بررسی کیف پول MyCelium

MyCelium
ارزهای دیجیتال

بررسی کیف پول MyCelium

انتخاب کیف پول بیت‌کوین چالش سختی است؛ زیرا تعداد زیادی کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتال به وجود آمده‌اند و کاربران گاهی در انتخاب سردرگم می‌شوند.

ما قبلا  انواع کیف پول ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم. اگر طی بررسی‌های خود به کیف پول MyCelium رسیدید، قصد داریم با بررسی این والت تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کنیم.

چرا باید کیف پول MyCelium را انتخاب کنید؟

در این مقاله قصد داریم که جواب این سوال را بدهیم و برای این کار از پیدایش، کمپانی سازنده، مزایا و معایب صحبت خواهیم کرد.

سایت اصلی: wallet.mycelium.com

در انتها نیز با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم خواهیم گرفت که آیا MyCelium کیف پول مناسب برای بیت‌کوین‌های شماست یا خیر. ادامه این مقاله بورسینس را مطالعه بفرمایید.

توضیحاتی مختصر در مورد MyCelium

شرکت مای‌سلیوم در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، یعنی قبل از ظهور و شروع به کار بیت کوین. این شرکت در ابتدا توسط مهندسینی که به تکنولوژی علاقه‌مند بودند و به نظر می‌آمد که بیشتر مهندس سخت‌افزار باشند، شروع به کار کرد. هدف این شرکت، توسعه یک پروژه مربوط به شبکه و ارتباطات بود.

اما بعد از معرفی بیت کوین به دنیا در سال ۲۰۰۹، همه چیز عوض شد. شرکت به شدت به فناوری بلاک چین علاقه‌مند شد و این تیم خیلی زود فهمید که بیت کوین ایده‌ی امیدوارکننده و آینده‌داری است.

در سال‌های اخیر این شرکت فعالیت زیادی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال داشته و مجموعه‌ای از محصولات را تحت عنوان «اکوسیستم مای‌سلیوم» ارائه کرده است. در ادامه با کیف پول مای‌سلیوم آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های کیف پول

هنگام تبلیغ کیف پول MyCelium، این کیف پول به عنوان یکی از بهترین‌های حوزه خودش معرفی می‌شود و حتی اگر سازندگان آن این موضوع را در قالب کلمات بیان نکنند، ویژگی‌ها و نکات مثبت مربوط به کیف پول MyCelium این موضوع را تایید می‌کند.

در ابتدای این بخش بهتر است که به این موضوع اشاره کنم که MyCelium کیف پول مخصوص بیت‌کوین است و نمی‌تواند هیچ ارز دیجیتال دیگری را در خود نگهداری کند.

همین یک عیب، بسیاری از افراد را از نصب این کیف پول منصرف می‌کند زیرا با وجود کیف پول‌های مولتی کارنسی مانند Atomic wallet دیگر نیازی به نصب چندین والت برای ارزهای مختلف نخواهند داشت.

اپلیکیشن مخصوص کیف پول MyCelium برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios تولید شده است؛ اما کاربران کامپیوتر‌های شخصی در این زمینه مشکل خواهند داشت؛ زیرا نرم‌افزاری برای آن‌ها طراحی نشده است.

در بررسی‌های دیگری که از کیف پول MyCelium نوشته شده است سخنی از این موضوع به میان نیامده است؛ اما MyCelium روی Trezor و Ledger نیز قابل استفاده است؛ یعنی حتی اگر نسخه دسکتاپ این کیف پول در دسترس نباشد؛ می‌توانید از آن در کیف پول‌های سخت‌افزاری (hardware wallet) استفاده کنید.

وقتی بحث به خود ویژگی‌های کیف پول می‌رسد؛ سه بخش اصلی قابل توجه هستند: بازار، حساب‌های کاربری و یک‌پارچگی کیف پول که در ادامه در مورد تمام آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

 این اپلیکیشن امکان خرید و فروش بیت‌کوین در درون اپلیکیشن را فراهم کرده (بازاری مشابه سایت localbitcoins) که کاربران در آن می‌توانند با دیگر کاربران وارد معامله شوند:

پر واضح است که کمپانی MyCelium به امنیت و ناشناس بودن کاربران اهمیت زیاده داده است و به همین مظور تمام چت‌ها و تراکنش‌ها توسط شرکت رمزگذاری می‌شوند.

شرکت MyCelium به طور قطعی رازداری خود را تضمین می‌کند و ادعا دارد که تنها اطلاعاتی که از چت‌های شما در اختیار او قرار می‌گیرد؛ زمان چت و متن‌های رمزنگاری شده است. در مورد تراکنش‌ها نیز MyCelium تنها آدرس، مکان و نام مستعار و تاریخچه مبادلات را چک خواهد کرد.

MyCelium روش‌های جالب و متنوعی دارد که از بین آن‌ها برای مدیریت حساب کاربری خود یکی را انتخاب کنید.

کمپانی اعتقاد دارد که سیستم قدیمی تعیین رمز عبور دیگر کارآمد نبوده و راه‌های مختلفی برای امن کردن حساب کاربریتان به شما ارائه می‌دهد.

سیستم پروتکل باز پیاده شده روی کیف پول به شما اطمینان می‌دهد که دارایی‌های شما همیشه تحت نظر یک لایه امنیتی قدرتمند هستند.

برخی از انواع حساب‌هایی که MyCelium به شما ارئه می‌دهد؛ حساب‌های “فقط مشاهده یا watch only”، “تک آدرسه یا single address ” و “حساب سخت‌افزاری یا hardware account” است.

وقتی بحث یکپارچکی و ادغام و به نوعی همکاری با دیگر شرکت‌ها به میان می‌آید MyCelium از 5 نام بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال نام می‌برد: Cashila، Coinapult، Glidera، Trezor و Ledger.

این همکاری‌ها بسیار عالی هستند، در واقع سه نام اول در حوزه انجام تراکنش‌ها و دریافت پول به راحت‌ترین روش‌ها کار می‌کنند و دو نام آخر بزرگ‌ترین شرکت‌ها در بخش تولید دیوایس‌های سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند.

نکته‌ای که تا به الان از متن متوجه شده‌اید این است MyCelium ویژگی‌های خاص و جذابی برای کیف پول بیت‌کوین خود در نظر گرفته است و علاوه بر آن با شرکت‌های بزرگی درحوزه ارزهای دیجیتال کار می‌کند.

با تمام این ویژگی‌ها MyCelium پشتوانه‌ای دارد که اعتبار کیف پولش را تضمین می‌کند. این کیف پول برنده جایزه بهترین نرم‌افزار موبایلی از Blockchain.info گردید. این موضوع اهمیت زیادی داشته و اعتبار مضاعفی به شرکت می‌دهد.

امنیت والت Mycelium

هنگامی که سخن امنیت به میان می‌آید، باید بگوییم که MyCelium از ویژگی‌های در درجه انترپرایز (Enterprise-Grade) برای تهیه نسخه پشتیبان والت بهره می‌گیرد. این کیف پول به صورت HD است و می‌تواند پشتیبانی گسترده‌ای را برای ایمن‌سازی کلیدهای خصوصی شما ارائه دهد. به علاوه، استفاده از پین کد به شما امکان می‌دهد عملکردهای اصلی را تا هنگام نیاز قفل کنید.

ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول مای سلیوم

کیف پول Mycelium، تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و به کاربران این برنامه اجازه می‌دهد بین BTC و ارزهای فیات نظیر یورو و دلار سوئیچ یا معامله کنند. بنابراین اگر قصد دارید سایر ارزهای دیجیتالی را نیز در اختیار خود داشته باشید، بهتر است گزینه‌های دیگری همچون Coinbase و MEW را در نظر بگیرید.

مشکلات کیف پول MyCelium

تا به اینجای مقاله در مورد تاریخچه و ویژگی‌های خوب کیف پول MyCelium صحبت کرده‌ایم و اکنون وقت آن است که مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اشکالات و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر در مورد معایب MyCelium تحقیق کنید احتمالا در مسیر مطالعات خود به بن‌بست خواهید خورد؛ زیرا این کیف پول معایب و اشکالات زیادی ندارد!

یکی از مشکلاتی که اشاره به آن در مقاله مربوط به MyCelium ضروری است عدم وجود یک نسخه دسکتاپ از این کیف پول است.
این موضوع از دیدگاه کمپانی قابل قبول است؛ اما از نظر مشتری کمی مشکل‌زاست؛ زیرا بسیاری از افراد دوست ندارند که کیف پول ارز دیجیتال خود را در همه جا به همراه خود داشته باشند و برخی نیز کار با نسخه دسکتاپ و رابط کاربری و زیبایی آن را بیشتر بپسندند.

بهرحال MyCelium به همین دلیل ساده تعداد زیادی مشتری بالقوه را از دست داده است.

یکی دیگر از شکایاتی که کاربران به اپلکیشن این کیف پول دارند این است که نسخه ios آن به اندازه نسخه اندروید بهینه‌سازی نشده و مشکلاتی دارد.

برخی از کاربران عدم وجود برخی ویژگی‌ها، زمان پردازش اطلاعات و غیره را گزارش داده‌اند. لازم به ذکر است که کیف پول نسخه ios خود به خوبی کار می‌کند و بحث اصلی سرعت پایین‌تر و عدم بهینه‌سازی مناسب است.

جمع‌بندی مزایا و معایب کیف پول

خوب اکنون که به طور کامل و جامع در مورد ویژگی‌های مثبت و منفی کیف پول MyCelium صحبت کردیم، وقت آن است که به جمع‌بندی این نکات به طور خلاصه بپردازیم.

مزایا:

  • شرکت سازنده شدیدا معروف و با تجربه که در فضای ارزهای دیجیتال جا افتاده است.
  • انواع مختلفی از حساب‌های متنوع را به کاربران ارائه می‌دهد.
  • کار با آن بسیار سریع و اتصالات و ارتباطات با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  • متن باز است.
  • این کیف پول با دو تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال با نام‌های Trezor و Ledger سازگار است.

معایب:

  • نسخه دسکتاپ آن در دسترس نیست.
  • بهینه‌سازی نرم‌افزار در ios چندان خوب نیست.
  • در صورتی که تجربه‌ قبلی در استفاده از کیف پول بیت‌کوین نداشته باشید، کار با آن می‌تواند کمی سخت به نظر برسد.
  • فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و اگر قصد کار با سایر ارزها مانند اتریوم را داشته باشید نیاز به کیف پول دیگری دارید.

MyCelium

MyCelium بهتر است یا کوین بیس؟

همانطور که قبلا نیز عنوان شد، کیف پول MyCelium تنها بیت کوین را ذخیره می‌کند و کاربران آن می‌توانند میان ارزهای بیت کوین و فیات حرکت کنند. در حالی که Coinbace امکان ذخیره ارزهای دیجیتالی دیگری نظیر بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم را فراهم می‌آورد. در ضمن کوین بیس، یک آدرس کاملا منحصر به فرد برای ذخیره وجوه خود ارائه می‌دهد. درحقیقیت Coinbase یک کیف پول کامل نیست و شرکت آن باید به کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. با این وجود، مای سلیوم یک والت کامل بیت کوین بوده و به گونه‌ای طراحی شده است تا کاربر بتواند از کیف پول کاغدی به عنوان روشی برای افزایش سطح امنیت و کمک به حفظ اطلاعات کاربر استفاده کند.

جمع‌بندی نهایی

تقریبا به انتهای نقد و بررسی کیف پول MyCelium رسیده‌ایم. حال وقت آن است که به طور خلاصه تمام نکات گفته شده در متن را مورد بررسی قرار داده و نظر نهایی خود را اعلام کنیم.

به طور قطع قدرتمند‌ترین و بهترین نکته مثبت کیف پول مدنظر ما کمپانی سازنده آن است. وقتی با یک تیمی طرف باشید که از ابتدای کار بیت‌کوین روی پروژه‌های مختلف بیت‌کوینی کار کرده است؛ می‌توانید مطمئن شوید که آن‌ها درک و ذهنیت درستی از این فناوری داشته و می‌توانند یک محصول فوق‌العاده را خلق کنند.

تیم سازنده بسیار سخت کار کرده است تا کیف پول MyCelium را بسازد.

نرم‌افزار آن بسیار خوب بهینه‌سازی شده (به جز برخی مشکلات مربوط به بهینه‌سازی نرم‌افزار در ios) و بسیار کاربردی است. این کیف پول مورد اعتماد اکثر کسانی است که تجربه کار در زمینه رمزارزها را داشته و سابقه موفقی در زمینه سرعت انجام تراکنشات دارد.

در نهایت باید گفت که کیف پول MyCelium یک محصول عالی بوده و ثمره تلاش و سختکوشی فراوانی است. علاوه بر تمام این موارد این کیف پول برای همه افراد در دسترس می‌باشد؛ زیرا کاملا رایگان است!

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *