معرفی بهترین موتور های بازی سازی دیجیتال در سال 2021

موتور های بازی سازی
بازی سازی دیجیتال

معرفی بهترین موتور های بازی سازی دیجیتال در سال 2021

به جرئت می‌توان گفت ساخت یک بازی رایانه‌ای یکی از سخت‌ترین کار‌هایی است که در دنیای تکنولوژی می‌توان انجام داد. اما بسیاری از افراد به ساخت بازی‌های رایانه‌ای علاقه زیادی داشته و قصد ورود به این عرصه را دارند؛ قطعا هیچ سازنده‌ای برای ساخت اولین بازی خود نمی‌تواند عنوانی بزرگ مانند بازی GTA را بسازد، چرا که ساخت این مدل بازی‌ها احتیاج به یک تیم بازی سازی بسیار بزرگ و تجربه بسیار بالایی در این زمینه خواهد داشت. بسیاری از بازی‌ساز‌ها از کد نویسی در ساخت بازی خود استفاده می‌کنند، اما چند سالی می‌شود که برخی از شرکت‌ها موتور های بازی سازی را روانه بازار کرده‌اند که کاربران می‌توانند به صورت رایگان آن‌ها را نصب کرده و بدون نیاز به کد نویسی شروع به ساخت عنوان مورد نظر خود کنند.

در ادامه قصد داریم تعدادی از برترین نرم افزار‌های ساخت بازی‌های رایانه‌ای که بسیاری از آن‌ها برای تازه واردان به عرصه ساخت عناوین رایانه‌ای طراحی شده‌اند را معرفی کنیم. لازم به ذکر است که این نرم افزار‌ها برای ساخت بازی‌های سطح AAA نخواهند بود و صرفا مقداری علاقه‌مندان را با کد نویسی و ساختار کلی نحوه بازی سازی آشنا خواهد کرد. در ادامه تعدادی از موتور‌های برتر از بازی سازی را مشاهده کنید:

برترین موتور های بازی سازی 2021

موتور های بازی سازی

موتور CryEngine

یک موتور بازی سازی سه بعدی با قابلیت کراس پلی بوده که بازی‌هایی مثل Prey (2017) و Everyone Gone to Rapture به وسیله آن ساخته شده‌اند.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: سه بعدی

در دسترس برای: Windows

زبان کد نویسی: Lua

هزینه استفاده: این نرم افزار تا زمانی که پروژه ساخته شده توسط کاربر ۵ هزار دلار در آمد کسب کند رایگان بوده و پس از آن ۵ درصد حق امتیاز دریافت خواهد کرد.

موتور های بازی سازی

موتور GameMaker

این موتور برای ساخت بازی‌های دو بعدی و توسط شرکت YoYo Games ساخته شده است و از آن برای ساخت بازی‌هایی مثل Undertale، Hyper Light Drifter و Minit استفاده شده شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: دو بعدی

در دسترس برای: Windows و macOS

زبان کد نویسی: استفاده از یک زبان تخصصی و ویژه این نرم افزار که GML نام دارد.

هزینه استفاده: استفاده از آن برای ۳۰ روز رایگان بوده و پس از آن کاربر باید به ازای هر سال ۳۹ دلار پرداخت کند.

موتور های بازی سازی

موتور Gdevelop

این موتور برای ساخت بازی‌های دو بعدی طراحی شده است و از آن برای ساخت بازی‌های سه بعدی نمی‌توان استفاده کرد.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: دو بعدی

در دسترس برای: Windows، macOS, Linux و web

زبان کد نویسی: بدون زبان و صرفا به وسیله محیط نرم افزار

هزینه استفاده: رایگان

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی بازی سازی دیجیتال به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای آموزش کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

موتور های بازی سازی

موتور Godot

این موتور برای ساخت بازی‌های دو بعدی و سه بعدی طراحی شده است و از قدرتی بسیار زیاد در بازی سازی بهره می‌برد و برای استفاده گروهی نیز توصیه می‌شود؛ همچنین این موتور بسیار ساده بوده و یادگیری آن به راحتی انجام خواهد شد.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: دو بعدی و سه بعدی

در دسترس برای: Windows, macOS و Linux

زبان کد نویسی: GDScript ،C و visual scripting

هزینه استفاده: رایگان

موتور های بازی سازی

موتور Lumberyard

از این موتور که دارای قابلیت کراس پلتفرم است برای ساخت بازی‌های سه بعدی استفاده می‌شود که شرکت آمازون مسئولیت توسعه آن را برعهده داشته و عناوینی نظیر Star Citizen و The Grand Tour Game به وسیله آن ساخته شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: سه بعدی, with Twitch integration and multiplayer games that use Amazon Web Services

در دسترس برای: Windows

زبان کد نویسی: Lua

هزینه استفاده: رایگان

موتور های بازی سازی

موتور Ren’Py

این موتور بازی سازی برای ساخت عناوین بصری و منبع آزاد استفاده می‌شود و از آن در ساخت عناوینی مثل Doki Doki Literature Club، Butterfly Soup، One Night و Hot Springs استفاده شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: Visual novels

در دسترس برای: Windows، macOS و Linux

زبان کد نویسی: Ren’Py script language و Python

هزینه استفاده: رایگان

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ﺑﺎزي ﺳﺎزي دﯾﺠﯿﺘﺎل (ﻃﺮاﺣﯽ ﺑﺎزي ﻫﺎي دﯾﺠﯿﺘﺎل) ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

موتور های بازی سازی

موتور RPG Maker

این موتور بازی سازی برای ساخت بازی‌های سبک JRPG ساخته شده است که مسئولیت توسعه آن بر عهده شرکت Degica بوده و بازی‌هایی مانند Corpse Party و Rakuen به وسیله این موتور بازی سازی ساخته شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: بازی‌های دو بعدی

در دسترس برای: Windows and macOS

زبان کد نویسی: JavaScript

هزینه استفاده: دلار ۷۹.۹۹

موتور های بازی سازی

موتور Twine

این موتور برای ساخت بازی‌های منبع آزاد ساخته شده است و از آن در ساخت بازی‌هایی مثل Lionkiller و The Uncle Who برای Nintendo استفاده شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: Interactive fiction و بازی‌های متنی

در دسترس برای: Windows، macOS و web

زبان کد نویسی: Proprietary markup language ،HTML ،Javascript و CSS

هزینه استفاده: رایگان

موتور های بازی سازی

موتور Unity

این موتور بازی سازی در حال حاضر برترین و پر طرفدارترین موتور بازی سازی در جهان است که توسط شرکت Unity Technologies ساخته شده و از آن برای ساخت عناوینی مثل Untitled Goose Game، Ori and the Will of the Wisps و Hollow Knight استفاده شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: دو بعدی و سه بعدی.

در دسترس برای: Windows ،macOS و Linux

زبان کد نویسی: C#

هزینه استفاده: استفاده از این موتور برای دانشجویان و افرادی که سالانه کمتر از ۱۰۰ هزار دلار از این نرم افزار درآمد کسب می‌کنند رایگان بوده، اما برای افرادی که بیشتر از این میزان درآمد دارند باید سالیانه حدود ۴۰۰ دلار به شرکت سازنده بپردازند.

موتور های بازی سازی

موتور Unreal

این موتور با قابلیت کراس پلتفرم طراحی شده که شرکت Epic Games مسئولیت توسعه این نرم افزار را برعهده داشته است. از این موتور بازی سازی برای ساخت عناوین بسیار بزرگی مثل Fortnite، Final Fantasy VII Remake و Octopath Traveler استفاده شده است.

طراحی شده برای ساخت بازی‌های: سه بعدی.

در دسترس برای: Windows

زبان کد نویسی: C++ و Blueprints Visual Scripting

هزینه استفاده: استفاده از آن رایگان است، اما در صورتی که بازی به درآمدی بیشتر از ۳ هزار دلار دست پیدا کند باید ۵ درصد درآمد بازی در هر سه ماه به شرکت سازنده پرداخت شود.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *