مشاوره صادرات و واردات

صادرات

مشاوره صادرات و واردات

مشاوره صادرات و واردات فرآیندی است که به بازرگانان و تجار در زمینه گمرک، بازاریابی بین الملل، ترخیص کالا، انتقال ارز و … کمک می کند. مشاوره صادرات نیازمند تجربه و تخصص بالایی است که در نتیجه شناخت کامل بازار داخل و بین الملل، آشنایی با قوانین حاکم بر سازمان های مرتبط و سیاست گذاری صادراتی است. مشاوره صادرات شامل مشاوره در زمینه بازاریابی بین المللی و معرفی محصولات، مشاوره در خصوص صدور پیش فاکتور، مشاوره در خصوص مباحث بیمه کالا و معرفی کلوز های مختلف بیمه کالا و … است. 

مشاوره صادرات چیست؟

مشاوره صادرات به معنای مشورت و اموزش در زمینه های بازار بین الملل، امور گمرکی، قوانین و مقررات حاکم بر کالای مورد نظر، نیازهای وارد کننده و صادر کننده و … است. مشاوره صادرات نیازمند تجربه و تخصص بالا در این زمینه است.که در روبرو میتوانید بخشی از خدمات ارائه شده توسط ما را مشاهده کنید:

صادرات

چگونه صادرات کنیم؟

برای تبدیل شدن به یک صادرکننده راه طولانی در پیش است. کسب دانش و تجربه، دریافت مجوز های مورد نیاز، یادگیری زبان و اصطلاحات بازرگانی، ایجاد ارتباطات و شبکه سازی و …. از جمله پیش نیازهای ورود به فرآیند صادراتی و تبدیل شدن به یک صادر کننده هستند. بسیاری از افراد که آشنایی چندانی با صادرات ندارند این فرآیند دشوار و پیچیده را با سایر کارهای معمولی و ساده یکسان می پندارند. در حالی که صادرات یک فرآیند چند مرحله ای است و بدون راهنمای صادرات نمی توان در این عرصه قدم نهاد. جذابیت و خاص بودن صادرات در بین المللی بودن آن است. اطلاع و آشنایی از مقررات بین الملل، زبان، فرهنگ و .. در این فرآیند ضروری به نظر می رسد.

صادرات

 در صورت نیاز به مشاوره، راهنمایی بیشتر و آشنایی با خدمات مذکور، دریافت مستندات تکمیلی، برگزاری جلسه معارفه و تبادل درخواست ها با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم روبرو را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

برای صادرات کالا چه باید کرد؟

اگر یک تولید کننده محصول، مواد غذایی و یا هر کالای دیگری هستید، شاید به این فکر افتاده باشید که کالاهای خود را به بازارهای بین‌المللی معرفی کنید. در این صورت حتماً از خودتان سوال کرده ‌اید “برای صادرات کالا چه باید کرد؟”. پاسخ این سوال به بررسی های گسترده نیاز دارد. در چند جمله کنترل نمی توان تمام مراحل صادرات کالا را توضیح داد، اما برخی از استراتژی‌ ها و ترفندهایی وجود دارد که به عنوان مقدمات به شما توضیح می دهد به چه چیزهایی نیاز دارید.

فرایند صادرات و واردات کالا و تجارت بین‌المللی از هزاران سال پیش وجود داشته است و چیز جدیدی نیست! زمانی که “مارکوپولو” تمام سرزمین ها به ویژه جاده ابریشم را پیمود و کاروان های بزرگ را به سمت مشرق و غرب اروپا هدایت کرد، همچنان تجارت وجود داشته است. کالاهای چین به سرزمین های اروپایی منتقل می شدند و به این ترتیب، تبادل کالا انجام می شد؛ چیزی که هم اکنون به عنوان صادرات کالا می ‌شناسیم، بر همان اصول و روش استوار است.

تجارت بین المللی، صادرات و واردات کالا در تمام کشورها وجود دارد، اما برخی از شرکت های صادر کننده در مقایسه با رقبای خود، موفق ترند؛ بنابراین آنهایی که سهم کمتری دارند به راستی باید بدانند که برای صادرات کالا چه باید کرد تا موفقیت بیشتری داشته باشند. بزرگترین شرکت های آمریکایی، بیشتر از چند صد میلیارد دلار سهم صادراتی از انواع کالا را در جهان دارند؛ چیزی که میزان قابل‌توجهی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.

برترین شرکت های صادراتی و وارداتی، بهترین مشاور صادرات را در اختیار دارند و با کمک آنها تمام فرآیندها را پیش می برند. مشاوره صادرات، جزء جدایی ‌ناپذیر از تجارت جهانی است.

صادرات کالا از ایران

صادرات کالا از ایران طبق دستورالعمل ها و مقررات ملی و قوانین گمرکی انجام می گیرد. هر یک از انواع کالاها در گروه ‌های خاص طبقه ‌بندی می‌شوند و مراحل صادرات آن باید طبق مجوزها دنبال گردد. اگر به آموزش صادرات و واردات علاقمند هستید، باید به این قوانین مسلط شوید. به طور کلی، مراحل صادرات کالا از ایران از مراحل ابتدایی کسب مجوزها آغاز می شود و سپس شما باید فعالیت های بازاریابی را در بازارهای بین‌المللی آغاز کنید. اینکه کدام یک از کشورها برای کدام کالاها مناسب ترند، به تجربه و مهارت فوق العاده بالایی نیاز دارد.

ممکن است برخی از کشورها برای یک کالای غذایی بخصوص، بسیار مناسب باشند؛ در مقابل، کالاهای ساختمانی در تعدادی از بازارهای بین المللی طرفدار داشته باشند؛ در هر صورت، گروه بندی بازارهای صادرات کالا از ایران، میزان موفقیت آنها را بیشتر خواهد کرد. جلسات مشاوره صادراتی این امکان را فراهم می‌آورد تا شرکت ‌ها به این موضوعات مهم دسترسی داشته باشند.

عامل مهم دیگری که نباید در فرایند صادرات کالا از ایران از آن غافل نشوید، حساسیت‌های خاصی است که در مبادلات وجود دارد. وجود تحریم ‌ها علیه ایران و تبادل پول نقد در حساب های بانکی بین المللی، بزرگترین مشکلات این حوزه است. برای اینکه در بازارهای صادراتی موفق باشید، سرمایه گذاری قابل توجهی باید در تمام مراحل انجام گیرد؛ چه در بخش تامین نیروی انسانی و چه در بخشی تامین بودجه مالی، همه حائز اهمیت هستند. فردی که به عنوان مشاور صادرات در شرکت فعالیت می کند، این مسائل را با دید باز بررسی خواهد کرد.

مهم ترین مراحل صادرات کالا به اروپا

مراحل صادرات کالاهای مختلف به اروپا، به عنوان یکی از مقاصد مهم در تجارت بین الملل، بسیار پیچیده نیست. اما در نظر داشتن تمامی احتمالاتِ موجود، از جمله موضوعاتی است که در روند موفقیتِ صادرات نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

مشاور صادرات به عنوان یک کارشناس حرفه ای و متخصص، با بررسی فاکتور ها و المان های حساس و تاثیرگذار از جمله تمامی ریسک های معاملاتی، شرایط ارزیابی موقعیت صادرات را برای صادرکنندگان فراهم می کند.

این ریسک ها عبارت اند از :

• ریسک قرنطینه کالا
• ریسک عدم پرداخت وجه پس از صادرات کالا توسط خریدار
• ریسک های گمرکی
• ریسک های موجود در مراحل حمل و نقل

صادرات

مشاوره بازرگانی

خریداران و فروشندگان که مایل به واردات و صادرات کالاها هستند، می توانند از دانش و تجربه عمیق کارمندان شرکت بازرگانی حرفه ای خوارزمی بهره مند شوند. تیم خدمات بازرگانی خوارزمی مطابق با آخرین قوانین و مقررات مربوط به تجارت بین الملل حرکت می کند.

خدمات مشاوره بازرگانی ما:
• مشاوره تخصصی در امور بازرگانی توسط کارشناسان متبحر امور بازرگانی و گمرکی براساس آخرین بخشنامه ها، قوانین و مقرارت بازرگانی گمرکی کشور
• برآورد و اعلام کلیه هزینه های حمل و ترخیص کالا (براساس ارزش کالا، تعرفه قانونی و…) قبل از دریافت کالا در کشور مبدأ (براساس پیش فاکتور، کاتالوگ، بروشور و اسناد ارائه شده)
• عقد قرارداد معتبر بر مبنای پیش فاکتور و اطلاعات ارائه شده جهت محاسبه هزینه ها
• اعلام هزینه های حمل و ترخیص کالا به شرکای تجاری