کسب درآمد با دیدن تبلیغات در اینترنت

تبلیغات
دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد با دیدن تبلیغات در اینترنت

آیا می‌دانید که به راحتی می‌توانید از طریق کلیک کردن روی وب سایت های تبلیغاتی درآمد کسب کنید؟ بله، درست شنیدید. البته که درآمد از سایت های کلیکی زیاد نیست و ممکن است به عنوان تنها منبع درآمد خود روی آن حساب نکنید اما با این کار می‌توانید کمی پول اضافی بدست آورید.

کسب درآمد با دیدن تبلیغات مثل سایت های کلیکی پرسشی است که همیشه در بین وبگردها و کسانی که به اینترنت و کسب درآمد از آن علاقه دارند،‌ مطرح است. آیا کسب درآمد اینترنتی امکان دارد؟ آیا می‌شود از طریق اینترنت پولی کسب کرد؟ می‌توان از طریق سایت های کلیکی به درآمد دلاری یا ریالی رسید؟ در جواب باید گفت که بله. مدت زیادی است که راه‌های درآمدی از طریق سایت های کلیکی زیاد و زیادتر می‌شوند. از آن جایی که کارها به سمت اینترنت کشیده شده است، نیاز این کسب و کارهای نوظهور به تبلیغات بیشتر شده است. اگر می‌خواهید از سازوکار سایت های کلیکی و نحوه کسب درآمد از آن‌ها مطلع شوید، تا پایان این مقاله همراه خوارزمی باشید.

سایت های کلیکی (کسب درآمد به ازای هر کلیک)

سایت های Paid To Click (با نام اختصاری PTC نیز شناخته می شوند) که ما از آن‌ها با نام سایت‌های کلیکی یاد می‌کنیم، پلتفرم‌ها و بسترهای آنلاین هستند که در آن‌ها کاربران می‌توانند به راحتی از طریق کلیک برروی لینک‌‌ها و مشاهده تبلیغات کوتاه مدت، درآمد کسب کنند.

بطور خلاصه و ساده سایت های کلیکی به آن دسته از سایت‌ها گفته می‌شود که در آن عضو می‌شوید و برای مشاهده تبلیغات آنها شما پول پرداخت می‌شود.

از دیدگاه بازاریابی سایت های کلیکی می‌توانند به عنوان خدمات کارگزاری بین تبلیغ کنندگان و مصرف کنندگان در نظر گرفته شوند. در واقع این سایت‌‌ها از طریق توزیع مجدد بخشی از بودجه تبلیغاتی شرکت بین کاربرانی که به تبلیغ نگاه می‌کنند، باعث می‌شوند تا شرکت‌های تبلیغ کننده بیشتر دیده شوند.

سادگی استفاده و عدم وجود الزامات دست و پاگیر باعث شده تا سایت های کلیکی به یک مدل کسب و کار تبدیل شوند که از طریق آن بیشتر وبگردها کسب درآمد آنلاین خود را آغاز می‌کنند.

تبلیغات

قوانین و امنیت سایت های کلیکی

بیایید ابتدا بگوییم که استفاده از سایت های مختلف کلیکی در تمام دنیا کاملا قانونی است و زیرمجموعه قوانین ملی سایبری آن کشور قرار می‌گیرد.

سایت های کلیکی که قطعا باید با قوانین ملی مطابقت داشته باشد در واقع از یک شرکت مبلغی را دریافت می‌کنند که سپس این پول با تناسب خاص بین کاربران مختلفی تقسیم می‌شود که عملیات درخواستی سایت را انجام می‌دهند. در این میان درصد کمی از پول دریافت شده از شرکت توسط سایت به عنوان دستمزد خدمات ارائه شده برداشته می‌شود و در واقع باقیمانده پول است که میان کاربران تقسیم می‌شود.

سایت های کلیکی کلاهبردار

علیرغم توضیحاتی که درباره قانونی بودن خدمات ارائه کردیم، لازم است که تاکید کنیم که هنوز سرویسهای جعلی کلیکی وجود دارند که اصطلاحا آن‌ها را به عنوان سایت های اسکم (Scam) یا کلاهبردار می‌شناسیم. این‌ها سایت‌هایی هستند با دور زدن مشتری و گول زدن او پس از انجام کار روند کاری خود را بگونه‌ای اجرا می‌کنند که کاربر هیچ پولی دریافت نکند.

سایت های کلیکی کلاهبردار عمدتا به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  • سایت‌های معتبری که به هر دلیلی پرداخت هزینه به کاربر برایشان دشوار بوده و مجبور به تعطیلی می شوند (اینها بیشتر سایت‌هایی هستند که دچار هک شده‌اند یا حساب‌های مالی آن‌ها مسدود شده است).
  • سایت های کلیکی کلاهبردار واقعی که در آن‌ها کاربران هرگز درآمد خود را دریافت نخواهند کرد و از اول قصد پرداخت پول را ندارد.

برای جلوگیری از ورود به این سایت‌های کلاهبردار، خوب است که در آغاز کار خود ابتدا به وبسایت‌ها یا خدماتی رجوع کنید که به کاربران کمک می‌کنند تا امنیت سایت های کلیکی را ارزیابی کنند و از امن بودن یک سایت کلیکی اطمینان حاصل کنند. اما به طور کلی بهتر است نسبت به آن دسته از سایت های کلیکی که درآمد زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهند یا مجوزهای عجیب و اعداد و ارقام نجومی را به شما نشان می‌دهند، محتاطانه عمل کنید و در صورت امکان از آن‌ها دوری کنید.

تبلیغات

مشخصات و اصطلاحات مربوط سایت های کلیکی

هر پلتفرم کلیکی دارای مشخصات فنی خاص خود است، با این وجود می‌توان خطوط کلی مشترکی را برای کل سایت های کلیکی PTC ترسیم کرد.

  • تبلیغات (Ads): در هر سایت تبلیغات مختلفی برای نمایش وجود دارد که به طور معمول بیشتر یک دقیقه طول نمی‌کشند.
  • ارجاعات و معرفی‌ها (Refferals): در هر سایت امکان ایجاد شبکه‌ای از دوستان وجود دارد که با کمک آن می‌توان سود حاصل از سایت را افزایش داد.
  • نقد کردن درآمد (Payout): پیش از اینکه درخواست تسویه حساب یا برداشت از درآمد خود را ثبت کنید، مبلغ جمع شده داخل حساب کاربری شما باید از یک مقدار مشخص بیشتر باشد. مثلا ممکن است سایت مبلغ 5 دلار را به عنوان حداقل درآمد قابل برداشت در نظر بگیرد. در این صورت اگر درآمد شما تا آن لحظه 3 دلار بوده، امکان برداشت این مبلغ و نقد کردن آن وجود ندارد.

انواع سایت های کلیکی

بر اساس موارد گفته شده، بین یک سرویس کلیکی و برخی سرویس‌های کلیکی دیگر تفاوت‌هایی وجود دارد.

اول از همه مهم است یادآوری کنیم که تقریبا همه سایت های کلیکی از سیستم معرفی برخوردار هستند تا بتوانند با دعوت از دیگران به استفاده از سیستم خود (به عنوان ارجاع یا معرفی مستقیم) پول بیشتری دریافت کنند. اما در این بین برخی از سایت های کلیکی کاربرانی را که بدون معرف وارد سیستم می‌شوند (ارجاع یا معرفی اجاره‌ای) را نیز جذب می‌کنند.

پس از توضیح درباره موضوع ارجاع و معرفی می‌توانیم جنبه بسیار مهم دیگری را که سایت های کلیکی مختلف را از یکدیگر متمایز می‌کند، در نظر بگیریم: نیاز به کلیک روزانه برای بهره مندی از درآمد اضافی زیرمجموعه‌ها. بسیاری از سایت های کلیکی به فعالیت مداوم کاربر نیاز دارند تا درآمد حاصل از کلیک زیرمجموعه‌هایش را فعال نگه دارند. بنابراین او ناچار است برای انجام حداقل درخواست‌های روزانه سایت در جهت فعال نگه داشتن زیرمجموعه‌هایش هر روز وارد این سرویس کلیکی شده و کاری که سایت از او می‌خواهد را انجام دهد.

سایت های کلیکی در نوع تبلیغات نمایش داده شده نیز متفاوت هستند:

  • در برخی از سایت‌ها لازم است که بر روی یک لینک تایید در انتهای نمایش آگهی کلیک کنید.
  • در بعضی از سایت‌ها لازم است پنجره را فعال نگه دارید تا شمارش معکوس تمام شود.

آیا کسب درآمد با دیدن تبلیغات آنلاین، رایگان است؟

بله شما به صورت رایگان در این گونه سایت ها به فعالیت می پردازید و فقط نیاز به اینترنت و یک سیستم دارید. اگر مشاهده کردید سایتی از شما پول میگیرد تا به شما مبلغی پرداخت کند بدانید که این گونه سایت ها اسکم می باشند و باید خیلی مراقب باشید. ولی باز هم بعضی از سایت های معتبر کلیک کردن رایگان است ولی برای ارتقا عضویت و خرید زیرمجموعه باید مبلغی را پرداخت کنید.

سیستم معرفی چیست و چرا در سایت های کلیکی اهمیت دارد

سایت های کلیکی فعالیت تبلیغاتی خود را بر مبنای یک سرویس «بازاریابی از طریق معرفی» تنظیم می‌کنند، یعنی به نوعی همان بازاریابی دهان به دهان اما بصورت دیجیتال. به این شکل که اگر کاربران یک سایت کلیکی افراد دیگری را به کار در این سایت دعوت کنند و این افراد نیز در همان سایت شروع به کار و درآمدزایی کنند، کاربران معرف مقداری درآمد مازاد دریافت می‌کنند.

سایت های کلیکی معمولا مبلغی معادل 20٪درصد از مبلغ درآمد کسب شده توسط کاربران مهمان (کاربرانی که توسط کاربران دیگر دعوت شده‌اند) را به درآمد کاربران دعوت کننده، اضافه می‌کنند. یعنی با فرض اینکه کاربر A، کاربر B را به استفاده از سرویس دعوت کند و کاربر B روزانه 1 یورو درآمد کسب کند، کاربر A به عنوان پاداش مبلغ 0.20 یورو را در کنار درآمد عادی خود دریافت می‌کند. باید تاکید کنیم که درصد پاداش اضافی بابت معرفی از کاربر B کسر نمی‌شود، اما به عنوان یک پاداش اضافی بخاطر فعالیت کاربر A در زمینه بازاریابی به وی داده می‌شود.

چرا تعداد معرفی‌ها بسیار مهم است؟

اساسا داشتن یک شبکه معرفی خوب محور اصلی سود و درآمدزایی کلیکی است. معمولا با سایت های کلیکی از طریق دیدن تبلیغات، روزانه در حدود 0.1 یورو درآمد کسب می‌کنید، اما داشتن تعداد زیادی از زیرمجموعه‌های ثبت شده (مثلا حدود 100 زیرمجموعه) می‌تواند سود حدود 10 یا 12 برابری را برای شما تضمین کند.

تبلیغات

سایت های Get Paid To یا GPT

امروزه محبوبیت سایت های Get Paid To یا GPT به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است زیرا این سایت‌ها شما را قادر می‌سازند تا با انجام انواع مختلفی از کارها و پیشنهادات از طریق اینترنت درآمد کسب کنید.
این سایت‌ها با طیف وسیعی از شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان کار می‌کنند که بابت دریافت بازخورد مصرف کننده از محصولات و خدماتشان به آنها پول می‌دهند. سپس سایت‌ های GPT این درآمد را با اعضای خود به اشتراک می‌گذارند.

سایت های Get Paid To یا GPT چگونه کار می‌کنند؟

قبل از شروع درآمدزایی و انجام کارهای تعیین شده توسط سایت، باید داخل یک سایت GPT ثبت نام کنید و حساب کاربری بسازید. درآمد معمولا از طریق درگاه‌های جهانی پرداخت آنلاین (به عنوان مثال Skrill ، PayPal) قابل برداشت است که گاهی اوقات مستقیما به حساب بانکی شما منتقل می‌شود یا بصورت کارت هدیه به شما داده می‌شود. سپس شما می‌توانید انتخاب کنید که قصد انجام چه نوع کاری را دارید،‌ چون کارهای زیادی برای انجام وجود دارند که می‌توانید در ازای انجام آن‌ها پول دریافت کنید. برای انجام تمام این فعالیت‌ها داخل وبسایت، یک مشوق وجود دارد.

سایت های Pay To Read یا PTR

شرکت‌های زیادی وجود دارند که هزینه نظرات و مشارکت شما را پرداخت می کنند. علاوه بر این، بهترین قسمت در مورد چنین سایت‌هایی این است که آن‌ها به محض رسیدن به یک آستانه مشخص، بلافاصله پول شما را پرداخت خواهند کرد.
معمولا وقتی مردم در مورد دریافت پول برای خواندن ایمیل‌ها با خبر می شوند، در واقع فکر می‌کنند این حرف مسخره و کودکانه است. اگر شما هم یکی از این افراد هستید که به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که «آیا واقعا می‌توانم در ازای خواندن ایمیل‌ها پول دریافت کنم؟» پاسخ مثبت است، شما می‌توانید با خواندن ایمیل‌ها درآمد کسب کنید!

در این مقاله در کنار تمام اطلاعاتی که تا به اینجا کسب کرده‌اید، یاد خواهید گرفت که چگونه سایت‌ های PTR به کاربران برای خواندن ایمیل پول می‌دهند. همچنین متوجه خواهید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر. در نهایت اگر این شغل را برای خود مناسب دیدید می‌توانید برای کار در خانه، لیستی از بهترین سایت های خواندن ایمیل را پیدا کنید.

سایت های خواندن ایمیل چگونه کار می‌کنند؟

سایت های خواندن ایمیل یا PTR یک سیستم پاداش آنلاین دارند که شبیه به سایت های کلیکی است. سایت‌ های PTR بابت خواندن ایمیل ها به کاربران اینترنتی پول می‌دهند. عده‌ای از مردم به این شغل «ایمیل خوانی» نیز می‌گویند، زیرا کل این کار مربوط به خواندن ایمیل است.

حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا این سایت های خواندن ایمیل برای انجام چنین کاری به ما پول می‌پردازند و برای آن‌ها چه فایده‌ای دارد که پول خود را صرف حقوق دادن به افراد کنند تا کسی ایمیل‌هایشان را برایشان بخواند؟ پاسخ این سوال ساده است: بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ) یا تبلیغات پولی! سایت های PTR بابت خواندن ایمیل‌هایی به کاربران پول پرداخت می‌کند که محتوای این ایمیل‌ها در واقع برای آن‌ها درآمدزایی خواهد کرد.

بازاریابی از طریق ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ می‌تواند مربوط به هر نوع محصول یا خدماتی باشد. از آنجا که خدمات سایت‌ های PTR مبتنی بر تبلیغ شرکت‌های مختلف هستند، بیشتر ایمیل‌ها در واقع تبلیغ محصولات و خدمات مختلف را معرفی می‌کنند. به عنوان مثال، ایمیلی که باید بخوانید ممکن است از شما بخواهد تا یک نظرسنجی خاص را انجام دهید یا ممکن است در بعضی از ایمیل‌ها از شما خواسته شود تا در یک وبسایت خاص ثبت نام کنید. با این حال، برای کسب درآمد از طریق خواندن ایمیل، انجام هیچکدام از این کارها اجباری نیست. کاربر برای دریافت پول باید فقط ایمیل را بخواند و نه هیچ چیز دیگر!

درآمد اینترنتی از سایت های کلیکی افسانه یا واقعیت؟

امروزه سایت های کلیکی زیادی هستند که واقعا در ازای تماشای تبلیغات به کاربران پول می‌دهند. گرچه که مبلغ پرداختی به کاربران متفاوت است و مطمئنا به اندازه یک شغل ثابت نیست و نخواهد بود اما با توجه به نرخ امروزی ارز در ایران ممکن است همین مبالغی که در خارج از کشور اندک و ناکافی بشمار می‌روند برای برخی از ایرانیان مناسب و کافی باشد. مشکلی که درباره این سایت‌ها وجود دارند این است که شهروندان ایرانی هم در دسترسی به برخی از این سایت‌ها و هم در نقد کردن درآمدهای خود دارای محدودیت‌ها و مشکلاتی هستند. برخی از این مشکلات با استفاده از سرویس‌های ایرانی نقد کردن درآمدهای ارزی قابل حل است اما برخی از معتبرترین سایت های کلیکی جهان فقط برای شهروندان برخی کشورهای خاص قابل دسترسی هستند که این موضوع کار را کمی سخت می‌کند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام