خرید ارز گرام : قیمت و روش خرید ارز دیجیتال تلگرام

ارز گرام
ارزهای دیجیتال

خرید ارز گرام : قیمت و روش خرید ارز دیجیتال تلگرام

علاقه مندی به سرمایه گذاری در رمز ارز ها روز به روز در حال افزایش است اما موج دیگری در این زمینه با ورود ارز دیجیتال تلگرام آغاز خواهد شد. پاول دورف، بنیان گذار پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی Vkontakte قرار است یک رمز ارز به نام گرام عرضه کند که در ادامه روش خرید و قیمت آن را خواهید دید.

کوتاه درباره رمز ارز گرام

برخی ارز گرام (Gram) را با TON اشتباه می گیرند؛ رمز ارزی که پاول دورف ایجاد یا در واقع همان ارز دیجیتال تلگرام Gram یا گرام نام دارد. واژه TON از عبارت Telegram Open Network که پلتفرمی بر پایه بلاک چین است، می آید و گرام قرار است در بستر این پلتفرم کار کند.

اما این رمز ارز جدید به جز این که صاحب آن فرد معروفی است چه ویژگی دارد برای سرمایه گذاران و افراد عادی دارد؟

  • سرعت بالا تر و هزینه پایین تر در انجام تراکنش ها
  • افزایش امنیت بلاک چین در برابر حملات هکری از طریق سیستم احراز هویت مخصوص
  • ناشناسی کامل کاربران شبکه

گرام ها در تلگرام چگونه عرض میشوند؟

با استفاده از گرام، کاربران تلگرام قادر خواهند بود به خرید و فروش برون‌مرزی بدون نظارت دولتی یا بانکی بپردازند که از امنیت بالایی برخوردار است. برخی از گمانه‌زنی‌ها ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ماه) را زمان راه‌اندازی شبکه باز تلگرام عنوان می‌کنند؛ اما این خبر از سوی مدیر تلگرام تایید نشده است. به محض آغاز فعالیت گرام، حلقه نزدیک به «دوروف» (مدیر تلگرام)، سهم قابل توجهی از این ارز دیجیتالی را از آن خود خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود تعداد نامشخصی از گرام‌ها به ارزش ۲۰ میلیون دلار به سرمایه‌گذاران حقوقی اختصاص یابد. در فاز بعدی گرام، سرمایه‌گذاران خرد قادر به خرید این ارز خواهند شد که در این زمان امکان خرید و فروش درون‌شبکه‌ای فعال خواهد بود. طبق قاعده ثبت‌شده برای این شبکه، ۲ درصد از گرام‌ها برای خود شرکت ذخیره خواهند شد و ۵۲ درصد از آن برای جلوگیری از سفته‌بازی تحت کنترل قرار خواهد گرفت. عرضه این ارز رمزنهاد فعلا بدون محدودیت است.

ارز گرام

شبکه باز تلگرام چیست؟

ایده راه‌اندازی نوع جدیدی از الگوریتم بلاک‌چین ازسوی تلگرام، به پشتوانه بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه انجام خواهد شد. این تعداد بالای کاربران، از سوی مدیران تلگرام، به‌عنوان یک بالابر قیمتی برای گرام تلقی می‌شود. پیش‌بینی کارشناسان، روند ارز درون‌شبکه‌ای تلگرام را به دلیل الحاق آن به شبکه پیام‌رسانی سابق، مثبت ارزیابی می‌کنند؛ چراکه این شبکه تلفیقی از یک سیستم مالی خصوصی بدون نظارت شرکتی یا دولتی است. یکی دیگر از قابلیت‌های این شبکه، ضدفیلتر بودن آن است. در شبکه بلاک‌چین هرگونه نظارت دولتی بر اینترنت محدود می‌شود و هیچ ارگانی قادر به از دسترس خارج کردن آن نخواهد بود؛ مگر آنکه اینترنت به‌طور کل قطع شود.

روش خرید ارز گرام

در رابطه با خرید ارز گرام در حال حاضر باید به یک سری نکات دقت داشته باشید.

شبکه TON هنوز به طور رسمی راه اندازی نشده است که دلیل آن اختلافات پیش آمده بین قانون گذاران ایالات متحده آمریکا و کمپانی تلگرام است

اما با این حال برخی از وبسایت های خارجی و حتی در گذشته برخی صرافی ها اعلامیه های فروش توکن گرام منتشر می کردند و ادعا می کردند که می توانید از آن ها ارز گرام را خریداری کنید؛ پس ماجرا چیست؟!

یک سری از وبسایت ها که با دامنه های فریب دهنده مانند telegram-ico یا buytelegramtoken فعالیت می کنند کاملا جعلی هستند چرا که اولا هنوز اصلا امکان فروش این توکن وجود ندارد و از طرفی اگر فروشی هم قرار باشد صورت بگیرد از طریق صرافی ها یا وبسایت های رسمی اعلام شده از سوی خود تلگرام خواهد بود.

اما به گفته متخصصان صرافی هایی که ادعای فروش توکن های گرام را دارند در واقع هوا به مشتریان می فروشند؛ آن ها فکر می کنند که این اقدامات از این جهت صورت می گیرد که پول جذب کنند و امیدوارند که قیمت توکن ها افت کند.

حتی خود بنیان گذار تلگرام یعنی پاول دورف قبلا هشدار داده است که هرگونه پیشنهادی برای خرید ارز گرام کلاهبرداری است و برای آگاهی از روش های خرید آن فقط باید وبسایت رسمی پروژه، telegram.org را دنبال کنید.

قیمت ارز گرام

به گزارش کوین‌دسک و به گفته سرگی واسین (Sergey Vasin)، یکی از مدیران ارشد صرافی بلک‌مون (Blackmoon) احتمالا قیمت هر واحد ارز دیجیتال گرام در زمان عرضه حدود ۳ دلار خواهد بود.

صرافی بلک‌مون که به نظر می‌رسد رابطه بسیار نزدیکی با تلگرام و سرمایه‌گذاران آن دارد، امیدوار است که بتواند به عنوان اولین صرافی، پس از راه‌اندازی شدن بلاک چین تلگرام یا همان شبکه TON، توکن‌های گرام را به صورت رسمی به فروش برساند.

پروژه بلاک چینی تلگرام در دو دوره جذب سرمایه خصوصی که با شرکت سرمایه‌گذاران بزرگی از اقصی نقاط جهان برگزار شد توانست بیش از ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. به گفته کوین‌دسک، سرمایه‌گذاران برای هر واحد گرام بین ۰.۳۷ تا ۱.۳۳ دلار پرداخت کرده‌اند.

چند روز پیش، کد بلاک چین تلگرام روی شبکه آزمایشی، به صورت رسمی عرضه شد که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن به بررسی عملکرد شبکه بپردازند و نود (Node) خودشان را اجرا کنند.

ارز گرام

بنا بر اسنادی که تاکنون به انتشار رسیده است، شبکه TON (شبکه باز تلگرام) یک شبکه مبتنی بر بلاک چین خواهد بود که از قابلیت‌های زیادی مثل تراکنش‌های سریع و ارزان و همچنین اجرای قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز برخوردار خواهد بود.

طبق شنیده‌ها، شبکه TON با بلاک چین اتریوم سازگار خواهد بود و این بدان معنی است که می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم را روی بلاک چین تلگرام هم پیاده‌سازی کرد.

ارز دیجیتال تلگرام (Gram) دیگر هیچوقت عرضه نمی شود!

پاول دوروف مدیرعامل تلگرام طی لحظاتی پیش اعلام کرد که پروژه TON برای همیشه لغو شد. پاول دوروف طی متنی در کانال تلگرام خود این خبر را به طور رسمی اعلام کرد و بیان کرد که ارز دیجیتال گرام (Gram) دیگر هیچوقت عرضه نمی شود.

پروژه تلگرام پس از اینکه نتوانست نبرد قانونی در دادگاه با کمیسیون SEC را برنده شود مجبور به لغو این پروژه شد. تلگرام طی چندین ماه درگیر مسائل قانونگذاری با کمیسیون SEC بود. کمیسیون SEC به دلیل فروش توکن های اولیه به سرمایه گذارانی که قصد فروش آن توکن ها را به عموم مردم داشته اند و همچنین عرضه توکنی که یک اوراق بهادار محسوب می شده است اما به هنگام فروش آن به سرمایه گذاران مجور کافی برای این کار را نداشته است و همچنین فروش این توکن ها به شهروندان آمریکایی حکم ممنوعیت دادگاه برای تلگرام صادر کرد.

تلگرام تقریبا ۲.۵ سال گذشته بر روی پروژه بلاکچین TON و ارز دیجیتال گرام کار کرده است . بلاکچین TON قصد داشت که پلتفرم غیرمتمرکزی همانند بیت کوین و اتریوم اما با سرعت و مقیاس پذیری بیشتر عرضه کند.

پاول دوروف بیان کرد که دادگاه آمریکا از تحقق این پروژه جلوگیری کرده است و آن را با مثال ملموسی بیان کرده است. وی خاطر نشان کرد:

تصور کنید که چندین نفر می خواهند پول خود را بر روی استخراج طلا سرمایه گذاری کنند و سپس طلاهای استخراج شده را تقسیم کنند. اما ناگهان دادگاه بیان می کند: این مردم به دلیل اینکه به دنبال سود بوده اند در این استخراج طلا سرمایه گذاری کرده اند و آنها این طلاها را برای خود نمی خواستند بلکه می خواستند آن را به افراد دیگر بفروشند. به همین دلیل این سرمایه گذاران نمی توانند طلاها را کسب کنند.

وی در ادامه بازگو کرده است که او هم از تصمیم دادگاه مبنی بر اینکه سرمایه گذاران نمی توانند از توکن گرام همانند بیت کوین استفاده کنند و آن را خرید و فروش کنند متعجب شده است. وی همچنین اعلام کرد که طی حکم دادگاه آمریکا، توکن گرام نه تنها در آمریکا بلکه در جهان نیز نمی تواند به فروش برسد، زیرا شهروندان آمریکایی راهی برای خرید و فروش این توکن پیدا خواهند کرد و برای جلوگیری از رخداد چنین اتفاقی توکن گرام حق عرضه ندارد.

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام همچنین توضیح داد این تصمیم دادگاه نشان می دهد که دیگر کشورها هیچ سلطه و حاکمیتی برای تصمیم گیری در خصوص شهروندان خود و اینکه چه چیز برای آنها خوب یا بد است ندارند. اگر آمریکا تصمیم بگیرد که قهوه را ممنوع کند، حتی کافی شاپ های ایتالیا نیز باید مغازه های خود را ببندند. وی معتقد است:

متاسفانه در مورد یک چیز حق با قاضی آمریکایی است: ‌ما مردم خارج از کشور آمریکا می توانیم به رییس جمهور خود رای دهیم و یا مجلس خود را انتخاب کنیم، اما در مورد تکنولوژی و امور مالی ما به تصمیمات ایالات متحده وابسته هستیم. ایالات متحده می تواند از کنترل خود بر دلار و سیستم مالی جهانی برای بستن هر حساب بانکی یا بانکی در جهان استفاده کند. می تواند از قدرت خود برای حذف اپلیکیشنی در گوگل پلی و اپ استور استفاده کند. بله درست است که دیگر کشورها سلطه و حاکمیت کاملی نسبت به آنچه در قلمرو و کشور خود اجازه می دهند را ندارند. متاسفانه ۹۶ درصد مردم جهان که خارج از آمریکا زندگی می کنیم بر تصمیمات جمعیت ۴ درصدی داخل این کشور متکی هستیم.

وی در آخر اعلام کرد که این پست را به طور رسمی منتشر کرد تا خاطر نشان کند تمام فعالیت های پروژه TON به طور کامل لغو شد و اگر در آینده وبسایتی در مورد این پروژه و از سرگیری آن خبری اعلام کرد اخبار دروغین و کذب می باشد و به این نوع اخبار اعتماد نکنید. همچنین هیچ یک از تیم تلگرام در این پروژه مشارکت نخواهند داشت.

ارز گرام

کلام آخر

همانطور که پاول دوروف اعلام کرد پروژه ارز دیجیتال تلگرام دیگر در هیچ زمینه ای فعالیت نخواهد داشت و همواره در مورد پروژه های کلاهبرداری که در مورد ارز دیجیتال گرام ادعاهای عجیب یا فروش ارز دیجیتال آن را دارند هشیار و آگاه باشید و گول افراد کلاهبردار در این زمینه را نخورید. ما نیز در میهن بلاکچین بارها در مورد پروژه هایی که با اسم ارز دیجیتال تلگرام یا فیسبوک قصد کلاهبرداری داشته اند هشدار داده ایم. ارزهای دیجیتال فیسبوک و تلگرام به دلیل درگیری در مسائل قانونگذاری به هیچ عنوان عرضه نشدند و اگر پروژه هایی مدعی بر عرضه و یا خرید و فروش این نوع کوین ها هستند کلاهبرداری می باشند.

لغو پروژه تلگرام ضعفی را در جوامع مدرن امروزی نشان می دهد و آن وجود واسطه های متمرکز و پر قدرتی است که می توانند با قدرت خود بر هر چیزی تاثیر بگذارند و مانع از عرضه خدمات در راستای کمک به مردم شوند. شاید یکی از دلایل ناپدید شدن ساتوشی ناکاموتو نیز همین بود، اگر او هویت خود را اعلام می کرد تا به حال یا درگیر هزاران پرونده قانونی بود و یا در زندان به سر می برد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام