آیا آزمون یوس سخت است؟

آزمون یوس
آزمون های بین المللی

آیا آزمون یوس سخت است؟

اگر به فکر ادامه تحصیل در رشته های مختلف اعم از پزشکی، دندان پزشکی، حقوق، مهندسی، معماری و غیره در دانشگاه های کشور ترکیه می باشید، نیاز به شرکت در آزمون یوس خواهید داشت.

برای این منظور لازم است تا با شرایط این آزمون آشنا شده تا نگاهی دقیق تر به شانس قبولی در این آزمون و افزایش نمره خود داشته باشید.

آزمون یوس چیست و شانس قبولی در آن چقدر است؟

آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه موسوم به آزمون yos (یوس) توسط دانشگاه های مختلف این کشور در تاریخ های اعلام شده از سوی آن ها برگزار می گردد.

داوطلبین از داخل و خارج از کشور ترکیه با ثبت نام در این آزمون می توانند شانس خود برای پذیرش در دانشگاه مدنظر خود را امتحان نمایند.

بدین منظور برای قبولی در دانشگاه ها در ادامه به نکاتی پرداخته شده است تا احتمال قبولی در آزمون یوس را برای متقاضیان افزایش داده و از شرایط آن مطلع گردند.

آزمون یوس

پیش از هر چیز لازم به ذکر است قبولی در دانشگاه های ترکیه، به مانند دانشگاه های کشورمان، مستلزم اخذ حداقل نمراتی متناسب با رشته انتخابی در دانشگاه مدنظر می باشد که باید در آزمون یوس (yos) به آن دست یابید.

هزینه و زمان ثبت نام در این آزمون متناسب با دانشگاه می باشد و برای اطلاع از آن ها می توانید با مراجعه به وبسایت دانشگاه مد نظر خود از این دسته از اطلاعات آگاه گردید.

هر ساله بیش از ۴۰ هزار نفر از کشورهای مختلف برای شرکت در این آزمون و پذیرفته شدن در دانشگاه های تراز اول کشور ترکیه، با یک دیگر به رقابت می پردازند که این موضوع می تواند تاثیر به سزایی در شانس قبولی در آزمون یوس برای شرکت کنندگان داشته باشد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام