معرفی 5 نرم افزار کاربردی برای مدیریت زمان

مدیریت زمان
دیجیتال مارکتینگ

معرفی 5 نرم افزار کاربردی برای مدیریت زمان

مدیریت زمان بدون شناخت و استفاده  ابزار های آن تقریبا در دنیای پرمشغله ی امروز کار سختی و غیر ممکنی است.در این مقاله به معرفی چند نرم افزار مدیریت زمان می پردازیم که به ما کمک می کند حواسمان به زمانمان باشد و از آن استفاده ی درستی داشته باشیم.
باید قدر لحظات ارزشمند زندگی خودمان را بدانیم مخصوصا آن که  اگر حواسمان به صورت آگاهانه به مدیریت زمان و تمرکزمان نباشد به لطف گوشی موبایل و شبکه های جتماعی و ابزار های آنلاین و نوتیفیکیشن ها و تمام ابزاری که برای دزدیدن توجه ما طراحی شده،در دام تلف کردن زمان خود می افتیم.
به این صورت که می خواهیم فقط یک بار پبام های تلگرام یا کامنت های اینستاگرام را بررسی کنیم اما ناگهان به خودمان می آییم و می بینیم 60 یا 90 دقیقه از زمان با ارزشمان را در شبکه های اجتماعی و وبگردی تلف کرده ایم.

در این مقاله به معرفی چند نرم افزار مدیریت زمان و عملکرد می پردازیم.برخی از ابزارهای معرفی شده برای مدیریت زمان شخصی مناسب هستند و برخی برای انجام کارهای گروهی.ترتیب ابزار های معرفی شده معنی بر برتری هیچ کدام بر دیگری نیست و هر کدام ممکن است برای فردی بسیار مفید و برای فرد دیگری بدون کارایی باشد.

خوارزمی مجری تخصصی برگزاری دوره های مدیریت کسب و کار MBA به صورت حضوری و آنلاین در گرایش های مختلف و سطوح مقدماتی تا پیشرفته به صورت کاملا کاربردی و عملیاتی با همکاری اساتید برجسته و ارائه گواهینامه های بین المللی معتبر و قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه ویژه کلیه ی عزیزان علاقمند داخل و خارج از کشور

مدیریت زمان

1-نرم افزار مدیریت زمان و عملکرد واندرلیست wunderlist

در میان نرم افزارهایی که برای مدیریت زمان و عملکرد شخصی خودم استفاده می کنم واندرلیست یکی از بهترین های موجود در بازار است.نرم افزار مدیریت زمان واندرلیست چند ویژگی دارد که آن را نسبت به سایر نرم افزارهای مدریت زمان برای من دلچسب تر می کند:

  1. دارای نسخه های وبی،دسکتاپ،اندروید،و آی او اس،ویندوز فون و..است،یعنی:
    فقط کافی است با یک ایمیل در این نزم افزار ثبت نام کنید و شروع به وارد کردن وظایف خود و کارهایی که دوست دارید انجام دهید شوید.بعد از آن در هر جا باشید فقط با دسترسی داشتن به اینترنت می توانید لیست تمام کارهای انجام شده و کارهایی که قرار است انجام شوند را مشاهده کنید.
  2. قابلیت اشتراک گذاری لیست ها با دیگران،می توانید یک لیست برای انجام کارهای مربوط به پرژه ی دانشگاهی تان را در واندرلیست ایجاد کنید و آن را با هم گروهی های خودتان به اشتراک بگذارید تا هر کس کار مناسب خودش را انجام دهد.
  3. قابلیت پوشه بندی آسان
  4. رایگان است و استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه ندارد.
  5. داشتن قابلیت پیوست کردن فایل و عکس و تعریف زیر وظایف

قبل از استفاده از هر نرم افزار مدیریت زمان به این مورد آگاهی داشته باشید:

نکته ای که در استفاده از انواع نرم افزارهای مدیریت زمان و عملکرد وجود دارد این است که باید تا جای ممکن اهداف خود و کارهایی که باید انجام شوند را ریز بنویسید،نوشتن به صورت جزیی باعث می شود درصد انجام کارها بالاتر برود چون برای ذهن ابهامی وجود ندارد و ذهن مقاومت کمی برای انجام کارها دارد.

نوشتن لیست خوب:

  • خرید دو کیلو گوشت گوساله
  • خرید ماست
  • خرید نان
  • تماس با اداره فلان برای بررسی مجوز
  • پارک یا رستوران رفتن با خانواده

لیست بد:

  • خرید منزل
  • پیگیری کارها
  • تفریح

نکته:نقطه ضعف این نرم افزار عدم پشتیبانی از تاریخ شمسی است

مدیریت زمان

2-نرم افزار مدیریت زمان و پروژه todoist

با بیش از ده میلیون بار دانلود،یکی از کاربردی ترین و پرطرفدار ترین نرم افزارهای مدیریت زمان و پروژه است.شما می  توانید کار هایی که می خواهید انجام دهید را در نرم افزار بنویسید شروع به انجام دادن آن ها کنید. این نرم افزار به طور باور نکردنی ای به کارایی افراد پرمشغله و افراد فراموش کار، کمک می کند.

جالب است بدانید این نرم افزار که امروز بیش از ده میلیون بار دانلود شده است توسط یک دانشجوی رشته ی رشته ی کامپیوتر برای مدیریت پروژه های خود نوشته است.

ویژگی های تودوایست todoist:

  1. امکان برقراری ارتباط با موبایل وکامپیوتر و گوشی و لب تاب،یعنی فقط کافی است در این برنامه با یامیل خود ثبت نام کنید و بعد از آن با استفاده از فضای ذخیره سازی ابری این نرم افزار  در هر جایی فقط با دسترسی به اینترنت می توانید کارها و پروژه های خودتان را پیش ببرید
  2. قابلیت اولویت بندی وظایف با مربع های رنگی که پشت نوشته ها قرار می گیرند
  3. قابلیت تعریف پروژه و اشتراک گذاری آن با همکاران
  4. ارسال ایمیل دربازه های زمانی مختلف برای آگاهی از میزان عملکردتان و آگاهی از کارهای عقب مانده
  5. رایگان برای استفاده

نداشتن قابلیت پیوست کردن فایل در نسخه رایگان

مدیریت زمان

3-نرم افزار مدیریت زمان و عملکرد ترلو trello

نرم افزار ترلو یک نرم افزار مدیریت پروژه و عملکرد است که می توان در آن پروژه هایی را ایجاد کرد و با دوستان و همکارانی که قرار است به صورت مشترک بر روی یک پروژه کار کنید  آن می توان به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی برای مدیریت زمان استفاده کرد.

نرم افزار مدیریت زمان و عملکرد ترلو بسیار محیط جذاب و جالبی دارد.می توانید در آن برگه هایی برای هر قسمت ایجاد کنید.ترلو جزو ابزار های برتر در زمنیه ی کنترل پروژه در جهان است که در سال 2011به بازار معرفی شده است.

این نرم افزار علاوه بر این که در نسخه ی رایگان نیاز بسیاری از تیم ها و سازمان ها را برطرف می کند،برای استفاده شخصی هم بسیار مناسب است.

نرم افزار ترلو یک نرم افزار مدیریت پروژه و عملکرد است که می توان در آن پروژه هایی را ایجاد کرد و با دوستان و همکارانی که قرار است به صورت مشترک بر روی یک پروژه کار کنید  آن می توان به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی برای مدیریت زمان استفاده کرد.

نرم افزار مدیریت زمان و عملکرد ترلو بسیار محیط جذاب و جالبی دارد.می توانید در آن برگه هایی برای هر قسمت ایجاد کنید.ترلو جزو ابزار های برتر در زمنیه ی کنترل پروژه در جهان است که در سال 2011به بازار معرفی شده است.

این نرم افزار علاوه بر این که در نسخه ی رایگان نیاز بسیاری از تیم ها و سازمان ها را برطرف می کند،برای استفاده شخصی هم بسیار مناسب است.

نرم افزار مدیریت زمان و پروژه ترلو Trello:

  1. داشتن قابلیت نسخه های موبایل و وب،یعنی فقط کافی است در این نرم افزار ثبت نام نمایید و بعد از آن در هرجا که اینترنت باشد به محتویات و روند پروژه های خود دسترسی دارید.
  2. قابلیت پیگیری و مشاهده پروژه ها و لیست وظایفی که باید انجام دهید بر روی یک برد یا همان تخته مشاهده کنید.
  3. قابلیت به اشتراک گذاری ایده ها و پروژه ها
  4. قابلیت پیوست کردن فایل و عکس
  5. مدیریت زمان بسیار کارآمد،از زمان ایجاد پرژه به آماری دقیق از جزیی ترین وظایف تا کلیات را به دست آورید.
  6. امکانات بسیار زیاد رایگانی دارد که پاسخگوی نیاز بسیاری از افراد و حتی سازمان ها است.

مدیریت زمان

4-نرم افزار مدیریت زمان و عملکرد تسکولو

تسکولو یک نرم افزار مدیریت پروژه ی ایرانی است که با استاندارد های جهانی فعالیت می کند. با افتخار باید گفت که تسکولو یک نرم افزار ایرانی است.

در تسکولو مانند ترلو می توانید برگه هایی برای انجام کارها ایجاد کنید و به محض انجام شدن کارها آن ها را در برگه های مخصوصشان قرار دهید.

ویژگی های تسکولو:

  1. دارای نسخه ی وب و موبایل
  2. تا 10 کاربر در ماه رایگان است،یعنی برای شرکت ها یا پروژه هایی که حداکثر 10 نفر هستند عالی است
  3. امکان گفتگوی آنلاین اعضا با یکدیگر
  4. قابلیت پیوست کردن فایل.در نسخه ی رایگان تا 10 مگابایت امکان بارگزاری را خواهید داشت.
  5. امکان ثبت زمان صرف شده برای هر کار یا پروژه.می توانید متوجه شوید که هر کار دقیقا چقدر زمان برده است تا انجام شود و برای دفعات بعد می توانید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید

مدیریت زمان

5-نرم افزار یادداشت برداری وان نوت onenote

نرم افزار وان نوت یکی از نرم افزار های بسیار کاربردی است که هنگام نصب بسته ی آفیس روی سیستم شما نصب می شود. اما افراد کمی از این نرم افزار بسیار عالی استفاده می کنند.

قابلیت های بالای این نرم افزار آن را تبدیل به دستیار ویژه شما خواهد کرد. اگر در حال مطالعه یک وبسایت هستید و می خواهید قسمتی از متن را با همکارتان به اشتراک بگذارید اما وقت تایپ را ندارید وان نوت این قابلیت را به شما می دهد که از صفحه ی مانیوتور خود عکس بگیرید،دقیقا از همان قسمتی که می خواهید نه از کل صفحه و این بسیار هیجان انگیز است.

یا اگر بر روی پروژه ای تحقیق می کنید و قرار است کارهای متعددی را انجام دهید و نیاز دارید که به طور دلخواه نوشته های خودتان را کنار هم بچسبانید وان نوت گزینه ی مناسبی است.می توانید در هرجایی از صفحه که دلتان میخواهد تایپ کنید.

با استفاده از وان نوت می توانید کارهایی که لازم است تا انجام دهید را بنویسید و همیشه همراه خود داشته باشید تا آن ها را فراموش نکنید.البته بیشتر وان نوت ابزاری برای یادداشت برداری و نظم شخصی است اما به این اعتقاد دارم که اگر شخصی نظم شخصی داشته باشد دغدغه ی کمتری برای مدیریت زمان خواهد داشت به نسبت فردی که نظم شخصی ندارد.

می توانید در وان نوت لیست کارهای خودتان را بنویسید و جلوی آن زمان انجام آن را هم بنویسید،این نوع نوشتن بسیار به پیشرفت کارها کمک می کند.

مزیت های نرم افزار وان نوت onenote :

  1. در هرجای صفحه می توان تایپ کرد
  2. قابلیت به اشتراک گذاری
  3. قابلیت ایجاد لیست ها یا همان برگه های مختلف
  4. قابلیت تشخیص دست نوشته های انگلیسی و تبدیل عکس به متن
  5. امکان ذخیره کردن بخشی از صفحه نمایش بر روی وان نوت

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *