معرفی کامل رشته‌ی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

معرفی کامل رشته‌ی دیجیتال مارکتینگ

سوال پر تکراری که خصوصاً توسط نوجوان های علاقمند  از ما پرسیده می‌شود این است که  دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال در ایران رشته تحصیلی دارد؟ در دانشگاه رشته یا شاخه ای با نام بازاریابی دیجیتال وجود دارد؟ و برای تحصیلات باید چه کرد؟ در این مقاله مفصل درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

اصل قضیه از این قرار است که هنوز در دانشگاه های کشور هیچ رشته ای با نام بازاریابی دیجیتال تا این لحظه تدریس نمی‌شود. البته لازم به ذکر است که در رشته‌ی بازرگانی در مقطع ارشد در دو گرایش بازاریابی و تجارت الکترونیک به طور غیر مستقیم به تدریس برخی کتاب ها و سرفصل های این رشته پرداخته می‌شود. پس تا اینجا باید بدانیم که رشته ای اختصاصی با نام بازاریابی دیجیتال در کشور تدریس نمی‌شود و تحصیلات آکادمیکی برای این رشته وجود ندارد.

اما وضعیت این رشته در خارج از کشور به چه صورت است؟ این رشته در خارج از کشور و در بسیاری از دانشگاه ها تدریس می شود و البته دانشگاه‌های معتبر و سرشناس زیادی در دنیا به این رشته پرداختند که البته علاقمندان برای تحصیلات مهاجرت کنند اما پس فعالان این حوزه که در ایران فعال هستند همه دانش آموخته‌های خارج از کشور هستند؟ خیر – در انتهای این مقاله مسیرهای جایگزینی برای یادگیری بازاریابی دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهیم.

رشته ی دیجیتال مارکتینگ و گرایش های آن

1.گرایش طرح ریزی و استراتژی در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

این گرایش ترکیبی از رشته ی دیجیتال مارکتینگ و و مدیریت استراتژیک است.و مباحثی اعم از چگونگی طرح ریزی،فرآیند فروش،مارکتینگ مطلوب در شرکت ها،بازاریابی سنتی و مدرن و شبکه های اجتماعی را در بر می گیرد که در این گرایش در دانشگاه ها تدریس می شود.

2.گرایش ارتباطات در قسمت رسانه های اجتماعی در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

همانطور که بهتر می دانید در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی شرکت ها و سازمان ها به وسیله ی رسانه های اجتماعی با مخاطبین خود در ارتباط قرار می گیرند.تحصیل در این گرایش فرد را با موضوعاتی نظیر آشنایی با فرآیند های ضروری در بازاریابی استراتژیک و ایجاد روابط با مخاطبان عملی می کند.همچنین فرد دانشجو با مفاهیمی همچون توسعه ی و رشد شرکت های بازرگانی به کمک شبکه های اجتماعی و تجهیزات بازاریابی و آشنایی با سایت ها به صورت آنالیز آشنا خواهند شد.

3.گرایش نمایشگر دیجیتال و تبلیغات در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

در این گرایش مباحثی همچون یادگیری فرآیند برنامه ریزی،میسر سازی روابط موثر جهت فرستادن پیام بازاریابی به کاربران نهایی و  راه اندازی تبلیغات اینترنتی در سازمان ها مطرح می شوند.برای تبلیغات و بازاریابی از تابلوها،تصاویر و رسانه ی تصویری و فیلم استفاده می شود.

4.گرایش نگرش ها و رفتار مصرف کنندگان در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

در این گرایش مباحثی که مطرح می شود بیشتر با مشتری و مصرف کننده نهایی در ارتباط است. گرایش رفتار مصرف کننده ترکیبی از علم اقتصاد و روانشناسی است.در این حوزه تحقیقات زیادی صورت می گیرد تا آمار های متفاوتی از رفتار مصرف کنندگان منتج شود.از این آمارها می توان در بهبود روابط با مشتریان و ارائه ی خدمات بهتر بهره برد.فردی که در این گرایش تحصیل می کند می تواند مهارت های خود را در زمینه ی رسیدن به تجارت استراتژیک و تحلیل رفتار مصرف کنندگان تقویت کند.

دیجیتال مارکتینگ

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته ی دیجیتال مارکتینگ

امروزه کشور هایی که در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ کار میکنند در سطح جهانی حرف هایی برای گفتن دارند و تکنولوژی در این کشور ها بسیار پیشرفته تر از کشورهای درحال توسعه می باشد.در زیر 3 دانشگاه که برترین های این حوزه در جهان هستند آورده می شود:

  • دانشکده ی کسب و کار هاروارد
  • دانشگاه مدیریت دساوتلس کانادا
  • دانشکده ی مدیریت اسلون واقع در کشور آمریکا

در این دانشگاه ها با تدریس کاربردی رشته ی دیجیتال مارکتینگ به دانشجویان این امکان داده می شود که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد بازار کار شوند.

اما شما میتوانید با شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان به راحتی به هرآنچه که در زمینه دیجیتال مارکتینگ میخواهید برسید و تبدیل به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ حرفه ای شوید که در همه زمینه ها مهارت دارد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *