منابع آزمون YOS

منابع آزمون YOS
آزمون های بین المللی

منابع آزمون YOS

بهترین منابع آزمون YOS توسط مجموعه خوارزمی جمع آوری شده است؛ تا شما عزیزان بهترین نتیجه های ممکن را در آزمون YOS به دست آورید. قبولی در هر آزمونی ملزم به این است که از منابع درست و اصولی استفاده شود. با مطالعه و خرید نمونه سوالات آزمون YOS شما می توانید بهترین نتیجه را در آزمون های قبولی دانشگاه های ترکیه به دست آورید.

آزمون یوس چند نمره است؟

اغلب دانشگاه‌ها، برای پاسخ غلط به سؤالات نمره منفی در نظر می‌گیرند، یعنی هر چهار جواب غلط، یک نمره از نمره کلی شما کم می‌کند. برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها مجموع نمره‌ای که از این سه بخش به دست می‌آید، نباید کمتر از ۵۰ باشد. نمرات کمتر از ۵۰ معمولاً ثبت‌نام نمی‌شوند؛ اما همان‌طور که گفته شد، کسب نمره ۱۰۰ هم در این آزمون دور از دسترس نیست، چرا که سؤالات آن قابل پیش‌بینی و مهارتی است و با مطالعه و تمرکز به دست می‌آید. برای قبولی در رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر ترکیه، هدف خود را برای کسب نمره بالاتر از ۹۰ بگذارید. البته از رقابت سنگینی که در برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه استانبول وجود دارد هم نباید چشم‌پوشی کنیم. در برخی دانشگاه‌های دولتی و تراز اول ترکیه، کسب نمره کامل هم جواز حضور در دانشگاه نیست و به خاطر رقابت نزدیکی که بین داوطلبان است، فاکتورهای دیگر مثل نمرات دبیرستان یا مدارک علمی دیگر مثل قبولی در المپیادها باعث ثبت‌نام خواهد شد.

شرط اول موفقیت در هر آزمونی این است که اطلاعات درستی در مورد ساختار آن آزمون داشته باشیم. مهم است که بدانیم آزمون یوس چند نمره است؟ از چه مطالب و منابعی مطرح می‌شود و برای قبولی در رشته دلخواه چه نمره‌ای باید کسب کنیم؟ اول اینکه موضوع سؤالات آزمون یوس، از سه مبحث ریاضی، هندسه و هوش است. مجموع این سؤالات ممکن است به ۸۰ یا ۱۰۰ سؤال برسد. بودجه‌بندی سه بخشی این سؤالات به این شکل است:

سوالات هوش آزمون یوس

تعداد سؤالات هوش معمولاً بیشترین تعداد و در حدود نیمی از سؤالات (۴۵ تا ۵۵ سؤال) را شامل می‌شود. بر خلاف نامی که برای این بخش قرار داده‌اند، لازم نیست در سر جلسه آزمون زکاوت زیادی به خرج دهید، سؤالات آزمون هوش با تکرار و تمرین توسط یک فرد باهوش نرمال به راحتی پاسخ داده می‌شوند.

مباحث ریاضی آزمون یوس

در خرید منابع آزمون یوس، به این نکته توجه داشته باشید که سرفصل‌ها و مباحث ریاضی آزمون یوس بسیار مهم هستند. سرفصل‌های مورد نیاز درس ریاضی برای آمادگی جهت شرکت در آزمون شامل: اعداد (چهار عمل اصلی، مبنا، اعداد صحیح، اعداد اول، فاکتوریل، ب.م.م و ک.م.م)، اعداد گویا و اعشاری، توان و رادیکال، اتحاد و تجزیه عبارات، نسبت و تناسب، معادلات و نامعادلات، درجه یک، قدر مطلق، منطق، مجموعه‌ها، رابطه، تابع، عملگرها و هم‌نهشتی اعداد، اصول شمارش، بسط دوجمله‌ای، احتمال، چندجمله‌ای ها، تابع درجه دو و سهمی، معادلات و نامعادلات درجه دو، مثلثات، اعداد مختلط، لگاریتم، سری و دنباله، سیگما و پای، توابع خاص (تابع جزء صحیح، تابع ساین و …)، حد و رفع ابهام، مشتق و کاربرد آن، انتگرال و کاربرد آن، ماتریس و دترمینان. اگر بتوانید در مباحث ریاضی آزمون یوس تسلط کافی را بدست بیاورید مطمئن باشید این آزمون را با یک نمره عالی قبول خواهید شد.

منابع آزمون YOS

سوالات هندسه آزمون یوس

کمترین تعداد سؤالات مربوط به این بخش است که ممکن است بین ۵ تا ۱۰ سؤال باشد؛ بنابراین هندسه سرفصل‌های کمتری دارد و کاملاً پایه‌ای مطرح می‌شوند. مباحثی مثل اصول اساسی هندسه یعنی، زوایا، دایره‌ها، مثلث و تشابه آن‌ها و هندسه فضایی و بردارها را شامل می‌شود. با اینکه سؤالات این بخش تعداد کمی از سؤالات را شامل می‌شود، اما مثل هر آزمون دیگری، هر بخشی که کمترین تعداد سؤالات را دارد و ممکن است توسط بسیاری از افراد، چشم‌پوشی شود، می‌تواند برتری استراتژیک شما در کسب نمره برتر بشود. پس در مطالعه مباحث هندسه کوتاهی نکنید، زیرا همین ۵ سؤال ممکن است دلیل برتری شما نسبت به رقیب دیگرتان باشد.

منابع آزمون YOS

نمونه سوالات و منابع آزمون YOS

برای موفقیت در آزمون یوس علاوه بر استفاده از مجموعه منابع آزمون YOS حتما توصیه می کنیم نمونه سوالات آزمون yos که مربوط به سال های قبل هستند را بررسی کنید. بهترین زمان برای بررسی نمونه سوالات آزمون یوس یک ماه مانده به زمان برگزاری آزمون دانشگاه ها می باشد. در این یک ماه شما با آمادگی کامل به سوالات پاسخ می دهید و علاوه بر این به دلیل تسلط به مطالب به سوالات جواب درست داده و اعتماد به نفس زیادی پیدا می کنید. از طرف دیگر با قلق سوالات هم بیشتر از قبل آشنا می شوید و می توانید با آمادگی ۱۰۰ درصد در جلسات آزمون حضور پیدا کنید. در این بخش از مقاله نمونه سوالات آزمون یوس برخی از دانشگاه‌ها آورده شده است. به طور کلی برای اینکه در آزمون یوس، آمادگی کامل داشته باشید دو راه به شما پیشنهاد میکنیم:

  1. شرکت در کالج‌های کشور ترکیه که هزینه‌های سنگین مالی و زمانی دارد
  2. شرکت در کلاس‌های آموزشی مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی با هزینه بسیار پایین و کیفیت بسیار بالا و تضمینی

چگونه در آزمون یوس قبول شویم؟

به غیر از فاکتورهای اصلی که برای قبولی در هر آزمونی وجود دارند، مثل برنامه‌ریزی، زمان‌بندی درست، تمرکز و مطالعه پیگیر و مستمر، قبولی در آزمون یوس به دسترسی به منابع هم نیاز دارد. با داشتن منابع و در حالت بهتر با شرکت درکلاسهایی که منابع استاندارد این آزمون را تدریس می‌کنند، در سر جلسه آزمون، سؤال‌ها برایتان جدید و شگفت‌آور نخواهد بود، همان نمره‌ای را در پایان آزمون کسب می‌کنید که از ابتدا انتظار داشتید.

منابع استاندارد این آزمون کتاب‌های پوزا و متروپل هستند. این منابع به صورت کلاس‌های حضوری و آنلاین تدریس می‌شوند و با صرف یک زمان شش تا نه ماهه به خوبی در آن‌ها به مهارت کافی خواهید رسید. البته انتقادی به سؤالات متروپل مطرح است این است که در این کتاب‌ها، سرفصلی که بیان شده با سؤالات همخوانی ندارد، یعنی برای پاسخگویی به سؤالات آن باید به تمام مباحث اشراف داشته باشید تا از پس پاسخگویی به سؤالات بربیایید. البته این مسائل به طور کامل در کلاس‌هایی که این مباحث را تدریس می‌کنند، به صورت کامل تشریح می‌شوند و بعد از مدت کوتاهی به انواع این سؤالات کاملاً آشنا خواهید شد.

منابع آزمون YOS

چگونه در آزمون یوس شرکت کنیم

بعد از آنکه در وب‌سایت دانشگاه در آزمون ثبت‌نام کردید، یک کپی از برگه شرکت در آزمون تهیه کنید. در سر جلسه آزمون به غیر از این برگه، اصل پاسپورت و مداد و پاک کن هیچ چیز دیگری حتی ساعت همراه خود نبرید. تغذیه در هنگام آزمون در اختیار شما قرار داده خواهد شد. هر گونه فکر تقلب برای این آزمون را از سر خود بیرون کنید. شاید بدترین اتفاقی که ممکن است برای ادامه تحصیل شما در ترکیه بیافتد این باشد که در هنگام آزمون تقلب کنید یا با کسی صحبت کنید. در این صورت به صورت سیستماتیک از سیستم آموزشی ترکیه طرد خواهید شد و دیگر امکان ادامه تحصیل در این کشور را از دست خواهید داد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *