دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک
مهاجرت

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (NSU) یکی از موسسات برجسته روسیه در زمینه تحصیلات عالی است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹در شهر نووسیبیرسک، که شهری فرهنگی و صنعتی در سیبری است تأسیس شد.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک در منطقه Akademgorodok در فاصله۳۰ کیلومتری از شهر novosibirsk قرار دارد و از مسکو با پرواز مستقیم ۳/۵ ساعت فاصله دارد نووسیبیرسک به عنوان سومین شهر بزرگ روسیه محسوب می‌شود.

این دانشگاه در رنکینــگ جهـــانی در رده ۲۳۱ بهتـــــرین دانشــگاه های دنیا قرار دارد. هشتاد درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را دانشمندان بخش سیبری آکادمی علوم روسیه تشکیل داده اند. کمپ آموزشــــی دانشگـــــاه دولتـــی نووسیبیرسک ، بزرگترین کمپ آموزشی روسیه با امکانات به روز و پیشرفته دنیا می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

NSU یکی از برترین مکان های تحصیلی برای هر شخصی می باشد؛ در واقع این مکان برای افرادی که قصد پزشک شدن را دارند برترین گزینه انتخابی می باشد. علاوه بر این امکان تحصیل در گرایش پزشکی هسته ای برای اشخاص نیز وجود دارد.

در حالی که شهر نووسیبیرسک Novosibirsk به عنوان سومین شهر بزرگ در کشور روسیه می باشد؛ ارزان تر از مسکو و یا St Petersburg از جهت هزینه های زندگی می باشد. علاوه بر این امکان لذت بردن از مزیت های فرهنگی و سفر به شهر رقص باله نیز وجود دارد.

موضوع حمل و نقل در سیبریا نشان می دهد که لینک های بسیاری برای رسیدن به این منطقه وجود دارد. این در حالیست که سیبریا بدلیل زمستان های برفی و یا تابستان های دل انگیز معروف می باشد. ورزش های مرتبط با شنا و ورزش های آبی در دریاچه های بومی از دیگر مزایای این منطقه به حساب خواهد آمد.

دانشگاه نووسیبیرسک

آمار کلی دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

  • کل دنشجویان :7200 / دانشجویان بین المللی:1200
  • دانشکده:9/ دپارتمان:112
  • دانشکده 2800
  • برنامه تحصیل به زبان انگلیسی: 10
  • برنامه های تحقیقی برای دانشجویان بین المللی: 28
  • برنامه های آموزشی بین المللی: 29
  • آزمایشگاه های تحقیقاتی و مجهز به تجهیزات: 70
  • موسسه علمی و تحقیقاتی شعبه RAS سیبریا (برای دانشجویان NSU): 48
  • بیش از 1000 آزمایشگاه علمی و تحقیقی که از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می نمایند.
  • بیش از 1000 دانشجوی بین المللی از 37 کشور
  • 72 برنامه کارشناسی ارشد به زبان روسی
  • 15 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
  • 3 برنامه دکترا به زبان انگلیسی
  • 28 برنامه کارآموزی برای دانشجویان بین المللی
  • 29 برنامه بین المللی
  • 132 برنامه برای 29 کشور

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک Novosibirsk در Akademgorodok واقع شده است که به عنوان یک منطقه منحصر به فرد در نظر گرفته می شود که تمرکز اصلی آن بر علوم؛ آموزش و دانش تجاری می باشد. دانشجویان NSU قادر به شرکت در فعالیت های تحقیقاتی و کارهای تحقیقی مرتبط با موسسه علمی و آموزشی NSU نیز می باشند. بخاطر داشته باشید که این موسسه به سال 1959 تاسیس شد. در حال حاضر دانشگاه Novosibirsk از مدرسه عالی (مدرسه فیزیک و ریاضیات) و کالج برتر؛ 13 ساختمان؛ دپارتمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد؛ مدرسه اساتید، موسسه فنی و حرفه ای و دپارتمان تحقیقاتی تشکیل شده است.

این دانشگاه در مرکز علمی  Novosibirsk؛ Akademgorodok و یا جایی که تحقیقات علمی صورت می گیرد واقع شده است. بخاطر داشته باشید که دانشجویان NUS قادر به انجام تحقیقات در حین تحصیل می باشند و امکان انجام تحقیق پس از پایان دوره تحصیلی برای آنان وجود دارد.

از زمان تاسیس این دانشگاه با هدف آموزش تخصصی برای یادگیری علوم؛ آموزش و یا علوم صنعتی به صورت فشرده وارد عرصه کار شد. سیستم به کار رفته شده یک عامل کلیدی برای توسعه روابط علوم و آموزش بود. بیاد داشته باشید که مدل های بکار رفته شده به صورت موفقیت آمیز و اجرایی همکاری هایی با بخش های تجاری دارند. NSU با بسیاری از مراکز تحقیقاتی؛ آزمایشگاه ها و مراکز آکادمی و به صورت جهانی در ارتباط می باشد که رهبر آن را رئیسان بخش IT و یا دیگر مناطق نظیر: Intel, HP, Parallels و … تشکیل خواهند داد.

بیاد داشته باشید که حدود 80 درصد از اعضای دانشکده NSU در مراکز علمی مشغول به کار می باشند کسانی که سوابق تحصیلی درخشانی در مدارس علمی و یا تدریس دانشجویان به صورت خصوصی دارند. آزمایشگاه های تحقیقاتی مربوط به NSU؛ تحقیقات گوشه ای خود را در مرزهای دانش بشری گسترانیده اند.

تجهیزات پیشرفته در NSU منجر به راه اندازی سیستم های ماهواره ای برای راهیابی شده است و علاوه بر این سیستم های وضعیت شناسی روسی جهانی را راه اندازی کرده است. سیستم های لیزر تقاضای بسیاری در بازارهای روسی و یا جای جای جهان خواهند داشت. علاوه بر این NSU فناوری های مرتبط با نانو خود را در تمامی گوی ها نظیر: برق؛ فناوری های زیست شیمیایی و پزشکی؛ سیستم های لیزری؛ پرتو درمانی های خلاقانه و درمان سرطان؛ طراحی ملکولی و خلق مجدد مواد باطله نیز گسترانیده است.

دانشکده های نووسیبیرسک

دانشگاه های نووسیبیرسک
دانشکده اقتصاد
دانشکده فیزیک
دانشکده علوم انسانی
دانشکده فناوری اطلاعات
دانشکده فلسفه و قانون
دانشکده پزشکی و روانشناسی
دانشکده ریاضیات و مکانیک
دانشکده زمین شناسی وژئوفیزیک

دانشگاه نووسیبیرسک

چرا دانشگاه نووسیبیرسک NSU ؟

علوم حقیقی

دانشگاه دولتی Novosibirsk در مرکز علمی و تحقیقاتی معروفی نظیر: Akademgorodok واقع شده است. حدود 80 درصد از اعضای این دانشکده دانشمندان متعلق به سیبریا (از شعب آکادمی علوم روسیه) می باشند. این درحالیست که آموزش در این موسسه ارتباطات نزدیکی با موفقیت های علمی نیز خواهد داشت.

عدم اتلاف زندگی و اوقات در ترافیک

دسترسی به تمامی امکانات موجود در این دانشگاه از طریق راه رفتن امکان پذیر می باشد که مواردی نظیر: خوابگاه؛ مراکز ورزشی؛ استادیوم؛ 35 موسسه علمی را در بر خواهد گرفت.

هزینه های زندگی مقرون به صرفه در سیبریا

براساس آمار گرفته شده از QS؛ دانشگاه دولتی Novosibirsk به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور روسیه در نظر گرفته می شود. این در حالیست که هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به مسکو و یا StPetersburg بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عملکرد به عنوان یک شهر بزرگ

Akademgorodok در 30 کیلومتری Novosibirsk واقع شده است. این امر به معنای عدم مزیت وسیع بودن یک شهر نمی باشد چرا که مواردی نظیر: سروصدا و یا آلودگی را در بر دارد اما در کنار آن مزیت هایی نظیر: وجود تئاترهای بسیار بزرگ در روسیه و یا گروه تئاتر را در بر دارد.

شرایط ایده آل خوابگاه نووسیبیرسک

خوابگاه دانشگاه نووسیبیرسک که برای دانشجویان بین المللی جدید ساخته شده است، حدود سه دقیقه تا دانشــگاه فاصله دارد و دارای اتاق های راحت دو نفره همراه با تمامی امکانات رفاهــی با منظره جنگل بوده و از لحاظ امنیتی این خوابگاه ها دارای نگهبان ،حراست و دوربین مدار بسته است. یکی از مهم ترین مزیت این خوابـگاه ها با توجه به نزدیکی به دانشگاه عدم اتلاف وقت در ترافیـک است که از رفت و آمـــد در زمسـتان هم آســوده می شوید. هزینه خوابگاه ماهانه ۱۰۵۰ روبل است که معادل حدودا ۲۰۰ هزار تومان می باشد (سالانه ۲۰۰ دلار).

Novosibirsk

امکانات خوابگاه ومحوطه دانشگاه

با پیاده روی از دانشگاه می توانید سوپر مارکت ها،رستوران ها،کافه ها و بانک ها داروخانه و….به راحتی پیدا کنید .همچنین یک مرکز ورزشی با استخر، سونا ،زمین تنیس ،استادیوم و سالن های ورزشی در محوطه دانشگاه وجود دارد.
در هر طبقه از خوابگاه آشپز خانه مجهز به کلیه لوازم خانگی مورد نیاز مانند (یخچال ،اجاق گاز و….)وجود دارد.هر اتاق با مبلمان لازم( مانندمیز، صندلی،تختخواب ،میز کنار تخت ،قفسه وکمد)مجهز شده هم چنین خشک شویی سالن مطالعه ،باشگاه بدنسازی از دیگر امکانات این خوابگاه بی نظیر است.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام