چرا مشاوران املاک باید سایت داشته باشند؟

املاک
دیجیتال مارکتینگ مدیریت کسب و کار (MBA)

چرا مشاوران املاک باید سایت داشته باشند؟

مشاور املاک بودن، یکی از کسب و کارهایی است که امروزه نیاز به اینترنتی شدن در آنها به شدت احساس می شود. امروزه همه چیز به نوعی به تکنولوژی و فضای مجازی گره خورده بطوری که صد در صد وابسته به اینترنت شده اند. و ضرورت استفاده از این فضای آنلاین برای هر کسب و کاری به شدت احساس نیاز میشود.

در دنیای امروز که همه‌چیز به نحوی وابسته به تکنولوژی و گا‌ها اینترنت است، ضرورت استفاده از ابزارهای فضای آنلاین برای هر کسب و کاری ضروری است.

فرض کنید فردی به دنبال خرید یا اجاره ملک بوده و بودجه محدودی هم برای این کار مد نظر گرفته باشد. همچنین بسیاری از افراد به دلیل نداشتن فرصت زیاد مجبور هستند زمان کمتری را برای جستجوی خیابان به خیابان بگذارند و در نهایت ملکی را انتخاب کنند که چندان باب میلشان نیست.

اگر در این میان فضایی باشد که بتوان در آن به جست‌وجوی ملک موردنظر به ‌دور از هیاهوی موجود در شهر و ترافیک گشت قاعدتاً انتخاب‌های بهتری می‌توان انجام داد.

همان‌طور که می‌دانید امروزه استفاده از تکنولوژی در همه ابعاد زندگی انسان‌ها ورود پیداکرده و افراد برای خرید هر چیزی ابتدا در مورد آن در اینترنت تحقیق می‌کنند. این جست‌ و جو تنها به جست‌ و جو در مورد خرید وسیله ختم نمی‌شود و افراد امروزه برای خرید ماشین، ملک و … نیز ابتدا در مورد آن تحقیق می‌کنند.

در اینجاست که لزوم استفاده از وب‌سایت برای مشاوران املاک معنا می‌یابد.

یک وب سایت مشاور املاک چه امکاناتی را در اختیار شما می گذارد؟

این دیدگاه غلطی است که فکر کنید کسی برای خرید خانه به سایت مراجعه نمی کند! همانطورکه می دانید اکثر افراد گوشی های هوشمند دارند و البته که جزء جدایی ناپذیر افراد شده و به سادگی در کسری از ثانیه هر سوالی که بشود را دراینترنت سرچ کرده و جواب سوال خود را مییابند. این بدان معنی است که استفاده از تکنولوژی در همه ابعاد زندگی افراد نفوذ کرده. و راه گشای خیلی از مشکلات و مسائل آنها شده.

املاک

مزایای داشتن وب سایت اختصاصی مشاور املاک؟

مزایای داشتن وب سایت را می توان از دو منظر در نظر بگیرید:

1- برای مشاورین املاک : طراحی سایت مشاور املاک داشتن چه مزیت هایی برای بنگاه های مشاور املاک دارد؟

این شرایط برای مشاورن املاک مهیا می شود که به سادگی املاک خود را همچون ویترینی 24 ساعته به نمایش بگذارند و تمامی جزئیات املاک خود را در معرض نمایش گذاشته و حتی می توانند عکس های املاک خود را بارگزاری کرده تا مشتری با تماشای تصاویر تصور دقیقتری از ملک و البته مشتری بیشتری جذب نمایند.

گستردگی فعالیت بگونه ای است که مشاورین املاک می توانند به کمک وب سایت مشاور املاک از هر نقطه ای از ایران املاک را برای فروش، رهن، اجاره بگذارند و در حقیقت املاک خود و مشتران خود را مدیریت نمایند. شاید در طول روز نهایتا فقط بتوان به 10 نفر مختلف خدمات داد اما از طریق وب سایت می توانن تا 10 هزار نفر هم خدمات داد!!! و این یعنی فرصت بیشتر کاری و با توجه به این که سود حاصل از درصد و یا پورسانت به عنوان واسط در این شغل بالا است. در نتیجه اگر کار خودمان را در این زمینه به خوبی انجام دهیم منفعت بیشتری میتوانیم ببریم.

2– برای مشتریان : طراحی سایت مشاور املاک چه مزیت هایی برای مشتری ها دارد؟

همانطورکه در بالا اشاره شد، صرفه جویی در زمان و هزینه جزء مزیت های شاخص وب سایت مشاور املاک در این بخش می باشد. یکی از مزیت های بارز وب سایت مشاور املاک علاوه بر اینکه به آسانی می تواند املاک را بازدید نماید این است که مخاطبین می توانند بصورت کاملا رایگان املاک خود را برای فروش، رهن و یا اجاره در سریعترین زمان ممکن در سایت به انتشار بگذارند.

فکر می‌کنید یک مجموعه در روز به چند نفر می‌تواند مشاوره دهد؟

برای مثال از زمانی که فردی وارد یک بنگاه مشاوره املاک می‌شود و با توجه به بودجه خود درخواست مشاوره می‌کند تا زمانی که مشاور موردنظر چند فایل را پیدا کند و مشخصات ملک را برای فرد توضیح دهد چقدر زمان صرف می‌شود؟

حال فکر کنید مشاوری باید که در یک‌زمان به هزاران نفر در هزاران نقطه فایل معرفی کند. این نوع جست‌وجو به نظر شما جذاب نیست؟

 اینجاست که معنای واقعی تکنولوژی در این نوع کسب و کار را می‌توان دریافت.

استفاده از وب‌سایت این امکان را به خریدار می‌دهد تا جست‌وجوی خود را بر اساس پارامترهای مختلفی از قبیل متراژ، منطقه سکونت، سال ساخت و ارزش ملک فیلتر کند که خود موجب صرف جویی فراوان در زمان می‌شود.

از تفاوت‌های اساسی بین سایت‌های آنلاین و روش‌های سنتی در بحث املاک میزان گسترده بودن اطلاعات موجود در یک سایت در مقایسه با یک بنگاه است. همان‌طور که می‌دانید در یک بنگاه ارائه اطلاعات تمامی فایل‌های موجود برای فروش و رهن و اجاره امکان پذیر نیست و تا رسیدن به سلیقه مشتری زمان می برد.

این در حالی است که در سایت های اینترنتی املاک که مربوط به یک گروه مشاوره املاک یا یک بنگاه خاص است، متقاضی خرید یا اجاره ملک مسکونی یا تجاری، می تواند بر اساس نیاز خود به آنچه که مد نظر دارد دسترسی داشته و اطلاعات جامعی را در مورد آن مطالعه نماید.

از دیگر مزیت‌های استفاده از وب‌سایت‌های املاک این است شما با یک جست‌وجوی ساده حدود قیمت برای ملک‌ها و محله‌های مشابه را به دست می‌آورید و می‌توانید جست‌وجوی خود را بر اساس موجودی و قیمت‌های به‌دست‌آمده هدفمند کنید.

املاک

راه‌اندازی سایت ابتدای کار است

اگر تصمیم به راه اندازی وبسایت برای گروه مشاوره املاک خود گرفته‌اید، به شما تبریک می گوییم. با این کار هم به مشتریان بیشتری می رسید و هم برای وقت و نظر مشتری ارزش بیشتری قائل خواهید شد.

در حال حاضر نسل جوانی که از بچگی با رایانه بزرگ شده است، به سن خرید و اجاره مسکن رسیده است. مطمئنا این نسل ترجیح می دهند از یک وبسایت حرفه ای اطلاعات ملک مد نظر را پیدا کنند تا با جستجو در فایل های کاغذی!

با این حال راه اندازی یک سایت مشاوره املاک، تازه ابتدای کار است. باید به موارد مختلفی توجه کنید تا کسب و کار نیمه دیجیتال خود را رشد و گسترش دهید.

همواره سایتی موفق‌تر است که در نتایج بالای موتورهای جست‌وجو قرار بگیرد و همچنین اطلاعات کامل و جامعی درباره املاک به کاربر ارائه دهد.

بسیاری از سایت‌ها هستند که علاوه بر معرفی املاک مقالاتی نیز درباره بازار مسکن ارائه می‌دهند و به‌نوعی کاربران را ترغیب به استفاده از آن سایت می‌کنند. این کار همچنین موجب بهبود رتبه سایت موردنظر و در بلندمدت موجب اطمینان بیشتر کاربران به آن می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید روش‌های تبلیغ در فضای آنلاین بسیار بیشتر و متنوع‌تر است و می‌توان با هزینه‌های کمتر مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کرد. افزایش تعداد مشتریان از قشرهای مختلف و در نقاط مختلف می‌تواند منجر بهبود کسب و کار موردنظر شود.

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌های املاک، کارهای هوشمندانه‌ای برای جذب کاربر انجام می‌دهند. برای مثال اطلاعات مشتریان خود را ذخیره می‌کنند و با توجه به نوع جست‌وجوی آن‌ها در زمان مراجعه به وب‌سایت، مواردی را که فکر می‌کنند برای فرد گزینه مناسبی است را به او ایمیل می زنند.

این کار موجب افزایش نرخ بازگشت کاربر به سایت و درنتیجه بهبود رتبه آن می‌شود.

 پس داشتن یک وب‌سایت برای یک مشاور املاک یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود و به همان میزان هم دور شدن از این فضا می‌تواند به کسب و کار فرد لطمه وارد کند.

بنظر شما یک سایت چقدر می تواند در صرفه جویی زمان موثر باشد؟

در نظر بگیرید شخصی که در به در به دنبال ملک مورد نظر خود است و به بنگاه مراجعه می کند بعد از احوال پرسی شرایط خود را از لحاظ پول به مسئول مشاور املاک بیان میکند و آن شخص دفتر مربوطه را باز کرده و با ورق زدن به دنبال گزینه ی مناسب برای مشتری است با فرض اینکه بعد از مدتی ملک مناسب شرایط مشتری را پیدا کند و مشتری حاضر باشد تا ملک را ببیند، مشاور مربوطه باید با مالک هماهنگ کند تا منزل حضور داشته باشد تا درب خانه اش را به روی مشتری باز نماید و…. آن وقت با فرض اینکه طی بازدید خانه، مشتری ملک را پسند کند و معاملعه صورت گیرد. فکر کنید که در روش سنتی چه پروسه ی طولانی باید طی شود تا معامله صورد بگیرد. در حالی که یک وب سایت مشاور املاک تمامی مراحل که نیاز مند حضور فیزیکی است همچون جستجوی ملک در بنگاه ها و بازدید اولیه ی املاک را حذف کرده و به سادگی با چند کلیک در سایت و بررسی شرایط خانه ها و تماشای تصاویر خانه ها می توان انجام داد. و در صورتی که قصد نهایی کردن معامله را داشته باشند با مراجه حضور در بنگاه و هماهنگی با مالک اقدام به بازدید ملک کرده و در نهایت کار را تمام میکنند.

املاک

نتیجه‌گیری

طی سال‌های اخیر بازار ملک و مشاوره آن نیز مانند هر کسب و کار دیگری دستخوش تغییرات اساسی شده و به نحوی از بستر سنتی فاصله گرفته و به فضای آنلاین قدم گذاشته است. چنانچه می‌بینیم که روزبه‌روز بر تعداد سایت‌های مشاوره املاک و اپلیکیشن های خریدوفروش ملک اضافه می‌شود که هرکدام امکانات خاص خود را دارند ولی درنهایت به یک هدف ختم می‌شوند.

همچنین با در نظر گرفتن مزیت‌هایی که سایت‌های آنلاین املاک برای کاربران فراهم می‌کنند استفاده از این سرویس‌ها می‌تواند تأثیر فراوانی در کاهش هدر رفت وقت، انرژی و هزینه‌های ناشی از رفت‌وآمد شود و باعث می‌شود مشتری در مدت‌زمان کمتر و با صرف انرژی کمتر ملک موردنظر خود را برای رهن یا خرید بیابد.

پس اگر مشاور املاک هستید و می خواهید از این قافله عقب نمانید، بهتر است تا دیر نشده شما هم همانند بسیاری از مشاوران املاک دیگر، به فکر راه اندازی سایت باشید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان ثبت نام