صرافی کراکن (Kraken)

کراکن
ارزهای دیجیتال

صرافی کراکن (Kraken)

صرافی کراکن Kraken ، صرافی‌ها تا به کنون اصلی ترین نقش را در معاملات ارز های دیجیتال دارند. شما می توانید در انواع صرافی ها به خرید و فروش انواع رمز ارز ها بپردازید. به دلیل گسترش حوزه ارز های دیجیتال، امروزه صرافی های زیادی در بازار فعالیت می کنند اما متاسفانه نمی توان به همه آن ها اعتماد کرد. در این مقاله نیز می خواهیم درباره یکی از بهترین صرافی های موجود با شما گفتگو کنیم. اگر علاقه دارید تا درباره صرافی ” Kraken ” اطلاعات داشته باشید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تاریخچه کراکن

جسی پاول جوان ساکن سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، یکی از طرفداران رمز ارز ها بود.

در سال 2011، جسی از دفاتر Mt. Gox بازدید کرد. Mt. Gox یکی از بزرگترین مراکز مبادله رمز ارز ها در جهان بود. جسی در هنگام بازدید از آنچه دید شوکه شد. کوه Mt. Gox هک شده بود و جسی می توانست دلیل آن را ببیند. اداره و مدیریت ضعیف و از دست دادن پول کاربران به سادگی تمام.

جسی تصمیم گرفت تا یک صرافی ایجاد کند که ایمن تر و سازمان یافته تر باشد. وی این صرافی را کراکن نامید.

تا سال 2014، کراکن یکی از معتبرترین مبادلات تجاری بود. در همان سال، کوه Mt. Gox دوباره هک شد، 460 میلیون دلار از پول مشتریان خود را از دست داد و ورشکست شد.

جسی پاول درک کرد که اعتماد مشتری به ارزهای رمزپایه و مبادلات بسیار مهم است. به همین دلیل کراکن با بانک های آلمان و ژاپن نیز ارتباط برقرار کرد. کراکن همچنین اولین صرافی ارز دیجیتالی بود که در ترمینال بلومبرگ (ابزاری که توسط بانکداران سراسر جهان استفاده می شود) لیست شد.

اینگونه بود که کراکن به بستری تبدیل شد که کاربران به آن اعتماد کامل داشتند.

در سال ۲۰۱۷، این صرافی دچار برخی مشکلات شد و برای به روزرسانی در ژانویه ۲۰۱۸ بسته شد. این تعطیلی یک هفته به طول انجامید. طرفداران این بستر را برای جدی گرفتن مشکلات تحسین کردند، با این حال، برخی از افراد نیز معتقد بودند که مسائل برای کراکن ادامه خواهد داشت.

دنیای رمزنگاری می تواند غیر قابل پیش بینی باشد، بنابراین تشخیص اینکه چه اتفاقی برای کراکن در آینده خواهد افتاد دشوار است.

کراکن

صرافی کراکن (Kraken)

کراکن (Kraken) یکی از معروف‌ترین صرافی‌های آنلاین برای معامله رمز ارزها است که دارای مجوزهای قانونی مختلف می‌باشد. در این صرافی می‌توانید با استفاده از جفت‌های معاملاتی گوناگون، ارزهای فیات خود را به بیت کوین تبدیل کنید و سپس آن را با سایر ارزهای رمزنگاری‌ شده مبادله کنید. رابط کاربری آسان، داشتن حجم معاملاتی فوق العاده خوب و قابلیت استفاده از گزینه‌های معاملاتی گوناگون از جمله قابلیت‌های مثبت این صرافی است.

کراکن (Kraken) یک صرافی آنلاین برای تبادل بیت کوین و ارزهای رمزنگاری‌ شده است که در سان‌فرانسیسکو واقع شده است و بر مبنای حجم مبادلاتی یورو، نقدینگی و معامله دلار امریکا، دلار کانادا، پوند انگلیس و ین ژاپن به عنوان بزرگ‌ترین صرافی بیت کوین در جهان شناخته می‌شود. کراکن در سال ۲۰۱۱ وارد عرصه بین‌الملل شد و نخستین صرافی است که قیمت و حجم تبادل آن در پایانه بلومبرگ نمایش داده شده است و این تنها موردی نیست که باعث شهرت Kraken شده است.

کراکن نخستین صرافی است که حسابرسی گواه اندوخته تصدیق پذیر (verifiable proof-of-reserves audit) را در حوزه رمزنگاری با موفقیت پشت سر گذاشته است و متولی منصوب شده دیوان ( court-appointed trustee) برای دولت ژاپن است و این اعتبار را نزد بانک فیدور تحت نظر سازمان نظارت مالی فدرال آلمان یا بافین (BaFin) نیز دارا است. جدا از این شایستگی‌ها، Kraken نیز مانند بسیاری از صرافی‌ها پلتفرمی است که در آن کاربران می‌توانند بیت کوین خرید و فروش کنند.

امنیت در صرافی کراکن  Kraken  چگونه است؟

تاکنون گزارشی مبنی بر هک و یا مشکلات دیگر از این صرافی گزارش نشده است. یکی از ویژگی های خوب این صرافی تایید هویت دو عاملی یا ” 2FA “ می باشد. شما می توانید با فعال نمودن این ویژگی امنیت حساب کاربری صرافی خود را تا حد زیادی بالا ببرید. از اقدامات خوب دیگر این صرافی، کلید امنیتی می باشد. اگر کلید امنیتی حساب کاربری صرافی خود را فعال کنید، با فراموش نمودن رمز عبور مجدد می توانید وارد حسابتان شوید. پس از تعیین کلید امنیتی ازآن مراقب کنید و در حفظ و همچنین مراقب از آن کوشا باشید.

یکی از مهم ترین راه های برقراری امنیت در صرافی این است که خودتان حواستان باشد. هکران در صورتی که نتوانند به صورت کلاه سیاه به شما حمله کنند از راه های دیگر اقدام به انجام این کار می کنند. یکی از این نوع کار ها پیاده سازی مهندسی اجتماعی بر روی شما می باشد.  این کار اینگونه انجام می شود که آنها از خودتان گذرواژه هایتان را دریافت می کنند. پس در نتیجه یکی از راه های مراقب از حساب محافظت کلامی خودتان می باشد.

مزایا کراکن

✅ پشتیبانی ارز فیات

می توانید با شش ارز مختلف فیات در Kraken معامله کنید. این بدان معناست که شما نیازی به مراجعه به صرافی های دیگر قبل از شروع معامله ندارید.

✅ امنیت

جسی پاول و تیم کراکن نکات زیادی را از هک Mt. Gox یاد گرفتند. کراکن هرگز هک نشده است. این صرافی اغلب ارز های خود را به صورت آفلاین نگه داری می کند. همچنین به کاربران احراز هویت دو عاملی برای حساب هایشان ارائه می دهد.

✅ کارمزد تراکنش ها

کارمزد های تراکنش در کراکن جزو کمترین هزینه فی های موجود در بازار می باشد. هزینه های معاملاتی بین ۰٪ تا ۰.۲۶٪ است. آنچه در ازای تجارت از شما دریافت می شود به خرید یا فروش شما بستگی دارد. خریداران معمولاً ۰.۱۶٪ و فروشندگان نیز ۰.۲۶٪ در هر معامله هزینه تراکنش پرداخت می كنند.

کارمزد کراکن همچنین به حجم معاملات ۳۰ روزه و جفت ارزی مورد معامله نیز بستگی دارد.

کراکن

✅ فراوانی رمز ارز ها

کراکن ارز های فراوانی را برای ترید کردن ارائه می دهد. برخی صرافی ها فقط محبوب ترین کوین ها را ارائه می دهند. با این حال اکثر صرافی های بزرگ مانند Binance، می توانند بیش از ۱۵۰ ارز رمزنگاری شده را برای شما فراهم کنند.

✅ محبوبیت و شهرت

کراکن برای بدست آوردن احترام جهانی بسیار تلاش کرده است. این صرافی یکی از اولین مبادلاتی بود که ثابت کرد این شرکت می تواند همه پول مشتریان خود را ایمن نگه دارد. کراکن با استفاده از حسابرسی اثبات ذخایر موفق به انجام این کار شد.

نکته: حسابرسی اثبات ذخایر، آزمایشی است که یک بانک یا صرافی می تواند انجام دهد تا به مشتریان خود نشان دهد پول آنها در جایی امن نگهداری می شود.

✅ بخش کاربری

کراکن پشتیبانی قوی و مفیدی در سایت خود ارائه می دهد. تازه واردین سایت می توانند به “راهنما” و سپس “پشتیبانی” مراجعه کنند تا نکات مفید بسیاری را دریافت کنند. بسیاری از سیستم عامل های دیگر چنین گزینه ای را ندارند.

✅ اپلیکیشن موبایل

کراکن برنامه ای برای مبادلات خود برای سیستم عامل های موبایل نیز دارد که استفاده از این صرافی را در همه شرایط ممکن می کند. طراحی این برنامه بسیار کامل و ساده می باشد و شما می توانید با استفاده از آن تجربه لذت بخش از ترید کردن را حس کنید.

برنامه های موبایلی کراکن شامل ۳ اپلیکیشن می باشد:

  1. اپلیکیشن Kraken:
    دانلود نسخه اندروید، دانلود نسخه ios
  2. اپلیکیشن Kraken pro:
    دانلود نسخه اندروید، دانلود نسخه ios
  3. اپلیکیشن Kraken Futures:
    دانلود نسخه اندروید، دانلود نسخه ios

گزینه های بالا مزایا این صرافی بودند اما همانند دیگر صرافی ها، کراکن نیز دارای معایبی می باشد.

معایب کراکن

معایب این صرافی شامل دو مورد زیر می شود:

❌ قابلیت اطمینان

در سال ۲۰۱۷، کراکن چند مشکل داشت. صرافی نمی توانست با تعداد کاربرانی که در حال ثبت نام هستند کنار بیاید. همچنین باید با چندین حمله سایبری مقابله می کرد. این مشکلات به این معنی بود که کراکن مجبور شد حدود یک هفته در ژانویه ۲۰۱۸ بسته شود! با این حال، پس از آن، امنیت با بهبود حتی بهتر نیز بازگشت.

❌ خدمات به کاربران

سیستم عامل های مبادله ای چندگانه از کاربران پشتیبانی ضعیفی دارند، کراکن یکی از آنهاست. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت تمام تلاش خود را برای بهبود این امر به کار گرفته است.

نکته: مهم است که به یاد داشته باشید صرافی های رمز ارز ها بانک نیستند. شماره تلفنی نیست که بتوانید با آن تماس بگیرید یا در صورت داشتن مشکلی بتوانید به آن ها مراجعه کنید.

به طور کلی همه آن چیزی که قبل از ثبت نام باید می دانستید را برای شما ذکر کردیم.

کراکن

چگونه می توان ترید و یا خرید و فروش را با این صرافی آغاز کرد؟

برای شروع انجام این کار ابتدا باید، در این صرافی یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ایجاد حساب کاربری باید به آدرس ” Https://Www.Kraken.Com/ ” مراجعه کنید. این سایت، سایت رسمی صرافی ” Kraken ” می باشد. پس از ایجاد حساب کاربری می توانید عملیات خرید و فروش را آغاز کنید. اگر در ادامه همراه ما باشید، تمامی این مراحل را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش ثبت نام در صرافی کراکن Keraken

ثبت نام در این صرافی بسیار راحت انجام می شود. و تنها شما می توانید در چند دقیقه مراحل ثبت نام خود را به پایان برسانید. همانطور که گفتیم، برای شروع باید ابتدا در صرافی ثبت نام کنید. برای ثبت نام در صرافی کراکن بر روی لینکی که در قسمت قبل برایتان قرار دادیم، کلیک کنید تا وارد صرافی شوید. پس از ورود به صرافی، طبق مراحل ذیل شروع به انجام کار کنید.

1.پس از ورود به سایت سمت چپ بر روی گزینه ” Create Account ” کلیک کنید.

2.حال در صفحه جدید، باید مشخصات خود را وارد کنید. این مشخصات عبارت اند از: ایمیل، نام کاربری و همچنین رمز عبور.

3.پس از وارد نمودن مشخصات، نوبت به آن رسیده است که تیک تایید قوانین را فعال کنید و سپس برای نهایی شدن ثبت نام تایید کنید که ربات نیستید و در انتها بر روی ” Create Account ” کلیک کنید. یادتان باشد ایمیل وارد شده توسط شما باید یک ایمیل مرتبط باشد زیرا این صرافی با ایمیل شما کار خواهد کرد. ( می توانید مراحلی که پیش تر گفته شد را در تصویر ذیل مشاهده کنید. )

4.در صفحه بعدی برای تایید شدن حسابتان، یک کد در ایمیل برایتان ارسال می گردد. کد را یادداشت و در فیلد اول وارد کنید.

5.در فیل دوم نام کاربری و در فیلد سوم رمز عبور خود را تایپ کنید و سپس برای تاییدیه نبودن ربات تیک کپچا را فعال و در انتها بر روی ” Active Account ” کلیک کنید. ( همانند تصویر ذیل )

دیدید که به همین راحتی توانستید در صرافی کراکن عضو شوید.

کارمزد برداشت

هزینه های برداشت Kraken بسته به مکان شما بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، اگر می خواهید دلار آمریکا را برداشت کنید و یک حساب بانکی آمریکایی دارید، از شما 5 دلار کارمزد کسر می شود.

هزینه های کراکن برای برداشت ارزهای رمزپایه بسیار کمتر است. به عنوان مثال، Kraken برای برداشت بیت کوین 0.0005 BTC و برای برداشت اتریوم Ether 0.005 کارمزد می گیرد.

استفاده از کراکن برای چه افرادی مناسب است؟

Kraken یک پلتفرم بزرگ با بسیاری از ویژگی های گیج کننده است. حتی تجار متخصص می توانند استفاده از آن را سخت بدانند.

اگر با Kraken شروع کنید، نیازی به یادگیری نحوه استفاده از سیستم عامل دیگری نخواهید داشت. می توانید احراز سطح 2 را انجام دهید و مقداری پول فیات را در عرض چند دقیقه واریز کنید. سپس می توانید هر زمانی که بخواهید معاملات خود را شروع کنید. با پیشرفت بهتر در تجارت می توانید از تمام ویژگی های دیگری که Kraken ارائه می دهد بهره ببرید.

در حالی که برخی از صرافی های ارز های دیجیتال محدود هستند، کراکن یک بستر بسیار گسترده است. کراکن این امکان را به کاربران می دهد تا معاملات مارجین و فروش کوتاه مدت انجام دهند.

توجه: معاملات مارجین جایی است که برای تجارت با آن ارز قرض می کنید. این بدان معنی است که شما می توانید پول بیشتری کسب کنید، اما همچنین می توانید بیشتر نیز ضرر کنید.

کراکن

وضعیت صرافی کراکن در ایران

متاسفانه کراکن، ایران را جزو لیست تحریم خود قرار داده است و برای احراز هویت در این صرافی، می بایست از IP خارج از ایران استفاده کرد.

پس با رعایت نکات گفته شده و استفاده از IP دیگر کشور ها می توانید از این صرافی در ایران نیز استفاده کنید اما احراز هویت امکان پذیر نیست.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون ارزهای دیجیتال در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *