده کنید.

با پیشرفت فناوری، هر فردی می‌تواند با ایجاد یک کسب و کار کوچک شروع به جمع‌آوری سود کند. همچنین با وجود تلفن‌های هوشمند و اینترنت تجارت‌های روزانه به‌آسانی انجام می‌گیرد.

با یک جستجوی ساده مشاهده خواهید کرد که بیشتر فروشگاه‌های سنتی در مسیر حرکت به‌سوی فروشگاه‌های آنلاین هستند. به‌طور حتم رقابت در این زمینه هم کم از فضای سنتی نیست. هر روز شاهد ورود انواع کسب و کارها به فضای دیجیتال هستیم.

همچنین ایده‌های جدید کمی برای رشد کسب و کارهای سنتی نیست. شاید فکر کنید که فقط فروشگاه‌های اینترنتی مانند آمازون می‌تواند در این‌گونه کسب و کارها موفق باشند؛ اما این تفکر کاملاً اشتباه است.

زیرا با وجود پیشرفت‌های ‌تکنولوژی رشد تجارت‌های الکترونیکی ساده‌ شده است. در واقع با وجود رونق تجارت الکترونیک ایده‌هایی برای رشد کسب و کارهای سنتی به‌وفور یافت می‌شود.

آمارهایی که از فدراسیون ملی خرده‌فروشان آمریکا به‌دست‌آمده، تخمین زده‌ می‌شود نرخ رشد فروش‌های غیر فروشگاهی بیشتر از خرده‌فروشی است. همچنین اکثریت مخارج مشتریان از طریق فروشگاه‌های فیزیکی به دست می‌آید.

به‌وضوح مشخص است بیشترین رشد در تجارت الکترونیک به بازار تلفن‌های هوشمند مربوط است و در این بازار می‌توان کسب و کارهای اینترنتی جدیدی به وجود آورد.

باید این نکته را در نظر گرفت که اینترنت هنوز در مرحله رشد اولیه خود قرار دارد و به‌طور کامل به تکامل خود نرسیده است؛ به‌طوری‌که در آینده شاهد ارسال محصولات فوری از طریق وسایل پیشرفته‌ای شامل چاپ سه‌بعدی، پهبادها و دیگر ابزارها خواهیم بود.

برای اینکه به تجارب خرید آنلاین خود کمک کنید می‌توانید از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کنید. در آینده نه‌چندان دور بیشتر و به‌طور کل تمام معاملات از طریق شبکه‌های آنلاین انجام می‌گیرند و این امر می‌تواند به ایده‌های جدید برای رشد کسب و کارهای سنتی کمک چشمگیری کند.

حال این سؤال برای ما پیش می‌آید که چگونه می‌تواند از این حجم زیاد خرید و معاملاتی که در دنیای آنلاین انجام می‌شود بهره برد؟

اگر شما جزو افرادی هستید که دارای کسب و کارهای سنتی و یا به دنبال راه‌اندازی یک تجارت کوچک و ساده به‌عنوان شغل دوم یا به دنبال ثروتمند شدن از این طریق هستید، می‌توانید با ما همراه باشید و با ایده‌هایی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند بهره ببرید.

کسب و کارهای سنتی

کسب و کار سنتی

در دنیای امروز کسب و کارها به زمان شروع خودشان کمترین شباهت را دارند در واقع کسب و کارهای سنتی تا حدودی مدرن شدند و شکل جدیدی را به خود گرفتند . هدف اصلی راه اندازی یک کسب و کار به دست آوردن سود هست ولی اینکه چطور به این هدف دست پیدا کنیم سوال اصلی ماست جواب برمیگرده به زمان پیدایش انسانهای اولیه و اینکه آنها تلاش کردند تا نیازهای خودشان را رفع کنند و کم کم مبادله کالا و معاملات به وجود آمدن.
و مرحله به مرحله پیش رفتند تا مبحث کسب و کار و شغل به وجود آمد. همه کسب و کارهای شکل گرفته در حیطه کسب و کارهای سنتی قرار گرفتند.

ویژگی کسب و کارهای سنتی

این کسب و کارها از خیلی قبل تر از ضرب سکه ،پول رایج و هزارها راه معاملاتی دیگه به وجود آمدند ، یعنی زمانی که مبادله کالا به کالا وجود داشت و نقطه شروع کسب و کارهای امروزی شد. که حتی استفاده از واحدهای مختلف برای مشخص کردن ارزش محصولات متفاوت میتوانست تحولی بزرگ در حوزه کسب و کار باشد و اینکه آنها چطور می‌توانستند ارزش هر محصول را تشخیص بدهند و محصول رو با یکدیگر مبادله کنند.
تا چند سال گذشته کسب و کارها در فضای سنتی صورت می گرفتند و سه رکن اصلی آنها وجود مکانی به عنوان بازار، حداقل یک خریدار و یک فروشنده بود که به کسب و کار معنی می بخشید.

چگونه می‌توان یک ایده جدید کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرد

در ابتدا برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی شما به طی کردن چند مرحله اعم از مراحل قانونی و اقتصادی هستید و شاید در طی اجرای این مراحل نیاز باشد یکسری کارهای اداری را نیز انجام دهید.

اگر تصمیم گرفته‌اید وارد این حوزه شوید، بهتر است قبل از شروع کار با یک حسابدار یا وکیل مشورت کنید.

بعد از اینکه مقدمات این کار را فراهم کردید باید مطمئن شوید از لحاظ مالی به هیچ‌گونه مشکلی برنخواهید خورد؛ زیرا محدودیت‌های مالی یکی از موانع مشخص در این حوزه است.

یکی از نکات مثبتی که اینترنت دارد، این است که می‌توان با سرمایه اندکی یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کرد. کسب و کارهای در اینترنت به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و به‌راحتی می‌توانید از آن کسب سود کنید. البته به شرطی که اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید.

برای راه‌اندازی کسب و کار در اینترنت بهتر است با اصول بازاریابی آشنا باشید. همچنین افرادی که کار با شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارند موفق‌تر هستند. البته برای این‌گونه کسب و کارها الزامی نیست که در آن حرفه‌ای باشید.

برای استفاده از ایده‌های جدید در کسب و کارهای اینترنتی همانند دیگر کارها به پول یا زمان احتیاج داریم، اگر هردو باهم در کنار هم قرار گیرند به‌راحتی می‌توانید روبه‌جلو قدم بردارید و در حرفه خود موفق شوید

بیشتر افراد پول و یا زمان را در اختیاردارند نه هردوی آن دو را.

برای کسب و کار خود در اینترنت باید زمان را به‌خوبی مدیریت کنید؛ زیرا زمان محدود و پایان‌پذیر است، با این کار به‌راحتی می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

کسب و کارهای سنتی

ایده رو به رشد کسب و کار با استفاده از چت بات یا روبات سخنگو

چت بات‌ها امروزه رشد چشمگیری داشته‌اند که آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

با وجود این ربات‌ها به‌راحتی می‌توانید با دوستان و آشنایان خود در هرکجای دنیا ارتباط برقرار کنید، این امکان توسط پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

چت بات‌ها مجهز به هوش مصنوعی هستند که به‌عنوان یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار شناخته می‌شود و برای افرادی که به دنبال اتوماسیون کارها هستند بسیار مناسب است؛ زیرا دیگر احتیاج به نیروی انسانی برای صحبت با مشتریان نیست و این کار با استفاده از چت بات‌ها انجام می‌شود.

برای اینکه به‌خوبی از عملکرد آن‌ها باخبر شوید می‌توانید، سرویس‌دهی آن‌ها با مشتریان را مشاهده کنید. امروزه بیشتر مشاغل و شرکت‌ها به دنبال استفاده ازاین‌گونه ایده‌ها برای تجارت خود هستند.

چت بات‌ها دارای پیچیدگی هستند که شرکت‌هایی ازجمله Manychat، ChattyPeople به دنبال از بین بردن این پیچیدگی هستند.

امروزه افراد زیادی در تلاش هستند که از این چت بات‌ها در کسب و کارهای خود استفاده کنند؛ زیرا با بهره‌برداری از ایده می‌توانند به رشد فروش خود کمک کنند. همچنین استفاده از این چت بات‌ها در بازارهای امروزی ضروری است.

در این روش نیز تنها افرادی که با دقت و گزیده انتخاب کنند موفق می‌شوند. درنتیجه شما نیز می‌توانید برای اینکه در کسب و کار خود موفق شوید از این چت بات‌ها استفاده کنید.

راه‌اندازی این‌گونه چت بات‌ها به رشد کسب و کارهای سنتی بسیار کمک‌کننده است. برای اینکه به نتیجه دلخواه خود برسید باید تلاش‌های زیادی انجام دهید و این تلاش‌ها ارزش نتایج را دارد.

چت بات‌ها کمک می کنند تا کسب و کارهای سنتی بدون نیاز به دانش‌های پیچیده، در زمینه پاسخگوی به مشتریان خود عمل کنند. همچنین این ربات‌ها به نوعی دستیار فروش محسوب می شوند و از این بابت کار را برای حضور در فضای تجارت الکترونیک ساده تر می کنند.

کسب و کارهای سنتی

کسب و کار به کمک جعبه اشتراک یا  Subscription Box

وجود جعبه اشتراک در کسب و کارها به رشد آن‌ها بسیار کمک کرده است. با اینکه این ایده آن‌چنان جدید به‌حساب نمی‌آید؛ ولی با رشد اینترنت توانسته جان تازه‌ای به خود بگیرد و جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

یکی از کسب و کارهایی که توانست با استفاده از این جعبه اشتراک به موفقیت بالایی دست پیدا کند سایت Dollar Shave Club  است.

جعبه اشتراک از ویدیوهایی که به‌سرعت پربازدید می‌شوند استفاده می‌کند‌. با استفاده از این ایده می‌توانید محصولات خود را در سطوح مختلف به مشتریان ارائه دهید.

جعبه اشتراک به این صورت کار می‌کند که زمانی که مشتری محصولی را سفارش می‌دهد باعث ارسال آن به قیف فروش می‌شود و همچنین به آن چند پیش‌فروش اضافه می‌شود.

در دنیا وب‌سایت‌هایی مانند CrateJoy می‌تواند به افرادی کمک کند که می‌خواهند از جعبه اشتراک در کسب و کار خود استفاده کنند تا به مشتریان مطلوب برسند. همچنین می‌توانید با استفاده از این پلتفرم نام کسب و کار خود را به گوش بسیاری از افراد برسانید.

وجود جمعیت زیاد مشتریان در این پلتفرم توانسته به‌عنوان یک جذابیت مهم شناخته شود. به‌طور معمول یک بازدیدکننده می‌تواند برای وب‌سایت‌های جعبه اشتراک در یک سال درآمدی حدود ۷۸۴۳۶ دلار ایجاد کند.

هرچند این موضوع هنوز در ایران جا نیافتاده است، اما با حضور بیشتر کسب و کارهای سنتی و نیاز به بیشتر دیده شدن در فضای اینترنت، جعبه‌های اشتراک روز به روز گسترش خواهند یافت و استفاده از آن‌ها در ایران نیز رواج مناسبی پیدا خواهد کرد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *