دانشگاه فنی باومان روسیه

باومان
مهاجرت

دانشگاه فنی باومان روسیه

دانشگاه باومان مسکو Bauman، BMSTU (روسی: Московский государственный технический университет им. Н. Е. Баумана)  یک دانشگاه فنی  (پلی تکنیک) واقع در مسکو روسیه است. دانشگاه Bauman یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی روسیه است. و تا PhD در رشته های مختلف مهندسی و علوم کاربردی را پشتیبانی میکند .

دانشگاه  دارای 19 اداره آموزش عالی تمام وقت است. دانشگاه برنامه های تحصیلات تکمیلی و دکترا را ارائه می دهد و 2 دانشکده وابسته دارد. بیش از  19000  دانشجو در دانشگاه باومان در حال  تحصیل هستند و تخصص تمام انواع ماشین آلات مدرن و سازه را پوشش می دهد. بیش از 320 پزشک علوم (درجه بالاتر از دکترا در روسیه) و 2000 نامزد علمی (شبیه به دکترا) آموزش و تحقیق در دانشگاه باومان مشغول هستند. بخش اصلی دانشگاه دارای هشت بخش علمی و آموزشی است که هر یک از آنها شامل شاخه علمی و آموزشی است.در این دانشگاه چند شاخه علمی دیگر نیز وجود دارد که هر کدام  با زمینه های خاصی از صنعت در ارتباط هستند. آنها در کارخانجات بزرگ و سازمان های بزرگ واقع در مسکو، حومه مسکو (روتوف، کراسوگورسک و کروولف) و در کالگوا قرار دارند.

دانشگاه باومان به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه شناخته شده است و دارای شرایط ورودی بالا برای دانشجویان ویژه است. دانشگاه باومان به طور مرتب در رتبه بندی رسمی دولت و کسب و کار رتبه بندی شده است.  همچنین  سه جایزه برتر در رتبه بندی فارغ التحصیلان بزرگترین شرکت های روسی را به خود اختصاص داده است. در سال 2011/2012 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه  379 و در رتبه بندی کلی   رتبه  229 در بخش مهندسی  را اشغال کرد.

باومان

از ویژگی های این دانشگاه همکاری نزدیک با موسسات صنعتی، علمی، آموزشی و فرهنگی  TsAGI، آکادمی نیروی دریایی جukovsky، NAMI، TsIAM، برخی از ادارات موسسه ساخت ماشین آلات شیمی، موسسه فناوری شیمی و موسسه فیزیک مهندسی، آکادمی نظامی دفاع شیمیایی، MAI، موسسه مهندسی برق، موسسه معماری  است.

در حال حاضر استراتژی دانشگاه این است که منابع انسانی را در زمینه های پیشرفته علم و فناوری روسیه در جهت پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی کشور مانند سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی فراهم سازد.

ماشين سازي و تراکتورسازي، موتورهاي درون سوز، تکنولوژي ساخت ماشين آلات، دستگاه‌ها و ماشين‌هاي برش فلزات، تجهيزات و تکنولوژي توليد خطي، دستگاه‌ها و تکنولوژي پردازش و توليد فلزات به روش فشار، ساخت تجهيزات و تکنولوژي توليدات جوشکاري، اقتصاد، مديريت وتکنولوژي، انفورماتيک، مديريت، اقتصاد و مديريت در خط توليد دستگاه‌ها ، انفورماتيک در اقتصاد، حقوق، رياضيات کاربردي و فيزيک صنعتي، رياضيات کاربردي و اتفورماتيک، اتوماسيون در توليد، تکنولوژي اتوماسيون در توليدات، تکنولوژي ساخت ماشين‌هاي قدرت و انرژي، شناخت مواد در صنعت. این دانشگاه در سطح 326 دانشگاه صنعتی و فنی در مرتبه 1 قرار دارد و از لحاظ علمی در سطح 1818دانشگاه روسیه نیز در مقام اول است.

نکته : شرط تحصیل در این دانشگاه گذراندن دوره 10 ماهه پادفک می باشد.

برنامه آموزشی دانشگاه پلی تکنیک باومان مسکو

برای تحصیل در روسیه، دانشگاه پلی تکنیک مسکو شما نیاز به قبولی در سه امتحان فیزیک، ریاضی و زبان روسی دارید.

دانشگاه از هر ده نفر فقط به یک نفر پذیرش می دهد، این موضوع قابل فهم می شود اگر بدانید که هر ساله بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر از سر تا سر روسیه و جهان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو می باشند. بنابر این ورود به دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو کار آسانی نخواهد بود. سال تحصیلی در دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو از اول سپتامبر آغاز می شود و شامل دو ترم تحصیلی ۵ ماهه می باشد.

در آخر هر ترم امتحانات ارزیابی برگزار می گردد. سیستم ارزیابی نمرات بر اساس سیستم استاندارد اروپا (بلونیا سیستم) می باشد. در دوسال اول دانشجویان دروس عمومی آموزش می بینند و از سال سوم به بعد دروس تخصصی آغاز می شود. سیاست های آموزشی دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو بر اساس نگاه به آینده می باشد و در حال حاضر ساختار بسیاری از برنامه های علمی و تحقیقاتی بر این اساس می باشد.

نکته بسیار جالب این است که در این راه شما می توانید از یکی از قدیمی ترین کتابخانه های اروپا که وابسته به این دانشگاه می باشد، بهره ببرید. کتابخانه دانشگاه پلی تکنیک باومان مسکو دارای بیش از ۲٫۶۰۰٫۰۰۰ کتاب می باشد. اما مهم ترین بخش این موضوع این است که تمام مقالات علمی تولید شده توسط این دانشگاه به راحتی در دسترس شما قرار می گیرند. بخش دیگر این کتابخانه بزرگ سالن کامپیوتر می باشد که هم چنین بسیاری از کتاب ها و مقالات و تحقیقات علمی به صورت الکترونیک در اختیار شما قرار می گیرد.

باومان

دانشکده های دانشگاه دولتي فني باومان مسکو شامل موارد زیر می باشد :

  • الکترونیک و فن آوری لیزر دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • علوم پایه دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • فن آوری و مهندسی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • ماشین آلات ویژه دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • رباتیک و اتوماسیون یکپارچه دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • انفورماتیک و سیستم های کنترل دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • مهندسی پزشکی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • کسب و کار مهندسی و مدیریت دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • زبان شناسی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • تربيت بدني دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • تکنولوژی موشک و  فضا دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • ابزار سازی دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه
  • هوافضا دانشگاه دولتی فنی باوهان روسیه

شعبه های علمی تحقیقاتی دانشگاه پلی تکنیک باومان مسکو

  1. شعبه عملی تحقیقاتی دمیتروف: در سال ۱۹۶۵ آغاز به کار کرد. یک مرکز آموزشی و علوم تجربی است. هم چنین قابل ذکر است که رادیو تلسکوپ دانشگاه پلی تکنیک بائومان در این مرکز مستقر می باشد.
  2. شعبه کالوگا: در سال ۱۹۵۹ این شعبه به منظور تحقیقات و آموزش جهت تولید ماشین آلات صنعتی بازگشایی گردید. این شعبه از معتبر ترین و بزرگترین شعبات دانشگاه پلی تکنیک مسکو می باشد که شامل ۷ مرکز آموزشی و تحقیقاتی و ۵ مرکز بزرگ طراحی ماشین آلات صنعتی، الکترونیک و تکنولوژیک، مدیریت صنعتی و اقتصادی و علوم پایه مهندسی و هم چنین مرکز تحقیقات نظامی می باشد.

این شعبه دارای یک کتابخانه بزرگ و سالن مطالعه، کمپ های مجهز ورزشی و سالن غذاخوری مجهز می باشد.

با تحصیل در این دانشگاه تمامی دانش مورد نیاز خود را به دست اورید.

کتابخانه

کتابخانه علمی دانشگاه دولتي فني باومان مسکو — یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دانشگاه ها در روسیه مي باشد . کتابخانه همزمان با تاسیس مؤسسه  در سال 1830 در مسکو تاسیس شده است . اين کتابخانه بيش از  30،000 خواننده را در خود جا مي دهد و حدود 1.5 میلیون نسخه از ادبیات را در سال منتشر مي کند و داراي 3 سالن بزرگ مطالعه مي باشد . کارکنان کتابخانه حدود 100 نفرمي باشند .

فعاليت هاي بين المللي

فعالیت های بین المللی دانشگاه دولتي فني باومان مسکو تقریبا از سال 1830  ، زمانی که در  مسکو موسسه آموزشي هنر و صنعت سازمان يافته بود آغاز شده است. در سالهاي اول تاسيس ، دانشگاه دولتي فني باومان مسکو از معلمان و استادان مشهور برون مرزي دعوت به کار و تدريس مي نمود. علاوه بر این در کتابخانه موسسه  از متون و کتاب هاي علمی و فنی بسیاری به زبان های خارجی وجود داشت ، که توسط دانش آموزان و معلمان مورد استفاده قرارمي گرفتند. دانشگاه دولتي فني باومان مسکو در بین برترین های روسیه در سایتهای بین المللی به چشم میخورد. در سال1952 دانشجويان خارجي در دانشگاه دولتي فني باومان مسکو حضور يافتند. براي ترم اول تنها 15 دانشجو از چين، 13 از مجارستان و 11 نفر از لهستان و همچنين دانشجوياني از آلمان شرقي و روماني پذيرفته شده اند .

در همان سال 15 نفر آسپيرانت از چين پذيرفته شده بودند اما  از سال 1965 در دانشگاه دولتي فني باومان مسکو تنها دانشجويان اتحاد شوروي تحصيل مي کردند . در سال 1991 رئيس دانشگاه دولتي فني باومان مسکو تصميم بر گسترش هر چه بيشتر همکاري هاي بين المللي اتخاذ کرد و از اين زمان بود که فعاليت هاي بين المللي ضرورت و اهميت بيشتري يافتند . در حال حاضر دانشجويان کشور هاي فرانسه ، سوئد ، آلمان ، اتریش ، یونان ، هلند ، سوریه ، هند ، چین ، کره ، مغولستان ، پاکستان ، اکوادور ، پرو و برخی از کشورهای مستقل مشترک المنافع بر اساس قرارداد تحصيلي در دانشگاه دولتي فني باومان مسکو مشغول به تحصيل  مي باشند.

موزه

6 نوامبر سال 1967 دستور ساخت موزه تاريخي در دانشگاه دولتي فني باومان مسکو  توسط  وزارت آموزش عالي صادر شد و 18 نوامبر موزه رسماً افتتاح گشت. در سال 1968 مديريت موزه  به گالينا نيکلايونا آنتسوپاوا ، فارق التحصيل دانشکده زبانها واگزار شد که  ثمره 29 سال تلاش او موزه منحصر به فردي است که امروز به اتفاق آرا به عنوان یکی از بهترین موزه های فنی در روسیه به رسمیت شناخته شد. امروز بيش از 1000 اثر باستاني، حدود 2500 نسخه  کتاب  قرن هجدهم و کتب دست نويس  اواخر قرن نوزدهم تا اولین  کتاب های درسی مهندسی حرارت، خودرو ، سیبرنتیک، فن پرتاب موشک و روبوتیک در کتابخانه دانشگاه دولتي فني باومان مسکو حفظ شده است .

باومان

فاغ التحصیلان سرشناس

همان طور که ذکر شد، دانشگاه پلی تکنیک باومان مسکو، در طول تارخ با شکوه خود فارغ التحصیلان بسیار برجسته ای را به دنیای علم عرضه داشته است.

  1. سرگی پاولویچ کارالف: اولین رهبر سازمان هوا فضای اتحاد جماهیر شوروی، سرپرست پروژه های فضایی.
  2. ولادیمیر سولویف: اولین فضانورد در اولین ایستگاه فضایی جهان که متعلق به شوروی بود.
  3. آندری نیکلایویچ توپولف: بنیان گذار سازمان هواپیمایی توپولف و سازنده جنگنده ها و هوا پیما های مسافربری توپولف.
  4. پاول آسیپویچ سوخوی: بنیان گذار سازمان هواپیمایی سوخو، سازنده جنگنده بمب افکن های سوخو
  5. گئورگی مالنکف: نخست وزیر اتحاد جماهیر شوروی
  6. آلفرد روزنبرگ: سیاست مدار آلمانی، تئوریسین بزرگ حزب سوسیالیست کارگران آلمان نازی
  7. ژائو ژیائو: معاون نخست وزیر چین

بسیار واضح است که ما نتوانستیم سیل عظیم فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه پلی تکنیک باومان را به نگارش در آوریم.

خوابگاه

خوابگاه ها دارای اتاق های: ۲ نفره، ۳ نفره و هم چنین ما برای شما کارت حمل و نقل بدون محدودیت با هزینه ای بسیار پایین تهیه می نماییم. توجه داشته باشید که تمام دانشگاه های روسیه از این امکانات برخوردار می باشند. خوابگاه ها دارای کتابخانه، اینترنت پرسرعت، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشد.

باومان

هزینه های تحصیل در دانشگاه بائومان مسکو 

تمام هزینه های تحصیل در دانشگاه باومان مسکو، تمام و کمال بعد از پر کردن فرم مشاوره به اطلاع شما می رسد. برای این که دقیق تر هزینه ها را به اطلاع شما برسانیم، ابتدا باید از علاقمندی ها و رشته انتخابی شما آگاه شویم.

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی 

هر ساله دانشجویان خارجی فرصت این را دارند که برای بورسیه دولتی روسیه اقدام کنند. دولت روسیه پرداخت هزینه کل دوران تحصیل به علاوه مقدار مقرری ماهیانه را بر عهده خواهد گرفت.

  • هزینه های مسافرت،‌ هزینه های زندگی و بیمه شامل این خدمات نمی شود.
  • توجه داشته باشید که معیار و تعداد بورس تحصیلی بستگی به کشور متقاضی می باشد.
  • شما برای دریافت بورس تحصیلی باید امتحان دهید و با دیگر دانشجویان متقاضی رقابت کنید.
  • این امتحان سالی یک بار در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.
  • توجه داشته باشید مهلت ثبت نام برای متقاضیان از ماه مارس تا ژوئن می باشد.

اقدامات و مدارک مورد نیاز برای شرکت در رقابت های بورسیه تحصیلی 

  1. تشکیل پرونده ثبت نام و ارسال فرم مشخصات عمومی و تخصصی به دانشگاه
  2. کپی صفحه اول پاسپورت
  3. ارسال مدارک تحصیلی
  4. ارسال گواهی سلامت (مدت اعتبار حد اکثر ۳ ماه)
  5. هر مدرکی که رزومه محسوب شود. مانند توصیه نامه ها، مقالات علمی معتبر، قهرمانی مسابقات بین المللی، مدراک زبان یا هر نوع مهارتی و… .
  • توجه داشته باشد که تمام مدارک باید ترجمه شده و به تایید رسیده باشد.
  • خبر خوب دیگر این که دانشگاه های روسیه علاوه بر این دانشجویان خود را در دانشگاه های خارجی در دیگر کشور ها نیز بورسیه خواهند کرد.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام