استراتژی های کسب درآمد دلاری از باینری آپشن بواسطه ترکیب اندیکاتور ها با پارابولیک سار (Parabolic SAR)

پارابولیک سار
فارکس

استراتژی های کسب درآمد دلاری از باینری آپشن بواسطه ترکیب اندیکاتور ها با پارابولیک سار (Parabolic SAR)

در این مقاله در آغاز توضیح کوتاهی در مورد اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic Sar و کاربردهای آن خواهیم داد و در ادامه به ذکر دو استراتژی با استفاده از این ابزار تکنیکال معروف می پردازیم.

اندیکاتور پارابولیک سار Parabolic Sar چیست ؟

اندیکاتور پارابولیک سار یک شاخص تشخیص روند محبوب است که توسط تکنسین معروف به نام Welles Wilder طراحی و ارائه شده است؛ این اندیکاتور که شاخص توقف پارابولیک و معکوس می باشد در بین معامله گران به یکی از اندیکاتورهای بسیار کاربردی و محبوب تبدیل شده است. معامله گران از اندیکاتور Parabolic Sar برای مشخص نمودن حرکت کوتاه مدت یک دارایی و سهم استفاده می شود. این اندیکاتور می تواند دستور استاپ لاس را در زمان مناسب تعیین کند و به همین دلیل سیستم معاملاتی که از آن پیروی می کند، آن را به یک اندیکاتور بسیار قدرتمند و سودمند برای معامله گران بدل کرده است.

اندیکاتور Parabolic Sar می تواند نقاط برگشت قیمت سهم یا جفت ارز را مشخص کند. این اندیکاتور به صورت نقطه چین هایی است که بالا و پایین قیمت متناسب با حرکت روند دارایی قرار می گیرد. زمانی که روند در جهت بالا حرکت کند، نقطه چین های اندیکاتور پارابولیک سار زیر قیمت قرار می گیرد و وقتی روند دارایی در جهت پایین حرکت کند نقطه چین ها بالای قیمت قرار می گیرد. در نتیجه، زمانی که موقعیت نقطه ها جهت را تغییر دهد و در طرف مخالف نمودار قیمت قرار گیرد سیگنالی برای معامله محسوب خواهد شد.

پارابولیک سار

شناسایی روند با اندیکاتور Parabolic Sar

یکی از مهم ترین کاربرد های اندیکاتور Parabolic Sar شناسایی روند است. این اندیکاتور به دو صورت می تواند روند را تعیین نماید.

زمانی که شاهد روندی صعودی هستیم و نمودار قیمت در جهتی رو به بالا توسط اندیکاتور Parabolic Sar نشان داده می شود. خط چین ها و نقاط این اندیکاتور زیر نمودار روند قیمت قرار خواهد گرفت. این شرایط نشان دهنده ی سیگنال خرید می باشد. اما زمانی که شاهد روند نزولی هستیم، نمودار قیمت در جهتی رو به پایین توسط اندیکاتور پارابولیک سار نشان داده می شود، خط چین ها و نقاط این اندیکاتور بالای نمودار روند قیمت قرار می گیرند، این شرایط نشان دهنده ی سیگنال فروش است.

این اندیکاتور وقتی روند نزولی را تشخیص می دهد، زمانی که روند نزولی شکسته شود بلافاصله سیگنال ورود را صادر می کند. سیگنال های ورود این اندیکاتور در کف ها ایجاد می شود و از این حیث می توان از آن در جهت سیستم های خرید در کف نیز بهره برد.

تعیین استاپ لاس با اندیکاتور پارابولیک سار

اندیکاتور Parabolic Sar یک اندیکاتور بسیار کاربردی جهت شناسایی نقاط بازگشت و توقف (استاپ لاس) در روند سهم می باشد، که برای جلوگیری از ضرر در معاملات بسیار کاربردی است. این اندیکاتور می تواند فرصت های تجاری بسیاری را برای معامله گر در هر زمانی را ارائه دهد. با استفاده از اندیکاتور پارابولیک سار می توان تغییر مسیر روند را با دقت بیشتر و ساده تری نسبت به دیگر اندیکاتور ها زمانی که روند جدید سهم تایید نمی شود، شناسایی نمود و همینطور این اندیکاتور در تعیین حد ضرر (Stop Loss) نیز بسیار مفید می باشد.

در نتیجه استفاده از این اندیکاتور برای مشخص نمودن نقاط برگشت قیمت بسیار سودمند است. اندیکاتور Parabolic Sar نقاط ورود و خروج در سهم را با دقت بالایی بررسی و شناسایی می کند. اما بهتر است در کنار اندیکاتورهایی با کاربرد های مشابه دیگر در کنار این اندیکاتور استفاده نمود تا نتایج بسیار دقیق تری به دست آورد.

استراتژی اول از ترکیب MACD، EMA و Parabolic Sar

این استراتژی باینری آپشن بر اساس ادعای برخی از تریدرها از اعتبار بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع معاملات را با سود همراه می کند. بهتر است اکسپایر تایم معامله در این استراتژی 30 دقیقه یا بیشتر باشد تا بازار فرصت ایجاد حرکت اصلی خود را داشته باشد.

  • به نمودار خود سه اندیکاتور MACD، EMA و Parabolic Sar را اضافه کنید.

تنظیمات این اندیکاتورها به تایم فریم نمودار وابسته است. در صورتیکه به منظور ایجاد معاملاتی با اکسپایر تایم 30 دقیقه و یا بیشتر، نمودار در تایم فریم 5 دقیقه ای مشاهده شود، تنظیمات اندیکاتورهای ذکر شده در همان مقادیر پیش فرض بمانند مناسب­تر است. اندیکاتور parabolic در 0.02 ، EMA بر روی دوره 10 و MACD بر روی 12 و 26 و 9 تنظیم گردد.

این استراتژی از نوع روش های باینری آپشن بازگشتی است. یعنی معامله گر منتظر است تا در بازگشت روند وارد شود. پیشنهاد می­شود که در پایان اصلاحات و در ادامه روند اصلی وارد شوید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی فارکس (بازارهای مالی بین المللی) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

شرایط ورود برای معامله CALL

  1. در MACD خط سریع تر خط آهسته تر را از پایین به بالا قطع کند.
  2. کندل ها منحنی EMA را از پایین به بالا قطع کند.
  3. نقاط Parabolic در زیر کندل ها قرار گیرد.

پارابولیک سار

شرایط ورود برای معامله PUT

  1. در MACD خط سریع تر خط آهسته تر را از بالا به پایین قطع کند.
  2. کندل ها منحنی EMA را از از بالا به پایین قطع کند.
  3. نقاط Parabolic در بالای کندل ها قرار گیرد.

پارابولیک سار

توجه شود شرایط ورود در معامله CALL و PUT توضیح داده شده در بالا برای نمودار با تایم فریم 5 دقیقه و اکسپایر تایم 30 دقیقه می باشد. در ضمن در کراس دو خط مکدی صبر کنید کندلی که در آن کراس دو خط MACD در رخ دادن است تمام شود تا کراس تثبیت شود. با توجه به آنچه که در تصاویر مشاهده می کنید موقعیت ورود بیشتر در زمانهایی ایجاد می شود که بازار از حالت آرامش خود خارج می شود که این شرط اکثرا (نه همیشه!) در زمانهای انتشار خبر اقتصادی فراهم می گردد.

استراتژی دوم باینری آپشن با MACD، stochastic و پارابولیک

بسیاری از معامله گران باینری آپشن در تحلیل و بررسی چارت به دنبال سطحی هستند که روند در آنجا تمام شده و روند جدیدی در جهت خلاف آغاز شود تا در روند جدید بتوانند چندین بار وارد معامله کنند. اگر روند جدید جهت دار و قدرتمند باشد می تواند سودزا باشد اما برای این عده از معامله گران با این دیگاه در صورتیکه روند جدید رنج باشد سیگنالهای نادرست زیادی در برخواهد داشت. یکی از بهترین فاکتورهایی که وضعیت جاری بازار و نقطه ورود را نشان دهد مومنتوم است.

اندیکاتور parabolic SAR بر اساس مومنتوم جاری بازار است و جهت حرکت نمودار وهمچنین سطوح برگشت روند را به نسبت صحیح نشان می دهد. این اندیکاتور در نمودار به صورت نقطه نقطه در روند صعودی در زیر کندل ها و در نمودار نزولی بالای کندل ها ظاهر می شود. هربار که نقطه ها از پایین به بالا و از بالا به پایین کندل بروند زمان شروع معامله گری را فراهم می کند البته در صورت تایید و برقراری مابقی شرایط این استراتژی.

اندیکاتور دوم در این استراتژی، اسیلاتور stochastic است. این اسیلاتور برای تایید سیگنال صادر شده از اندیکاتور پارابولیک در اینجا به کار گرفته می شود.

در صورتیکه نقاط پارابولیک سار که در بالای کندلها قرار داشتند در یک کندل نقطه به زیر کندل بیاید، و اسیلاتور stochastic در ناحیه اشباع فروش کراس کند، برای ورود به معامله call آماده و منتظر برقراری شرط سوم می شویم.

در صورتیکه نقاط پارابولیک سار که در پایین کندلها قرار داشتند در یک کندل نقطه به بالای کندل بیاید، و اسیلاتور stochastic در ناحیه اشباع خرید کراس کند، شرایط برای ورود به معامله put آماده و منتظر برقراری شرط سوم می شویم.

اندیکاتور MACD در تشخیص روندهای قدرتمند کمک کننده است. در این استراتژی با توجه به اینکه هدف یافتن نقاط بازگشت روند و شروع روند جدید است، واگرایی بین MACD و نمودار قیمت به عنوان ابزار کمکی دیگری در تحلیل به کار گرفته می شود. در این استراتژی کراس خطوط MACD سومین و آخرین نشانه برای ورود به معامله است.

تمام اندیکاتورها با تنظیمات پیشفرض خود در این استراتژی استفاده می شوند و نیاز به هیچگونه تغییری نیست.

با توجه به اینکه در تایم فریم های کوچک تعداد سیگنال های خطا بیشتر است، پیشنهاد می شود که کوچکترین تایم فریم مشاهده نمودار برای معامله گری با این استراتژی 15 دقیقه باشد. یادآوری می شود هدف در این استراتژی یافتن روندهای جهت دار است نه محدوده های رنج (range).

با تغییر وضعیت نقاط پارابولیک و تایید stochastic و MACD از بازکردن معامله جدید در جهت قبلی اجتناب می گردد و در جهت جدید معاملات آغاز می گردد. در تصویر زیر نحوه ورود به معامله با این استراتژی نمایش داده شده است.

پارابولیک سار

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ي ﻓﺎرﮐﺲ (ﺑﺎزارﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ) ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

استراتژی سوم باینری آپشن با اندیکاتور پارابولیک سار و مکدی

خیلی از دوستان و عزیزانی که به دنبال موفقیت در این بازار هستند به دنبال راه های ساده هستند. در واقع از استراتژی هایی که قوانین و شرایط پیچیده داره خوششون نمیاد. مثلا اگر x بزرگتر از Y شد و خط آبی از قرمز بالاتر بود و چند تا شرط دیگه هم برقرار بود موقعیت call کم کم داره خودنمایی می کنه!!!

خبر خوب این است که این مطلب برای این دسته از تریدرها و علاقه مندان به ترید آماده شده یعنی ساده و راحت است. امیدوارم!

این استراتژی باینری آپشن دو تا اندیکاتور داره که در خود متاتریدر هست. پس به دنبال دانلود و اضافه کردن اندیکاتورها به متاتریدر هم نیستیم. اولی اندیکاتور مکدی هست و دومین اندیکاتور هم parabolic نام دارد. هر دو اندیکاتور تنظیماتشان به همان صورت پیش فرض هست و نیازی به تغییر نیست. نحوه کار با اندیکاتور PSAR به این صورته که سیگنال خرید وقتی است که نقاط در زیر قیمت ظاهر میشود سیگنال فروش هم زمانیه که نقاط در بالای قیمت تشکیل میشود.

برای باز کردن پوزیشن باید مکدی و پارابولیک سار همدیگر را تایید کنند. در MACD به خطوط و کراس آنها توجه نمی کنیم و در این استراتژی فقط با هیستوگرام کار داریم. برای PUT بایستی هیستوگرام در زیر خط صفر باشد و برای CALL بایستی هیستوگرام بالای خط صفر باشد. هر کدام از این دو نشانه از دو اندیکاتور که ایجاد شد، باید منتظر بعدی باشیم بنابراین ترتیبی وجود ندارد.

پارابولیک سار

شرایط ورود به معامله

ورود برای call:

  • نقاط اندیکاتور Parabolic در زیر قیمت ظاهر بشه.
  • MACD histogram به طرف بالای خط صفر عبور کرده باشه.

 ورود برای put:

  • نقاط اندیکاتور Parabolic در بالای قیمت ظاهر بشه.
  • MACD histogram به طرف پایین خط صفر عبور کرده باشه.

این روش اصالتا برای فارکس هست ولی می توان با تمرین از آن برای باینری آپشن استفاده کرد. پیشنهاد میشود اکسپایر تایم سه برابر تایم فریم نمودارتان باشد. همینطور پیشنهاد میشود تایم فریم هم 30 دقیقه، یک ساعته، چهار ساعته و یا دیلی باشد. تمرین خیلی زیاد هم پیشنهاد میشه تا بهترین تایم فریم و دیگر اصلاحات مورد نیاز را انشاالله پیدا کنین و به سود برسین.

حواستان باشد که در بازار با نویز زیاد سیگنال خطا زیاد صادر میشود. بنابراین ممکن است در روند نزولی موقعیت call و در روند صعودی موقعیت put بوجود بیاد و ضرر و زیان حاصل ترید بشود.

اگر تریدر باتجربه باشه و بازار را بتواند خوب تشخیص بدهد سیگنالای این روش خیلی میتواند موقعیتهای سودآوری ایجاد بکند. بنابراین تاکید می کنم تمرین کنید.

یه سری از سیگنالها باید فیلتر بشود و نحوه فیلترینگ هم به شما برمی گردد. پس تمرین کنید. شاید تشخیص روند بتواند کمک زیادی بکند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *