دانشگاه ملی لومونوسوف مسکو (Lomonosov Moscow State University)

لومونوسوف
مهاجرت

دانشگاه ملی لومونوسوف مسکو (Lomonosov Moscow State University)

دانشگاه لومونوسوف مسکو Lomonosov در سال 1755 و توسط Maikhal Lomonosoy تاسیس شد فردی که به عنوان دانشمند و نویسنده معروف در نظر گرفته می شود و این موسسه آموزش عالی نام خود را از این موسسه برگرفته است. در 25 ژانویه همان سال علاقه مندان به تحصیل روز دانش آموز را جشن گرفتند.

امروزه موسسه آموزشی و تحقیقات عالی دانشگاه لومونوسوف مسکو یا MSU حدود 38000 دانشجو را در خود جای داده است. بسیاری از این دانشجویان به صورت تمام وقت تحصیل می نمایند که تعداد آنان به 3500 دانشجو و دانشجویان پاره وقت به 4000 نفر می رسد. این درحالیست که حدود 10000 اعضای دانشکده به عنوان کارمندان دانشگاه در نظر گرفته می شوند که اغلب آنان به صورت تمام وقت مشغول به کار می باشند. اخیراً این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است و تحصیل در روسیه در این دانشگاه مورد نظر برخی واقع شده است.

لومونوسوف

رشته های دانشگاه لومونوسوف مسکو روسیه

دانشگاه لومونوسوف مسکو روسیه ( Lomonosov Moscow State University ) در پردیس اصلی خود دارای 41 دانشکده می باشد که غالبا به زبان روسی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی مشغول به تدریس دانشجویان است. رشته های دانشگاه لومونوسوف مسکو در طیف وسیعی ارائه گردیده اند. تحصیل پزشکی در روسیه در این دانشگاه امکان پذیر می باشد. اکثر رشته های دانشگاه لومونوسوف مسکو در مقطع کارشناسی چهار سال، در مقطع ارشد دو سال و در مقطع دکتری چهار سال دوره تحصیلی شان زمان لازم دارد. برای اطلاع از رشته های دانشگاه لومونوسوف مسکو جدول ذیل را مشاهده فرمایید.

رشته های دانشگاه لومونوسوف مسکو روسیه ( Lomonosov Moscow State University )
پزشکی داروسازی فیزیوتراپی
روانشناسی اقتصاد روزنامه نگاری
فلسفه هنرهای زیبا بیولوژی
حقوق علوم سیاسی روابط بین الملل و مطالعات جهانی
مدیریت بازرگانی حسابداری اکتشاف زمین شناسی-ژئوفیزیک
نانوبیوتکنولوژی محاسبات و شبکه های پیشرفته اقتصاد و امور مالی جهانی
مدیریت پروژه در تاسیسات هسته ای مدیریت تجارت بین الملل برنامه نویسی سیستم و علوم کامپیوتر

پزشکی دانشگاه لومونوسوف مسکو روسیه

لومونوسوف یکی از دانشگاه های پزشکی روسیه می باشد. دانشکده پزشکی دانشگاه لومونوسوف مسکو روسیه ( Lomonosov Moscow State University ) یکی از دانشکده های قدیمی این دانشگاه می باشد که دارای 12 بخش شامل: گروه فیزیولوژی طبیعی و توپوگرافی، گروه آناتومی طبیعی و توپوگرافی، گروه پزشکی فیزیک و شیمیایی، گروه شیمی بیولوژیکی و پزشکی، گروه داروسازی، گروه جراحی، گروه درمانی، گروه طب داخلی، گروه آموزش بالینی چند رشته ای، گروه زنان و زایمان، گروه آسیب شناسی عمومی و بالینی و گروه طب اکولوژیکی می باشد. رشته های پزشکی و داروسازی از اهم رشته های ارائه شده در این دانشکده هستند که مدت تحصیل در پزشکی هفت سال و داروسازی شش سال می باشد. پذیرش در این دانشکده نیز همانند سایر دانشکده ها با آزمون ورودی دانشگاه لومونوسف همراه است که شامل دروس زبان روسی و شیمی می باشد. افراد پس از قبولی در این آزمون وارد دوره آمادگی یا پادفک شده و مشغول به آموزش زبان روسی می شوند. در مقاطع بالاتر نیز رشته های رزیدنس پزشکی دو ساله و تحصیلات تکمیلی پزشکی سه تا چهار ساله ارائه می گردند. تحصیل در این دانشکده به زبان روسی می باشد. هزینه تحصیل پزشکی دانشگاه لومونوسوف مسکو 6796 دلار در سال و هزینه تحصیل داروسازی 6050 دلار در سال می باشد.

لومونوسوف

شرایط تحصیلی دانشگاه لومونوسوف مسکو

به طور متوسط حدود 39 دانشکده در MSU و جهت تحصیل مقطع کارشناسی وجود دارد که حدود 128 برنامه آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. برنامه های مرتبط با کارشناسی ارشد در 18 شاخه علمی و علوم انسانی و در 168 منطقه مختلف گسترش یافته است. بیش از 140 برنامه در دسترس برای یادگیری نیز وجود دارد.

این دانشگاه حدود 1000 ساختمان و بنا؛ 8 خوابگاه را در خود جای داده است. محوطه دانشگاهی MSU بیش از یک میلیون متر مربع مسافت را به خود اختصاص داده است. سیستم کتابخانه ای آن به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه ها در نظر گرفته می شود چرا که حدود 9 میلیون کتاب را در خود جای داده است.

MSU به عنوان یکی از آکادمی های بسیار بزرگ در نظر گرفته می شود که 15 موسسه تحقیقاتی؛ 8 موزه؛ 380 ساختمان؛ یک پارک علم و فناوری؛ باغچه گیاه شناسی؛ خانه انتشار؛ مرکز تفریح و سرگرمی و خانه افراد بااستعدادهای مختلف را در خود جای داده است.

دانشگاه لومونوسوف مسکو حدود 6 شعبه بومی در روسیه دارد که عملکرد آن همانند 5 محوطه دانشگاهی قبلی در جمهوری شوروی می باشد.

بیاد داشته باشید که این دانشگاه همکاری هایی با Eurasion داشته است. علاوه بر این MSU به عنوان شریک 60 موسسه آموزش عالی در جهان در نظر گرفته می شود.

این دانشگاه حدود 11 جایزه نوبل ادبیات و 7 مدال را در گرایش های مختلف به خود اختصاص داده است. این در حالیست که شمایل معروفی نظیر: نویسنده Anton Chekhov و Ivan Turgenev در MSU تحصیل داشته اند. علاوه بر این Mikhail Gorbachevh از دیگر شمایل معروف در این خطه به حساب می آید.

رنکینگ جهانی و اعتبار دانشگاه لومونوسوف مسکو

  • رنکینگ جهانی دانشگاه در QS سال 2015-16 (108)
  • رنکینگ دانشگاه های جهانی (2015-16) (161)

موقعیت و وضعیت حمل و نقل دانشگاه

از سال 1953 اغلب دانشکده های این کشور در Sparrow Hills و در جنوب غربی مسکو و در 5 کیلیومتری مرکز شهر واقع شدند.

محوطه دانشگاهی MSU کاملا گسترده می باشد و بیش از 1000 ساختمان را در خود جای داده است.

یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به مرکز شهر با مترو می باشد و حدود 10 دقیقه راه رفتن تا دانشگاه را می طلبد؛ این درحالیست که برای رفتن به مرکز شهر افراد بایستی به مدت 15 دقیقه وقت خود را صرف نمایند.

لومونوسوف

شرایط ورود و پذیرش  دانشگاه لومونوسوف

شرایط ورود به این دانشگاه بسیار خاص می باشد که گزینه های انتخابی متعددی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

تمامی متقاضیان بایستی فرم درخواست خود را ارسال نمایند؛ علاوه بر این ارائه عکسی در سایز گذرنامه و ارائه مدرک ترک مدرسه نیز نیاز می باشد.

تمامی دوره ها به زبان روسی می باشد. علاوه بر این شرکت در دوره های زبان روسی برای تمامی دانشجویان بین المللی و در مرکز MSU امکان پذیر است. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی راه ورود و پذیرش را برای شما تسهیل نموده است.

بیاد داشته باشید که بیش از 40000 دانشجو (در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) و حدود 7000 دانشجو در مقاطع بالاتر در این دانشگاه تحصیل می نمایند.

بیش از 6000 اساتید؛ سخنران و حدود 5000 محقق در این دانشگاه تحصیل می نمایند.

سال تحصیلی در MSU از سپتامبر شروع می شود و تا ماه ژوئن پایان می یابد. این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی حدود 4 سال به طول می انجامد.

امکان اخذ انتقالی برای دانشجو به مدت 2 ترم (فوریه-مه) امکان پذیر است. بیاد داشته باشید که در درون دانشگاه های بسیار عالی علوم طبیعی و ریاضیات تدریس می شود.

بیش از 39 دانشکده به انجام امور تحقیقاتی و مهندسی اختصاص داده شده است.

MSU حدود 15 موسسه و مرکز تحقیقاتی را در خود جای داده است که مواردی نظیر: موسسه فیزیک هسته ای Skobeltsyn؛ موسسه مکانیک؛ موسسه Sternberg؛ مرکز محاسبات تحقیقی؛ ایستگاه دریای سفید زیست شناسی؛ موسسه   Belozersk، موسسه فیزیک؛زیست شیمیایی A.N. Belozersky؛ موسسه زیست شناسی M.N، موسسه نظری میکروفیزیک و دانشگاه Herbarium مسکو را در بر خواهد گرفت.

امکانات دانشجویی دانشگاه MSU

سیستم کتابخانه ای MSU یکی از بزرگترین سیستم ها در کشور روسیه می باشد که حدود 9 میلیون کتاب را در خود جای داده است که 2 میلیون از آنان به زبان های خارجی می باشد.

ساختمان اصلی MSU از مواردی نظیر: سالن؛ تئاتر؛ موزه؛ سرویس های امنیتی؛ کتابخانه؛ استخر؛ ایستگاه پلیس؛ اداره پست؛ اتاق میهمان؛ آرایشگاه؛ رستوران های سرباز متعدد؛ بانک و ATMs، مغازه؛ کافه تریا و دیگر قفسه ها تشکیل شده است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ موزه ها؛ باغچه ها؛ پارک های علم و فناوری و دو محوطه دانشگاهی در مرکز شهر از دیگر مزیت های تحصیل خواهند بود.

امکان کار پاره وقت در روسیه دانشگاه MSU

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند قادر به اخذ کاره وقت نیز می باشند ناگفته نماند که این امر دانشجویان را در جهت یافتن کار یاری نمی کند. امکان اخذ کار دانشجویی پاره وقت نیز برای افراد وجود دارد.

متوسط دستمزد در نظر گرفته شده برای آنان در مسکو حدود 4-6 دلار برای هر ساعت می باشد.

لومونوسوف

فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه لومونسف:

  1. ایوان تورگنیف (شاعر و رمان نویس مشهور روس)
  2. آنتوان چخوف (پزشک، رمانویس و شاعر مشهور روس)
  3. ویتالی گینزبرگ (فیزیکدان، دارنده نوبل)
  4. آندره ساخاروف (پدر بمب هسته ای روسیه، دارنده نوبل)
  5. میخاییل گورباچف ( رهبر اتحاد جماهیر شوروی، نوبل)
  6. میخاییل سوسلف (دبیر حزب کومنیست شوروی)
  7. ولادیمیر ارنولد (ریاضیدان برجسته روس)
  8. بوریس دمیدروف (شیمیدان و ریاضیدان)
  9. آندری کولموگروف (ریاضیدان)

و هم چنین جوایز متعدد فیلدز مارشال کانادا و آلما ماتر آلما نیز از دست آورد های برجسته دانشگاه ملی لومونسف مسکو می باشد.

وضعیت اقامت و خوابگاه دانشجویان دانشگاه لومونوسوف

به طور کلی MSU 8 خوابگاه را در خود جای داده است؛ خوابگاه هایی که تا کلاس درس حدود 5 دقیقه فاصله دارند. این خوابگاه های دانشگاهی حدود 12000 دانشجو را در خود جای داده اند.

اتاق های اشتراکی (2 نفره) حدود 7000 RU برای هر ماه. اتاق های تک خوابه 14000 RU برای هر ماه. بیاد داشته باشید که امکان اجاره خانه برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد. امکان استفاده از Wi-Fi به صورت رایگان برای دانشجویان نیز وجود دارد. خانه هایی برای اقامت دانشجویان بین المللی وجود دارد که هزینه هایی بیشتر را در بر دارد.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل پیرامون مهاجرت و تحصیل در کنار شما خواهد بود و با مشاوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام