بیت کوین کش

بیت کوین کش
ارزهای دیجیتال

بیت کوین کش

بیت کوین کش یک ارز دیجیتال و یک شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین است. این ارز دیجیتال درواقع یک انشعاب (فورک) بیت کوین محسوب می‌شود که در پی اختلاف‌نظر بین فعالان بیت کوین، در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. در ادامه این مقاله، ابتدا داستان پیدایش بیت کوین کش را مرور می‌کنیم و با مفهوم فورک آشنا می‌شوید. سپس تفاوت‌های بیت کوین کش با بیت کوین را توضیح می‌دهیم. در پایان، پس از نگاهی به تاریخچه قیمت این ارز دیجیتال، چند کیف پول مطرح را برای ذخیره آن معرفی می‌کنیم و به شما یاد می‌دهیم چگونه بیت کوین کش بخرید.

از روزهای اول ظهور بیت کوین تا همین امروز، سرعت و کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال، یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌های این حوزه است. بیت کوین نمی‌تواند در هر ثانیه بیش از هفت تراکنش را پردازش کند و این موضوع کاربرد آن برای پرداخت‌های روزمره را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

گروهی معتقد هستند که برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و کم کردن کارمزدها لازم نیست تغییری در بیت کوین ایجاد شود و باید از راه‌حل‌های جایگزین (مثل لایتنینگ یا Segwit) استفاده کرد.

گروه دیگری عقیده دارند که هدف اصلی بیت کوین کاربرد داشتن به‌عنوان پول و روش پرداخت است و برای رسیدن به این هدف، راه‌حل‌های جایگزین بی‌فایده هستند. بنابراین و طبق نظر گروه دوم، باید یک سری از قوانین محدود‌کننده بیت کوین را تغییر داد تا مشکل سرعت و کارمزد تراکنش‌ها حل شود. برخی از پیروان تفکر دوم، بیت کوین کش را از دل بیت کوین بیرون کشیدند.

بیت کوین کش

بیت کوین کش چیست ؟

بیت کوین‌ کش هاردفورکی از بیت‌کوین است که برای کاهش مشکلات بیت‌کوین ساخته‌شد. هاردفورک نوعی انشعاب و بروزرسانی برای بهبود عملکرد شبکه به‌شمار میرود. یکی از این مشکلات ماینرهای بیت کوین، بالا رفتن میزان سختی استخراج برای استخراج‌کنندگان این رمزارز بود که صرفه اقتصادی استخراج را از بین برده بود؛ از طرفی هر تراکنش بیت‌کوین زمان زیادی برای انجام لازم داشت؛ در نتیجه بیت کوین کش برای حل این مشکلات وارد میدان شد.

بیت‌کوین‌ بدون شک یکی از شگفت انگیزترین ابداعات چندین سال اخیر بشر بوده است. بسیاری، ساتوشی ناکاموتوی ناشناس، خالق بیت کوین را یک نابغه برنامه نویسی میدانند. با‌این‌حال انتقادات زیادی هم به‌دلیل مسئله‌‌ی مقیاس‌پذیری به آن وارد شده‌است.

عدم مقیاس‌پذیری باعث می‌شد که بیت‌کوین برای تراکنش‌های روزانه مانند خرید ساندویچ یا یک لیوان قهوه کاربرد نداشته باشد که البته این مشکل با راه‌اندازی شبکه لایتنینگ تاحدودی برطرف شده و شما می‌توانید همین الان و به‌راحتی از کافی‌شاپ‌های استارباکس با بیت‌کوین قهوه بخرید.

اما هیچ مشتری یا فروشنده‌ای حاضر نیست برای پرداخت مبلغ یک خرید، ساعت‌‌ها منتظر تایید پرداخت بماند و افزایش کارمزد برای تایید شدن سریع‌تر هم کاری غیرمنطقی است.

از آنجا که شبکه بیت‌کوین، یک شبکه متن باز میباشد، لذا توسعه دهندگان این شبکه میتوانند با اعمال تغییراتی در کدهای اصلی، در بهبود عملکرد شبکه تاثیرگذار باشند.

توسعه دهندگان شبکه بیت کوین به دلایل مختلف، بر سر پروتکل موجود در سال ۲۰۱۷ به اجماع نرسیدند. زمانی که جمعی از توسعه دهندگان تصمیم بگیرند که تغییراتی در کدهای نرم افزار به وجود بیاورند و جمعی دیگر همچنان به پروتکل های قبلی متعهد باشند و علاقه‌ای به اعمال تغییرات جدید نداشته باشند یک هاردفورک یا انشعاب سخت صورت میگیرد.

بیت‌کوین در مورخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ وارد یک هاردفورک شد که در نهایت موجب به وجود آمدن بیت کوین کش ‌شد. فورک پدیده‌ای است که باعث ایجاد انشعاب می‌شود و در‌صورت وقوع آن، دو ارز رمزنگاری‌ شده با بلاکچین‌های جداگانه ایجاد می‌شود.

در این مورد، پس از وقوع فورک، بیت‌کوین همچنان به‌عنوان ارز اصلی روی زنجیره خود باقی می‌ماند. درحالی‌که یک ارز جدید از زنجیره جدا شد که آن را بیت‌کوین‌کش می‌نامیم و با BCH نمایش می‌دهیم.

اما توسعه دهندگان شاخه اصلی بیت کوین نیز برای بهبود عملکرد شبکه این رمزارز، یک بروزرسانی را در دستورکار خود قرار دادند و در اواخر آگوست همان سال، سگویت را بر روی بلاکچین بیت کوین پیاده سازی کردند.

این بروزرسانی یک سافت فورک یا انشعاب نرم در نظر گرفته میشود که موجب پیدایش یک رمزارز جدید نمیشود اما پروتکل شبکه نسبتاً به پروتکل قبلی تغییر میکند.

در زمان نگارش این مقاله قیمت هر واحد BCH برابر ۲۳۵ دلار بوده و بیتکوین‌کش در رتبه پنجم رده‌بندی ارزهای رمزپایه در وبسایت coinmarketcap قرارداد.

تعداد سکه‌های قابل استخراج بیتکوین‌کش نیز دقیقاً مشابه بیت‌کوین ۲۱ میلیون واحد می‌باشد که تا به این لحظه ۱۸،۳۶۹،۰۰۰ واحد از آن استخراج شده‌است.

فورک: گزینه‌ای برای حل اختلافات

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین را نمی‌توان تغییر داد. پس اگر لازم باشد تا روی آن به‌روزرسانی صورت بگیرد، یا اگر عده‌ای از کار شبکه ناراضی باشند، راه حل چیست؟ اگر درباره یک بلاک چین عمومی، اختلاف‌نظر وجود داشته باشد، دو راه بیشتر وجود ندارد: یا سافت فورک یا هارد فورک.

سافت فورک چیست؟

سافت فورک یک به‌روزرسانی در بلاک چین بوده که با نسخه‌های قدیمی سازگار (backwards compatible) است. سازگاری با نسخه‌های قدیم مثل این است که یک فایل متنی را که با برنامه Word ۲۰۱۶ ساخته شده است، در برنامه قدیمی Word ۲۰۰۳ باز کنید. به‌زبان ساده، با سافت فورک یک به‌روزرسانی روی بلاک چین انجام می‌شود، اما کسانی هم که مایل به به‌روزرسانی نیستند، همچنان می‌توانند در اعتبارسنجی تراکنش‌ها نقش داشته باشند.

هارد فورک چیست؟

هارد فورک به زبان ساده، تغییر در قوانین بلاک چین است که سازگار با نسخه‌های قدیمی‌تر نیست، به‌طوری که نسخه‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند در شبکه فعالیت کنند. بنابراین، برای مشارکت در شبکه، مجبور خواهید بود که نسخه خود را ارتقا دهید.

طبق همان مثال فایل ورد که در بالا به آن اشاره کردیم، فرض کنید که نتوانید یک فایل متنی ساخته‌شده در برنامه Word ۲۰۱۶ را در برنامه Word ۲۰۰۳ اجرا کنید، زیرا ساختار این برنامه به‌طور کلی تغییر کرده است.

هارد فورک‌ها همیشه باعث تولد یک ارز دیجیتال جدید نمی‌شوند. در صورتی که اختلاف‌نظر وجود داشته باشد و عده کثیری از کاربران همچنان بخواهند روی نسخه قدیمی فعالیت کنند، شاهد یک بلاک چین و یک سکه جدید خواهیم بود.

بیت کوین کش تنها هارد فورک بیت کوین نیست. بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) هم یکی دیگر از هارد فورک‌های مشهور بیت کوین است. جالب است بدانید که بیت کوین تاکنون بیش از ۱۰۰ بار فورک شده است، اما اغلب آنها گمنام هستند.

بیت کوین کش

حامیان فورک

افرادی مانند هایپو یانگ (Haipo Yang)، راجر ور (Roger Ver) و وو جیهان (Wu Jihan) ازجمله حامیان ابتدایی بیت کوین بودند. این‌ها کسانی بودند که به‌گفته خودشان می‌خواستند به آرمان ساتوشی ناکاموتو مبنی بر کاربرد پرداختی بیت کوین پایبند باشند و به همین دلیل، افزایش اندازه بلاک بیت کوین را پیشنهاد دادند.

اما آنها هرگز نتوانستند تمام جامعه بیت کوین را با خود همراه کنند. طرفداران بیت کوین معتقد بودند که با افزایش سایز بلاک، حجم بلاک چین افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب بسیاری از فعالان شبکه قادر نخواهند بود به ذخیره تراکنش‌ها ادامه دهند و این تمرکززدایی را به خطر می‌اندازد. درنهایت، در ۱ اوت سال ۲۰۱۷ پس از کشمکشی طولانی، هاردفورک معروف بیت کوین اتفاق افتاد و بلاک چین بیت کوین دو قسمت شد: بیت کوین و بیت کوین کش.

پس از هارد فورک، همه‌ دارندگانِ بیت کوین، به‌اندازه دارایی بیت کوین خود، بیت کوین کش دریافت کردند و می‌توانستند بنا به انتخاب خود در هر یک از دو شبکه فعالیت کنند.

بیت کوین کش بازهم هاردفورک شد

بیت کوین کش مجدداً در بلاک ۶۶۱۶۴۷ پس از کش و قوس‌های فراوان در میان طرفداران این رمزارز دچار هاردفورک جدیدی شد. این هاردفورک یا انشعاب سخت در نتیجه اختلاف نظر بین نودهای این پروژه در زمینه اختصاص ۸ درصدی بخشی از پاداش ماینرها به توسعه بیت کوین کش اتفاق افتاد.

این پرپوزال که توسط آموری سچت (Amaury sechet) از توسعه دهندگان بنام جامعه بیت کوین کش ارائه شده بود، به حامیان این رمزارز پیشنهاد می‌داد که با توجه به قوانین جدید صرافی کوین بیس، ۸ درصد از درآمد ماینرهای بیت کوین کش بین جامعه توسعه دهندگان توزیع شود.

بدلیل این اختلاف نظر، جامعه ماینرهای بیت کوین کش تصمیم گرفتند که زنجیره بیت کوین کش را به دو زنجیره BCHABC و BCHNODE تقسیم کنند و در این انشعاب هر زنجیره‌ای که ماینرهای بیشتری را به خود جذب کرده و زنجیره طولانی ترین را از آن خود کند بعنوان بیت کوین کش اصلی (BCH) شناخته شود.

در این انشعاب کسانی که حامی پرپوزال آموری بودند به ماین کوین BCHA و کسانی که مخالف این اقدام بودند به استخراج BCHN اقدام می‌کردند. این هاردفورک توسط صرافی‌های متعددی نظیر بایننس و اوکی اکس هم به رسمیت شناخته شد.

قبل از شروع این هاردفورک حدوداً ۸۰ درصد شبکه هم نظری خود را با ارز BCHN اعلام کردند. پس از انجام این هاردفورک جامعه ماینرها شروع به استخراج هر دو ارز کردند. قیمت اد شدن BCHN به بازار ۲۴۰ دلار و قیمت اد شدن BCHA حدودا ۱۶ دلار به بازار عرضه شد.

تعداد بلاک های ماین شده بیت کوین کش نود با اختلاف ۱۲۱ بلاک جلوتر از BCHA به ماین شدن ادامه یافت و همین امر باعث ریزش مجدد هشریت BCHA شد.

به دلیل نبود صرفه برای استخراج BCHA و همچنین حمایت جامعه از BCHN زنجیره بیت کوین کش نود در همان ساعات ابتدای هاردفورک بسیار طولانی‌تر شد و BCHN نهایتا به بیت کوین کش اصلی تبدیل شد.

خب سوال دیگری که اینجا مطرح میشود این است که آیا بیت کوین کش یک آلت‌کوین است؟ در پاسخ این پرسش باید بگوییم بیتکوین‌کش هم آلت‌کوین است و هم آلت‌کوین نیست. بیتکوین‌کش همان‌طور که در ابتدا توضیح داده شد یک انشعاب کامل از بلاکچین بیت‌کوین است. بیتکوین‌کش و بیت‌کوین تا تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ تاریخچه بلاکچین یکسانی دارند و از این تاریخ به بعد هر کدام یک بلاکچین جدا از هم را تجربه کرده‌اند.

بیتکوین‌کش کدها و برنامه‌های پایه مشترکی با بیت‌کوین دارد و فقط ویژگی‌های جدیدی در آن افزوده شده است اما قیمت نماد BCH و معاملات جدای از بیت‌کوین دارد.

بسیاری معتقدند که بیت کوین کش یک آلت‌کوین نیست، ولی باید یادآوری کرد که هر رمزارزی به غیر از بیت‌کوین در گروه آلتکوین‌ها قرار خواهد گرفت.

به‌دلیل این‌که زمان زیادی از تولد بیت‌کوین‌کش نمی‌گذرد نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد اما تا به‌حال عملکرد مناسبی داشته است. هر روز بر تعداد طرفداران و کاربران بیتکوین‌کش افزوده می‌شود و شبکه آن هم درحال پیشرفت و توسعه است.

بیتکوین‌کش هم مثل دیگر ارزهای دیجیتال کامل نیست. هرکدام ویژگی‌هایی دارد که دیگران ندارند. سرمایه‌گذاری در بیت کوین کش مثل هر دارایی دیگر خطرات احتمالی را دارد پس بهتر است قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی داشته باشید.

بیت کوین کش

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین در چیست؟

دقیقاً مانند بیت کوین (BTC) ، بیت کو‌ین کش نیز یک کریپتوکارنسی همتا به همتاست که می‌توان آن را به طور مستقیم برای هر کسی در هر جای دنیا و بدون واسطه ارسال کرد. بین ۲ ارز بیت کوین کش و بیت کوین دو تفاوت اصلی وجود دارد:

  • این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتری است، که این به طور متوسط منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و انتقال سریعتر می‌شود.
  • بیت کوین دارای ارزش بسیار بالاتری نسبت به این کریپتوکارنسی است.

به دلیل همین تفاوت‌ها، بسیاری از افراد بیت کوین را به عنوان نوعی طلای دیجیتال و بیت کو‌ین کش را به عنوان نوعی پول دیجیتال در نظر می‌گیرند.

کدام ویژگی‌های بیت کوین کش بهتر از بیت کوین است؟

بیت کوین کش دارای تفاوت‌های فنی است که باعث شده استفاده از آن ارزان‌تر از بیت کوین باشد. به خصوص اینکه، بیت کو‌ین کش دارای اندازه بلاک ۳۲ مگابایتی است در حالی که اندازه بلاک بیت کوین، ۱ مگابایت است. این بدان معناست که بلاک چین بیت کو‌ین کش قادر است تراکنش‌های بسیار بیشتری را انجام دهد، و این ویژگی باعث می‌شود هزینه‌ها حتی در مواقع استفاده‌ی زیاد هم، پایین نگه داشته شوند. اما در مقابل، در زمان فعالیت زیاد، بلاک چین بیت کوین پر می‌شود و تراکنش‌ها باید در صف انتظار بمانند، که این اتفاق زمان انتقال را کند می‌کند و هزینه‌ها را نیز بالا می برد. به طور خلاصه، ارز دیجیتال BCH بسیار سریعتر و ارزانتر از BTC است.

چه ویژگی باعث شده بیت کوین بهتر از بیت کوین کش باشد؟

اصلی‌ترین ایراد فنی بلاک‌های بزرگتر این است که دریافت آن‌ها برای ماینرها سخت‌تر است، و این می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل تفکیک اشتباهی بلاک چین به چندین شاخه شود. البته این موضوع برای ماینرهایی که قادر به دریافت و تلخیص آن‌ها هستند یک مزیت به حساب می‌آید و در نتیجه ریسک متمرکز شدن بلاک چین حول این دست از ماینرها افزیش می‌یابد. خوشبختانه در خصوص این ارز دیجیتال این مسئله بیشتر به لحاظ تئوری واقعیت دارد، چراکه اندازه‌ی ۳۲ مگابایت به آن اندازه هم بزرگ نیست که باعث ایجاد این نوع مشکلات شود (تاکنون بیت کوین کش از اندازه‌ی بلاک خود به طور کامل استفاده نکرده است). اما دلیل اصلی که بیت کوین بهتر از بیت کوین کش است، این است که بیت کوین دارای ارزش بسیار بیشتری است، بنابراین افراد بیشتر از آن استفاده می‌کنند (تا بیت کوین کش). در ارزهای دیجیتالی، ارزش یک کوین به لحاظ عملکردی بسیار مهم است چراکه تعیین‌ کننده‌ امنیت و قابل اطمینان بودن آن شبکه است.

چرا ارزش بیت کوین از بیت کوین کش بیشتر است؟

اگر این کریپتوکارنسی ارزان‌تر و سریع‌تر است، پس چرا بیت کوین از ارزش بیشتری برخوردار است؟ پاسخ این سوال به طور دقیق مشخص نیست، اما در این میان ۲ تئوری اصلی وجود دارد: اقتصادی و اجتماعی

  • تئوری اقتصادی

این نظریه معتقد است که اصطکاک‌ها، از جمله هزینه‌های بالاتر و نقل و انتقالات کندتر، در واقع برای حفظ ارزش دارایی‌ها مفید هستند. به این دلیل که، استفاده از آن سخت‌تر و گران می‌شود (چه برای فروش و چه خرج کردن آن). این هزینه‌های بالا و نقل و انتقالات کند، مردم را ترغیب می‌کند که به جای هزینه کردن، بیت کوین خود را نگه دارند و این باعث کاهش تعداد کل بیت کوین‌های موجود در بازار آزاد شده و قیمت‌ها نیز به تبع آن به سمت صعود حرکت کرده است.

  • تئوری اجتماعی

این نظریه معتقد است که، به دلیل اینکه بیت کوین ارزش بسیار بیشتری دارد، مردم بیشتر به سمت آن جذب می‌شوند و این به نوبه‌ی خود باعث باارزش‌تر و جذاب‌تر شدنش شده است. همچنین ارز BTC دارای نام اصلی بیت کوین است که این موضوع هم به افزایش شناخت برند آن کمک کرده است.

چه نکاتی را قبل از خرید بیت کوین کش باید در نظر گرفت

بیت کوین کش به لحاظ عملکردی بسیار بهتر از بیت کوین عمل می‌کند و اندازه بلاک بزرگتر آن نیز تاکنون منجر به مشکلات خاصی نشده است. اما آیا این کافی است؟ در هنگام بررسی این کریپتوکارنسی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • به عنوان یک ذخیره کننده‌ ارزش

با نگاهی به بازار کریپتوکارنسی‌ها، متوجه می‌شوید که بیت کوین نسبت به این ارز دیجیتال به وضوح دارای الویت است و با وجود مزایای عملکردی این کریپتوکارنسی، این ارز کاربران کمتری نسبت به بیت کوین دارد. اگر با دیدگاه ذخیره کننده‌ ارزش به این دو ارز نگاه کنیم، به نظر می‌رسد بیت کوین دارای برتری است.

  • به عنوان یک ارز دیجیتال

قابلیت‌های ارزهای دیجیتال پرداخت محور مانند این ارز دیجیتال، به دلیل نوسانات آن‌ها محدود است.  این در حالی است که استیبل کوین‌ها به دلیل پشتوانه‌شان، کمتر چنین مشکلاتی را دارند و معمولا جایگزینی برای این گونه ارزهای دیجیتال هستند. اما از طرفی هم، نوسانات این ارز دیجیتال برای کسانی که می‌خواهند ارزی مستقل از ارزش ارزهای فیات داشته باشند، مزیت تلقی می‌شود.

  • از منظر پشتیبانی

این کریپتوکارنسی، از تیم توسعه‌دهنده نسبتا کوچکی برخوردار است که این موجب شده سرعت و وسعت توسعه این برنامه بر روی بلاک چین محدود شود.

بیت کوین کش

کیف پول‌های بیت کوین کش

برای بیت کوین کش ده‌ها کیف پول در نام‌ها و انواع مختلف عرضه شده است. با نرم‌افزارهای رایگانی که تعدادشان بسیار زیاد است، به‌ راحتی می‌توانید این ارز دیجیتال را روی کامپیوتر شخصی، گوشی تلفن همراه یا حتی روی اینترنت ذخیره، دریافت و ارسال کنید.

برای جلوگیری از خطر بدافزار و سرقت، حتماً کیف پول‌ها را از منابع معتبر دریافت کنید و از آنهایی استفاده کنید که کاربران زیادی دارند و امتحان خود را پس داده‌اند. همچنین اگر سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اید، می‌توانید برای امنیت بیشتر کیف پول سخت‌افزاری خریداری کنید.

در جدول زیر نام چند مورد از بهترین کیف پول‌های موجود برای بیت کوین کش را مشاهده می‌کنید.

نام نوع لینک دانلود/دسترسی
تراست والت نرم‌افزاری/ موبایل دانلود
کوینومی نرم‌افزاری/ موبایل – کامپیوتر دانلود
کیف پول Bitcoin.com نرم‌افزاری/ موبایل – کامپیوتر دانلود
اتمیک نرم‌افزاری/موبایل – کامپیوتر دانلود
کیف پول لجر سخت‌افزاری فیزیکی – باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود
کیف پول ترزور سخت‌افزاری فیزیکی – باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود

فراموش نکنید قبل از استفاده از کیف پول یک ارز دیجیتال، حتماً از آن نسخه پشتیبان (بک‌آپ) تهیه کنید. معمولاً کیف پول‌ها برای بک‌آپ به کاربر یک مجموعه ۱۲ تایی از کلمات انگلیسی نمایش می‌دهند که باید آنها را در جایی امن یادداشت کرد. در صورت حذف شدن کیف پول یا هر مشکل دیگری، کاربر می‌تواند دارایی‌های خود را دوباره بازیابی کند. اگر از کیف پول خود بک‌آپ نگیرید، با حذف شدن کیف پول، سرقت و یا خرابی دستگاه، هرگز نمی‌توانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید.

کیف پول‌های نرم‌افزاری معتبر از امنیت کافی برخوردار هستند، اما همان‌طور که اشاره شد، اگر سرمایه قابل توجهی دارید و یا به‌دنبال امنیت بالاتر هستید، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) و ترزور (Trezor)، گزینه‌های خوبی برای ذخیره امن دارایی‌های شما هستند.

مزایای بیت کوین کش

  • بازده بیت کوین کش

همانطور که جلوتر بیان کردیم، حداکثر اندازه بلاک بیت کوین ۱ مگابایت و این ارز دیجیتال ۸ مگابایت است. طبیعتاً داشتن بلاکی بزرگتر باعث می‌شود تراکنش‌ها با سرعت بیشتری تائید و پردازش شوند.

  • مورد پذیرش در صرافی‌های اصلی کریپتو

این ارز دیجیتال تقریباً در تمام صرافی‌های برتر کریپتوکارنسی مورد پذیرش است و این موضوع، سهولت در استفاده و راحتی خرید و فروش این کوین را نشان می‌دهد.

  • هزینه‌ کمتر و زمان انتقال کوتاه‌تر

این ارز دیجیتال دارای هزینه نقل و انتقالات کمی است (در حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر تراکنش) و با سرعت بیشتری (به نسبت BTC) تراکنش‌ها را انجام می‌دهد و دیگر نیازی نیست مانند بیت کوین ۱۰ دقیقه برای تائید یک تراکنش صبر کنید. در نتیجه این کریپتوکارنسی قادر است تراکنش‌های بیشتری را در ثانیه مدیریت کند.

معایب بیت کوین کش

  • بیت کوین کش بسیار متمرکز است و تعداد استخرهای آن در حال حاضر محدود است. این موضوع می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد چراکه آینده‌ی این ارز به شدت وابسته به این چند استخر است.
  • به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص تمرکز این ارز دیجیتالص و نام تجاری‌اش، این کوین هنوز نتوانسته تمایزی بین خود و ارز دیجیتال بیت کوین ایجاد کند و این موجب کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به این کریپتوکارنسی شده است.
  • سرمایه‌گذاران هنوز این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی بلندمدت در نظر نمی‌گیرند و از آن بیشتر به عنوان یک ابزار کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند. به همین دلیل، فعلا این کریپتوکارنسی آینده‌ای مبهم و نامشخص دارد.
  • این ارز دیجیتال نرخ پذیرش و مخاطبان کمتری نسبت به بیت کوین دارد و این باعث شده در هنگام معاملات، بیت کوین کش از جفت‌های معاملاتی کمتری برخوردار باشد.

بیت کوین کش

خرید بیت کوین کش

برای خرید بیت کوین کش، بهترین روش مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. اغلب کاربران ساکن ایران معمولاً از یکی از دو روش زیر استفاده می‌کنند:

  • خرید مستقیم از سایت‌های ایرانی با ریال و کارت بانکی
  • خرید بیت کوین یا تتر از سایت‌های ایرانی با ریال و سپس تبدیل آن به بیت کوین کش در صرافی‌های خارجی مانند بایننس (Binance.com)

می‌توانید با جستجوی «خرید بیت کوین کش» در گوگل، وب‌سایت‌های ایرانی را که با ریال بیت کوین کش معامله می‌کنند پیدا کنید و پس از ثبت‌نام در آنها، به‌طور مستقیم با کارت بانکی خود خرید انجام دهید. با این حال، از آنجایی که اغلب سایت‌های ایرانی این ارز دیجیتال را در فهرست ارزهای خود ندارند یا نقدینگی آنها پایین است و یا هزینه تمام‌شده خرید مستقیم در آنها بالا است، بیشتر سرمایه‌گذاران از روش دوم استفاده می‌کنند: خرید بیت کوین یا تتر از سایت‌های ایرانی و سپس تبدیل آن به BCH در صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال مانند بایننس.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه معاملات در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام