آموزش تصویری انتقال ارز دیجیتال از صرافی نوبیتکس به بایننس

انتقال ارز دیجیتال
ارزهای دیجیتال

آموزش تصویری انتقال ارز دیجیتال از صرافی نوبیتکس به بایننس

مهمترین نکته آن است که هیچگاه نبایستی به طور مستقیم انتقالی از صرافی ایرانی به صرافی بایننس انجام داد. دلیل آن این است که ممکن است به بلاک شدن اکانت شخص در بایننس منجر گردد. در مورد انتقال ارز دیجیتال از نوبیتکس به بایننس توضیح داده شده است ولی نکات گفته شده در مورد نوبیتکس که صرافی بزرگ ایرانی می باشد، برای تمام صرافی های ایرانی از جمله والکس، ارزجو و رمزینکس نیز قابل استفاده است.

انتقال ارز دیجیتال بیت کوین و نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس 

اگر در صرافی نوبیتکس مقداری بیت کوین خریده باشیم توسط کلیک بر روی گزینه برداشت، صفحه ای ظاهر می گردد که حاوی فیلدهای مقدار برداشت بیت کوین، آدرس کیف پول مقصد و کارمزد انتقال می باشد. پس در ابتدا باید کیف پولی را به عنوان واسط در نظر می گیریم، ابتدا از صرافی ایرانی به کیف پول خود واریز می کنیم و سپس از کیف پول به صرافی بایننس انتقال می دهیم.
در ادامه به عنوان نمونه از کیف پول اکسودوس Exodus استفاده می شود. برای بقیه کیف پول ها از جمله Trust wallet، Safepal wallet و Atomic wallet مراحل کار به همین صورت است.

  • ابتدا در کیف پول اکسودوس روی بیت کوین کلیک می کنیم، بعد توسط کلید Receive به صفحه ای شامل آدرس کیف پول میرویم که با گزینه Copy Address آن آدرس را کپی می کنیم. کپی کردن با این گزینه امن است و اگر احتمالا بدافزاری روی سیستم وجود داشته باشد، نمی تواند به آن آدرس دسترسی پیدا کند.
  • سپس آدرس را در صفحه برداشت صرافی نوبیتکس، paste یا جاگذاری می کنیم.
  • کارمزد انتقال که در فیلد مربوطه نمایش داده شده، مربوط به کارمزد شبکه است و قابل تغییر نمی باشد.
  • سپس کلید انجام درخواست برداشت را می زنیم. بسته به نوع صرافی به روش های گوناگون مثل ارسال پیامک یا ایمیل، کدی را برای کاربر می فرستد.
  • جهت تایید درخواست برداشت، آن کد باید در صفحه بعدی وارد گردد.
  • پس از آن باید منتظر ماند تا درخواست انتقال ارز از نوبیتکس به بایننس، توسط پشتیبان های سایت تایید شود. صرافی نوبیتکس حدود 30 دقیقه تا یک ساعت بعد و دیگر سایت ها ممکن است در زمان بیشتری حتی ظرف 24 ساعت بعد، تایید را انجام دهند.
  • جهت پیگیری می توان به پشتیبان همان صرافی پیامی فرستاده و علت تایید نشدن را جویا شویم.
    پس از تایید درخواست کد Transaction ID در صفحه صرافی ایرانی نمایش داده می شود.
  • سرانجام با باز کردن ولت خود یا از طریق مرورگرهای نمایش موجودی ولت، می توان مقدار بیت کوین وارد شده به کیف پول را مشاهده کرد.

در اینجا باید انتقال ارز از کیف پول به صرافی بایننس را دنبال کنیم.

  • حال در کیف پول خود با کلیک بر روی کلید Send، صفحه دیگری ظاهر می شود که در فیلد نمایش شده مقدار بیت کوینی که می خواهیم انتقال دهیم را وارد می کنیم.
  • در فیلد Send to Bitcoin Address باید آدرس کیف پول بیت کوین در صرافی بایننس را وارد کنیم.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال (بازارهای مالی بین المللی) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

  • برای اینکار در صرافی بایننس، به قسمت wallet رجوع کرده و با کلیک بر روی wallet در صفحه ظاهر شده، گزینه Deposit را انتخاب می کنیم.
  • سپس در منوی زیر گزینه wallet، ارزی را که خواستار انتقال آن هستیم، انتخاب می نماییم.
  • در صفحه نمایش شده با جستجوی BTC، ارز بیت کوین را انتخاب می کنیم. شبکه های مختلفی برای انتقال وجود دارد که با انتخاب شبکه BTC آدرس QR code را کپی می نماییم.
  • سپس آدرس کپی شده را در صفحه کیف پول خود paste می کنیم.
  • کارمزد انتقال شبکه نیز در پایین صفحه نمایش شده است.
  • با کلیک بر روی کلید Send عمل انتقال انجام می گردد. بسته به ترافیک شبکه مدت زمانی طول می کشد تا مقدار بیت کوین انتخاب شده وارد کیف پول صرافی گردد.
  • حال اگر وارد قسمت wallet در بایننس شویم، ارزی که به حساب بایننس وارد کرده ایم قابل مشاهده است.

بیشتر افراد در مورد کار با تتر با مشکل مواجه هستند. در ادامه نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس توضیح داده می شود. در حال حاضر دو نوع تتر یعنی تتر در شبکه اتریوم و تتر در شبکه ترون در صرافی های ایرانی مورد استفاده بیشتری دارند.
فرض کنید در سایت نوبیتکس باشیم و تتر از نوع شبکه اتریوم را خرید کرده باشیم. حالا بخواهیم تتر خریداری شده را از شبکه اتریومی برداشت کنیم، در اینصورت لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صرافی نوبیتکس روی کلید برداشت، کلیک می کنیم.
  • صفحه ای که ظاهر می شود شامل آدرس کیف پول مقصد و کارمزد انتقال می باشد.
  • در صرافی نوبیتکس دو شبکه اتریوم و ترون را می توان انتخاب کرد. اگر کیف پول از نوع ERC20 و در شبکه اتریوم باشد، آدرس کیف پولی که داریم با 0X شروع می شود. اگر کیف پول در شبکه ترون بوده و از نوع TRC20 باشد، آدرس کیف پول با T شروع می شود.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ي ارزﻫﺎي دﯾﺠﯿﺘﺎل(ﺑﺎزارﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ) ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

  • در کیف پول اکسودوس، تتری که وجود دارد از نوع شبکه اتریوم می باشد. اگر در لیست ارزهای کیف پول اکسودوس، روی Tether USD کلیک کنیم صفحه ای ظاهر می شود.
  • وقتی روی کلید Receive کلیک کنیم صفحه ای که شامل آدرس کیف پول است را مشاهده کنیم و از روی آدرس کیف پول مشخص می شود که مربوط به شبکه اتریوم می باشد.
  • حال آدرس کیف پول را کپی می کنیم و سپس در فیلد مربوط به آدرس کیف پول مقصد Paste یا جاگذاری می کنیم.
  • کارمزد انتقال بسته به شبکه انتخابی فرق می کند و در فیلد کارمزد انتقال نشان داده می شود.
    اگر تتر از نوع ERC20 را انتخاب کنیم، کارمزد انتقال برابر با 30 تتر می باشد ولی اگر تتر از نوع  TRC20 را انتخاب کنیم، کارمزد انتقال برابر با 5 تتر خواهد بود.
    توجه داشته باشید که اگر میزان تتر موجود شما کم باشد، به طور مثال در حد 100 تتر داشته باشیم، صرفه اقتصادی ندارد که در شبکه ERC20 کارمزد زیاد را بپردازیم. پس بهتر است تتری را برداشت کنیم که شبکه ترون را پشتیبانی کند.
  • پس از وارد کردن مقادیر و کلیک بر روی ایجاد درخواست، مدت زمانی طول می کشد تا درخواست مورد تایید قرار گیرد.
  • پس از تایید درخواست، مقدار تتر درخواستی وارد کیف پول اکسودوس می گردد.
    این مقدار تتر را نمی توانید مستقیم وارد کیف پول بایننس کنید، زیرا باید کارمزد آن را بپردازید.
    جهت پرداخت کارمزد اگر در شبکه ERC20 یا شبکه TRC20 باشد، شرایط فرق می کند.

در مثال فوق به دلیل برداشت تتر از شبکه اتریوم، لازم است مقداری اتریوم در کیف پول خود داشته باشید. کارمزد انتقال در شبکه اتریوم در حال حاضر زیاد است. در این مثال لازم است حدود 50 تا 100 دلار ارز اتریوم داشته باشید تا کارمزد انتقال از روی آن برداشته شود. در اینصورت بهتر است از کیف پولی استفاده کنید که تتر مربوط به شبکه ترون را داشته باشد. به طور مثال کیف پول های تراست ولت و اتمیک از تتر شبکه ترون پشتیبانی می کند.
مراحل کار به همان صورت است که با کلیک بر روی گزینه Receive آدرس کیف پول تتر در شبکه ترون را می توان کپی کرده و در فیلد آدرس کیف پول مقصد در صرافی ایرانی جایگذاری کنیم.
پس از انجام انتقال ارز از نوبیتکس به بایننس، از آنجا که انتقال در شبکه ترون صورت گرفته پس لازم است مقداری ترون در کیف پول خود داشته باشید.
قیمت ارز ترون نسبت به اتریوم خیلی کمتر است و کارمزد انتقال آن نیز کمتر خواهد بود. به طور مثال اگر صد واحد ارز TRX داشته باشید برای انتقال آن یک واحد ترون کم می کند. پس نود و نه واحد بقیه به کیف پول ارسال می شود.
در بعضی از کیف پول ها مقدار کارمزد حتی به 0.2 و 0.1 ترون هم می رسد. در صورت پرداخت کارمزد، سرعت انتقال در شبکه ترون از شبکه اتریوم بیشتر است.
هنگامی که مقداری ترون در کیف پول خود داشتید می توانید با کلیک بر روی گزینه Send صفحه جدیدی که ظاهر می شود را مشاهده کنید.
در فیلد Send Theter USD address، آدرس کیف پولی که متناسب با همان شبکه ای باشد که برداشت خود را از آن انجام می دهید، وارد کنید.
اگر در صرافی نوبیتکس ارز تتر شبکه اتریوم را برداشت کرده باشید و به کیف پول اکسودوس که از شبکه اتریوم پشتیبانی می کند، وارد کرده باشید، در هنگام ارسال به صرافی بایننس نیز باید در قسمت Deposit بایننس ارز تتر را از شبکه ای انتخاب می کنیم که آدرس آن از شبکه نوع ERC20 باشد.
از اینکه ابتدای آدرس 0X باشد، می توان مطمئن شد که کیف پول مربوط به شبکه اتریوم می باشد. این آدرس را در فیلد مربوط به صفحه ارسال جای گزاری می نماییم.
حال فرض کنید در کیف پول خود از صرافی ایرانی، تتر شبکه ترون گرفته باشید که در کیف پول وارد شده است. مقداری ارز ترون هم در کیف پول خود دارید. حال جهت انتقال به صرافی بایننس، در صفحه Deposit شبکه TRC20 را انتخاب نمایید.

حرف اول آدرس کیف پول در این شبکه T می باشد و پس از کپی کردن آدرس، آن را در فیلد مربوط به کیف پول خود Paste می کنیم.
در اینجا چون آدرس تتر شبکه ترون را در فیلد آدرس کیف پول اتریوم وارد کردیم، هشداری داده می شود که انتقال انجام نمی گیرد چون آدرس کیف پول اشتباه است. متاسفانه برخی از کیف پول ها این انتقال را انجام می دهند که ارز به شبکه اشتباهی وارد شده و تعداد کل واحدهایی که انتقال داده ایم از بین می رود.
مدت زمانی حدود چند دقیقه و کمتر از 15 دقیقه طول می کشد که ارز تتر به صرافی بایننس منتقل شود.
در اینجا نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس را دیدید، مراحل برداشت ارز از صرافی بایننس، عکس عملیاتی است که در بالا توضیح داده شد. در هنگام برداشت نیز ابتدا این انتقال را به کیف پول خود انجام داده و سپس از کیف پول به صرافی ایرانی انتقال دهید. به این ترتیب از بلاک شدن حساب خود در صرافی بایننس جلوگیری کرده اید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *