باینری آپشن (Binary Option)

باینری آپشن
ارزهای دیجیتال فارکس

باینری آپشن (Binary Option)

باینری آپشن (یا گزینه های باینری – گزینه های دودویی) یک بازار جدید مالی و یک روش عالی برای کسب درآمد در اینترنت است. باینری آپشن یک روش ساده و قابل فهم برای تجارت آنلاین است. دلیل سادگی آن مشخص بودن مقدار سود و ضرر قبل از انجام معامله است.

کلمه باینری (یعنی صفر و یک) اینجا به معنی این است که معامله گران پس از پایان زمان معامله ، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سودِ از پیش تعیین شده می شوند یا هیچ چیز باز نمی گردد.

کلمه آپشن ( به معنی اختیار) : به صورت سنتی، یک قرارداد آپشن به صاحب آن این اختیار را می دهد که کالای با ارزشی را با قیمتی که از پیش تعیین شده و برای یک دوره مشخص بفروشد یا بخرد. توجه کنید که صاحب کالا متعهد و ملزم به خرید یا فروش در قیمت از پیش تعیین شده نمی باشد، او فقط این اختیار را دارد که این معامله را در صورت تمایل انجام دهد. به همین دلیل است که اینگونه قراردادها را آپشن (اختیار) می نامند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید سهام شرکت‌ها، قیمت بیت‌کوین، نرخ تبدیل دلار/بیت کوین و یا حتی قیمت طلا را پیش‌بینی کنید. بازه پیش‌بینی‌ها در binary option تنها می‌تواند به کوتاهی 60 ثانیه باشد؛ پس با استفاده از آن می‌توانید در روز چندین معامله خوب و سود آور در انواع بازارهای جهانی داشته باشید.

قبل از اینکه معامله خود را آغاز کنید می‌توانید ببینید که معامله شما در صورت درستی پیش‌بینی، چقدر سود خواهد داشت. اگر حدس و پیش‌بینی درست از آب در بیاید می‌توانید بین 70 تا 95 درصد سود کنید. برای مثال اگر 100 دلار از یک دارایی را خریداری کنید؛ با زمان‌بندی مناسب می‌توانید سرمایه خود را به 170 تا 195 دلار برسانید.

انواع آپشن‌ها در باینری

در binary option انواع گزینه‌های مختلف برای پیش‌بینی قیمت وجود دارد. ساده‌ترین و محبوب‌ترین حالت همان حالت بالا/پایین است. نتایج در این ابزار همانطور که از اسمش پیداست به صورت باینری بوده و تنها بله و یا خیر است.

در ادامه برخی از انواع روش‌های پیش‌بینی را مشاهده خواهید کرد:

  • بالا/پایین (Up/Down یا High/Low): معمول‌ترین راه نمایش نتایج باینری آپشن است که به شما می‌گوید که آیا قیمت بالاتر و یا پایین‌تر از قیمت فعلی خواهد بود.
  • خارج/داخل محدوده (In/Out) : در این حالت یک محدوده قیمتی تعیین می‌شود و با توجه به تاریخ مورد نظر به شما گفته می‌شود که آیا قیمت در پایان این تاریخ در خارج از این محدوده بوده و یا داخل آن خواهد ماند.
  • لمس یا عدم لمس قیمت (Touch/No Touch): در این حالت قیمت‌ها سطح‌بندی می‌شوند و کاربران باید حدس بزنند که آیا قیمت در یک سطح خواهد ایستاد یا خیر. اگر حدس درست باشد شما سود کرده و اگر به سطح مورد نظر نرسد در پول شما تغییری ایجاد نخواهد شد؛ حتی اگر قیمت بالا رفته باشد.
  • نردبان (Ladder): این حالت مثل بخش بالا/پایین عادی است؛ اما با این تفاوت که قیمت‌هایش از پیش‌تعیین شده سطح‌بندی می‌شوند و پرداخت می‌تواند در آن‌ها صورت گیرد.

باینری آپشن

چگونه در باینری آپشن معامله کنیم؟

در ادامه می‌توانید راهنمای قدم به قدم آغاز به کار و استفاده از Binary Option را بخوانید:

1. یک بروکر مناسب انتخاب کنید.
2. بازار هدف و یا دارایی‌ که می‌خواهید در آن تجارت کنید را مشخص کنید. گستره بازارهای موجود بسیار زیاد است. شما می‌توانید بین انواع ارزها، سهام‌ها، ارزهای دیجیتال؛ مانند نفت، طلا، سهام، بیت‌کوین و… بازار مورد نظرتان را انتخاب کنید.
3. تاریخ انقضا را مشخص کنید. شما می‌توانید زمان مورد نظرتان را بین 30 ثانیه تا گاهی یک سال مشخص کنید.
4. میزان پولی را که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که تمام پول شما در معرض ریسک قرار می‌گیرد؛ پس با دقت و احتیاط عمل کنید.
5. روی call/put و یا buy/sell کلیک کنید. در این بخش پیش‌بینی می‌کنید که آیا قیمت دارایی مورد نظر بالا می‌رود و یا کاهش پیدا می‌کند.
6. در مرحله آخر نیز باید معامله را تایید کرده تا بروکر کار را به پایان برساند و برای شما خرید یا فروش انجام دهد.

نکات لازم پیش از شروع معاملات با باینری آپشن

در ادامه آموزش باینری آپشن، ذکر چند نکته مهم ضروری است. نکاتی که پیش از انجام معاملات باینری آشپن باید به آنها دقت کنید، عبارتند از:

  • حداقل با مبلغ ۲۰ دلار می توان معامله کرد. توصیه می شود مبلغی را سرمایه گذاری کنید که حاضرید ریسک آن را بپذیرید.
  • تنها به میزان مبلغ معامله ممکن است متحمل ریسک شوید. برخی تصور می کنند که ممکن است بیش از آنچه که سرمایه گذاری کرده اند، سرمایه خود را از دست بدهند.
  • با شکست و باخت در یک معامله باید هزینه پرداخت کنید.
  • برای کسب سود در بلند مدت باید تعداد پیش بینی های صحیح بسیار کمتر از تعداد پیش بینی های غلط باشد.
  • هرگز نمی توانید مالکیت سهام یا ارز را در اختیارتان قرار دهید. شما تنها قادرید نوسانات آن را پیش بینی کنید.
  • به منظور کسب درآمد در معاملات باینری آپشن، راه های مختلفی را پیش رو دارید.
  • برای بدست آوردن درآمد در معاملات باینری آشپن، نیازی نیست در بازارهای مالی متخصص شوید.
  • میزان موفقیت تقریبا بین 70 الی 80 درصد از کل سرمایه گذاری خواهد بود و بستگی زیادی به بروکر انتخابی شما دارد.
  • کار با معاملات باینری آپشن بسیار راحت است.
  • باینری آپشن فاقد هزینه های پنهانی است.

باینری آپشن

انتخاب بروکر

کلاهبرداران در هر فضایی دام پهن کرده‌اند و منتظرند که قربانیان خودشان را به تور بیندازند. در Binary Option نیز بروکر‌هایی وجود دارند که تنها به فکر سرقت سرمایه شما و منافع خودشان هستند؛ پس باید با دقت فوق‌العاده زیادی انتخاب خود را انجام دهید.

بخش دمو در بروکرها که قبلا به آن نیز اشاره شد برای تمرین با پول غیر واقعی ساخته شده است.

نام بروکر را در اینترنت جستجو کنید و نظرات سایرین را درباره آن بخوانید.

فقط به نظرات موجود در یک سایت اکتفا نکنید، گاهی اوقات بروکرهای کلاهبردار از نظرات ساختگی برای فریب کاربران استفاده می‌کنند.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

در واقع تفاوت فارکس و باینری آپشن از متن بالا مشخص می شود. معاملات باینری آپشن ساده شده ی معاملات فارکس است.

  1. در فارکس و همینطور بازار سهام معاملات می توانند به طور نامحدود باز باشند.
  2. سود و ضرر معاملات از قبل مشخص نیست و بستگی به پیشرفت قیمت دارد.

این دو خصوصیت ساده ، معامله گران فارکس را همیشه به چالش می کشند:

  • در فارکس اگر قیمت به سود معامله گر حرکت کند ، معامله گر هیچ وقت مطمئن نیست که زمان بستن معامله او برای دستیابی به بیشترین سود فرا رسیده یا نه.
  • اگر قیمت هم به ضرر او حرکت کند، متاسفانه اکثر معامله گران با شک به حرکت آن نگاه می کنند و امیدوارند زمانی برسد که قیمت به سود آنها برگردد و ضرر آنها جبران شود.

این دو پارامتر در جمله قبل کار را کمی برای معامله گر پیچیده می کند. به همین خاطر سرعت ناگهانی رشد بازار باینری آپشن و استقبال معامله گران از آن در این چند سال بیشتر بوده است.

باینری آپشن

کلاهبرداری در باینری آپشن

متأسفانه کلاهبرداری در زمینه باینری آپشن بسیار رایج است.

  • بروکرهای متقلب و سایتهایی که به خاطر پول تعریفهای غیر صادقانه در مورد آنها میکنند.
  • ربات های تقلبی ترید خودکار
  • سایتها و کانالهای سیگنال
  • فروشنده های پکیج های آموزشی باینری آپشن بدرد نخور
  • و … به اشکال مختلف کلاهبرداری میکنند.

بنابراین احساس می کنیم ایجاد این لیست سیاه ضروری است. همینطور جاییکه که به شرح تجربیات مالباختگان و شرح تقلب های شناخته شده و تکنیک های غیر صادقانه را در یک مکان ذکر کنیم.

چرا کلاهبرداری باینری آپشن بسیار رایج است؟

هنگامی که یک نوع تجارت مالی جدید یا شکل جدید کسب درآمد برای اولین بار ظاهر می شود ، طیف وسیعی از مشاغل تمایل دارند که درگیر آن شوند. این مطمئناً در مورد گزینه های باینری هم صادق است. به هر حال ، باینری یک روش در دسترس و محبوب برای افراد برای معامله و کسب درآمد است.

در روزهای اول سیستم های معروف و معتبر مالی سعی کردند ، بروکرهای تازه بوجود آمده ی باینری آپشن را کنترل کنند ولی بروکرهای متقلب در کشورها یا جزایر گمنام تاسیس میشدند و از ریگولاتورهای نا معتبر مدرک میگرفتند. واقعیت اینست که کسب درآمد در این رشته بسیار راحت است و پیچیدگی های بورس و فارکس را ندارد. بروکرها از همین ویژگی برای جذب مخاطبانشان استفاده میکردند.

افرادی هم پیدا شدند که با چند خط برنامه نویسی ساده ربات های خودکار معامله در باینری آپشن را منتشر کردند. 90 درصد هم میگفتند که رباتشان رایگان است و تنها باید در بروکری که آنها میگویند ثبت نام کنید و سرمایه گذاری کنید. و بدین روش مردم را به سمت بروکرهای متقلب میکشاندند.

عده ای هم پیدا شدند که شروع به ساخت کانالهای سیگنال و فروش پکیج های میلیونی آموزش باینری آپشن کردند. تبلیغات عجیب و غریبی مثل درآمد ماهانه میلیاردی از باینری آپشن ، تبدیل 10 دلار به 1000 دلار در 30 دقیقه و …

مردم عادی هیچ تجربه ای از معامله و تجارتهای آنلاین نداشتند و هیج نمیدانستند که باینری آپشن هم به اندازه دیگر بازارهای مالی مثل فارکس و بورس پیچیده است.

باینری آپشن

آموزش باینری آپشن برای چه کسانی مناسب است؟

نکته مهمی که در آموزش باینری آپشن درمورد بازارهای مالی ازجمله باینری باید بدانید، این است که یک شبه پولدار نمی شوید. برای موفقیت در این بازار باید صبور باشید و با پشتکار مناسب بتوانید مرحله به مرحله و بدون عجله و شتاب در این بازار پیش بروید. علاوه بر صبر و پشتکار، باید هوش مالی بالایی داشته باشید. پس از قبل از ورود به این بازار، از آموزش های لازم برای افزایش هوش مالی استفاده کنید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی اصفهان در آشنایی هرچه بیشتر با اینگونه مسائل در کنار شما خواهد بود و با تدارک دوره های مختلف در زمینه های گوناگون راهگشای کسب و کار شما عزیزان است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام