جستجوی تامین کنندگان معتبر برای خرید عمده کالاهای وارداتی از طریق سایت علی بابا

علی بابا
دیجیتال مارکتینگ صادرات واردات

جستجوی تامین کنندگان معتبر برای خرید عمده کالاهای وارداتی از طریق سایت علی بابا

در سایت علی بابا می توانید هنگام جستجوی کالاهای مورد نیازتان، تامین کنندگان آنها را در چین از طریق این سایت پیدا کنید. در ظاهر، استفاده از علی بابا نسبتاً ساده به نظر می رسد. اما چگونه می توان تامین کنندگان معتبری پیدا کرد. با آنها مذاکره کرد و کالاهای خود را به ایران حمل کرد؟ در این مقاله، ما به همه این موارد خواهیم پرداخت.

سایت علی بابا چیست؟

سایت علی بابا یکی از بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیکی دقیقاً مانند سایت آمازون است. نیازهای خریداران آنلاین را نیز پوشش می دهد. با این حال، این سایت بیشتر به خرید عمده می پردازد و برخلاف آمازون، شما می توانید تولیدکنندگان و تامین کنندگان را در علی بابا پیدا کنید. می توانید با آنها تماس بگیرید و کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهید.
سایت علی بابا در اصل یک فهرست از کارخانه ها و شرکت های بازرگانی چینی در چین است. اگر به دنبال تأمین کنندگان چینی هستید، علی بابا یکی از بهترین منابعی است که می توانید پیدا کنید. در واقع حتی شرکت های چینی نیز از آن استفاده می کنند.

علی بابا

آیا می توانید از سایت علی بابا DROP SHIP کنید؟

اکثر تأمین کنندگان علی بابا از شما می خواهند حداقل سفارش (MOQ) شما حداقل 500 دلار باشد و یا بیشتر خرید کنید. بنابراین، سایت علی بابا برای حمل و نقل Drop Ship گزینه بسیار مناسب نیست.
اگر می خواهید از روش Drop Ship استفاده کنید، بهتر است از سایت خواهر علی بابا، علی اکسپرس استفاده کنید. همچنین می توانید مقاله ما را در مورد نحوه استفاده از علی اکسپرس برای اعتبار سنجی محصولات قبل از عرضه در فروشگاه خود بررسی کنید.

نکات طلایی برای خرید عمده از سایت علی بابا

 

آیا علی بابا معتبر است؟

سوالی که احتمالاً بیشتر در مورد سایت علی بابا می شنوم این است که “آیا استفاده از آن بی خطر است؟” پاسخ بله است.
استفاده از علی بابا بی خطر است، اما با توجه به کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است (که در یک ثانیه به آن دست می یابم).
اگر از علی بابا سفارش دهید، تا زمانی که برخی اقدامات احتیاطی عادی را دنبال کنید. مطمئناً همیشه کالاهای خود را دریافت خواهید کرد. در طول تقریباً ده سال استفاده از علی بابا، من به هزاران تامین کننده کالا میلیون ها تومان سفارش کالا داده ام و هرگز از من کلاهبرداری نشده است.
با این حال، هنوز هم بهتر است اقدامات احتیاطی انجام شود. این موارد برخی از موارد اساسی است که باید دنبال کنید:

  • سفارش فقط از شرکت های چینی
    فقط از تامین کنندگانی که دارای نشان طلایی هستند خرید کنید
  • پرداخت از طریق انتقال وجه برای سفارشات بزرگتر، امری طبیعی است. اما همیشه مطمئن شوید که نام ذینفع با نام شرکت مطابقت داشته باشد. این روش برای افرادی است که دارای حساب ارزی در خارج از کشور هستند. اگر شما حساب بانکی در خارج از کشور ندارید نگران نباشید، یکی از خدمات ویژه خوارزمی انتقال حواله برای خرید از سایت علی بابا است.
  • در ابتدا کم سفارش دهید و به تدریج اندازه سفارش خود را افزایش دهید.

اگر از این دستورالعمل های اساسی پیروی کنید، مطمئناً از شما کلاهبرداری نخواهد شد.
اکنون، نکته ای که در رابطه با کیفیت ذکر کردم را توضیح می دهم. دریافت محصولات با کیفیت پایین در چین هنگام سفارش در علی بابا یک نگرانی بسیار بزرگ است.
نکات کلیشه ای بعضی اوقات درست هستند و اگر از بهترین روش های کاملاً آسان پیروی نکنید، کلیشه های تقلبی محصولات “ساخت چین” برای شما صادق خواهند بود.
منظور همان حسی است که در هنگام دانستن کشور تولیدکننده کالا پیدا می کنیم. به عنوان مثال اکثرا حس خوبی نسبت به “ساخت چین” نداریم در صورتی که اگر روی محصول برچسب “ساخت فرانسه” خورده باشد اطمینان خاطر بیشتری نسبت به کیفیت محصول داریم.

علی بابا

نحوه خرید عمده از علی بابا

در حالی که شرکت هایی در علی بابا وجود دارند که به خریداران امکان خرید فقط یک کالا را می دهند، این غول تجارت الکترونیکی عمدتا برای عمده فروشان طراحی شده است. برخلاف خرده فروشان، عمده فروشان به صورت عمده خرید می کنند و معمولاً فروشی به خریداران تکی ندارند.
در اینجا خلاصه ای سریع از مراحل خرید موفقیت آمیز عمده از علی بابا آورده شده است.
دقیقاً کالای مورد نظر برای خرید عمده را تعیین کنید. ابتدا یک موقعیت مناسب پیدا کنید، سپس دقیقاً محصولات مورد نظر برای خرید را مشخص کنید. در مورد مشخصات، کیفیت و ویژگی های محصول خاص باشید.
تامین کنندگان مناسب را جستجو کرده و با آنها مذاکره کنید. آخرین چیزی که شما نیاز دارید این است که با یک تامین کننده کنار بیایید. پس از یافتن یک تأمین کننده مطمئن ، وقت آن است که در مورد عوامل مهمی مانند حداقل تعداد سفارش MOQ ، کیفیت محصول و زمان تولید آن صحبت کنیم.
کالای نمونه بگیرید. حرف آنها را قبول نکنید تصاویر به راحتی دستکاری می شوند و به سختی می توانید یک تامین کننده قابل اطمینان بیابید که کالاهای نمونشان با کالاهای تولید شده برای شما یکی باشد بیابید.
هنگام درخواست نمونه، اطمینان حاصل کنید که نه تنها محصول بلکه نحوه بسته بندی آن نیز در نظر گرفته شده است.
هزینه کالاهایتان را به خود تأمین کنندگان پرداخت کنید. خوشبختانه برای عمده فروشان، علی بابا پرداخت را بدون اعلام رضایت از طرف شما مبنی بر اینکه محصولات را در شرایط خوبی دریافت کرده اید، آزاد نمی کند.
شما همیشه می توانید به صورت خصوصی به تأمین کنندگان بپردازید، اما مجبورید این کار را با مسئولیت خود انجام دهید. اگر قبلاً رابطه همکاری خوبی با آنها برقرار کرده اید، این مسئله چندان مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.

انواع تامین کننده در علی بابا

در علی بابا ، دو نوع تامین کننده وجود دارد:

  • تامین کنندگان طلایی
  • تأمین کنندگان غیر طلایی

یک تامین کننده طلایی برای افزایش رتبه، خدمات بازاریابی و غیره حق بیمه پرداخت می کند و علی بابا بخشی از تأیید هویت محدود این تأمین کنندگان را انجام می دهد. با این حال، توجه داشته باشید که فقط به این دلیل که یک تامین کننده برچسب طلایی در علی بابا دارد، به این معنی نیست که این تامین کننده محصولات با کیفیت خوبی دارد. با این حال، برخی از نشانه های قانونی بودن و سرمایه گذاری این تامین کننده است.
من شخصاً سعی می کنم فقط به عنوان مکانیزم فیلتر با تامین کنندگان طلایی کار کنم، اما باز هم یادتان باشد که یک تامین کننده طلایی به این معنی نیست که یک تامین کننده عالی هستند.
علی بابا، هم شامل شرکت های چینی و هم شامل شرکت های غیرچینی است. هرچند تامین کنندگان چینی اکثریت عمده تأمین کنندگان را تشکیل می دهند. تأمین کنندگان همچنین می توانند در قالب شرکت های بازرگانی و کارخانه ها نیز عرضه شوند.
یک شرکت بازرگانی، محصولی را که برای فروش عرضه می کند، تولید نمی کند و به طور کلی دارای قیمت های کمی بالاتر، کیفیت کمی پایدارتر و انتخاب محصول بیشتری است. کارخانه ها قیمت های کمی پایین تر و انتخاب محدودتر و کیفیت غیر قابل پیش بینی بیشتری دارند. ذاتاً نه خوب است و نه بد، اما تفاوت این نوع تأمین کنندگان را بدانید بد نیس

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی صادرات واردات (بازرگانی بین الملل) به صورت حضوری و آنلاین. ارائه ی گواهینامه بین المللی مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای آموزش کشور قابل ترجمه با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

چگونه می توان تامین کنندگان عالی را در علی بابا پیدا کرد؟

قبل از اینکه حتی نگران حداقل تعدادسفارش MOQ و هزینه حمل کالا از چین به ایران باشید، ابتدا باید تامین کنندگان مناسب را پیدا کنید. برای اینکه به دنبال تامین کنندگان در علی بابا باشید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر شرکت ثبت شده ای ندارید، نگران نباشید. می توانید هر آنچه را که می خواهید به عنوان نام شرکت در آن قرار دهید.
با راه اندازی حساب خود، نکته بعدی که باید بفهمید این است که می خواهید چه محصولی را جستجو کنید. پس از دانستن اینکه چه کالایی است، پیش بروید و آن را در علی بابا جستجو کنید.
هدف نهایی شما هنگام جستجوی تامین کنندگان باید یافتن 3 تا 5 تامین کننده بالقوه، تماس با آنها و دریافت قیمت محصولات آنها باشد.
اولین کاری که من هنگام شروع جستجو انجام می دهم این است که نتایج من بر اساس منبع و نه بر اساس محصول مرتب شود (کاری که علی بابا به طور پیش فرض انجام می دهد). در غیر این صورت، نتایج جستجوی برتر فقط یک یا دو تأمین کننده دارند. تصویر زیر را ببینید.
شما می خواهید به دنبال تهیه کننده هایی بگردید که محصولاتی مشابه آنچه شما به دنبال آن هستید را داشته باشند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از تامین کنندگان به سادگی عکس محصولات مارک غربی را می دزدند. من دوست دارم به دنبال نشانه هایی برای واقعی بودن عکس ها بگردم ، مانند:

  • علامت گذاری عکس در چین (به عنوان مثال، مردم چین در عکس های خود چینی می نویسند)
  • علامت شرکت چینی روی عکس
  • عکس های با کیفیت متوسط (اکثر تأمین کنندگان عکس هایی با کیفیت خرده فروشی نمی گیرند)

علی بابا

نحوه تماس با تامین کنندگان در علی بابا

یافتن تامین کننده مناسب هم مهارت و هم شانس می خواهد. حتما در گوگل در مورد شرکت یک جستجوی کوچک انجام دهید. با افزودن کلمات کلاهبرداری، هشدار یا مراقب باشید در نوار جستجو، به دنبال پرچم های قرمز باشید.
جدا از این مسئله، تامین کنندگان علی بابا می توانند در انتخاب مشتریان خود به صورت انتخابی عمل کنند. می توانید نرخ پاسخ دهنده را در صفحه نتایج جستجو ببینید. تقریباً همیشه خواهید دید که این نرخ پاسخ، بسیار کمتر از 100٪ است. تأمین کنندگان علی بابا اغلب بسیاری از درخواست های خریدار را نادیده می گیرند.
نکته مهم: همچنین می توانید لیست سیاه تأمین کننده را بررسی کنید تا مطمئن شوید شرکتی که با آن کار می کنید در بین تأمین کنندگان بد وجود دارد یا خیر.
روش های مختلفی برای افزایش احتمال پاسخگویی یک تامین کننده به شما وجود دارد. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا می دانید دقیقاً به دنبال چه محصولی هستید؟ یا آیا شما به دنبال یک لیست کامل و لیست قیمت هستید؟
  • آیا شما در مورد خرید کالاهای مورد نیازتان واضح و دقیق هستید؟ یا آیا تامین کننده شما باید وقت زیادی را برای پاسخ دادن به ایمیل شما بگذارند، مخصوصاً برای یک چینی که به خوبی به انگلیسی مسلط نیست.
  • به عنوان مثال ایا شما خریدار عمده لوازم یدکی خودرو از چین هستید و یک فروشگاه بزرگ دارید؟

در اولین ایمیلم، هدف من این است که فقط چند سوال در مورد یک محصول بپرسم. این معمولاً شامل قیمت و شاید یک سوال ساده درمورد مشخصات محصول باشد. در اولین ایمیل خود آنها را با سوالات زیادی غرق نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که انگلیسی زبان دوم برای تأمین کنندگان است. بنابراین هر پاسخ از آنها زمان زیادی را می گیرد.
من همچنین با آنها از طریق اپلیکیشن ویچت صحبت می کنم – تقریباً همه در چین ترجیح می دهند به جای اشتفاده از روش های ارتباطی مختلف مانند ایمیل از ویچت استفاده کنند. اگر در امر واردات کالا از چین جدی هستید ، فوراً ویچت را روی موبایل خود نصب کنید. توجه داشته باشید این اپلیکیشن رایگان است.

علی بابا

فایروال بزرگ

سانسور در چین رایج است و می تواند روی ایمیل شما تأثیر بگذارد.
فایروال بزرگ دسترسی به سرویس های رایجی مانند گوگل از جمله جیمیل، واتس اپ، فیسبوک و دراپ باکس را مسدود می کند. از استفاده از هرگونه لینک به این سرویس ها خودداری کنید.
همچنین، اینترنت در چین بسیار کند است و دانلود فایل هایی با حجم بالا مدت زمان زیادی طول می کشد.
با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن ایمیل، بهتر است از اپلیکیشن ویچت برای ارتباط با تامین کنندگان استفاده کنید.

نمونه ایمیل به تأمین کننده

شرکت عزیز Zhuang Cheng
من از شرکت واردات محصولات چینی هستم. ما در اصفهان ، ایران مستقر هستیم و یک خرده فروش / عمده فروش لوازم یدکی اتومبیل هستیم. ما به لوازم یدکی شرکت شما بسیار علاقه مند هستیم.
می توانید لطفاً قیمت اجناس قطعات یدکی خودروی ام وی ام خود را به همراه جدول مشخصات فنی به من بگویید. در این قسمت باید لینک صفحه محصول در سایت علی بابا را نیز برای تامین کننده ارسال کنید.
همچنین، آیدی ویچت شما چیست؟
ارادتمند
آقای محمد خاکی
هدف من فقط گرفتن پاسخ است. من از ذکر حداقل تعداد سفارش MOQ که ممکن است باعث ترس و وحشت یک تامین کننده شود، اجتناب می کنم.
برای تامین کننده آسان است که به راحتی ایمیل اولیه را نادیده بگیرید. اما هنگامی که یک تامین کننده در واقع به شما پاسخ داد، نمی تواند ایمیل های آینده را نادیده بگیرد. اگر آنها شما را به ویچت خود اضافه کنند، تقریباً غیرممکن است که شما را نادیده بگیرند.

نحوه مذاکره با تامین کنندگان علی بابا

کلید مذاکره با تامین کنندگان تعیین قیمت بازار کالای مورد نظر شماست.
مگر اینکه محصول خود و هزینه ساخت آن را (خیلی افراد می دانند) را خیلی خوب بشناسید. تنها راه مطلق شما برای دانستن قیمت مناسب محصول شما، دریافت پیشنهادات رقابتی است. به همین دلیل شما باید با چندین تامین کننده تماس بگیرید.
در این مرحله باید قیمت ها را از تامین کنندگان خود دریافت کنید. اگر آنها از شما می پرسند که چه مقدار وارد می کنید، به آنها مقدار ایده آل سالانه سفارش خود را به جای مقدار سفارش شخصی اطلاع دهید. (خوش بین باشید و ماه را قول ندهید)
مراقب تأمین کننده هایی باشید که نسبت به دیگران قیمت بسیار پایینی دارند. به طور معمول، این مسئله قابل توجه است. برخی از این موارد عبارتند از:

  • شرایط حمل و نقل EXW در مقایسه با FOB، که تاثیر مستقیمی بر روی هزینه حمل کالا از چین به ایران دارد و آن را گران تر می کند.
  • به عنوان مثال لنت ترمز دارای چندین نوع با قیمت های مختلفی است.
  • آنها فقط سفارشات فوق العاده بزرگ را می پذیرند.

هنگامی که یک قطعه خودرو را با یک قطعه خودرو مقایسه می کنید، یعنی می دانید که هر تأمین کننده قطعه یدکی را از مواد مشابه و با شرایط انتقال مشابه حمل می کند، پس از سایر تأمین کنندگان بپرسید که آیا می توانند با کمترین پیشنهاد موافقت داشته باشند یا خیر.
اگر وسوسه بشوید و دروغ بگویید مثلا اینکه “رقبای شما Ningbo Saddles این قطعات یدکی را به قیمت 24 دلار به من پیشنهاد داده است” در حالی که آنها، آن را با قیمت 34 دلار به شما پیشنهاد داده اند، باعث می شود تأمین کننده به گفته شما شک و اعتبار خود را از دست بدهید.
به اندازه گذشته در چین فضای مذاکره درباره قیمت وجود ندارد. 10٪ تخفیف، قیمت اغلب بسیار زیادی است.
در این مرحله، شما احتمالاً دو یا سه تأمین کننده با قیمت های قابل مقایسه و محصولات قابل مقایسه خواهید داشت. شما می خواهید تأمین کننده ای پیدا کنید که بتواند سفارش کمتر شما را بپذیرد.

علی بابا

شرایط حمل و نقل: چه تفاوتی بین EXW ، FOB و CIF وجود دارد؟

همانطور که قیمت دریافت می کنید، به شرایط حمل و نقل توجه دقیق داشته باشید. این موارد به ویژه در صورت حمل کالاهای خود از طریق حمل و نقل دریایی بسیار مهم هستند.
سه شرایط حمل و نقل مشترک وجود دارد که اساساً تعیین می کند چه کسی هزینه حمل و نقل را پرداخت می کند:

  1. EXW (گرانترین هزینه برای شما): شما باید هزینه حمل و نقل را مستقیماً از کارخانه تأمین کننده خود به مقصد مورد نظر خود پرداخت کنید. در اصل شما هزینه حمل و نقل زمینی و حمل و نقل دریایی از چین به ایران را پرداخت می کنید.
  2. FOB (متداول ترین): تأمین کننده شما هزینه حمل و نقل از کارخانه خود به نزدیکترین بندر چین را پرداخت خواهد کرد. شما هزینه حمل و نقل دریایی را پرداخت خواهید کرد اما تامین کننده شما هزینه حمل و نقل داخلی در چین را پرداخت می کند.
  3. CIF (حداقل برای شما گران): تامین کننده شما هزینه حمل و نقل داخلی چین و حمل و نقل دریایی به بندر مورد نظر شما را پرداخت می کند.

نحوه مذاکره در مورد حداقل مقدار سفارش (MOQ)

حداقل سفارش(MOQ) یکی از مهمترین موضوعاتی است که شما در اولین برخورد با تأمین کنندگان با آن روبرو خواهید شد.

به طور معمول به دو دلیل تامین کنندگان دارای MOQ هستند:

  • آنها محصول را به مقدار انبوه تولید می کنند و قالب آنها را نگهداری می کنند ، اما در صورت سفارش پایین تر از میزان حداقل سفارش، هزینه حمل آنها، ارزش خرید آنها را ندارد.
    آنها فقط محصول را در صورت تقاضا تولید می کنند بنابراین به تعداد کافی برای تضمین اجرای تولید نیاز دارند.
  • اگر کالایی سفارشی است یا کالای کاملاً مناسبی است که تأمین کننده شما موجودی آن را ندارد، مذاکره درباره MOQ بسیار دشوار است زیرا تأمین کننده شما برای سفارشات کوچک از لحاظ مالی و زمانی ضرر می کند.

اگر محصول شما به قالب های سفارشی یا سفارشی سازی دیگری نیاز دارد، MOQ انعطاف پذیری بسیار کمتری نسبت به واردات کالای خارج از تعداد حداقل سفارش دارد.

علی بابا

در این موارد، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که هزینه زمان آنها را کاهش دهید. فرض کنید روند انتخاب خود را به یک یا دو تأمین کننده محدود کرده اید و هر دو اصرار دارند MOQ آنها پنجاه واحد باشد اما شما فقط ده واحد می خواهید. ایمیل زیر باعث می شود تأمین کننده شما سفارش شما را نسبت به دیگران قبول کند:

شرکت عزیز Zhuang Cheng

من شرایط MOQ شما را درک می کنم اما ما می خواهیم در ابتدا 10 قطعه یدکی خریداری کنیم تا به مشتریان خود معرفی کنیم و در سفارش بعدی محموله بزرگتری را انجام دهیم.

اگر می توانید نیازهای ما را درک کنید. لطفاً کپی فاکتور خود را که شامل هزینه های خود را به تهران، ایران است را تائید و سپس برای ما ارسال کنید. همچنین لطفاً اطلاعات بانکی خود را وارد کنید تا فردا 100٪ پرداخت را برای شما انجام دهم.

متشکرم و من مشتاقانه منتظر کار با شما در بسیاری از سفارشات آینده هستم ،
آقای خاکی

تعداد بسیار کمی از تأمین کنندگان می توانند به این ایمیل که در آن به پرداخت کامل هزینه ها اشاره دارید، جواب منفی بدهند.

توجه داشته باشید که وقتی این استراتژی را انجام می دهید، فضای بسیار کمی برای مذاکره دارید. دفعه دومی که شروع به تلاش برای مذاکره در مورد قیمت، شرایط پرداخت و غیره می کنید؛ هزینه و زمان پولی را به تأمین کننده خود تحمیل می کنید.

به عنوان مثال، با جستجوی شرکتZhuang Cheng، می توان دریافت که در گذشته، آنها فقط 41 واحد سفارش به لوازم یدکی فروشی آقای محمدی دادند. این نشانگر خوبی است که آنها احتمالاً سفارش ما را برای حدود 41 واحد (یا خیلی کمتر) می پذیرند.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺷﺮﮐﺖ در دوره ﺟﺎﻣﻊ ﺻﺎدرات واردات ( ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ) ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

استفاده از سوابق واردات

یکی از بهترین کارهایی که واردکننده می تواند انجام دهد استفاده از سوابق واردات برای کمک به آنها در یافتن کالاهایی برای واردات است.
همانطور که گفته شد، در ایران، سوابق واردات و صادرات اطلاعات عمومی است، اما دولت دسترسی به این اطلاعات را به آسانی در اختیار قرار نمی دهد.

هنگامی که یک تامین کننده را انتخاب کردید و آنها موافقت کردند که مقدار مورد نظر شما را ارسال کنند، شما آماده پرداخت و ارسال سفارش خود هستید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است برخی از تأمین کنندگان هزینه یک نمونه را از شما دریافت نکنند، اما تقریباً مطمئناً، شما را مجبور به پرداخت هزینه حمل بار می کنند. آنها تقریباً به طور قطع بابت هر نمونه بیش از یک مورد و هزینه حمل و نقل از شما هزینه دریافت می کنند. سعی نکنید در این مورد مذاکره کنید. این باعث می شود واقعاً کوچک به نظر برسید. با این حال، اکثر تأمین کنندگان قول می دهند که این نمونه و هزینه حمل و نقل را در اولین سفارش واقعی شما به شما پس دهند.

proforma

بیشتر تأمین کنندگان چیزی به نام فاکتور proforma برای شما ارسال می کنند که فقط یک کلمه فانتزی برای فاکتور است.

اگر سفارش شما کوچکتر است (زیر 5000 دلار یا همین حدود) از تضمین تجارت علی بابا استفاده کنید. این کم و بیش تضمین می کند که کالاهای شما حمل می شود اما تضمین های کیفیتی به شما نمی دهد (علی رغم آنچه علی بابا ادعا می کند). هنگامی که سفارشات شما بزرگتر می شود، اکثر تأمین کنندگان انتظار دارند که 30٪ ودیعه و 70٪ باقیمانده پرداخت هنگام آماده شدن کالا واریز شود. تأمین کنندگان معمولاً PayPal را دوست ندارند مگر اینکه بخواهید هزینه نمونه را پرداخت کنید.

علی بابا

به جای یک نمونه چند نمونه سفارش دهید

نمونه طلایی

اولین نمونه شما به طور معمول بهترین کالای دریافتی شما خواهد بود.

بسیاری از کتاب ها و وب سایت ها می گویند که شما همیشه باید یک نمونه واحد را از یک تامین کننده سفارش دهید. آن را از نظر کیفیت بررسی کنید. برخی از مشکلات در انجام این روش وجود دارد:

کیفیت نمونه اول شما تضمین شده است. به عنوان مثال ، شما “نمونه طلایی” را دریافت خواهید کرد.

هزینه حمل بار برای تهیه یک نمونه بسیار زیاد است.

یک نمونه ، فرصتی برای امتحان و فروش کالا در بازار فروش محصولات را به شما نمی دهد.

بنابراین توصیه می شود که در ابتدا حداقل 10 مورد را سفارش دهید. حداقل این باعث می شود که بتوانید اقلام را دربازار فروش محصولات خود بفروشید. اگر یک نمونه وارد کرده و در روز اول آن را در بازار بفروشید، ممکن است به راحتی موفق شوید. فروش ده عدد به مراتب بهتر است.

چگونه محصولات خود را از چین حمل کنیم

اگر این اولین بار است که از چین سفارش می گیرید. بهترین کار این است که فقط از شرکت حمل کالا از چین به ایران بخواهید، ترتیب حمل و نقل را بدهد و هزینه ها را به فاکتور اضافه کند.

اگر می خواهید از حمل هوایی بار استفاده کنید، واقعاً جای تعجب نیست. به سادگی آدرس انبار اختصاصی شرکت حمل کالا از چین را به تأمین کننده خود بگویید. از این به بعد همه یز بر عهده آن شرکت خواهد بود و کالاهای شما در هر کجای ایران که بخواهید به شما تحویل می دهند.

به طور کلی ، اقلام زیر 200 دلار یا بیشتر باید از طریق هوایی ارسال شوند. هنگامی که محموله سنگین تر از این است، حمل و نقل دریایی مقرون به صرفه تر به نظر می آید.

چرا حمل و نقل از علی بابا و چین اینقدر گران است؟

به طور کلی حمل و نقل کالا از چین به ایران می تواند بسیار گران باشد.

  • اگر کالایی زیر5الی 10 دلار باشد، می توان آن را با قیمت بسیار ارزان با استفاده از حمل هوایی بار از چین حمل کرد که سرعت زیادی دارد.
  • اگر کالای شما سنگین تر است، به طور معمول انتظار پرداخت هزینه بیشتری می رود زیرا وزن بار شما بیشتر شده است.
  • اگر صدها دلار محصول را حمل می کنید، بهتر است از طریق دریا حمل و نقل را انجام دهید.

علی بابا

چگونه می توان مشکلات حمل و نقل خود را بررسی کرد؟

اگر سفارش خود را از طریق هوایی حمل کرده اید، باید از 3 الی 10 روز کاری به آنجا برسد. اگر از طریق دریا باشد ، بیشتر از 30 تا 45 روز خواهد بود. هنگامی که محموله شما وارد می شود، مواردی برای بازرسی وجود دارد که ممکن است نکاتی برای سفارشات آینده باشد:

کیفیت: آیا محصول، با کیفیتی است که انتظار دارید؟ برای مدتی از محصول استفاده کنید. آیا همچنان همان حالت است؟ در غیر این صورت، به یاد داشته باشید که به احتمال زیاد بهترین نمونه های آنها را دریافت کرده اید و انتظار می رود کیفیت در سفارشات بعدی یکسان باشد یا کاهش یابد.

بسته بندی: آیا بسته بندی برای حمل به مشتری شما کافی است؟ یا همه چیز به یک جعبه تبدیل شده است و شما باید تمام جعبه های حمل و نقل جدید را خریداری کنید؟ در این صورت، از سفارشات بعدی خود درخواست جعبه وسایل خود را بدهید.

دستورالعمل ها: آیا دستورالعمل (در صورت وجود) ارائه شده است؟ در غیر این صورت، آیا تأمین کننده شما دستورالعمل دارد؟ اگر اینگونه نیست، باید شروع به ایجاد یا قرض گرفتن کنید و آنها را با محصول خود وارد کنید.

آیا در مورد کالای شما در جعبه علامت گذاری شده است “ساخت کشور چین”؟ در غیر این صورت، باید این را در سفارش بعدی درخواست کنید.

هنگامی که سفارش خود را دریافت کردید. باید به تأمین کننده خود ایمیل ارسال کنید تا به او اطلاع دهید که همه چیز را دریافت کرده اید. اما هنوز فرصتی برای بررسی محصولات نداشته اید. به آنها بگویید که به زودی با آنها تماس خواهید گرفت تا در مورد همه چیز صحبت کنید و امیدوارم که همکاری ادامه داشته باشد. عجله ای در امور بالا وجود ندارد. درست مثل دوست یابی، سخت بازی کردن نیز گاهی اوقات استراتژی خوبی است.

گزینه های جایگزین علی بابا

چند گزینه برای علی بابا وجود دارد که وجود دارد، اگرچه هیچ کدام به اندازه علی بابا کامل نیستند. برخی از این گزینه ها عبارتند از:
علی اکسپرس : اگر تعداد کمی از محصولات را می خواهید، علی اکسپرس گزینه خوبی است اگرچه قیمت های کمی بالاتری پرداخت خواهید کرد.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام