دانشگاه ملی فدرال اورال روسیه (Ural federal University)

دانشگاه ملی فدرال اورال
مهاجرت

دانشگاه ملی فدرال اورال روسیه (Ural federal University)

دانشگاه ملی فدرال اورال (UrFU) در سال ۱۹۲۰ میلادی، دانشگاه ملی فدرال اورال توسط ولادیمیر لنین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، جهت پیشبرد سیاست های تحقیقاتی و علمی کشور در شهر بسیار زیبای یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد. دانشگاه فدرال اورال رهبری علمی بخش مرکزی روسیه را بر عهده دارد. این دانشگاه در بخش تحقیقات و فناوری فعالیت دارد و یکی از بهترین مراکز تحقیقات دانشگاهی کشور روسیه محسوب می شود. در واقع دانشگاه ملی فدرال اورال یکی از مراکز علمی، تحقیقاتی و استراتژیک دولت روسیه می باشد و نقش مهمی در پرورش نخبگان علمی کشور روسیه دارد.

بهتر است برای درک بهتر این موضوع، کمی در مورد شیوه اداری کشور روسیه توضیح دهیم تا به نقش مهم این دانشگاه پی ببرید. همان طور که می دانید کشور روسیه بزرگترین کشور جهان، جز پنج عضو دائمی شورای امنیت و هم چنین جز هشت کشور اقتصادی و سیاسی جهان می باشد. کشوری که نقش بزرگی در اداره نظام فعلی جهان بر عهده دارد.

شیوه کشور داری در روسیه بر اساس تکیه بر مجامع علمی و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان می باشد در واقع اگر ما کشور روسیه را به پنج بخش بزرگ اداری و منطقه ای تقسیم کنیم، مسئولیت علمی و تحقیقاتی بخش مرکزی روسیه به نام منطقه اورال بر عهده دانشگاه ملی فدرال اورال واقع در یکاترینبورگ می باشد. به این معنی که این مراکز علمی جهت تحقق اهداف علمی و سیاست های جهانی کشور روسیه تاسیس شده اند.

برای این که به بزرگی این دانشگاه پی ببرید، باید بگوییم که بیش از ۵۱۵۷ تن از اساتید و نخبگان علمی کشور روسیه در این دانشگاه مشغول تدریس و تحقیق می باشند. شگفت آور تر این که ۳۳ هزار دانشجو در حال حاضر مشغول تحصیل در این دانشگاه می باشند. پرورش یافتن بیش از ۳۵۰ هزار نخبه علمی از سر تا سر جهان در دانشگاه ملی فدرال اورال برگ زرینی در تاریخ با شکوه این دانشگاه است.

دانشگاه فدرال اورال به افتخار اولین رییس جمهور، جمهوری فدراتیو روسیه به نام بوریس یلتسین نام گذاری شده است. جالب است بدانید او نیز از فارغ التحصیلان این دانشگاه بود.

دانشگاه ملی فدرال اورال

موسسه ها/ دپارتمان

تحصیلات تکمیلی دانشکده اقتصاد و مدیریت
موسسه شیمی تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات
موسسه از ICE مهندسی عمران
موسسه آموزشی فناوری اطلاعات
موسسه فن آموزش و پرورش ایف
انستیتو تحصیلات تکمیلی و آموزش فنی و حرفه ای
موسسه علوم انسانی و هنر
موسسه علوم مواد و متالورژی
موسسه ریاضیات و علوم کامپیوتر
موسسه مکانیک و ماشین ساختمان
موسسه آموزش فنی نظامی و های امنیتی
موسسه علوم طبیعی
موسسه تربیت بدنی، ورزش و سیاست جوانان
موسسه فیزیک و فناوری
موسسه اطلاعات فن آوری
موسسه علوم اجتماعی و سیاسی

کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

سیستم های قدرت قابلیت مهندسی
درایوهای الکتریکی و سیستم های فن آوری اتوماسیون
آنتن های مایکروفر (مایکروویو) و فناوری
انسانشناسی فرهنگی اجتماعی
مدیریت بین المللی
اقتصاد بین الملل
مدیریت مالی بین المللی

همکاری های بین المللی 

یکی از مهمترین سیاست های دانشگاه ملی فدرال اورال، گسترش تحقیقات و فعالیت های خود در سطوح بالای بین المللی می باشد. به طوری که در حال حاضر یکی از معتبر ترین و فعال ترین دانشگاه ها در حوزه روابط بین الملل محسوب می شود.

از همکاران کلیدی دانشگاه ملی فدرال اورال می توان از دانشگاه های اتحادیه اروپا (آلمان، سوئد، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، صربستان، انگلیس، ایتالیا، سوییس و…) ، سازمان ملل متحد (یونسکو) و بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا نام برد.

دانشگاه های فدرال اورال دارای مراکز تحقیقاتی و پروژه های مشترک علمی بسیاری با دیگر کشور ها بوده و نقش فعالی در بسیاری از پروژه های بزرگ علمی ایفا می کند. یکی از لازمه های شرکت پرقدرت در این مجامع علمی جهان، بدون شک مبادلات علمی و دانشجو می باشد. دانشگاه ملی فدرال اورال با بسیاری از دانشگاه های جهان قرار داد های انتقال دانشجو دارد و شما در صورت تمایل می توانید با کمک وکلای با تجربه الیت در این امر، برای ادامه تحصیل به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی راه یابید.

توجه داشته باشید که این بار معرف شما نه یک استاد بزرگ خواهد بود بلکه شما از طرف یکی از دانشگاه های بزرگ و علمی جهان و به عبارتی نماینده این دانشگاه به دانشگاه های بزرگ جهان معرفی خواهید شد. باید بدانید، طبق بازدیدی که در سال ۲۰۱۰ صدر اعظم آلمان خانم آنگلا مرکل از دانشگاه ملی فدرال اورال داشتند، سند همکاری مهمی در بحث انتقال دانشجو و هم چنین بورسیه تحصیلی امضا شد و از این پس دانشجویان این دانشگاه می توانند در صورت تمایل، برای ادامه تحصیل به دانشگاه های آلمان بروند.

دانشگاه ملی فدرال اورال

اطلاعات بیشتر 

  • دانشگاه ملی فدرال اورال بزرگترین مرکز تحقیقاتی کشور روسیه می باشد و در حال حاضر ۳۳ هزار دانشجو از ۸۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.
  • بسیاری از رشته ها در این دانشگاه علاوه بر زبان روسی، به زبان انگلیسی نیز قابل ارائه می باشد.
  • دانشگاه فدرال اورال تا کنون بیش از ۳۵۰ هزار نخبه علمی از کشور های مختلف را تحویل جامعه جهانی داده است.
  • سالانه تعداد بسیاری از سفرای کشور های مختلف از این دانشگاه بازدید به عمل می آورند که این امر منجر به تنظیم سند های همکاری مختلف در حوزه های علمی و تحقیقاتی می شود.
  • در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ دانشجو از کشور های اروپایی، آمریکایی و آسیایی مشغول تحصیل در دانشگاه ملی فدرال اورال می باشند.

رنکینگ و رتبه دانشگاه 

  • جز ۶ دانشگاه برتر فدراسیون روسیه
  • جز ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان
  • سومین دانشگاه برتر بین کشور های گروه ۸ (قدرتمند ترین کشور های اقتصادی و نظامی جهان از جمله: کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکا، انگلیس، ایتالیا و روسیه ).

دانشگاه ملی فدرال اورال

امکانات رفاهی شامل

خوابگاه 

دانشگاه ملی فدرال اورال دارای یکی از بهترین و تمیز ترین خوابگاه های دانشجویی فدراسیون روسیه با تمامی امکانات می باشد.

خوابگاه نو ساز و تمیز می باشد و دارای اتاق های ۲ نفره و ۳ نفره می باشد.

خوابگاه ها دارای امکاناتی همچون رستوران، کتابخانه، سالن ورزشی نیز می باشند.

مجموعه های ورزشی 

دانشگاه فدرال اورال یکاترینبورگ دارای مجموعه بزرگی از مجتمع های ورزشی جهت رفاه دانشجویان می باشد. شامل استخر ها، سالن های بدنسازی، رقص، ژیمناستیک و دو و میدانی،‌ ورزش های رزمی، ایروبیک، زمین فوتبال، سالن های فوتسال، بسکتبال و غیره… .

جالب است بدانید که دانشگاه ملی فدرال اورال دارای ۳۰ تیم ورزشی می باشد که بارها در مسابقات جهانی کسب مقام کرده است.

دانشگاه دارای رستوران های مختلف می باشد که شما می توانید با هزینه بسیار پایین در واقع امتیاز دانشجویی از غذا های لذیذ آن بهره مند گردید.

سالن های مطالعه

فارغ از سالن های مطالعه مجهز در ساختمان های اموزشی، این دانشگاه دارای سالن های مطالعه مجهز می باشد. لازم به ذکر است که در کنار این سالن ها مجموعه سیستم های کامپیوتری هم جهت استفاده دانشجویان برقرار می باشند.

دانشگاه ملی فدرال اورال

هزینه های تحصیل در دانشگاه فدرال اورال

تمام هزینه های تحصیل در روسیه و دانشگاه ملی فدرال اورال، تمام و کمال بعد از پر کردن فرم مشاوره به اطلاع شما می رسد. برای این که دقیق تر هزینه ها را به اطلاع شما برسانیم، ابتدا باید از علاقمندی ها و رشته انتخابی شما آگاه شویم.

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی

هر ساله دانشجویان خارجی فرصت این را دارند که برای بورسیه دولتی روسیه اقدام کنند. دولت روسیه پرداخت هزینه کل دوران تحصیل به علاوه مقدار مقرری ماهیانه را بر عهده خواهد گرفت.

  • هزینه های مسافرت، هزینه های زندگی و بیمه شامل این خدمات نمی شود.
  • توجه داشته باشید که معیار و تعداد بورس تحصیلی بستگی به کشور متقاضی می باشد.
  • شما برای دریافت بورس تحصیلی باید امتحان دهید و با دیگر دانشجویان متقاضی رقابت کنید.
  • این امتحان سالی یک بار در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.
  • توجه داشته باشید مهلت ثبت نام برای متقاضیان از ماه مارس تا ژوئن می باشد.

اقدامات و مدارک مورد نیاز برای شرکت در رقابت های بورسیه تحصیلی:

  1. تشکیل پرونده ثبت نام و ارسال فرم مشخصات عمومی و تخصصی به دانشگاه (با ما تماس بگیرید).
  2. کپی صفحه اول پاسپورت
  3. ارسال مدارک تحصیلی
  4. ارسال گواهی سلامت (مدت اعتبار حد اکثر ۳ ماه)
  5. هر مدرکی که رزومه محسوب شود. مانند توصیه نامه ها،‌ مقالات علمی معتبر، قهرمانی مسابقات بین المللی، مدارک زبان یا هر نوع مهارتی و… .
  • توجه داشته باشد که تمام مدارک باید ترجمه شده و به تایید رسیده باشد.
  • گروه بین المللی الیت در قبال انجام این کار از شما هیچ گونه هزینه ای دریافت نخواهد کرد.
  • خبر خوب دیگر این که دانشگاه های روسیه علاوه بر این دانشجویان خود را در دانشگاه های خارجی در دیگر کشور ها نیز بورسیه خواهند کرد.

وام دانشجویی

وام دانشجویی در شرایط ویژه به دانشجویان اختصاص داده می شود.

کار دانشجویی

آیا می توانید کار کنید؟ البته که می توانید،شما می توانید با موافقت دانشگاه و واحد پلیس مهاجرت به کار در یکی از مراکز درمانی یا تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه مشغول شوید.

شما در دوره های:

  • لیسانس: ۱۰ ساعت
  • فوق لیسانس و دکترا : ۲۰ ساعت

در هفته حق کار دانشجویی دارید.

این موضوع حتما و حتما باید به تایید دفتر مرکزی دانشگاه و پلیس اداره مهاجرت برسد. در غیر این صورت هرگونه کار رسمی و غیر رسمی (حتی در حد نصب کردن ویندوز یا آموزش زبان به چند نفر) ممنوع می باشد.

درصورتی که پلیس اداره مهاجرت از این موضوع خبردار شود، شما برای همیشه از دانشگاه اخراج می شوید. ۱ میلیون روبل دانشگاه را جریمه می کنند و شما برای پنج سال دیپورت می شوید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *