انواع روش های اخذ پاسپورت معتبر اتریش در سال 2021

اتریش
مهاجرت

انواع روش های اخذ پاسپورت معتبر اتریش در سال 2021

پاسپورت اتریش، راه های اخذ پاسپورت و تابعیت اتریش در این مقاله مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت. آیا با تولد فرزند می توان شهروندی اتریش را اخذ کرد؟ چگونه می توان اقامت اتریش را به تابعیت تبدیل نمود؟ روال اخذ اقامت و تابعیت اتریش به چه ترتیب است؟ پاسپورت اتریشی از زوایای بسیاری قابل بررسی خواهد بود که به صورت خلاصه و موجز، اصلی ترین و مهمترین نکات آن، خدمت شما دوستان ارجمند ارائه می شود. کشور اتریش یکی از بهترین و امن ترین کشورهای دنیا بوده و کیفیت زندگی در این کشور با توجه به پارامترهای جهانی در سطح بالایی قرار دارد و همین موضوع متقاضیان زیادی را به این کشور جلب می نماید. همیشه اخذ پاسپورت برای افرادی که اقدام به مهاجرت می نمایند یک دغدغه می باشد چرا که مهاجرتی که منجر به اخذ پاسپورت و تابعیت نباشد موفق نخواهد بود. امید داریم این مقاله با عنوان پاسپورت اتریش که به وسیله متخصصین مجرب موسسه خوارزمی به رشته تحریر درآمده است، تمامی پرسش های شما را پاسخ دهد و مطالب مفیدی در خصوص پاسپورت اتریش به حضور شما دوستان و همراهان گرامی ارائه نماید.

اتریش

پاسپورت اتریش و شرایط عمومی

پاسپورت اتریش یکی از قوی ترین گذرنامه های دنیا می باشد. اخذ تابعیت اتریش و به تبعه آن پاسپورت این کشور مستلزم طی کردن مراحلی می باشد. اتریش در اروپای مرکزی قرار گرفته و وسعت این کشور 83،878 کیلومتر مربع و جمعیت آن 8،822،267 نفر اعلام شده است و زبان این کشور آلمانی می باشد. جهت اخذ شهروندی اتریش ابتدا بایستی اقامت موقت اتریش، پس از آن اقامت دائم اتریش و پس از اینکه به دولت این کشور محرز شود که شخص متقاضی در جامعه اتریش ادغام شده است می تواند پاسپورت اتریشی را اخذ نماید.

تابعیت بر دو قسم است تابعیت اصلی و تابعیت فرعی؛ تابعیت اصلی یا از طریق خون کسب می شود یا از قاعده خاک پیروی می نماید. کشور اتریش مانند بیشتر کشورهای اروپایی از قاعده خون پیروی می کند یعنی اینکه اگر فرزندی در هر جایی متولد شود اگر یکی از والدین اش اتریشی باشند آن بچه متولد شده تابعیت اتریش را اخذ می نماید. قاعده خاک که کشورهای آمریکایی از آن پیروی می کنند این است که  اگر فرزندی فارغ از اینکه والدین اش اهل کدام کشور باشند در خاک، سفارت یا هر چیزی که جزء مایملک این کشورها باشد متولد شود می تواند تابعیت اصلی این کشورها را اخذ نماید.

در خصوص تابعیت فرعی باید گفت، با توجه به اینکه اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد برخی از قوانین این کشور هم سو با قوانین این اتحادیه است. اخذ اقامت اتریش می تواند از طریق یکی از موارد نظیر ویزای کاری اتریش، سرمایه گذاری در اتریش و یا ازدواج در اتریش و تحصیل در اتریش امکان پذیر باشد.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت اتریش

پاسپورت اتریش یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا می باشد و از اعتبار بالایی برخوردار است و دارای رنکینگ 3 و هم رده کشورهایی نظیر دانمارک، سوئد، فنلاند و … می باشد. افرادی که پاسپورت اتریشی داشته باشند می توانند به 165 کشور تردد نمایند که از این تعداد به 125 کشور بدون ویزا و به 40 کشور با ویزای ورودی آمد و شد داشته باشند. دارندگان پاسپورت این کشور برای رفت و آمد به 33 کشور دیگر باید قبل از سفر ویزا دریافت نمایند.

اتریش

پاسپورت اتریش و روش های اخذ آن

شهروندی اتریش را می توان از یکی از راه های زیر اخذ کرد. باید در نظر داشت در هری ک از مسیرهای زیر شخص متقاضی مستقیماً نمی تواند پاسپورت را اخذ نماید بلکه فرآیندی باید طی شود تا افراد متقاضی بتوانند پاسپورت این کشور را کسب کنند. این نکته را باید گفت که کشور اتریش مانند کشورهای حوزه کارائیب و یا قبرس اقدام به اهدا کردن پاسپورت خود ندارد و پاسپورت اتریشی را بایستی به یکی از طرق زیر اخذ نمود.

پاسپورت اتریش از طریق کار

پاسپورت اتریش از طریق کار به شرطی قابل وصول می باشد که به مدت 5 سال در این کشور کار کرده و مالیات پرداخت نمایید. پس از آن می توان برای اخذ اقامت دائم اتریش اقدام کرد .

خوارزمی مرکز تخصصی و مجری رسمی ارائه خدمات مهاجرتی اعم از:

  • اخذ ویزای سرمایه گذاری، خرید ملک و ثبت شرکت در خارج از کشور
  • اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو
  • اخذ ویزای کار و زندگی

کار در اتریش به دو طریق امکان پذیر می باشد.

پیشنهاد شغلی (JOB OFFER)

در این حالت شخص متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا موسسه اتریشی داشته باشد و امتیازات لازم را از سیستم امتیاز بندی کاری اتریش کسب نماید. در صورت کسب امتیازات لازم شخص می تواند ویزای کاری اتریش را اخذ نموده و به اتریش مهاجرت کاری داشته باشد. در این حالت فرد متقاضی کار اگر 55 امتیاز هم داشته باشد به واسطه پیشنهاد شغلی که دارد می تواند برای مدت 24 ماه مشغول به کار شود. که این زمان قابل تمدید می باشد. در جدول زیر لیست امتیاز های لازم در این خصوص به حضورتان اعلام می گردد:

امتیازعنوان
حداکثر امتیاز: 30واجد شرایط بودن
20تحصیلات حرفه ایی / آموزش حرفه ایی در مهارت خاص
25واجد شرایط عمومی برای پذیرش دانشگاه در اتریش
30طی کرده یک دوره تحصیلات تکمیلی در اتریش به مدت 3 سال
حداکثر امتیاز: 20تجربه کاری مطابق با شغل پیشنهاد شده
2تجربه کاری در هر سال در کشور غیر اتریش در هر سال
4تجربه کاری در هر سال در کشور اتریش در هر سال
حداکثر امتیاز: 15مهارت زبان آلمانی
5تا سطح A1
10تا سطح A2
15تا سطح B1
حداکثر امتیاز: 10مهارت زبان انگلیسی
5تا سطح A1
10تا سطح B1
حداکثر امتیاز: 15سن
15تا 30 سالگی
10تا 40 سالگی
90مجموع حداکثر امتیاز
55حداقل امتیاز مورد نیاز

اتریش

ویزای جستجوی کار (JOB SEEKER)

ویزای جستجوی کار  اتریش برای افرادی صادر می شود که در سیستم امتیاز بندی این کشور حداقل 70 امتیاز را کسب نمایند. این ویزا به شخص متقاضی اجازه می دهد به مدت 6 ماه وارد اتریش شده و در طول این مدت به جستجوی کار در راستای مدرک دانشگاهی خود بپردازد. در صورت یافتن شغل و بستن قرارداد شخص می تواند خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) خود را به اتریش ببرد. در جدول زیر امتیازات مورد نیاز شرح داده خواهد شد:

امتیازعنوان
حداکثر امتیاز: 40شرایط و مهارت ویژه
20فارغ التحصیل از دانشگاه در مقطع کارشناسی
30داشتن مدرک کارشناسی در رشته های: ریاضیات، رایانه، علوم پایه، تکنولوژی
40داشتن مدرک دکترا در رشته های فوق
 در رشته های مدیریتی ارشد و با دارا بودن بورس اوراق بهادار و یا شرکتی که مورد تأیید اداره بازرگانی اتریش باشد حقوق زیر را دریافت کرده باشد:
20از 50000 یورو تا 60000 یورو
25از 60000 یورو تا 70000 یورو
30بیشتر از 70000 یورو
20فعالیت های پژوهشی و ثبت اختراع
20جوایز علمی شناخته شده
حداکثر امتیاز: 20تجربه کاری
2تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
10تجربه 6 ماه کار در اتریش
حداکثر امتیاز: 10مهارت زبان
5مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A1
10مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A2
حداکثر امتیاز: 20سن
20تا 35 سالگی
15تا 40 سالگی
10تا 45 سالگی
حداکثر امتیاز: 10تحصیل در اتریش
5فوق دیپلم در اتریش
10کارشناسی یا کارشناسی ارشد در اتریش
100حداکثر امتیاز مجاز
70حداقل امتیاز مورد نیاز

در انتهای این بخش یادآور می شویم که به صرف اخذ ویزای کار اتریش نمی توان پاسپورت اتریش را اخذ کرد بلکه باید بعد از طی چند سال ابتدا اقامت دائم اتریش و پس از آن تابعیت اتریش و پاسپورت این کشور را اخذ نمود.

پاسپورت اتریش از طریق تحصیل

تحصیل در اتریش به دلیل سطح بالای علمی این کشور یکی از مباحث جذاب در این خصوص می باشد. اما به صرف اخذ ویزای تحصیلی اتریش نمی توان پاسپورت اتریش را اخذ نمود. در صورتی که بعد از تحصیل به واسطه فرصتی که جهت کاریابی به افراد متقاضی اعطا می گردد، مشغول به کار شوند و شروع به پرداخت مالیات نمایند پروسه اخذ اقامت دائم اتریش آغاز می شود و به دنبال آن می توان پاسپورت اتریش را اخذ نمود.

جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش باید دانش زبان آلمانی داشت و علاوه بر آن در برخی از رشته ها قبولی دانشگاه سراسری ایران احتیاج است ولی در برخی از رشته هایی مانند: موسیقی، اقتصاد و روزنامه نگاری بایستی آزمون ورودی داد؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش تقریباً رایگان است و هزینه شهریه بسیار پایینی دارد. تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش به زبان انگلیسی امکان پذیر است اما باید یک مدرک حداقلی از دانش زبان آلمانی را داشت (سطح A2 زبان آلمانی) هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش بین 7،000 تا 15،000 یورو می باشد. جهت تحصیل در مقطع دکتری داشتن نمره آیلتس 7 و 2 نفر استاد راهنما به عنوان سوپروایزر الزامی می باشد. نکته حائز اهمیت در تحصیل در اتریش این است که اگر دانشجویی قصد کار دانشجویی داشته باشد در صورت اجازه اداره کار اتریش امکان کار تمام وقت برای وی فراهم می باشد.

اتریش

پاسپورت اتریش از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اتریش می تواند یکی از راه های اخذ پاسپورت اتریش باشد اما به صورت مستقیم و به محض سرمایه گذاری این امر محقق نمی گردد. اتریش یکی از امن ترین و باثبات ترین کشورها در خصوص سرمایه گذاری می باشد. یکی دیگر از عوامل مهم در زمان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی توجه به امنیت سرمایه گذاری می باشد، بسیار مهم است که سرمایه گذار بتواند با اطمینان خاطر سرمایه خود را به کشور مقصد وارد کند و از بابت مصادره اموال خود، نقض قراردادهای دو جانبه و یا تغییر رفتار دولت نسبت به سرمایه گذاری خارجی نگرانی ای نداشته باشد.

سرمایه گذاری در اتریش حالت های مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم.

  • سرمایه گذاری خود اشتغالی

    در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه اولیه شرکت بایستی 100،000 یورو باشد و شرکت مورد نظر بایستی یا مشاغل جدیدی ایجاد نماید و یا به سایر صنایع و مشاغل موجود در اتریش سرویس دهی انجام دهد. این نوع کسب و کار باید اهمیت زیادی در منطقه ایی که فعالیت می کند داشته باشد و تکنولوژی جدیدی را وارد منطقه نماید.

  • سرمایه گذاری در شرکت هایی که طرح مبتکرانه داشته باشد

    این نوع شرکت بایستی با سرمایه 50000 یورو شرع به کار کردن نماید و طرح اقتصادی این نوع شرکت بایستی نوآورانه و مبتکرانه باشد و موسس این شرکت بایستی امتیازات لازم را کسب نماید در ادامه به جدول امتیاز بندی برای سرمایه گذاری پنجاه هزار یورویی در اتریش اشاره می کنیم.

    امتیازعنوان
    حداکثر امتیاز:30واجد شرایط بودن
    20آموزش حرفه ای مهارتی که قصد راه اندازی آن هست
    20تحصیل حداقل 3 سال در اتریش
    30تحصیل در کارشناسی ارشد یا دکتری یا فنی و حرفه ایی در اتریش
    حداکثر امتیاز:10تجربه کاری
    2سابقه کاری
    حداکثر امتیاز:15دانش زبان
    5دانش زبان آلمانی تا سطح A2
    10دانش زبان آلمانی تا سطح B1-B2
    10دانش زبان آلمانی تا سطح B2
    15دانش زبان آلمانی تا سطح C1-C2
    حداکثر امتیاز:30امتیاز اضافی
    10شواهد سرمایه گذاری 50000 یورویی
    10پذیرش یک شرکت استارت آپ اتریشی
    10سن حداکثر تا 35 سال
    85حداکثر امتیازات
    50حداقل مورد نیاز
  • ثبت شرکت در اتریش (قرمز-سفید-قرمز)

    در این نوع از سرمایه گذاری باید شرکتی با سرمایه اولیه 35،000 یورو ثبت کرد و این شرکت می تواند استخدام انجام داده و به واسطه استخدام کارمند، کارمند اقامت کاری اتریش را اخذ می نماید. در ابتدا یک اقامت 2 ساله به وی تعلق می گیرد و سپس تمدید شده و منجر به اخذ اقامت دائم اتریش می شود و در پی آن می توان پاسپورت اتریش را کسب کرد.

  • سرمایه گذاری خودحمایتی

    این نوع سرمایه گذاری یکی از بهترین و پر مخاطب ترین سرمایه گذاری در اتریش می باشد. در اقامت خود حمایتی شخص سرمایه گذار عنوان می دارد که فرد متمولی بوده و برای اثبات این منظور مبلغ 22،000 یورو به ازای هر یک از اعضاء خانواده در بانک خود در کشور خود پس انداز کرده و در مدت زمان مشخصی این مبلغ باید بصورت ثابت در حساب باقی باشد و همچنین باید درآمد ماهیانه ایی بین 2،000 تا 3،000 یورو در ماه داشته باشد. در این مدل سرمایه گذاری ابتدا یک اقامت 1 ساله، مجدد برای 1 سال دیگر تمدید شده و پس از آن یک اقامت 3 ساله به شخص تعلق می گیرد و پس از آن می توان اقامت دائم اتریش را اخذ نموده و بعد از آن می توان پاسپورت اتریش را اخذ نمود.

ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ ﻣﺸﺎوره ﺗﺨﺼﺼﯽ راﯾﮕﺎن ﺑﻤﻨﻈﻮر ﻣﻬﺎﺟﺮت ﺑﻪ اتریش، درﯾﺎﻓﺖ اﻗﺎﻣﺖ، اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ و ﯾﺎ ﮐﺎر و زﻧﺪﮔﯽ در اتریش ﻫﻤﯿﻦ اﻻن با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

پاسپورت اتریش از طریق تولد

پاسپورت اتریش از طریق تولد فرزند به شرطی قابل دریافت می باشد که وقتی کودکی در هر جایی متولد شود، پدر و مادر کودک اتریشی باشد. آن فرزند به صورت اتوماتیک تابعیت اتریش را دریافت می کند. هر گاه فرزندی که متولد می شود و پدر و مادر وی ازدواج نکرده باشند اگر پدر وی در طول مدت 8 هفته مادر بچه را تأیید کند و یا دادگاه تأیید کند فرزند متولد شده می تواند تابعیت اتریش را کسب کند. چراکه اتریش از قاعده خون پیروی می کند و افرادی که قصد اخذ تابعیت و پاسپورت کشوری را از راه تولد فرزند دارند باید کشورهایی را که از قاعده خاک تبعیت می کنند را انتخاب نمایند کشورهایی نظیر: کانادا، آمریکا، مکزیک و برزیل. در این کشور ها فرزندی که به دنیا بیاید به دلیل متولد شدن در مایملک این کشور ها می تواند تابعیت و پاسپورت این کشور ها را اخذ نماید.

پاسپورت اتریش از طریق ازدواج

اخذ پاسپورت اتریش از طریق ازدواج امکان پذیر خواهد بود البته به شرطی که ازدواج با یک نفر اتریشی دارای آثار ازدواج باشد. به نوعی باید به دولت اتریش اثبات شود که ازدواج صورت گرفته واقعی بوده و مدت زمان معینی از تاریخ ازدواج شان گذشته باشد این مدت زمان حدود 5 سال می باشد و زن و شوهر بایستی باهم در یک خانه زندگی نمایند. بعد از گذشت 5 سال فرد متقاضی بایستی درخواست اقامت دائم و پاسپورت اتریش نماید.

اتریش

پاسپورت اتریش و نکات مهم در باب پاسپورت اتریش

جهت کسب شهروندی اتریش و به تبع آن پاسپورت اتریش یک سری الزامات عمومی را برای تصدیق پذیری باید رعایت نمایید. الزامات اضافی برای اعطای تابعیت اتریش به نظر مقامات اتریشی بستگی دارد. الزامات زیر جهت اخذ تابعیت و پاسپورت اتریش لازم است:

  • 10 سال اقامت قانونی به شرطی که حداقل 5 سال در اتریش حضور داشته باشید
     
  • عدم سوء پیشینه
     
  • داشتن بیمه در اتریش با حداقل 6 سال سابقه
     
  • داشتن مهارت زبان آلمانی
     
  • اطلاع داشتن از نظام دموکراتیک اتریش و تاریخ این کشور
     
  • شخص متقاضی هیچ گونه خطری برای صلح و امنیت عمومی اتریش نداشته باشد
     
  • فرد متقاضی نباید در 12 ماه گذشته از محل کار خود اخراج شده باشد
     
  • فرد متقاضی نباید با هیچ گروه تروریستی و افراطی ارتباط داشته باشد
     
  • منزل مسکونی فرد متقاضی باید مشخص باشد
     

در مورد دانش زبان آلمانی و اطلاعات عمومی در مورد اتریش برای افراد زیر 14 سال و اشخاصی که دارای معلولیت ذهنی و جسمی دارند استثنائاتی وجود دارد.

پاسپورت اتریش و وکیل معتبر برای امور مهم

پاسپورت اتریش و راه های اخذ آن از موارد بسیار حساس و دقیق می باشد و این امر به ظاهر ساده پیچیدگی ها و ظرایف زیادی دارد. افرادی که قصد اخذ پاسپورت اتریش را دارند بایستی از مشاوره و همکاری یک وکیل آشنا و مسلط در امور حقوق بین الملل بهره مند شوند تا بتوانند با این کار ریسک این امر را به حداقل رسانند.مرکز خوارزمی انواع خدمات در تمامی زمینه های اخذ اقامت و پاسپورت اتریش را به شما عزیزان ارائه می دهد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران تخصصی ما در حوزه مهاجرت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

مرکز آموزشی و کارآفرینی خوارزمی در مسیر یادگیری مهارت های حرفه ای، پیشرفت شغلی، کارآفرینی و توسعه کسب و کار با بهره مندی از دانش و تجربه اساتید متخصص و دارا بودن کادری مجرب در کنار فراهم آوردن محیطی پویا با امکانات روز آموزشی، با افتخار در کنار شما خواهد بود. امیدواریم بتوانیم نقش و سهمی موثر در آینده، جایگاه شغلی و اجتماعی شما مردم کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و رسالت اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا نماییم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام