مشاوره مهندسی فروش

مشاوره مهندسی فروش

مهندسی فروش، وظیفه‌ی یک متخصص فروش است. وی متخصص تعیین فرآیند فروش محصولات و یا خدمات پیچیده فنی و تخصصی به افراد و یا سازمان‌ها می‌باشد. مهندسان فروش باید اطلاعات کافی و جامعی درباره‌ی محصول و عملکرد فروش محصولات داشته باشند و فرآیند تولید محصولات را به‌خوبی بدانند تا بتوانند فرآیند فروش محصول را به‌خوبی طراحی و اجرا کند. از‌این‌رو، مشاوران فروش MBA، می‌توانند با نظارت بر روند فعالیت مهندسان فروش به‌منظور تدوین مناسب‌ترین استراتژی‌ها و کمک به آنان در رسیدن به بهره‌وری، منجر به بهبود چشم‌گیری در بخش فروش شرکت‌ها گردند. از جمله حوزه‌های فعالیت مشاوران مهندسی فروش جهت تدوین اهداف فروش، استراتژی‌های هدف‌گذاری در فروش و … است.

مهندسی فروش

خدمات مهندسی فروش خوارزمی:

مهندس فروش، مهارت‌های فنی و تخصصی خود را در جهت توصیف مناسب محصول و خدمت به مشتری بالقوه بکار گرفته تا نشان دهد که چرا مشتری باید شرکت او و برند او را انتخاب نموده و به سراغ رقبا نرود.مهندس فروش باید بتواند پاسخگوی اعتراضات مشتریان باشد و در صورت دریافت پیشنهادی از سوی مشتری برای تغییر ساختار محصول، آن را ارزیابی نموده و در صورت امکان، با همکاری بخش تحقیق و توسعه آن را به‌سوی عملی شدن هدایت نماید.

مهندسی فروش
مهندسی فروش

حقوق مهندس فروش

طبق اطلاعات دفتر آمار کار، مهندسی فروش بین 20 شغل پر درآمد Glassdoor قرار دارد و به طور متوسط حقوق مهندس فروش ​​سالانه 101420 دلار است.

در ایران اما آمار دقیقی از متوسط درآمد یک مهندس فروش در دسترس نیست. معمولا قرارداد مهندسی فروش در ایران به دو شکل تنظیم می شود:

  • قرار داد فروش با حقوق ثابت بالا و پورسانت پایین
  • قرار داد فروش با حقوق ثابت پایین و پورسانت بالا

 در صورت نیاز به مشاوره، راهنمایی بیشتر و آشنایی با خدمات مذکور، دریافت مستندات تکمیلی، برگزاری جلسه معارفه و تبادل درخواست ها با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم روبرو را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

نرم افزار مهندسی فروش

مهندسان فروش نقش مهمی در روند فروش محصولات پیچیده ایفا می کنند. آنها با تخصص فنی عمیق خود، ارزشی را که محصول شما برای مشتریان ایجاد می کند به صورت شفاف مشخص می کنند. از آنجا که مهندسان فروش در بسیاری از قسمتهای مهم فرآیند فروش شرکت دارند، مهم است که آنها را در نرم افزار CRM ادغام کنید تا بدین وسیله همیشه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

نرم افزار CRM قلب فروش شما است، بنابراین باید نقش مهندس فروش را در گردش کارهای مختلف ثبت کرده و بگنجانید. اضافه کردن مهندس فروش به گردش کار نرم افزار CRM تضمین می کند که یک مهندس فروش بداند هر مشتری در کدام مرحله از فرایند فروش قرار دارد و هماهنگی لازم بین کارشناس فروش و مهندس فروش به وجود بیاید.

8 تکنیک برای موفقیت در مهندسی فروش

یک مهندس فروش برای موفقیت در زمینه کاری خود علاوه بر ثبت، به روزرسانی و آنالیز داده های مربوط به مشتریان احتمالی و کسب و کار و هماهنگی با تیم فروش از طریق نرم افزار CRM، نیازمند رعایت تکنیک های اثبات شده ایست که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • تجربیات مشتریان قبلی خود را بیان کنید
  • دمو محصول خود را داستان وار شرح دهید
  • با چند سوال شروع کنید
  • تلاش کنید جلساتتان زیر 20 دقیقه باشد
  • رقبای خود را بشناسید
  • درباره مخاطبان خود تحقیق کنید
  • برای پرسش و پاسخ زمان کافی بگذارید
  • به پیام های غیر کلامی توجه کنید