کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی
ارزهای دیجیتال

کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی – Coinomi یکی از قدیمی‌ترین و امن ترین والت های رمزارزها است که می‌توانید برای خرید و فروش بیت کوین و اتریوم از آن استفاده کنید.

کوینومی، یکی از اولین‌ها و امن‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال چند ارزی است. Coinomi یک کیف پول چند ارزی غیرمتمرکز است که کلیدهای خصوصی شما را در همه وقت به صورت رمزگذاری شده و امن روی دستگاه خودتان ذخیره می کند. این کیف پول در تمام پلتفرم‌ها در دسترس است و می‌تواند از بیش از 125 بلاک چین و تمام توکن‌های اتریوم پشتیبانی کند.

برای آشنایی بیشتر با والت کوینومی ادامه مطلب را دنبال کنید.

کیف پول کوینومی چیست؟

کوینومی، کیف پولی برای ارزهای دیجیتال بوده که در ابتدا برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده است اما نسخه دسکتاپ هم دارد. کوینومی ویژگی‌های رایج و معمول در هر کیف پولی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و در عین حال امکان دسترسی سریع به دارایی دیجیتال را نیز به همراه دارد.

در مورد رابط کاربری آن می‌توان گفت که کاربران مبتدی و افرادی که با ارزهای دیجیتال آشنایی زیادی ندارند نیز بدون هیچ نگرانی می‌توانند با این برنامه به مبادله بپردازند.

این کیف پول کاملاً رایگان است و در نتیجه، کاربران بدون نگرانی از ذخیره‌ی امن ارزهای دیجیتال خود، می‌توانند از خدمات این کیف پول استفاده کنند. کوینومی، علاوه بر آن که یک کیف پول همه کاره است، به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بدون نیاز به ارسال پی در پی ارز دیجیتال به صرافی‌ها برای انجام معامله، به طور مستقیم از طریق رابط کاربری، این کار را انجام بدهند.

لازم به ذکر است که کوینومی بابت تبدیل ارزهای دیجیتال کارمزدی علاوه بر هزینه تبدیل توسط چنجلی به تراکنش اضافه می‌کند. برای دریافت این مسئله نیز می‌توان نرخ تبدیل مستقیم در سایت چنچلی و کوینومی را با یکدیگر مقایسه کرد.

این کیف پول، از فناوری رمزنگاری جهت امنیت کلمات بازیابی به همراه طراحی کاربر پسندی که نصب و کار با آن آسان است، استفاده می‌کند و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است.

کیف پول کوینومی

برخی از ویژگی‌های مهم این کیف پول عبارت‌اند از:

  • از صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف، از معروف‌ترین آن‌ها تا سایر آلت کوین‌ها، پشتیبانی می‌کند.
  • نصب آن آسان بوده و تنها با چند کلیک، می‌توان یک کیف پول ایجاد کرد.
  • انجام معاملات با آن آسان است زیرا می‌توان از سرویس‌های تعبیه‌شده در آن استفاده کرد.
  • از زبان‌های زیادی از جمله انگلیسی، روسی و چینی پشتیبانی می‌کند.

در کنار این مزایا، کوینومی معایبی نیز دارد که گاهی اوقات موجب کلافه شدن کاربرانش می‌شود:

  • زمان همگام‌سازی و بروزرسانی موجودی گاهی اوقات در برخی بلاک چین‌ها مانند اتریوم تا چندین ساعت طول می‌کشد.
  • امنیت کوینومی با گزارش‌ جنجالی سال گذشته از سوی یکی از کاربرانش که ۶۰ هزار دلار از دارایی‌های دیجیتالش را در این کیف پول از دست داد تا حدودی زیر سوال رفت.
  • استفاده از نسخه ۲۴ کلمه‌ای نمونیک در حالی که بیشتر کیف پول‌ها تنها نسخه ۱۲ کلمه‌ای را پشتیبانی می‌کنند.

هنگامی که کیف پولتان را می‌سازید، یک عبارت بازیابی به شما داده می‌شود و می‌توانید از این عبارت در هر زمان بر روی دستگاه دیگری، برای بازیابی حسابتان استفاده کنید. حتی اگر تلفنتان به سرقت برود، آن فرد نمی‌تواند به دارایی‌هایتان دسترسی پیدا کند و تمامی دارایی‌هایتان با پسورد محافظت می‌شوند.

همچنین از طریق وب‌سایت این کیف پول می‌توانید ارزهای دیجیتال و توکن‌های پشتیبانی شده در آن را مشاهده کنید.

تاریخچه کوینومی

پلتفرم کوینومی در سال ۲۰۱۴ توسط جورج کیمیونیس (George Kimionis)، فارغ‌التحصیل لیسانس علوم و تکنولوژی از دانشگاه منچستر راه‌اندازی شد. این پلتفرم در ابتدا برای نسخه iOS منتشر شده بود و قابلیت ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتالی چون بیت‌کوین، لایت‌کوین و اتریوم را فراهم می‌ساخت.

کمی بعد‌تر با توسعه تیم کوینومی، نسخه‌های اندروید، مک، لینوکس و دسکتاپ این کیف پول هم وارد بازار شدند. امکان ذخیره‌سازی کوین‌های زیاد و همچنین امکان استفاده از اکسچنج داخلی نیز به این پلتفرم اضافه شد که درنهایت با ظاهر جذاب و کاربر پسندی که داشت، بین کاربران به محبوبیت نسبی رسید.

کیف پول کوینومی

آیا کیف پول Coinomi امن است؟

کوینومی کلیدهای خصوصی کیف پول شما را در دستگاه خودتان ذخیره می‌کند. رمزنگاری و پنهان‌سازی مستحکم می‌تواند دارایی شما را در فضای امنی ذخیره کند. شما همچنین نیاز دارید یک رمزعبور را برای فعالیت‌های حساسی همچون برداشت‌ها تعیین کنید و در کنار آن یک عبارت بازیابی را نیز برای مواقع اضطراری انتخاب کنید. توجه داشته باشید که باید این عبارت بازیابی را در مکان امنی قرار دهید و اجازه ندهید هیچ شخصی به آن دسترسی داشته باشد. به لطف این ویژگی، حتی اگر دستگاه خود را هم از دست دهید، می‌توانید از طریق آن در دستگاه دیگری به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.

در 27 فوریه سال 2019، ظاهرآً یک آسیب مهم امنیتی در کیف پول دسکتاپی کوینومی یافت شد. این مشکل وقتی رخ می‌داد که شما می‌خواستید عبارت بازیابی را در کیف پول خود وارد کنید و در طول این فرآیند، عبارت بازیابی شما توسط گوگل برای هجی صحیح بررسی می‌شد. به جز این مورد، هیچ اتفاق دیگری برای این کیف پول در طول فعالیت آن رخ نداده است.

اما یکی از نکات جذابی که در مورد کیف پول Coinomi‌ وجود دارد، حفظ تمام و کمال حریم خصوصی کاربرانش است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت بسیار زیاد کیف پول کوینومی شد نیز همین ویژگی حفظ حریم خصوصی کاربران بود. اکثر علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به دنبال حفظ حریم خصوصی خود هستند و این یکی از دلایلی است که آن‌ها به سمت استفاده از رمزارزها روی آورده‌اند. کوینومی هیچ یک از اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند و حتی آدرس IP‌ دستگاه کاربران را نیز مخفی می‌کند تا جلوی سوءاستفاده از آن را بگیرد.

اکثر کاربران دوست دارند از پلتفرمی در دنیای رمزارزها استفاده کنند که منبع باز باشد. کوینومی هم در ابتدا یک پلتفرم منبع باز بود، اما اکنون به یک کیف پول منبع بسته تبدیل شده است که نمی‌گذارد به برخی از بخش‌های کدنویسی آن دسترسی داشته باشید. البته میزان بسته بودن منابع این پلتفرم نسبت به برخی دیگر از پلتفرم‌های منبع بسته، کمتر است.

کارمزد کیف پول Coinomi

کیف پول کوینومی برای تراکنش‌های ورودی یا خروجی کارمزدی دریافت نمی‌کند. در واقع فقط ماینرها هستند که تراکنش اندکی را در هر تراکنش خروجی دریافت می‌کنند. این کارمزد در Coinomi کاملاً سفارشی شونده است. کاربر می‌تواند آزادانه تراکنش مد نظر خودش را برای معامله برگزیند. اگرچه هرچه مقدار این کارمزد کمتر باشد، مدت زمانی که برای تأیید تراکنش باید منتظر بمانید هم بیشتر می‌شود.

آیا کیف پول کوینومی متن باز است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. کیف پول کوینومی در ابتدا به‌صورت متن باز بود و همه می‌توانستند با بررسی کدهای برنامه مطمئن شوند که هیچ عامل مخربی در این برنامه کدنویسی نشده است. اما بعد از آپدیت سال ۲۰۱۸ این کیف پول به متن بسته تغییر پیدا کرد. این مطلب به این معنی نیست که اکنون این احتمال وجود دارد. زیرا دیگر کوینومی امتحان خود را در این زمینه پس داده است.

به عبارت دیگر شرکت کوینومی هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تولید و ذخیره کلیدهای خصوصی ندارد و این عملیات کاملا داخلی است و درون سیستم عامل شما انجام می‌شود.

کیف پول کوینومی

عدم وجود کد رمز دو عاملی

یکی از بزرگترین ایراداتی که می‌توان به امنیت کیف پول کوینومی گرفت این است که رمز دوعاملی دراین کیف پول پشتیبانی نمی‌شود. به این ترتیب ممکن است درصورت لو رفتن رمز عبور شما، اشخاص دیگر امکان دسترسی به کیف پولتان را پیدا کنند.

کیف پول کوینومی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کوینومی می‌تواند از بیش از 125 سکه مختلف پشتیبانی کند. محبوب‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • بیت کوین – BTC
  • اتریوم – ETH
  • ریپل – XRP
  • لایت کوین – LTC
  • بیت کوین کش – BHC
  • مونرو – XMR
  • دش – DASH
  • زی کش – ZEC
  • تتر – USDT
  • یو اس دی سی – USDC

نصب و راه اندازی

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن روی پلتفرم مد نظر خود، Coinomi را اجرا کنید. اگر برای نخستین بار است که قصد استفاده از این برنامه را دارید باید یک کیف پول جدید ایجاد کنید. اما اگر پیشتر از آن استفاده می‌کردید، می‌توانید کیف پول قدیمی‌تان را بازیابی کنید. برای ساخت یک کیف پول جدید روی گزینه‌ی Create New Wallet کلیک کنید.

در مرحله‌ی بعد عبارت بازیابی (Recovery Phrase) روی صفحه شما به نمایش می‌آید. یا آن را پرینت کنید یا با خودکار روی یک تکه کاغذ بنویسید و در جای امنی از آن نگهداری کنید. به هر دلیلی اگر روزی خواستید از دستگاه دیگری به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از این عبارت بازیابی استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که هیچگاه آن را با کسی به اشتراک نگذارید. پس از آنکه عبارت بازیابی را یادداشت کردید، تیک عبارت I have safety stored my recovery phrase را بزنید و سپس روی دکمه‌ی سبز رنگ Next کلیک کنید.

در صفحه‌ی بعد از شما پرسیده می‌شود که عبارت بازیابی را تأیید کنید. با این کار کوینومی می‌خواهد مطمئن شود که شما آن‌ها را یادداشت کرده‌اید. البته اگر از این کار اطمینان دارید، می‌توانید روی دکمه‌ی Skip کلیک کنید. در صفحه‌ی بعد شما باید یک رمزعبور برای دسترسی به کیف پول خود تعیین کنید. در کادر بعدی نیز این رمزعبور را مجدداً باید تکرار کنید. برای امنیت بیشتر خود حتماً‌ از یک رمزعبور مستحکم استفاده کنید.

در مرحله‌ی بعد شما باید نوع ارز دیجیتالی که قصد دارید در داخل کیف پول شما به نمایش درآید را انتخاب کنید. شما همچنین با کلیک روی گزینه‌ی Skip می‌توانید از این مرحله بگذرید تا بعداً این کار را انجام دهید.

کار تمام است و کیف پول آماده‌ی استفاده‌ی شما خواهد بود. به دنیای معامله‌گران ارزهای دیجیتال خوش آمدید.

نحوه ارسال ارز دیجیتال

  1. در داشبورد اپلیکیشن، وارد منو شوید.
  2. از فهرست آبشاری، ارز دیجیتالی که می‌خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید و روی آیکون ارسال کلیک کنید.
  3. در بخش Pay To آدرس کیف پول دریافت کننده را وارد کنید و در بخش Amount مقدار ارزی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید.
  4. سپس تراکنش را تأیید کنید و دکمه‌ی ارسال را بفشارید.

نحوه دریافت ارز دیجیتال

  1. در داشبورد اپلیکیشن، وارد منو شوید.
  2. از فهرست آبشاری، ارز دیجیتالی که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب کنید و روی آیکون دریافت کلیک کنید.
  3. آدرس یا کد را کپی کنید.
  4. آن را برای شخصی که قصد ارسال ارز دیجیتال به شما دارد، بفرستید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون ارزهای دیجیتال در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *