رالف لارن(برندشناسی)

رالف لارن
مدیریت کسب و کار (MBA)

رالف لارن(برندشناسی)

رالف لورن در سال ۱۹۳۹ در شهر نیویورک چشم به جهان گشود این طراح مشهور آمریکایی در سال ۲۰۱۵ میلادی در جایگاه ۱۳۸ امین میلیاردرهای بزرگ دنیا قرار گرفت. میزان دارایی وی ۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. همچنین رالف سه سال قبل از سمت مدیرعاملی برند رالف لورن استعفا داد.

کوتاه در مورد رالف لارن

«رالف لورن» یک طراح مد و فشن آمریکایی و متولد سال ۱۹۳۹ است. او به خاطر خط تولید لباسهای ورزشی Polo Ralph Lauren، که مرکز اصلی امپراتوری مد اوست، بسیار شناخته شده است. رالف لورن (رالف لیفشیتز) در نیویورک متولد شد. والدین او، فرایدل و فرانک لیفشیتز، مهاجرانی آشکنازی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او یک نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خودش لباس بخرد.

رالف لورن دانشگاه نرفته و پس از دبیرستان، پس از مدتی دستفروشی و فروختن کراوات، در چند کلاس معمولی کسب و کار شرکت کرد و پس از آن اولین فعالیت خود را با تولید و عرضه کراوات آغاز کرد. لورن قبل از تاسیس یک خط تولید کراوات، در فروشگاه خرده فروشی Brooks Brothers کار می‌کرد. در زمانی که کراوات‌ها باریک و ساده بودند، او کراوات‌های رنگارنگ و پهن تولید کرد و توانست فروش خوبی داشته باشد.

نام تجاری‌ای که او تاسیس کرده است، در حال حاضر بخشی از یک امپراتوری بین‌المللی است که شامل عطر، لوازم خانگی، و لباس‌های لوکس می‌شود و کالاهای آن بر اساس زیبایی شناسی و سبک زندگی فانتزی قشر ثروتمند جامعه طراحی شده است. رالف لورن یکی از تامین کنندگان مالی پژوهش‌های تحقیقاتی در زمینه بیماری سرطان است. او همچنین، از ثروت شخصی خود برای جمع آوری مجموعه‌ای از اتومبیلهای نادر و کلاسیک، و خرید یک مزرعه بزرگ در ایالت کلرادو استفاده کرده است.

رالف لارن

اوایل زندگی رالف لورن چگونه گذشت؟

رالف لورن سومین فرزند از ۴ فرزند در خانواده لورن بود. رالف و برادرش جری به دلیل نام خانوادگیشان در مدرسه بسیار مورد تمسخر و اذیت و آزار قرار می‌گرفتند. به همین دلیل، در سن ۱۶ سالگی نام خانوادگی خود را به لورن تغییر دادند. برادر دیگر آنها به نام لنی، نام خانوادگی خود را حفظ کرد. زمانی که رالف لورن تنها یک نوجوان بود، به عنوان فردی که سلیقه‌ای متمایز و خاص در زمینه مد و فشن داشت شناخته می‌شد. او از آیکن‌های صنعت مد و لباس در آن زمان، مثل کری گرنت و فرد استایر الهام می‌گرفت. اما هم به استایل کلاسیک و شیک علاقه داشت و هم به استایل وینتیج.

رالف لورن به مدت دو سال در کالج Baruch واقع در شهر منهتن، در رشته تجارت درس خواند. سپس مدت کوتاهی را در ارتش گذراند و بعد از آن نیز در فروشگاه خرده فروشی Brooks Brothers به عنوان یک فروشنده مشغول به کار شد.

رالف لورن و گسترش برند شخصی اش

ایده‌های مد او توسط برخی از کارشناسان برای عدم وجود عناصر نوآورانه مورد انتقاد قرار گرفته است. پس از آن، لورن برند تجاری خود را گسترش داده، و یک خط تولید لباس‌های لوکس با نام رالف لورن پرپل (Ralph Lauren Purple)، یک خط تولید خشن و کلاسیک از لباس‌های ملقب به آر آر ال (RRL)، یک مجموعه تجهیز خانه با نام رالف لورن هوم (Ralph Lauren Home) و مجموعه‌ای از عطرها را به بازار ارائه کرد. پولو در حال حاضر، لباس‌هایی برای مردان، زنان، و کودکان تولید کرده، و از صدها فروشگاه بین المللی (از جمله فروشگاه – کارخانه، که وظیفه تولید اکثریت محصولات فروشی خود را به عهده دارند) برخوردار است.

لورن همچنین لباس‌های المپیک را برای تیم ایالات متحده آمریکا طراحی کرده است. هر چند، زمانی که کشف شد که لباس رقبا برای بازی‌های تابستانی سال ۲۰۱۲ در چین ساخته شده، اختلاف نظر بالایی در این مورد در گرفت.

طراحی های رالف لورن همیشه در خصوص مدرن بودن و رعایت سبک خاصی، مورد احترام بوده است. اما در این بین منتقدان زیادی نیز وجود دارد، آنها بر این باورند که طراحی های رالف لورن نوآورانه نیست.
اما هر طور که باشد برند رالف لورن در حال حاضر طرفداران بسیاری در بین افراد شیک پوش و علاقه مند به استایل های ساده و کلاسیک دارد.

فعالیت رالف لورن در زمینه فیلم و سینما

رالف لورن در طول دهه ۱۹۷۰ راه خود را به عرصه فیلم و سینما نیز باز کرد. او برای اولین بار، به عنوان یکی از طراحان کلاسیک آمریکایی به اعضای تیم طراحی لباس فیلم گتسبی بزرگ با بازی رابرت ردفورد و میا فارو پیوست. او سپس در سال ۱۹۷۷ لباس بازیگر مشهور دایان کیتون را برای بازی در فیلم کمدی آنی هال طراحی کرد و با این لباس بسیار مشهور شد.

چند دهه بهد، رالف لورن تحت تاثیر سریالی تلویزیونی به نام داون تون ابی قرار گرفت که نمایانگر ذهنیت ویژه او بود. به همین دلیل، او کالکشن فصل پاییز برند خود را با الهام از این سریال تلویزیونی طراحی کرد و همچنین، اسپانسر فصل آخرین این سریال شد که در سال ۲۰۱۶ پخش شد.

رالف لارن

پیراهن‌های Polo مسیری برای شهرت برند رالف لورن

رالف لورن در سال ۱۹۷۲ پیراهن‌های آستین کوتاه معروف خود را با لوگوی پولو و در ۲۴ رنگ به بازار فرستاد که شهرت زیادی برای او کسب کرد به شکلی که توانست طراحی لباس‌های فیلم گاتسبی بزرگ را به دست خود بگیرد. خط تولید پولو اسپرت‌، برای تولید پوشاک ورزشی، در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد. این شرکت همچنین برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به بازار سهام عمومی‌ نیویورک وارد شد. در حال حاضر محصولات این شرکت شامل پوشاک غیررسمی‌ آقایان و بانوان، لوازمی‌ چون کیف و غیره،‌ عطرها،‌ برخی لوازم خانه مثل ( حوله و غیره) می‌شود.

فعالیت رالف لورن به عنوان مدیر اجرایی این برند

برند پولو در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به سرعت گسترش یافت و بوتیک‌های متعددی را در سراسر ایالات متحده آمریکا و همچنین خارج از کشور تاسیس کرد. در سال ۱۹۸۶، رالف لارن فروشگاه پرچمدار خود را واقع در عمارت Rhinelander ، خیابان مدیسون شهر نیویورک افتتاح کرد. Goldman Sachs در اواسط دهه ۱۹۹۰، بیشتر از یک چهارم سهام برند پولو رالف لورن را خریداری کرد و از آن پس، این برند با نام تجاری اختصاری RL به فعالیت خود ادامه داد. از ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ تا به امروز، موفقیت Polo باعث شده است که رالف لورن میزان ثروت شخصی خود را به بیش از ۶ میلیارد دلار برساند. همین مسئله باعث شد تا نام رالف لورن در لیست ۲۰۰ نفر از ثروتمندترین مردم جهان قرار بگیرد.

رالف لارن پس از یک سال سقوط سهام این برند، به عنوان مدیر ارشد شرکت رالف لارن، در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ از مقام خود کناره گیری کرد و استفان لارسون، مدیر بین‌المللی بخش لباس‌های دریایی قدیمی برند گپ را به عنوان مدیرعامل برند خود منصوب کرد. پس از آن، او سمت مدیر اجرایی و مدیر ارشد خلاقیت برندی که خودش تاسیس کرده بود را بر عهده گرفت.

رالف لارن

افتخارات برند رالف لورن

برند رالف لورن از جمله برند هایی است که همیشه در طراحی های خود به سراغ سبک های اصیل آمریکای رفته است. او در خصوص این موضوع جمله معروفی دارد، او می گوید: من علاقه مند به طول عمر، جاودانگی و ابدیت هستم. استایل، مد نیست.

همین موضوع توانسته است او را شایسته دریافت جوایز معتبر بسیاری نماید. از جمله جوایزی که رالف لورن موفق به دریافت آن شده است: مدال طراحان مد آمریکا برای دستاورد های مادام العمر در سال ۱۹۹۱ ، طراح لباس زنانه در سال ۱۹۹۵، طراح لباس های مردانه در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۷ و همچنین دریافت جایزه افسانه مد در سال ۲۰۰۷ نیز یکی از افتخارات این طراح فاخر می باشد.

موفقیت او ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۹ موفق به دریافت لژیون افتخاری از دولت فرانسه شد. این برند در چهار سال بعد مدال دوسالانه جیمز اسمیتسون را از آن خود کرد.

مسئولیت اجتماعی و کارهای خیرخواهنه برند رالف لورن

مسئولیت اجتماعی به کارهایی گفته می شود که برند های مختلف برای کمک به جامعه بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه می نمایند. ناگفته نماند که این کار در افزایش محبوبیت برند ها در سطح جامعه تاثیر بسیاری دارد. برند رالف لورن نیز از این موضوع غافل نشده است و در سال ۲۰۰۱ اقدام به تاسیس بنیاد خیریه رالف لورن کرده است.
همانطور که اشاره کردیم، رالف لورن در مقطعی دچار بیماری سرطان شده بود و پس از اینکه با عمل جراحی بیماری اش تحت درمان قرار گفت، مبالغ زیادی را صرف انجام تحقیقات در این حوزه کمک کرد. همچنین ناگفته نماند که در سال ۱۹۸۹ او مرکز تحقیقات سرطان پستان نیناهید را تاسیس کرد. این مرکز تحقیقاتی در دانشگاه Geogetown را تاسیس کرد.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام