چگونه در آمازون بعنوان فروشنده ثبت نام کنم؟

آمازون
دیجیتال مارکتینگ

چگونه در آمازون بعنوان فروشنده ثبت نام کنم؟

فرض كنيد كه شما می خواهید یک کسب و کار آنلاین را شروع کنید اما مطمئن نیستید که از كجا شروع کنید. البته گزینه های زیادی وجود دارد، درست ؟ eBay و Etsy، وبلاگ نویسی و Bitcoin وجود دارند. و البته، كار مورد علاقه من، آمازون است با این حال، برای کارآفرینان جدید و مشتاق، ایجاد یک کسب و کار آنلاین می تواند ترسناك باشد. به همین دلیل می خواهیم زمان کمی را برای توضيح ایجاد یک کسب و کار در آمازون اختصاص دهیم. این راهنما، اصول آمازون را پوشش می دهد و همچنین به شما نشان می دهد که چگونه می توانید ثبت نام فروشنده در Amazon را هدایت کنید.

ما آن را در چهار بخش تقسيم كرده ایم:

مرور كلی

  1. در ابتدا،اصول اولیه شروع کسب و کار آمازون را توضيح خواهیم داد. اجازه ندهید که کلمه “کسب و کار” شما را به اين فکر بياندازد که شما باید تمام کارها را انجام دهید و یک شرکت را راه اندازی کنید. کسب و کار آمازون می تواند همان اندازه بزرگ یا به همان اندازه در حد ابتدايي باشد که شما مي خواهيد باشد.
  2. سپس، ما در موردمقداري كه در فروش آمازون هزینه می کنم صحبت می کنیم. ما فکر می کنیم شما متوجه خواهيد شد كه شروع اين كار چقدر ميتواند ارزان باشد، به خصوص اگر آن را با ده ها هزار دلاري که برای فروشگاه آجر و ملات نیاز دارید مقایسه کنید.
  3. پس از آن، ما با شما در طي مسيرمراحل ثبت نام فروشنده آمازون و ایجاد یک حساب کاربری در آن همراه خواهیم بود.
  4. در نهایت، ما چند مورد بيشتر ازاصول فروش آمازون را بررسی خواهم کرد.

آمازون

چگونه كسب و كار آمازون را شروع كنم؟

آنچه كه در مورد آمازون بسيار عالي است، اين است كه فقط يك راه تنها براي شروع كسب كار آمازون وجود ندارد. مراحل ثبت نام فروشنده در آمازون راه هاي جالبي وجود دارد. تنها چيزي كه مي توانم بگويیم، ساده بودن شروع كار فروش در آمازون است.

چگونه كسب كار آمازون را در سه مرحله ساده شروع كنم:

  1. آنچه را كه قصد فروشش را داريد انتخاب كنيدلازم نيست كه به سرتان بزند و فورا برچسب اختصاصي خود را بر روی آن چاپ كنيد و به اصطلاحی آنرا پرایوت لیبل کنید (اگرچه ما آن را در زمانيكه با مساله فروش در آمازون كاملا آشنا شديد، به شدت پيشنهاد ميكنیم). بسياري از فروشندگان با فروش محصولات دست دوم خود شروع ميكنند. شما ميتوانيد كتاب بفروشيد چه كتاب دست دوم و چه كتابي كه خود نوشته ايد، و يا كالاهاي عمده فروشي و يا حتي كالاهاي تخفيفي كه در مراكز خريد ميتوانيد تهيه كنيد.
  2. به مراحل ثبت نام فروشنده در آمازون برويد.شما باید“کسب و کار” خود را در آمازون ثبت کنید. به یاد داشته باشید، شروع اين کسب و کار به این معنا نیست که شما یک شرکت بزرگ هستید. شما می توانید در آمازون به عنوان يك فرد حقيقي جنس بفروشيد.
  3. محصولات خود را ليست كنيد، وقتيكه در آمازون ثبت نام كرديد،لازم است تا محصولاتتان را ليست كنيد. پس از آن تمام كاري كه بايد انجام دهيد، صبر براي فروش رفتن محصول است.

اين واقعا آسان است!

در ادامه به شما نشان خواهیم داد كه چگونه مراحل ثبت نام را انجام دهيد.

چگونه می توانم یک حساب فروشنده در آمازون ایجاد کنم (ثبت نام آمازون)؟

زمانيكه مشخص كرديد كه قصد فروش چه چيزي را در آمازون داريد، ميتوانيد مراحل ثبت نام را انجام دهيد كه بسيار آسان است.

١- به اين قسمت برويد  services.amazon.com

٢- صفحه را به پايين ببريد تا به اين جمله برسيد Start selling on amazon today

در قسمت چپ به دنبال selling on amazon بگرديد و روي آن كليك كنيد. توجه كنيد : اين براي زماني است كه شما ميخواهيد به عنوان يك فروشنده انفرادي در سایت آمازون جنسي را بفروشيد تا هزينه ٣٩/٩٩ دلاري فروشندگان حرفه اي را نپردازيد. اما اگر به عنوان يك فروشنده حرفه اي ميخواهيد جنس بفروشيد، ( بيش از چهل محصول در ماه) روي دكمه نارنجي بالاي صفحه كليك كنيد.

٣- مشخص كنيد كه با چه نوع حساب فروشنده ميخواهيد شروع كنيد.

اگر قصد فروش بیش از 40 محصول در هر ماه دارید، پس به عنوان یک حرفه ای ثبت نام کنید. حتی اگر شما اينكار را به عنوان یک سرگرمی انجام دهید و خود را یک حرفه ای در نظر نگیرید، این طرح به شما کمک می کند تا پول را ذخیره کنید. در غیر این صورت، individual را انتخاب کنید. شما همچنین ممکن است هنگامی که شروع به کار میکنید به عنوان فردی به فروش بپردازید، به خصوص اگر منتظر رسيدن محصولی براي فروش هستید یا هنوز موجودی کافی برای فروش بيش از ٤٠ محصول در هر ماه نداشته باشید.

٤- ايميل خود را وارد نموده و create a new account را انتخاب كنيد.

٥- اطلاعات فردي خود را وارد نموده و رمز عبور را ايجاد كنيد.

٦- توافق نامه فروش آمازون و اطلاعات كسب و كار.

حالا لازم است كه نام كسب و كار خود را وارد نموده و با شرايط سرويس آمازون موافقت كنيد ما شركت با مسئوليت محدود را نيز در زير آورده ایم اما لازم نيست كه شما يك كسب و كار قانوني داشته باشيد تا بتوانيد در آمازون محصولي را بفروشيد . اگر به عنوان يك فروشنده منفرد در آمازون ثبت نام كرده ايد،مي توانيد آنرا با نام خودتان ليست كنيد.

٧- اطلاعات بيزينس خود را وارد نموده و مشخص كنيد كه يك ربات نيستيد.

بعد، شما باید تمام اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید. آمازون نیز از شماره تلفن درخواست خواهد کرد تا بتوانند به شما یک متن ارسال کنند تا مطمئن شود که شما یک فرد واقعی هستید و نه یک ربات.

٨- روش های صورتحساب و سپرده خود را تنظیم کنید.

آمازون به كارت اعتباري شما براي دريافت هزينه هاي تبليغات و يا هزينه هاي ثبت نام به عنوان يك فروشنده حرفه اي نياز دارد . اطلاعات حساب بانكي شما نيز مورد نياز است تا آمازون بتواند درآمد هاي حاصل از فروش را برايتان واريز كند.

– حالا شما وارد شده ايد.

لازم است تا اعتبار سنجي دو مرحله اي را جهت محافظت از حساب كاربري خود فعال كنيد. (two step verification). وقتي همه مراحل را طي كرديد، تنها كاري كه لازم است اين است كه به  sellercentral.amazon.com رفته و وارد شويد. چيزي كه خواهيد ديد صفحه زير است، البته بدون فروش فعلي

گرفتن EIN اگر در خارج از آمریکا هستید و میخواهید در آمازون آمریکا فروش داشته باشید

آیا فروش آن در آمازون رایگان است؟

آنچه در مورد فروش در آمازون عالی است این است که شما می توانید بدون پرداخت هیچ پولی ، فروش در آمازون را شروع کنید. تنها بايد موجودي انبار خود را بخريد و يا اينكه اجناس دست دوم خود را بفروشيد .
اما در هنگام افتتاح حساب كاربري در آمازون و ثبت نام به عنوان فروشنده منفرد ، هيچ پولي نمي پردازيد.
اما وقتي شما محصولي را به فروش ميرسانيد، هزينه هايي را بايد پرداخت كنيد. اين هزينه ها متعلق به آمازون است كه اجازه ميدهد تا براي فروش محصولات از خدمات وبسايتش مانند FBA استفاده كنيم .اما گمان ميكنم كه شما هم فكر ميكنيد كه اين هزينه ها بسيار كم است، خصوصا كه در نظر بگيريد كه محصول شما در معرض ديد تعداد بسياري زيادي از مشتريان قرار ميگيرد.

هزينه هاي آمازون چيست؟

در اینجا تعدادی از هزینه هایی که آمازون به سفارش های شما اضافه می کند، آورده شده است. توجه: این هزینه ها مربوط به بعد از فروش آيتم ميباشد و نه قبل از آن.

  • هزینه referral آمازون: این هزینه اي است که آمازون به عنوان یک کمیسیون برای فروش در پلتفرم خود دريافت مي كند. اين مبلغ از دسته اي به دسته ديگر متفاوت است، اما بین 12-40٪ متغیر است. براي اکثر محصولات 15٪ است.
  • هزينه هاي فروشنده هاي منفرد(individual). اين هزينه حدود 0.99% است كه به هر فروشي علاوه بر هزينه هاي referral اضافه ميشود.
  • هزينه هايFBA: اگر شما از سيستم Fulfilment by Amazon استفاده مي كنيد، باید هزینهای حمل و نقل و هندلينگ را براي آمازون فراهم كنيد. اين هزينه براي محصولات با وزن كمتر از يك پوند حدود سه دلار است. با افزايش وزن و سايز محصول، اين هزينه افزايش مي يابد.
  • ساير هزينه ها:علاوه بر سه هزینه اساسی که در بالا ذکر شد، ممکن است هزینه های نگهداری موجودی (اگر از Amazon FBA استفاده می کنید)، هزینه های رسانه (در صورت فروش کتاب ها، دی وی دی ها و غیره) و هزینه های تبلیغاتی نيز اضافه شود.

اجازه ندهيد كه اين هزينه ها شما را بترساند. با يك حساب ساده متوجه خواهيد شد كه اين هزينه ها در مقايسه با راه اندازي يك وبسايت شخصي و هندلينگ محصولات بسيار كمتر است.

یک حساب فروشنده حرفه ای آمازون چیست؟

اگر قصد فروش بیش از 40 آيتم را در یک ماه دارید-به ما اعتماد كنيد چون اين كار در آمازون بسيار آسان است- پس احتمالا لازم یک حساب فروشنده حرفه ای آمازون داشته باشيد. مزایای متعددی برای ایجاد یک حساب فروشنده حرفه ای وجود دارد، مانند کاهش هزینه فروش در هر آيتم. در عوض، شما بايد هميشه مبلغ 39.99 دلار در ماه پرداخت كنيد.

چه چيز ديگري درباره آمازون بايد بدانم؟

در اينجا تعدادي ديگر از مباني فروش آمازون كه لازم است بدانيد آورده شده است.

رتبه بندي بهترين فروشنده چيست؟

آمازون تمامی محصولات خود را با رتبه بندی بهترین فروشنده (BSR) سازماندهی می کند. اين شامل محبوب ترين و پر فروش ترين اجناس است كه بالاترين رتبه مربوط به فروشنده اي است كه كالاي او محبوب تر و پرفروش تر باشد.هر بخش و هر زير شاخه اي از آمازون تقسيم بندي BSR را دارا ميباشد.

‏FBA چيست؟

اين به معني انجام مراحل فروش توسط آمازون است. اين خدمتي است كه توسط آمازون انجام ميشود. در اين حالت، آمازون، اجناس شما را در يكي مراكز تحويل ذخيره ميكند .سپس، کارکنان آمازون (و رباتها) در هنگام فروش، خدمات انتخاب، بسته بندي ،ارسال و سرويس مشتريان را به جاي شما انجام ميدهند.

چطور ميتوانم در آمازون پرايم محصول بفروشم؟

اگر شما از طريق FBA محصولي را به فروش ميرسانيد و شما موجودي كافي داريد تا در تمام شبكه تحويل آمازون پخش گردد، در اين حالت محصول شما واجد شرايط براي آمازون پرايم خواهد بود. آيتم هاي آمازون پرايم ظرف مدت ٢ تا ٣ روز براي مشتري ارسال ميگردد. به علاوه شما برچسب آمازون پرايم را دريافت ميكنيد كه خود بدين معني است كه شما شانس بيشتري براي فروش محصول خود داريد.

برچسب خصوصي یا پرایوت لیبل چيست؟

این روش برای انتخاب و آوردن محصول با نام و برند تجاری خود است که به نظر ما اين بهترين روش كسب درآمد در آمازون است .

جمع بندی

اين تمام چيزي بود كه براي ثبت نام در آمازون لازم است. ساده بود نه؟ اميدواریم شما بطور كامل طرز كار آنرا فراگرفته باشيد. اگر سوالی دارید یا مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شروع کسب و کار آمازون هستيد، لطفا نظر خود را در زیر بنویسید.

نکتهتفاوت بین بیزنس و شرکت. برای باز کاردن حساب کاربری پرو (حرفه ای) در آمازون نیاز نیست که حتما شرکت داشته باشید. با این حال، اگر Sole Proprietor یا همان شخص هستید، همچنان به عنوان یک بیزنس شناخته میشوید. این امر ممکن است مستلزم این باشد که شما بیزنس خود را رجیستر کرده باشید. بیشتر شهرها و کشورها نیازمند لایسنس بیزنس هستند حتی برای افرادی که بیزینس شخصی دارند و در خانه به فعالیت مشغول هستند. این سوالی است که از افراد متخصص در این زمینه در کشور خود بایستی بپرسید. شما همچنین بایستی برای درآمد خود مالیات پرداخت کنید، چه فرد باشید چه شرکت. این قوانین مالیاتی است که در هر کشوری حاکم است.

ممکن است آمازون آنرا از شما درخواست کند.می تواند ایده خوبی باشد که شرکت خود را ثبت کنید و سپس با در نظر گرفتن موارد مالیاتی، بیمه، ریسک های قانونی و سایر موارد تصمیم خود را بگیرید. بهتر است در این زمینه با حسابدار یا وکیل خود صحبت به عمل آورید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام