در جنگ تبلیغاتی با رقبایتان اول کلمات کلیدی آنها را پیدا کنید

کلمات کلیدی
دیجیتال مارکتینگ

در جنگ تبلیغاتی با رقبایتان اول کلمات کلیدی آنها را پیدا کنید

 قابلیت PLA Resaerch در سمراش به شما امکان تحلیل عملکرد کمپین های تبلیغاتی را می دهد. برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید بهتر است با مفهوم Product Listing Ads) PLA) آشنا شوید.

در واقع PLA که نوعی تبلیغات گوگل در حوزه ی محصولات، فروش و بازاریابی است به شما اجازه می دهد تا تصاویر، قیمت ها و توضیحات محصول خود را در نتایج جستجوی Google نشان دهید. وقتی کاربر محصولی را که دارای PLA می باشد در Google Shopping جستجو می کند، PLA ها نمایش داده می شوند

تبلیغات لیست محصولات (PLA) که شامل تصویر ،قیمت و اطلاعات تبلیغاتی یک محصول است، بازده خود را در جلب توجه خریداران نشان داده است و نرخ کلیک آنها تقریباً 50 درصد بیشتر از تبلیغات متنی Google Ads می باشد.

توسط قابلیت PLA Research در سمراش شما می توانید :

  • کلمات کلیدی را که باعث بیشتر دیده شدن PLA می شود تجزیه و تحلیل کنید.
  • قیمت محصولات رقیب خود را مشاهده کنید.
  • کلیدواژه های هدف رقبای خود را پیدا کنید.

تحقیقات PLA می تواند دید شما را در مورد کالاهایی که رقبای شما سعی می کنند بصورت آنلاین بفروشند، بهبود ببخشد و با استفاده از این گزارشات شما می توانید به تجزیه و تحلیل کسب و کار خود بپردازید و فروش محصولات خود را هدفمند کنید.

سمراش برای مشاهده گزارشات PLA Research ، محدودیتی برای انواع حساب های کاربری خود دارد. بدین صورت که برای کاربران دارای حساب کاربری رایگان، Pro و Guru تا 10 رکورد از جدول گزارشات را نمایش می دهد و برای کاربران با حساب کاربری تجاری (Business Users) به صورت نامحدود رکوردهای جدول گزارشات را نمایش می دهد.

برای شروع کار با این ابزار می بایست آدرس سایت خود را در قسمت جستجو وارد کنید.

پس از جستجو، سه گزینه PLA Copies ،PLA Сompetitors ،PLA Positions فعال می شود که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

PLA Positions

تجزیه و تحلیل استراتژی های رقبای تجارت الکترونیکی شما به شما کمک می کند فروش آنلاین بیشتری کسب کنید. با استفاده از PLA Position، می توانید تاکتیک های رقبای خود را در  Google Shopping کشف کنید.

در این قسمت شما می توانید اطلاعات زیر را کسب کنید :

  • تعداد کلمات کلیدی که برای PLA ها در نظر گرفته شده است
  • تعداد PLA های استفاده شده در سایت
  • تعداد اصطلاحات و واژه های جستجو شده در آگهی های متنی (Google Text Ads)
  • ترافیک تبلیغات متنی
  • هزینه ی ترافیک تبلیغات مبتنی بر گوگل (Google Ads)، توجه داشته باشید که این هزینه به معنی میزان تخمین ماهانه بازدیدکنندگان توسط Google Ads به وب سایت شما می باشد.

نمودار PLA به شما نشان می دهد که دامنه مد نظر شما چند کلمه کلیدی را به دست آورده و در طی زمان چند تبلیغ را اجرا کرده است. شما نیز می توانید این زمان را محدود به سال و ماه کنید تا نمودار را در بازه زمانی مد نظر خود مشاهده کنید.

جدول PLA Positions نیز به شما نشان می دهد که تبلیغات PLA رقبا در SERP ها (Search Engine Result Page) چگونه انجام می شود. می توانید هرگونه تغییر در موقعیت کلمه کلیدی را از قسمت Diff مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل اطلاعات این جدول می تواند به شما در یافتن ایده هایی برای غنی سازی محتوای خوراک محصول کمک کند. منظور از محتوای خوراک محصول، عنوان محصول و توضیحات و پارامترهایی از این دست می باشد. اگر هنگام پر کردن عنوان، توضیحات یا سایر خصوصیات محصول ، عباراتی را در نظر نگرفتید ، باید حتماً آنها را وارد کنید!

PLA Competitiors

با توجه به اینکه تجارت الکترونیکی همچنان رو به رشد است و رقابت بین فروشگاه های آنلاین به تدریج در حال افزایش است، گزارش رقبا (PLA Competitiors) به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف رقبا را در جستجوهایی که بر اساس PLA ها انجام شده است پیدا کنید.

در این قسمت، نتایج بر اساس سطح رقابت به ترتیب نزولی مرتب شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر رقیب، میتوانید روی نام دامنه آن کلیک کنید و به گزارش PLA Positions هدایت شوید.

Competitors Level یا سطح رقابت به شما کمک می کند تا میزان رقابت برای هر دامنه را بدانید. این پارامتر بر اساس تعداد کلمات کلیدی PLA در هر دامنه و همچنین تعداد کلمات کلیدی رایج هر PLA می محاسبه می شود. توجه داشته باشید که هر چه تعداد کلمات کلیدی رایج بیشتر باشد، سطح رقابت بین وب سایت ها بیشتر است.

سه پارامتر The Paid Keyword ،Paid Traffic و Traffic Price metrics به شما نشان می دهد که رقیب شما از طریق  تبلیغات متنی Google Ads چقدر فعال است.

PLA Copies

گزارش PLA Copies، تبلیغات و عملکرد کلمات کلیدی رقبا را نشان می دهد که باعث شده است تا آنها در نتایج جستجو ظاهر شوند. بنابراین، شما می توانید کلمات کلیدی با ارزش را پیدا کنید و آنها را در ویژگی های محصولات خود مانند عنوان و توضیحات محصول قرار دهید.

توجه داشته باشید که شما می توانید از قسمت Sort، گزارشات را بر اساس تعداد کلمات کلیدی یا صعودی و نزولی بودن طبقه بندی کنید.

Display Advertising 

در گزارش های موجود در بخش Display Advertising، به طور کلی اطلاعاتی در مورد تبلیغات های مختلفی که در سایت مورد نظر ثبت شده است می توان کسب کرد. برای مثال متوجه می شوید که تبلیغات کدام صفحه را به عنوان صفحه فرود (Landing Page) در نظر گرفته اند.

سمراش اینگونه  Display Advertising را توصیف می کند : “متن های تبلیغاتی و آگهی هایی را که رقبای شما استفاده می کنند، تجزیه و تحلیل کنید.”

پس از جستجوی نام دامنه ی مورد نظر وارد صفحه ی گزارشات خواهید شد.

Overview 

در این قسمت اطلاعات کلی درباره مخاطبان تبلیغات ها  و … نیز در قالب نمودار ها و جدول ها نمایش داده شده است که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

Audience Targeting | Gender : در این قسمت مشخص می شود که مخاطبان تبلیغات شما بیشتر خانم ها هستند یا آقایان.

Audience Targeting | Age : در این قسمت مخاطبان تبلیغات سایت شما بر اساس سن دسته بندی شده اند.

Top Audience Interests : در این قسمت بر اساس علایق کاربران تبلیغات در دسته بندی های مختلف قرار گرفته اند و درصد محبوبیت آن ها توسط کاربران نیز درج شده است.

Sample Ads : نمونه هایی از تبلیغات استفاده شده در سایت را در این قسمت می توانید مشاهده کنید.

Publishers : ناشر آن دامنه ای است که تبلیغات ما را فراخوانی می کند. در واقع این دامنه ها، تبلیغ کننده سایت ما هستند.

Top Publisher’s Categories : ناشران رابه صورت طبقه بندی شده بر اساس دسته بندی تبلیغات نمایش می دهد.

Display Ads by Countries : در این بخش کشور مرجع تبلیغات را نمایش می دهد.

Ad Types : تبلیغات گوگل (Google Ads) انواع مختلفی دارند، در این قسمت مشخص شده است که از هرنوع از آگهی ها چند درصد در سایت استفاده شده است.

Display Ads by Device : در این قسمت مشخص می شود که آگهی ها بیشتر توسط چه دستگاهی مشاهده شده اند.

ADS

شما می توانید در نمودار موجود در این بخش، انواع آگهی های موجود در دامنه ی مورد نظر خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید به راحتی با توجه به محبوبیت آنها (کدام تبلیغات بیشتر دیده شده است) آن ها را مرتب کنید ، اولین و آخرین تاریخ مشاهده ی آگهی ها را شناسایی کنید و کشورهای مختلفی که این تبلیغات در آنها دیده شده است را ببینید.

Landing Pages

در این بخش، شما لیست صفحاتی را مشاهده می کنید که تبلیغات منجر به نمایش آن ها شده است.یعنی با کلیک بر روی آگهی، کاربران وارد این صفحه شده اند. همچنین این امکان وجود دارد که شما صفحه مورد نظر خود را جستجو کنید.

Publisher

در این قسمت سمراش در قالب نمودار و جدول گزارشاتی درباره دامنه هایی که در یک بازه زمانی معین به عنوان یک تبلیغ کننده برای تبلیغات شما بوده اند، نشان می دهد. در اصل سمراش از Publisher یا ناشران به عنوان سکوهایی یاد می کند که شما تبلیغات خود را روی آن ها قرار می دهید.

از این گزاراشات می توانید به دو منظور استفاده کنید :

  • بررسی سایت های تبلیغاتی خود و بهینه سازی آن ها
  • تجزیه و تحلیل تبلیغات رقبا

Traffic Analytics

این ابزار در سمراش اطلاعاتی شبیه گزاراشات موجود در Google Analytics در خصوص ترافیک وب سایت در اختیار کاربران قرار می دهد.

overview

در این قسمت اطلاعات کلی در خصوص ترافیک سایت برای شما لیست شده اند و در سایر سربرگ ها گزارشات مربوطه با جزییات بیشتری در دسترس خواهند بود.

با استفاده از این گزارشات شما می توانید اطلاعات زیر را کسب کنید :

  • منشا ترافیک وب سایت مد نظرتان از کجاست.
  • نرخ پرش سایت شما چند درصد می باشد.
  • بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر از چه کشورهایی می باشند.
  • سایت شما چه زیردامنه هایی دارد و همچنین ترافیک در زیر دامنه ها به چه صورت می باشد.
  • چگونه مخاطبان با سایت شما درگیر می شوند.
  • بازدید کنندگان سایت شما بیشتر از چه دستگاهی برای مشاهده سایت استفاده می کنند و …

Audience Overlap

در این بخش این امکان وجود دارد تا مخاطبان وب سایت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید فرض کنید دو سایت فروشگاهی را مقایسه می کنید، در این صورت مشخص می شود که  چند نفر از هر دو وب سایت انتخابی بازدید می کنند.در واقع هم پوشانی مخاطبان وب سایت را نشان می دهد.

با تجزیه و تحلیل این اطلاعات شما می توانید با روش جذب مخاطب توسط رقیب خود آشنا شوید و کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

Traffic Sources

در این بخش مشخص می شود که ترافیک سایت شما از چه کانال هایی می باشد. به طور کلی 5 کانال ارتباطی وجود دارد که به شرح زیر هستند :

  • ترافیک مستقیم (Direct) : این نوع ترافیک زمانی ایجاد می شود که کاربر مستقیما URL سایت شما را جستجو می کند و به سایت شما می رسد.
  • ترافیک ارجاع داده شده (Referal) : این ترافیک زمانی ایجاد می شود که کاربر توسط یک لینک در یک سایت دیگر به سایت شما ارجاع داده می شود.
  • ترافیک بر اساس جستجو (Search) : این ترافیک هنگامی به وجود می آید که کاربر توسط سرچ در گوگل به سایت شما می رسد.
  • ترافیک توسط شبکه های اجتماعی (Social) : زمانی که کاربر به واسطه ی شبکه های اجتماعی سایت شما را می یابد این نوع ترافیک ایجاد می شود.
  • ترافیک توسط تبلیغات پرداختی گوگل (Paid ads) : هنگامی که کاربر با کلیک بر روی تبلیغات گوگل وارد سایت شما می شود این نوع ترافیک ایجاد می شود.

همچنین شما می توانید با استفاده از امکان Competitors ترافیک سایت های دیگر را با سایت مورد نظر خود مقایسه کنید.

در جدول نیز جزییات بیشتری نظیر نوع ترافیک و منبع ترافیک وجود دارد.همچنین شمای گرافیکی موجود درستون جدول نشان دهنده مقایسه دو سایت با یکدیگر به لحاظ ترافیک آن ها در منبع و نوع ترافیک می باشد.

Top Pages

در این بخش سمراش در قالب جدول صفحاتی را نشان می دهد که بیشترین بازدید را داشته اند.

پارامتر unique page views مشخص کننده تعداد دوره هایی است که طی آن صفحه مشخص شده حداقل یک بار مشاهده می شود.

پارامتر Unique Visitors تعداد بازدیدکنندگان  منحصر به فرد وب سایت را نمایش می دهد. تفاوت میان Visits و Unique Visitors در این است که در حالت  Visits  تعداد دفعاتی که یک کاربر با یک آدرس ای پی در روز به وب سایت شما مراجعه می کند شمارش می شود اما در Unique Visitors بازدید هر کاربر فقط یک بار ثبت می شود.

Geo Distribution

با نگاهی به این گزارش می توان کشورها و مناطقی را که وب سایت مورد نظر بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است، شناسایی کرد. علاوه بر این می توانید کل سهم ترافیک و درصد سهم از هر کشور را تجزیه و تحلیل کنید.

این امکان نیز وجود دارد که رفتار بازدید کنندگان هر کشور را از نظر پربازدید ترین صفحات و میانگین مدت بازدید تحلیل کنید و گزارشات را با استفاده از فیلتر در یک بازه زمانی خاص مشاهده کنید.

Destination Sites

در گزارش سایتهای مقصد شما می توانید لیست وب سایت هایی را مشاهده نمایید که افراد پس از مراجعه به سایت شما به آن ها رجوع می کنند. این وب سایت ها به عنوان وب سایت مقصد شناخته می شوند.

Subdomains

در این قسمت لیست زیر دامنه ها وجود دارند و ترافیک مربوط به هر دامنه را نیز می توان با جزییات مشاهده نمود. جدول از بیشترین ترافیک به کمترین ترافیک مرتب شده است.

Bulk Analysis

اگر بخواهید چندین وب سایت را همزمان تجزیه و تحلیل کنید، می توانید آن ها را در این قسمت وارد کرده و سپس بر روی دکمه ی Analyze کلیک کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

Markrting Insights

در این بخش سمراش گزارشات مربوط به حوزه بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد. این گزارشات شامل تجزیه و تحلیل ترافیک سایت، سایت های پر بازدید و … می باشد.

این بخش دارای سه دسته بندی به شرح زیر است :

  • Traffic Analytics
  • Market Explorer
  •  Traffic Rank

Traffic Analytics  در بالا به طور کامل توضیح داده شد در ادامه با دو بخش دیگر آشنا خواهیم شد.

 Market Explorer

با استفاده از ابزار Marketing Explorer، شما می توانید مخاطبینی که می خواهید هدف گذاری گنید درک کنید. توجه داشته باشید که این ابزار بیشتر در خصوص تجزیه و تحلیل وب سایت های فروشگاهی کاربرد دارد.  توسط ابزار Marketing Explorer شما می توانید به اطلاعات زیر دست یابید :

  • کانال های ورودی ترافیک وب سایت خود را شناسایی کنید.
  • مخاطبین خود را از نظر نوع جنسیت و سن و علایق آن ها تجزیه و تحلیل کنید.
  • می توانید گزارشات خود را فیلتر کنید و در بازه ی مورد نظر خود گزارشات را مشاهده کنید.

Rank

در گزارش Traffic Rank محبوب ترین وب سایت های موجود در پایگاه داده سمراش را بر اساس تعداد کاربرانی که از سایت های خود بازدید می کنند، لیست شده اند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *