فروش اینستاگرامی خود را از طریق این راهکارها قطعا افزایش می دهید

اینستاگرام
دیجیتال مارکتینگ

فروش اینستاگرامی خود را از طریق این راهکارها قطعا افزایش می دهید

اگر در اینستاگرام فعالیت تجاری می کنید حتما حرفی برای گفتن دارید، یا خدماتی را ارایه می دهید و یا محصولاتی برای فروش دارید. پس قطعا به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش در اینستاگرام هستید.

اما چطور می توان فروش بیشتری در اینستاگرام داشت؟

چه روش هایی برای افزایش درآمد در اینستاگرام وجود دارند؟

بهبود فروش در اینستاگرام چطور حاصل می شود؟

آیا روش های افزایش فروش همان روش های افزایش فالوور هستند؟

در این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم و با روش ها و ترفندهای کاملا واقعی برای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا می شویم. همراه باشید.

۱۵ روش عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام

۱- نشان دهید که صلاحیت دارید

صلاحیت، سلاحی مخفی برای افزایش فروش در اینستاگرام.

دو فروشگاه لوازم ورزشی با محصولات یکسان را در نظر بگیرید. یکی از فروشگاه را یک شخص معمولی مدیریت می‌کند و دیگری را یک پیشکسوت ورزشی، شما از کدام یک خرید می‌کنید؟ مسلما از فروشگاهی که توسط یک کارشناسی ورزشی مدیریت می‌شود، شاید محصولات این دو فروشگاه باهم یکسان باشند اما خرید لوازم ورزشی از یک متخصص ورزشی با حس اطمینان و رضایت بیشتری انجام می شود.

پس در هر زمینه ای که خدمات یا محصولاتی را ارایه می دهید، نشان دهید که صلاحیت دارید و متفاوت از رقبا هستید. مثلا اگر به فروش گل و گلدان در اینستاگرام مشغول هستید، نشان دهید که سالهاست در این زمینه کار می کنید، آموزش ها و نکاتی را به کاربران ارایه دهید که نشان دهد شما متخصص این حوزه هستید، اگر در رویدادی تخصصی در زمینه گل و گیاه شرکت می کنید، حتما با عکس و فیلم به کاربران نشان دهید که به عنوان یک متخصص در این رویداد حضور دارید.

همه این کارها به مرور برای کاربران مشخص می کند که شما متخصص این حوزه هستید و صلاحیت لازمه را دارید، همین موضوع موجب می شود که خیلی راحت و سریع به شما اعتماد کنند و این یعنی کسب درآمد از اینستاگرام.

اینستاگرام 

۲- نشان دهید که مورد اعتماد هستید

شما از چه کسی خرید می کنید، شخصی که نمی شناسید یا شخصی که به آن اعتماد دارید؟ مسلما گزینه دوم، پس اعتماد را هم به عنوان دومین روش عالی برای بهبود فروش در اینستاگرام بشناسید.

علاوه بر صلاحیت داشتن، باید مورد اعتماد بودن خود را هم نشان دهید. اعتماد یعنی چه؟ چه فرقی با صلاحیت دارد؟

با صلاحیت شما نشان می دهید که در حوزه خود قوی و متخصص هستید. اما آیا واقعا در درجه اول به فکر مشتریان خود هستید یا سود خود؟ این یعنی اعتماد.

کاربران باید به شما اعتماد پیدا کنند و مطمئن باشند که سود کسب و کار اولویت اول شما نیست.

اگر ضمانت بازگشت وجه داده اید، واقعا به آن عمل کنید و به دیگران نشان دهید که به وعده خود عمل کرده اید.

پشت صحنه کسب و کارتان را نشان دهید و با کاربرانتان رو راست باشید.

اگر مشتریان راضی دارید به دنبال کنندگان اینستاگرام خود نشان دهید که مشتریانتان از شما راضی هستند.

اینستاگرام 

۳- خرید از اینستاگرام را آسان کنید

خرید از اینستاگرام هرچه آسانتر باشد احتمال به وقوع پیوستن آن بیشتر است و این یعنی بهبود فروش در اینستاگرام

وقتی پروسه خرید سخت و نامشخصی داشته باشید چه می شود؟ بخشی از خریدها را از دست می دهید.

به جای اینکه کاربران را به گذاشتن کامنت و پرسیدن قیمت وادار کنید، خیلی راحت درباره محصول و قیمت آن توضیح دهید.

به جای اینکه کاربران را به دایرکت تشویق کنید، خیلی واضح درباره پروسه خرید و سفارش کالا صحبت کنید. مثلا بنویسید که برای خرید با شماره زیر تماس گرفته و کد کالا را اعلام کنید. یا اگر پرداخت آنلاین دارید، به کاربران بگوید برای ثبت سفارش وارد لینک شوید و کد کالا را درج کنید.

پس در درجه اول سعی کنید پروسه خرید را به طور کامل شرح دهید و درباره محصول و قیمت آن خیلی واضح صحبت کنید.

در درجه دوم سعی کنید روش های متنوعی برای خرید داشته باشید، در رونق.کام هنوز برخی از کاربران مایل به خرید آنلاین نیستند و برای خرید از سایت درخواست شماره کارت می کنند.

۴- خیلی خوب پاسخگو باشید

به شخصه وقتی سوالی در کامنت میپرسم و میبینم که در عرض چند دقیقه کامنت من پاسخ داده می شود، حس خوبی به آن پیج پیدا می‌کنم.

این حس که این پیج یک پیج فعال است، افرادی هستند که واقعا پاسخگو هستند، افرادی هستند که هر زمان می توانم با آنها در ارتباط باشم، افرادی که واقعا به دنبال فعالیت حرفه ای در اینستاگرام هستند و میتوانم به حرف ها و گفته هایشان اعتماد کنم.

همه این حس‌ها تنها با پاسخگویی درست و سریع به مخاطب ایجاد می‌شوند که بسیار برای شما ارزشمند هستند. پس به فکر پاسخگویی درست و به موقع باشید که بسیار مهم است.

پاسخگویی به مشتریان موجب افزایش اعتماد و اطمینان آنها خواهد شد و افزایش اعتماد و اطمینان یعنی افزایش فروش در اینستاگرام.

اینستاگرام 

۵- هزینه ارسال معقولی داشته باشید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از سفارشات تنها به دلیل هزینه بالای ارسال به مرحله نهایی نمی‌ رسند. در واقع مشتری قصد خرید داشته اما با دیدن هزینه بالای ارسال تصمیم خود را عوض می‌ کند.

مثلا اگر مخاطب قصد خرید یک جوراب زیبا و متفاوت به قیمت ۲۹ هزارتومان در اینستاگرام را داشته باشد، با دیدن هزینه ارسال ۱۲ هزارتومانی به احتمال زیاد منصرف خواهد شد.

پس اگر محصولات شما خیلی گران نیستند که مخاطب بتواند نسبت به هزینه ارسال بی تفاوت باشد، بهتر است کمی از هزینه ارسال را کاهش دهید و کمی را هم روی قیمت محصول سرشکن کنید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ (راه اندازی کسب و کار اینترنتی، طراحی سایت و اینستاگرام مارکتینگ) به صورت حضوری و آنلاین ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

۶- عکاسی از محصولات را به درستی انجام دهید

هر پست شما حرفی برای گفتن دارد و از آنجایی که در اینستاگرام هستیم، بیشتر این حرفها را عکس شما خواهد زد. نه تنها عکس از محصولات بلکه تمامی عکس های شما در اینستاگرام باید با کیفیت و مرتبط با کپشن باشند.

بهتر است از محصول خود در زوایای مختلف عکس بگیرید و چیدمان درستی داشته باشد.

۷- منظم حضور داشته باشید

شما نسبت به فروشگاهی که یک روز باز است و یک روز بسته است چه حسی دارید؟ فروشگاهی که بعضا دو روز از صبح تا شب باز هست و بعضا چند روز تعطیل؟ من به شخصه نمی توانم به آن‌ها اعتماد کنم، احساس می‌کنم هر لحظه ممکن است برای همیشه کار خود را رها کنند.

پس سعی کنید برای حضور در اینستاگرام برنامه داشته باشید، اگر روزانه محتوا منتشر می کنید، سعی کنید این روال را حفظ کنید، اگر هر هفته چند پست قرار می دهید سعی کنید همیشه برای هر هفته برنامه داشته باشید.

به شخصه به دلیل مشکلاتی برایم پیش آمده بود چند هفته ای در اینستاگرام فعالیتی نداشتم، که این موضوع باعث ریزش تعدادی از دنبال کنندگانم شد و همچنین مدتی طول کشید تا دنبال کنندگانم مجددا با من همراه شدند.

اینستاگرام 

۸- برای تولید محتوا برنامه داشته باشید

در شروع هر هفته یا هر ماه باید بدانید که در این ماه چه محتواهایی را باید منتشر کنید؟ به چه دلیل این محتواها را منتشر می کنید؟ این محتواها در راستای چه اهدافی منتشر می شوند؟

به همین دلیل باید استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید به طوری که هر روز دقیقا بدانید چه پست هایی و با چه اهدافی منتشر خواهید کرد. مثلا من می دانم که این هفته دو پست آموزشی، یک پست از پشت صحنه کسب و کارم و یک استوری از قرعه کشی مسابقه اینستاگرامی خواهم داشت.

۹- هدفمند تبلیغ کنید

محتواهای شما هرچقدر هم که عالی باشند برای اینکه اثرگذار باشند باید دیده شوند. پس لازم است که در کنار تولید محتوای باکیفیت، به دنبال جذب دنبال کننده هدفمند هم باشید.

یکی از روش‌های عالی برای افزایش فالوور واقعی و افزایش فروش در اینستاگرام، تبلیغات است، یعنی شما پیج و محتوای خود را در دیگر پیج‌ها و رسانه‌های مرتبط تبلیغ کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید انتخاب محل تبلیغ است. آیا پیج مورد نظر مخاطب بدردبخور برای کسب و کار شما دارد؟ آیا مخاطبان این پیج می‌توانند برای شما مفید باشند و تبدیل به خریدار شوند؟

لذا در اجرای تبلیغات حتما به هدفمند بود تبلیغات خود دقت کنید تا هزینه‌های خود را برای به دست آوردن مخاطب اشتباه به هدر ندهید.

اینستاگرام 

۱۰- مشتریان راضی را به اعتبار خود تبدیل کنید

به دست آوردن مشتریان راضی کار سختی است اما حتی چند مشتری راضی، می‌توانند به پیشبرد کسب و کار شما کمک کنند. علاوه بر اینکه مشتریان راضی بدون اینکه از آنها بخواهید، تبدیل به تبلیغ کنندگان کسب‌وکار شما می‌شوند، بلکه می‌توانید با آنها گفتگو کنید، نظراتشان را بخواهید و سپس رضایت آنها را به دیگر کاربران نمایش دهید.

به این کار سوشال پروف هم گفته می‌شود، یعنی کاری می‌کنید که دنبال کنندگان شما متوجه شود که شما مورد تایید دیگران هستید.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ي راه اﻧﺪازي ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﻃﺮاﺣﯽ ﺳﺎﯾﺖ، ﺳﺌﻮ (ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزي ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي ﺟﺴﺘﺠﻮ) و اﯾﻨﺴﺘﺎﮔﺮام ﻣﺎرﮐﺘﯿﻨﮓ ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

۱۱- اطلاعات ضروری را پنهان نکنید

همانطور که در چند مورد قبل اشاره کردم، سعی نکنید اطلاعات ضروری را از مخاطبان پنهان کنید و آنها را وادار به کامنت گذاشتن کنید. شما در کدام پیج راحت تر هستید؟ پیجی که قیمت محصولات را درج نمی کند یا پیجی که برای تمام محصولاتش توضیحات کافی و قیمت را درج کرده است.

مسلما هرچه با مخاطب شفاف تر باشید مخاطب حس بهتری نسبت به شما و کسب و کارتان خواهد داشت.

۱۲- دنبال کنندگان خود را به آهنربا تبدیل کنید

یکی دیگر از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام این است که کاری کنید مخاطبان فعال شما، دنبال کنندگان جدید برای شما بیاورند. که یکی از تکنیک‌ها برگزاری مسابقه است، مسابقاتی مخاطب با شرکت در آن، باید پیج شما را به تعدادی از دوستان خود معرفی کند.

البته قرار نیست شبیه به مسابقات کلیشه ای عمل کنید و خیلی ساده بنویسید ” ۵ تا از دوستان خود را تگ کنید و جایزه ببرید” بلکه قرار است یک سناریوی جالب داشته باشید تا مخاطبان با میل و اشتیاق بیشتری دوستان خود را تگ کنند و دوستان هم از تگ شدنشان ناراحت نشوند.

اینستاگرام 

۱۳- پشت صحنه کسب و کارتان را به نمایش بگذارید

در ابتدای مطلب از اعتماد صحبت کردم، اینکه هرچه اعتماد مخاطبان به شما بیشتر باشد، راحت تر از شما خرید خواهند کرد و فروش افزایش پیدا می کند.

یکی از بهترین روش های جلب اعتماد در اینستاگرام، نمایش پشت صحنه کسب و کار است، اینکه مخاطبان پشت صحنه کسب و کار شما را ببیند یک پیام مشخص برایشان دارد، ” شما هیچ چیز برای پنهان کردن از مخاطب خود ندارید” و این یعنی شما کاملا با مخاطب خود شفاف هستید.

۱۴- با مخاطب مثل یک انسان رفتار کنید نه مثل یک ربات

حتما پیج هایی را دیده اید که پست های خشک با کپشن های تکراری دارند. مثلا وقتی به ۱۰ پست اخیرشان نگاه می کنید تعدادی عکس محصول می بینید که یک سری کپشن ثابت زیر آنها نوشته شده است. به این مدل پست گذاشتن، رفتار ربات گونه می گویند، یعنی مخاطب احساس می کنید که در پس آن پیج یک ربات نشسته است و به صورت طوطی وار کارهایی را انجام می دهد.

در مقابل پیج هایی هستند که برای هر محصولشان گفتگویی اختصاصی و جذاب با مخاطب دارند. طوری که احساس می کنید یک شخص در مقابل شما ایستاده و در حال گفتگو با شماست.

اینستاگرام 

۱۵- از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید

یکی دیگر از روش های جذب دنبال کننده هدفمند و همینطور خریدار، استفاده از تکنیک اینفلوئنسر مارکتینگ است، یعنی توسط یک شخص نسبتا معروف توصیه شوید.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک حوزه تخصصی مجزا است که جای صحبت بسیاری دارد و در دوره بازاریابی اثربخش در اینستاگرام یک فصل درباره آن صحبت کرده ام.

اما به طور کلی لازم است شخص مورد نظر دنبال کنندگان نسبتا زیادی داشته باشد، روی مخاطبانش اثرگذاری بالایی داشته باشد و حوزه کاری آن شخص و مخاطبانش هم مرتبط با کسب و کار شما باشد.

مثلا اگر در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت می کنید، بهتر است یک اینفلوئنسر ورزشی شما را به مخاطبانش معرفی کند.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *