چگونه یک فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

اینستاگرام
دیجیتال مارکتینگ

چگونه یک فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام راه اندازی کنیم؟

 با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، تجارت های سنتی به مرور زمان جای خود را به نسخه های نوین تر تجارت، یعنی تجارت الکترونیک ‌داده اند. امروزه کمپانی های مختلف دریافته اند که فضای مجازی تاثیر عمده ای در فروش بیشتر و معرفی بهتر برند تجاری آن ها دارد. از این رو عموم مردم به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند و همین باعث شده رقابت در این زمینه بسیار زیاد شود. از این رو هرکس تصمیم به سرمایه گذاری در این راه بگیرد، کار سختی در پیش دارد. برای موفقیت در این زمینه و پیشی گرفتن از رقبای تجاری باید بهترین رسانه برای انجام این کار انتخاب شود. البته همزمان با این انتخاب، راه و روش استفاده از رسانه نیز تاثیر بسیاری در کسب درآمد اینترنتی دارد.

 اگر به هر دلیلی توان تاسیس یک سایت را نداریم، برای انتخاب بهترین رسانه بعد از سایت فروشگاه آنلاین، میبایست به این موضوع توجه کنیم که نرم افزار جایگزینی انتخاب شود که تعداد کاربران فعال بسیار زیادی داشته باشد. در حال حاضر اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازیم درمی یابیم که اینستاگرام بهترین گزینه برای این کار است. چرا که یکی از دردسترس ترین و پرطرفدارترین نرم افزارهای حال حاضر می باشد. اگر در اینستاگرام فروشگاه داشته باشید، وارد مجموعه بزرگی از خرید و فروش در فضای اینترنت شده‎ اید. طبق آمار تا به حال یک سوم از 500 میلیون کاربر اینستاگرام، حداقل اقدام به خرید یک کالا کرده اند که آن را اولین بار در اینستاگرام مشاهده نموده اند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که کاربران در آن غالبا لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. لحظاتی مانند شادی، جشن، میهمانی، مسافرت و … این موارد همان چیزهایی هستند که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای کسب درآمد است. حال سوالی که پیش می آید این است که کاربران چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد می کنند؟ و نحوه ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق در اینستاگرام چگونه است؟

 برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام نیاز است که تعداد زیادی دنبال کننده یا Follower داشته باشید و آنها را به خریداران وفادار محصولتان تبدیل کنید. قطعا شما نمی توانید از صفحه ای که به اندازه کافی دنبال کننده و یا همان فالوور نداشته باشد، کسب درآمد کنید و محصولاتتان را به فروش برسانید.

اینستاگرام

انتخاب کسب و کار مناسب اینستاگرام

قبل از راه اندازی پیج کاری اینستاگرام خود بهتر است کسب و کار خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از اینستاگرام آن بازخوردی که هدفتان هست را خواهید گرفت؟ آیا کسب و کار شما برای کاربران اینستاگرام جذاب و کاربردی است یا خیر؟ موفقیت در اینستاگرام به همین سادگی نیست و ناهمواری های گوناگونی دارد، اکثر کاربران اینستاگرام به دنبال سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت خود هستند و شما باید به گونه ای عمل کنید که بتوانید آنها را جذب خود کنید و مشتری بسازید.

اگر کاربران شما و اشخاصی که برای بار اول پست های شما را می بینند به پیج شما علاقمند نشوند و آنها را جذب نکن، بدست آوردن کاربر فعال کاری برای شما کاری دشوار خواهد شد. پس اگر کسب و کار شما مناسب فضای اینستاگرام نیست و کاربردی برای کاربران ندارد، فعالیت شما در راستای مشتری سازی می تواند ناکارآمد باشد و صرفا باید برند سازی انجام دهید.

برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید:

راه اندازی پیج کاری اینستاگرام

1) از یک اسم واقعی برای صفحه خود استفاده کنید

 اگر فروشگاه، وبسایت و یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید چون آن اسم برند اصلی شماست و همه کاربران و مشتریان شما را با نام برندتان می شناسند. اگر نام برندتان با نام پیج کاری یکی نباشد ممکن است مشتریان شک کنند و اعتمادشان سلب شود.

هر چقدر در شبکه های اجتماعی، فضاهای مختلف کاری و عمومی نام یکسانی از شما به نمایش درآید، برندتان موفق تر و شناخته تر خواهد بود. هنگامی که یک نام برای فردی به صورت مکرر تکرار شود به صورت ناخودآگاه در ذهنش باقی می ماند، پس بهتر است در هر جا که امکان دارد از نام برند خود استفاده کنید.

2) فالوور فیک و خریداری شده

 اگر برخی از صفحات اینستاگرام را بررسی کنید متوجه خواهید شد که این صفحات با هزاران فالوور، برای هر تصویرشان تعداد کمی لایک و کامنت دارند. دلیل این امر جعلی بودن فالوورهای آنهاست. اکثریت کسانی که لایک و فالوور خرید و فروش می کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالوور می کنند که این امر در بلند مدت منجر به مسدود شدن حساب کاربریشان می شود؛ چرا که اینستاگرام به جعلی بودن لایک یا فالوورهایشان پی برده و بلافاصله کاربریشان را برای همیشه مسدود می‌کند.

فالوور فیک پس از گذشت مدتی بر روی ذهنیت صاحب کسب و کار نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و رشد کسب و کار خود را از کنترل خارج می کند، زیرا نمی توان مدیریت کرد که از هر چند نفر فالوور چند نفر مشتری هستند و بسیاری از گزارش گیری ها با مشکل مواجه می شود.

3) تبلیغ نکنید

پیج خود را تازه تاسیس کرده اید و هنوز قالب مشخصی تعیین نکرده اید و استراتژی مناسبی برای فعالیت خود ندارید، پست های محصولات و خدماتتان در پیج تکمیل نشده است و توضیحات تکمیلی را اضافه نکرده اید. در این صورت هیچگونه تبلیغ و هزینه ای برای جذب مخاطب نکنید زیرا ضرر آن بیشتر از منفعت است.

پیج اینستاگرام شما همانند یک فروشگاه فیزیکی بزرگ می ماند، هنگامی که فروشگاه شما دکور خوبی نداشته باشد، محصولات بهم ریخته چیده شده باشند و تکمیل نباشند، قیمت ها و مشخصات اصلی را به نمایش نگذاشته باشید، هیچ مشتری به فروشگاه شما ورود نخواهد کرد و اگر هم وارد شود خریدی نمی کند. پس بهتر است وقتی تمام کارهای اصلی پیج را انجام دادید و دیزاین و محتوای پیجتان فیکس شد و روند ثابتی را به خود گرفت، حال جذب مخاطب را انجام دهید و تبلیغ کنید.

اینستاگرام

جذب مخاطب برای افزایش فالور

1) از سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغ صفحه خود استفاده کنید

 اگر در شبکه های اجتماعی دیگر فعالیت کاری دارید و یا صفحه شخصی دارید، لینک پیج اینستاگرام کاری خودتان را در آنجا قرار بدهید و از آشناهای خود بخواهید که صفحه کاریتان را دنبال کنند.

2) از فضاهای کاری دیگرتان فالوور جذب کنید

 اگر دارای کسب و کاری هستید که یک مکان فیزیکی برای کارتان دارید، در آنجا آدرس صفحه اینستاگرام خود را درج کرده و در معرض دید قرار دهید و از مشتریان بخواهید که اطلاعات بیشتر، مثلا تخفیف را در اینستاگرام شما دنبال کنند اینگونه می توانید فالوور بیشتری جذب کنید.

3) دوستانتان را در پست های خود تگ کنید

 تگ کردن عبارت است از درج نام کاربری افراد هنگام انتشار تصاویر با این کار عکس به اشتراک گذاشته شده توسط شما در صفحه افرادی که تگ شده اند نیز منتشر می شود و مورد توجه Follower های آنها نیز قرار می‎ گیرد. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که از این قابلیت، هوشمندانه استفاده کنید و در آن زیاده روی نکنید چرا که در این صورت به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می شوید.

4) صفحه خود را نسبت به کسب و کارتان آماده کنید

توجه داشته باشید که هر یک از کسب و کارها نسبت به زمینه فعالیتشان یک تم و قالب خاصی دارند، بعنوان مثال زمینه کاری کودکان با رنگ های روشن صورتی و آبی طراحی می شود و کسب و کاری های پوشاک با تم های متفاوت، در پیج اینستاگرام کاری خود نیز از این خلاقیت و اصول استفاده کنید تا جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشید.

کاربران تمایل دارند در یک پیج رسمی پول خود را صرف کنند و به پیج های بی نام و نشان اعتماد نمی کنند؛ به همین خاطر باید پیج خود را رسمی جلوه دهید. برای این کار کافیست که آدرس ایمیل خود، و شماره تماستان را در پیج قرار دهید. همچنین لوگوی شرکت خود را در صفحه اینستاگرامتان بگذارید؛ چرا که هیچ یک از صفحات قلابی برای زیبایی پیجشان هزینه نمی‎ کنند. اگر وبسایت یا وبلاگ شخصی دارید، حتما آدرس اینستاگرام خودتان را در آن ذکر کنید؛ اینگونه می توانید مخاطبان سایت یا وبلاگتان را به صفحه اینستاگرام خود بکشانید و آنها را جز دنبال کنندگان تصاویر به اشتراک گذاشته شده خود کنید.

5) تبلیغات

تبلیغات بخش جدا نشدنی هر کسب و کار بوده اما سئوالاتی که بوجود می آید این است که کجاها تبلیغ کنیم؟ چه زمانی تبلیغ کنیم؟ چگونه تبلیغ کنیم؟ اینها سئوالاتی هستند که از اهمیت بسیاری برخورداند و می توانند در صورت نداشتن آگاهی تمام هزینه های شما را بی فایده کنند و هیچ بهره ای از تبلیغاتی که انجام داده اید نبرید.

در ابتدای مقاله توضیح دادیم که چه زمانی تبلیغات را آغاز کنید اما اینکه چگونه تبلیغ کنید و کجاها تبلیغ کنید خیلی اهمیت دارد، همیشه سعی کنید در پیج ها و فضاهایی تبلیغ کنید که مرتبط با زمینه کاری شما باشد و یا مخاطبانشان جزء مخاطبانی باشند که خدمات شما برای آنها کاربردی ارزشمند داشته باشد تا در صورت مشاهده تبلیغ شما، جذب شوند و با شما آشنا شوند.

همیشه در تبلیغاتتان سعی کنید جذاب و واقع بین باشید، کاربران از جملات کلیشه ای خسته شده اند و به دنبال خلاقیت و ایده های نوین در تبلیغات هستند و اگر تبلیغی با سبک جدید ارائه شود حتی اگر نیازی به آن نداشته باشند از آن استقبال می کنند.

اینستاگرام

فعالیت اصولی در اینستاگرام

1) در توضیحات درج شده هشتگ بزنید

 در اینستاگرام قابلیت جستجوی کلی از طریق هشتگ وجود دارد. به این صورت که زیر هر پست اگر از علامت «#» و سپس کلمه کلیدی مورد جستجو استفاده شود، با جستجوی آن کلمه توسط کاربران پست شما نمایش داده می‎ شود بنابراین هشتگ محصولات یا کلمات کلیدی برند و کسب و کار خود را زیر پست هایتان درج کنید.

توجه داشته باشید که در استفاده از هشتگ باید اصول را رعایت کنید و زیاده روی نکنید، استفاده استاندارد هشتگ بین 5 تا 15 تا است و سعی کنید مهم ترین کلمات کلیدی و اختاصی به پست را وارد کنید، استفاده زیاد از هشتگ تکراری می تواند باعث مسدود شدن اکانت شما شود.

2) کیفیت ویدئو ها و تصاویر

 اینستاگرام یک نرم افزار دیداری است پس کیفیت عکس ها و ویدئوهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. به علاوه کاربران آن مایلند تا یک داستان برایشان به نمایش گذاشته شود نه اینکه زیر بار هجوم تبلیغات برندها قرار بگیرند. پس بهتر است عکس هایی منتشر کنید که داستانی را برای مخاطب نقل کند. عکس و فیلم‎ های منتشر شده در اینستاگرام باید در عین زیبایی و سادگی، پیامی برای منتقل کردن به کاربر و تاثیرگذاری روی او را داشته باشند در این صورت کاربران برای خرید از برند شما، وسوسه خواهند شد. در این راستا ویدئوهای یک دقیقه ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل کم حجم بودنشان بسیار تاثیرگذارند. از تصاویر با نور کم، کیفیت پایین، کادر بندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید. محتوای تصویری شما در اینستاگرام می تواند ترکیبی از عکس های جالب و شخصی، تصویر نوشته های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می کند.

3) توضیحات مناسب در مورد عکس بدهید

برای هر تصویر توضیحی کوتاه بنویسید. چرا که اینستاگرام رسانه ای مبتنی بر تصویر است و ‎متن های طولانی در آن جایی ندارند. در این فضا لحن دوستانه بهتر از برخوردهای رسمی تأثیر می‌گذارد بنابراین میبایست بیان تقریبا غیر رسمی و ساده داشته باشید. کلمات استفاده شده در توضیحات باید به گونه ای باشند که کاربران را به خرید تشویق نمایند. تلاش کنید تا متنی متناسب با روحیات کاربران خود، به همراه توضیحی مفید در مورد محصول ارائه دهید. همچنین می توانید با طرح پرسش هایی برای کاربران، آن ها را به مشارکت در پست هایتان تشویق نمایید.

4) امکان خرید محصولات

 در نظر داشته باشید که در اینستاگرام هدایت مشتریان از یک عکس به سمت صفحه خرید آن، کمی مشکل است زیرا این نرم افزار اجازه درج لینک در هر پست را به شما نمی دهد. با این حال دو روش در اینستاگرام برای این کار وجود دارد یکی به صورت مستقیم و دیگری غیر مستقیم

 در روش مستقیم با قرار دادن لینک محصولات معرفی شده در عکس آن (یا همان قرار دادن تگ قیمت بر روی محصولات)، به کاربران امکان خرید مستقیم آن کالا را ارائه بدهید.(که البته این دسترسی برای کاربران ایرانی فعلا غیر فعال شده) در روش غیر مستقیم با قرار دادن لینک خرید محصولاتتان در قسمت بیو (Bio)، به کاربران اطمینان دهید که می توانند محصولات مشاهده شده را از سایت فروشگاه آنلاین شما خریداری نمایند.

این ویژگی از آن جهت اهمیت دارد که مخاطبان شما بدون درنگ می ‎توانند محصول مورد علاقه خود را بخرند، بدون اینکه فرصتی برای پشیمانی داشته باشند.

5) کامنت های کاربران را حتما پاسخ دهید

تعامل با کاربران یک اصل مهم در کسب‌ و کارهای اینترنتی بشمار می آید. سعی کنید تمامی کامنت ها، حتی انتقادات را به صورت دوستانه پاسخ دهید. شما می‎توانید با تحلیل نظرات، عملکرد کسب و کارتان را بسنجید و در مسیر بهبود آن گام بردارید. همچنین با پاسخ کامنت های کاربران آنها احساس امنیت بیشتری خواهند کرد و به پیج شما اعتماد می کنند و متوجه پیگیری مشتریان توسط شما خواهند شد.

6) از فیلترهای اینستاگرام کمترین استفاده را بکنید

 هدف از فیلترهای اینستاگرام بهبود کیفیت عکس میباشد. اما فیلترهای زیاد، می‌تواند عکس را غیرطبیعی جلوه دهد و در نهایت از لایک کمتری برخوردار شود. همچنین کاربران به عکس هایی که از فیلترهای گوناگون استفاده شود بی اعتماد هستند و به دنبال محصولاتی می روند که در تصویر بتوانند کلیات اصلی آن را بررسی کنند.

اینستاگرام

7) مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید

 اگر به غیر از اینستاگرام، برای فعالیت خود سیستم مدیریت فروشگاه یا صفحه اجتماعی دیگری دارید، در آنجا مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در اینستاگرام می‎گذارید منتشر کنید. مطالب اینستاگرام حتما مخصوص اینستاگرام تهیه و تولید شوند.

8) زمانبندی منظم برای بروزرسانی داشته باشید

سعی کنید مطالب خود را در یک ساعت مشخص، ترجیحا عصر و یا شب بروزرسانی کنید. آمارها نشان می دهد کاربران ایرانی در ساعات پایانی شب، بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و به این شکل پست شما آخر شب، بین بقیه پست ‎ها گم نمی شود.

9) از انتشار محتوای بی ربط به صفحه خود خوداری کنید

 توجه داشته باشید که کسب و کارهای بزرگ کمتر در مسائل اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی و… دخالت می‌کنند مگر این که در حوزه تخصص آنها باشد و تأثیرگذاری مثبتی داشته باشند. اما توجه داشته باشید که پیجتان یکنواخت و خسته کننده نباشد، سعی کنید به شکل های مختلف و خلاق خدماتتان را معرفی کنید تا جذابیت پیج شما از بین نرود.

10) بیو کامل و کاربردی بنویسید

نام فروشگاه خود را وارد کنید، توضیحات مختصری از مارک تجاری اضافه کنید، طول جملات را بین 140-160 نگه دارید یک شماره تماس اضافه کنید که به یک صفحه مخصوص Instagram یا فروشگاه خود پیوند برقرار کند ( شما به یک وبسایت فروشگاهی نیازد دارید ) برجسته کردن اطلاعات کلیدی با شکلک (شماره تلفن ، ایمیل و غیره) افزودن یک # هشتگ مارک دار برای تنظیم تصاویر و فیلم ها

11) محتوا تبلیغاتی جذاب تهیه کنید

 محتوا تبلیغاتی : پست های مربوط به محصولات جدید، تبلیغات، تخفیف ها، برنامه های وفاداری و بررسی مشتری

محتویات آموزشی: نکات، مشاوره هایی راجب زندگی موفق، کلاسها و مشاورهایی برای استفاده از محصولات شما

آموزنده باشند: اخبار شرکت، دستاوردها و موضوعات

موضوعات سرگرم کننده: حقایق جالب، صحبت از فرهنگ های مختلف، جوک، نظرسنجی، آزمونها و محتوای تولید شده مناسب تهیه کنید.

12) استفاده از قالب های تبلیغاتی اینستاگرام

تبلیغات عکس: وقتی می خواهید با ارائه تخفیف معامله را ببندید، یک تبلیغ تصویر ثابت یا متحرک بهترین عملکرد را دارد. عکس ها می توانند به صورت مربع یا افقی باشند.

 تبلیغات ویدیویی: این موارد برای آشنایی خریداران برای اولین بار با محصول و ویژگی های آن بسیار مناسب است. شما می توانید فیلم ها را با حداکثر 120 ثانیه در قالب افقی یا مربعی به اشتراک بگذارید.

 داستان های تبلیغاتی: این تبلیغات از طریق استوری یا پست میتواند به عنوان تقویت تعامل بیشتری با مشتری شما باشد و منجر به خرید محصول شما شود.

13) تگ محصولات را فعال کنید

در فروشگاه اینستاگرامی خود تگ محصولات را فعال کردید. حال اگر تجربه خرید به این صورت را ندارید شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربر بعد از طی چه مسیری می تواند محصول شما را خریداری کند.

فروشگاه اینستاگرام با توجه به اصل سادگی و دوری از پیچیدگی های امروزی ساخته شده و هدف از این ویژگی تجربه خوب کاربران از خرید در فروشگاه است.

14) قابلیت استوری اینستاگرام را جدی بگیرید

 این ویژگی به سرعت به یکی از روش های محبوب در تجارت الکترونیک تبدیل شد. استیکر یا برچسب محصول در استوری کاربر را مستقیما به صفحه خرید محصول هدایت می کند.

عکس محصول یا فیلم تبلیغاتی را برای قرار دادن در استوری از گالری خود انتخاب کنید و یکی از قابلیت های اینستاگرام در جهت بهبود روند تبلیغات فروشگاهی خود استفاده کنید.

ارسال پست های پشتیبانی شده با مارک های تجاری برند تجاریتان، پستی ارسال کنید که نشان دهنده برند تجاری یا معرف تبلیغ محصول تبلیغاتی شما باشد.

15) بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید

 با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید. همواره بازخوردهای کاربران مانند لایک‎ها، کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالوورها را تحلیل کرده و بر اساس آن محتوا تولید کنید.

16) در اینستاگرام برندسازی کنید

 صفحه اینستاگرام خود را از طریق وبسایت و یا فروشگاه خود به برندتان متصل کنید. به این شکل اعتماد سازی و ارتباط بهتری با مخاطبانتان برقرار خواهید کرد و آنها را به مشتریان دائم خود بعد از تغییر نرم افزار رایج به نرم‎ افزاری غیر از اینستاگرام تبدیل خواهید کرد.

اینستاگرام

جمع بندی:

 با رعایت نکات ذکر شده می توانید یک فروشگاه اینترنتی توسط نرم افزار اینستاگرام برای کسب و کار خود بسازید، اما فراموش نکنید ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق بسیار سختتر از آن چیزیست که تصورش را می کنید. مطمئنا نکات بالا صرفا جهت آشنایی بیشتر شما با روند راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام است. و هر چه بیشتر در آن پیشروی کنید با روش های تازه و جدیدتری نیز آشنا خواهید شد. اگر چه بازاریابی در اینستاگرام کار پیچیده ایست اما با قدم های کوچک و درست می توان در این راه پر پیچ و خم و پر از رقیب به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

البته حتما باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که در مجموع درآمد غیر مستقیم از اینستاگرام را نسبت به درآمد مستقیم از آن ترجیج دهید و لازمه راه اندازی کسب و کار خرید سایت فروشگاهی اینترنتی است. سعی کنید فالوورهای اینستاگرامتان را به سمت فروشگاه اینترنتی و یا فروشگاه فیزیکی خود سوق دهید و از آنجا کسب‌ درآمد کنید. به این صورت مشتری برندتان، همیشه مشتری شما باقی خواهد ماند چراکه اکثر کاربرانی که امروز از اینستاگرام استفاده می کنند چند سال قبل در فیسبوک بودند و معلوم نیست سال بعد کجا باشند. به همین دلیل برندسازی و ایجاد یک سایت برای فروش اینترنتی از فروش مستقیم ارزشمندتر است.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام