چگونه در اولین کار حسابداری خود موفق شوید

حسابداری
حسابداری

چگونه در اولین کار حسابداری خود موفق شوید

چالش ها، برای کسانی که صرفا در خانه بودند و به انجام تکالیف و تست پرداختند، نیست. بلکه برای کسانییست که در طول روز های طولانی و در طی فصول، به انجام این کار پرداخته اند. حسابداری یک حرفه ی پرطرفدار با امکانات فراوانی است. حسابداران ازفرصت های پیشرفت وسیع و شانس خدمت کردن به دیگران بیشتر لذت می برند

در اینجا چند نکته برای حسابداران جوان برای تسهیل انتقال ازحسابداری تئوری به حسابداری عملی وجود دارد:

تقویت کردن مهارت های نرم افزاری:

صرفا تمرکز بر مطالب دانشگاهی و فرض بر داشتن مهارت شخصی وتصور اینکه آن مهارت ها به شما کمک کند و از شما مراقبت کند، تصوری آسان و اشتباه است. کارفرمایان می گویند که بسیاری از تازه فارغ التحصیلانی که در دوران تکنولوژی رشد کرده اند، کمتر برای حرفه جدید آماده می شوند. در نتیجه، دانش آموزانی که می توانند به صورت حرفه ای و عملی وارد بازار کار شوند، یک رویکرد قوی ارائه می دهند و در استخدام پیشرو هستند. رینا هنینگ، یکی از مدیران استخدام در فارمینگتون هیلز، بخشی از شبکه بین المللی حسابداری UHY، گفت: به همین دلیل، اولویت با این مهارت ها است. هنینگ می گوید: مهارت های نرم افزاری در بخش شرکت ما نقش مهمی ایفا می کند که بین ۶۰ تا ۷۵ دانشجو در سال استخدام می کنیم.

حسابداری

یادگیری را ادامه دهید:

اخذ مدرک به این معنا نیست که شما می توانید از آموختن دست بکشید. اکثر شرکت ها یک برنامه در حال توسعه طولانی برای آموزش فرهنگ و روش های یادگیری برای کارمندان خود دارند. هنینگ گفت: این مواردی است که در سطح دانشگاه تدریس نمی شود.»

برای ارتقا و تحول خود آماده باشید همانند اینکه میخواهید با همکارجدید مواجه شوید، سیستم های کامپیوتری جدید را یاد بگیرید و به دنیای کامل و حرفه ای متصل شوید و از این دوره زود هنگام استفاده کنید.

با موفقیت به سمت آغاز فصل کاری خود، حرکت کن:

حسابداران جوان در اولین فصل کاری خود، با چالش های بزرگی مواجه هستند. آلیسون تاول از حسابداران شرکت مازارس امریکا گفت: “ممکن است شما مجبور شوید در آخر هفته ها هم کار کنید وبه طبع خسته خواهید شد. گاهی اوقات شما ممکن است احساس کنید ساعت کافی برای کار، زندگی اجتماعی و خواب در روز ندارید”

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها با هدف کاهش استرس، مانند غذا خوردن یا اجازه دادن به کارکنان که ساعت هایی را درخانه کارکنند، تعبیه شده است.”نیمزارا” تفریحات کوچکی مانند صرف وقت ناهارو پیاده روی سریع برای خود قرار میدهد و با همراه داشت یک بطری آب کوچک که آرامش را به او یادآوری می کند، به کاهش استرس خود کمک میکند. پس از اتمام فصل شلوغ کاری، بسیاری از حسابداران خود را به یک تعطیلات دعوت میکنند.

از زمان عاقلانه استفاده کنید:

آسان است که از عکسهای دوستانتان چشمپوشی کنید و ویدیوهای ویروسی را در فیس بوک به اشتراک نگذارید! شما مجبور نیستید زندگی بیرونی خود را در محل کار ببینید. لازم است تا فعالیت اجتماعی خود را به حداقل برسانید.

برنامه ریزی برای مطالعه:

علاوه بر تنظیم یک حرفه ای در دنیای واقعی که شامل کشمکش های شغلی است، تازه کارها مجبورند زمان را برای آماده شدن برای آزمون CPA کنار بگذارند، آن وقت است که تعطیلات برای شما مجاز نیست.

تمرین مراقبت از خود:

با تمام این تغییر، آسان است که چیزهایی مانند تمرین و خوردن غدای سالم را زیر ذره بین قرار دهید.

حسابداری

حسابداری علمی است که به کمک آن اطلاعات مالی را ثبت و تحلیل می کنند تا حسابداران با کمک این اطلاعات معاملات و عملیات های مالی را بررسی کنند. حسابداری دارای مراحل مختلفی می باشد که با توجه به محل آن و نوع آن متفاوت خواهد بود.پس بیایید تا کمی در مورد مراحل حسابداری هم صحبت کنیم:

مراحل حسابداری یک شرکت

مراحل انجام حسابداری یک شرکت تولیدی مشاهده و ثبت اتفاقات و فراز و فرودهای چرخه حسابداری می باشد، چرخه حسابداری یک شرکت از ابتدای هر سال آغاز شده و تا ابتدای سال مالی بعدی ادامه دارد و تمام اتفاقات در خصوص درآمد ها و مخارج که باعث سود یا زیان شرکت شده باشند و همچنین تمام دارایی ها و بدهی ها مورد بررسی قرار می گیرند.

مراحل انجام حسابداری یک شرکت به در دو دسته تقسیم می شود: رویداد های ابتدایی سال، رویداد های انتهای سال که مورد بررسی قرار می گیرند. در نتیجه حسابدار زمانی که سال مالی شروع می شود تمام اطلاعات مالی را جمع آوری و دسته بندی می کند. زمانی که این این اطلاعات تجزیه و تحلیل  شدند و اطلاعات غیر ضروری حذف شد، اطلاعات در قالب اعداد و به صورت اسناد حسابداری ثبت می شوند و به دفتر روزنامه انتقال داده می شوند و سپس از آنجا به دفتر کل انتقال داده می شود. از طرفی حسابدار در طول سال به بررسی و تهییه تراز آزمایشی می پردازد. در نتیجه یکی از مهم ترین وظیفه حسابدار این است که در پایان سال مالی با دقت و درایت پایانی خوش را رقم بزند.

نحوه حسابداری شرکتهای تولیدی

نحوه حسابداری شرکتهای تولیدی همچنین مراحل حسابداری صنعتی معمولا به بررسی امور مالی و رویدادهای مربوط به امور مالی در شرکت های تولیدی گفته می شود. برای بررسی کامل تر و جامع تر باید تمام مواد خام و اویه و محصولات شرکت را با دقت کامل ثبت کرد، زمانی که سال مالی به پایان می رسد گزارشات مالی صحیحی بدست می آید. که با توجه به این گزارشات صاحبان شرکت استراتژی های مالی خود را تعیین کنند و سرمایه گذاری های درستی را انجام دهند.

مراحل حسابداری انبار

✔ درصد هزینه فروش = قیمت خرید / قیمت فروش

✔ موجودی اولیه انبار

✔ موجودی خریداری شده

✔ موجودی جدید انبار

✔ میزان فروش

✔ هزینه فروش = میزان فروش * درصد هزینه فروش

مراحل حسابداری فروشگاه

 مراحل حسابداری فروشگاه که مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

✔ بررسی حساب فروش کالاها

✔ بررسی حساب برگشت از فروش

✔ بررسی حساب تخفیفات نقدی فروش

✔ بررسی فروش خالص

حسابداری

مراحل حسابداری پیمانکاری

✔ هزینه‌یابی شغلی

✔ درصد تکمیل کار یا درصد پیشرفت کار

✔ تکمیل قرارداد

✔ استفاده از نرم‌افزار برای تسهیل فرایند حسابداری

✔ استراتژی‌های گزارش مالیات

✔ درصد پیشرفت کار

مراحل حسابداری دولتی

✔ ضرورت کنترل بودجه

✔ تقدم قوانین بر اصول حسابداری

✔  اصل تقدم تامین اعتبار به ایجاد تعهد

✔ اصل تقدم روش تعدی به نقدی

مراحل حسابداری شرکت های بازرگانی

✔ تهیه و تنظیم صورتحساب سود و زیان

✔ تهیه ترازنامه

✔ تنظیم صورت گردش وجوه نقد

✔ تهیه و تنظیم صورت سود و زیان جامع

✔ بررسی یادداشت‌های پیوست

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام