مشاوره توسعه کسب و کار

مشاوره بهبود و توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار شامل کلیه برنامه ریزی ها، استراتژی ها، فرآیندها و اقداماتی می باشد که در راستای ایجاد و پیاده سازی فرصت های رشد یک سازمان لازم می باشند. هدف از توسعه کسب و کار خلق ارزش بلند مدت و پایدار برای یک کسب و کار و مشتریان آن می باشد. در عمل مفهوم توسعه کسب و کار کلیه فعالیت های راهبردی و عملیاتی از مرحله شکل گیری یک ایده (Business Idea) تا شکل گیری کسب و کاری جدید یا گسترش کسب و کاری موجود و حرکت آن در مسیر موفقیت، درآمد زایی و ارزش آفرینی را در بر می گیرد.
چه بسا مدیران و کارآفرینانی که با تدبیر و اندیشه  خود به بهترین نحو ممکن به اداره محیط درونی و بیرونی کسب و کار خود پرداخته‌اند ولی بدلیل نداشتن برنامه های مدون و هوشمندانه نتوانسته‌اند رشد و بقای کسب و کارشان را تضمین کنند. 
مدیریت موفق و مؤثر فرآیند راه اندازی و توسعه کسب و کار وابستگی غیر قابل انکاری به میزان مهارت و توانایی فرد در تدوین و نگارش طرح کسب و کار (Business Plan) و درک راهبردی صحیح از مدل های کسب و کار، نیازهای مشتری، محیط کسب و کار و بازارهای هدف دارد. 

توسعه کسب و کار

فهرست خدمات قابل ارائه به مجریان و دست اندرکاران توسعه کسب و کار و کارآفرینی به شرح ذیل می باشد که البته بر اساس درخواست متقاضی خدمات و نیازسنجی اولیه، پروپوزال مکتوب تدوین و ارائه خواهد شد:

توسعه کسب و کار

عارضه یابی کسب و کار

می توان گفت؛ اولین قدمی که هر کسب و کار برای ارتقا، بهبود و توسعه کسب و کار خود بر می دارد، این است که باید یک عارضه‌یابی از وضعیت کنونی انجام دهد. بنابراین شناسایی واقعی مسئله و یا مشکل سازمانی نیمی از راه حل است. بنابراین پاسخ به سوالاتی از جمله موارد ذیل می تواند بسیار به بهبود شرایط کمک کند:

  • شاید اولین کار تعریف چشم انداز و استراتژی‌هاست؟
  • فکر کنم مشکل من نیروی انسانی است و باید اول همه ساختار سازمانی را اصلاح کنم و طرح جامع منابع انسانی را در آورم.
  • اصلاً نه، احتمالاً باید از ابزارهای کوچک مدیریتی مثل برنامه‌ریزی تولید و چیدمان و تکنیک های برنامه‌ریزی ریاضی یا  مثل این‌ها استفاده کنم؟
  • اگه سازمانم را شبیه‌سازی کنم شاید این طوری بهتر بفهمم مشکلم چیست؟

 در صورت نیاز به مشاوره، راهنمایی بیشتر و آشنایی با خدمات مذکور، دریافت مستندات تکمیلی، برگزاری جلسه معارفه و تبادل درخواست ها با ما تماس بگیرید یا جهت تماس کارشناسان مربوطه با شما فرم روبرو را تکمیل نمایید.

فرم درخواست مشاوره

آنالیز توسعه کسب و کار

در دنیایی که ما هر روز با تغییرات  جدید روبه رو هستیم نیازمند این هستیم که همواره در مقابل رقبا با محصولات و خدمات جدیدی قرار بگیریم به همین دلیل ما نیازمند این مهم هستیم تا تعیین کنیم چه کسی و با چه تخصصی باید به حل مسئله و ارائه پاسخ در موضوع مورد نظر ما بپردازد؟ چه کسی به بررسی الزامات سازمان و پروژه‌ها توجه خواهد کرد؟و بسیاری سوالات دیگر که ما می توانیم به آنها پاسخگو باشیم.

توسعه کسب و کار

ارائه راهکارهای عارضه یابی

با توجه به عارضه شناسایی شده می توان راهکار مناسب برای کسب و کار را ارائه کرد. به این ترتیب که با توجه به مطالب ارائه شده توسط صاحب کسب و کار و بررسی های میدانی که توسط بلوباکس انجام می شود ما می توانیم مسئله را شناسایی و پس از آن راهکارهای مناسب را با توجه به اینکه این راهکار می تواند به کدام بخش از کسب و کار که دارای ایراد و مشکل است کمک کند، آن را با همکاری شما برطرف کنیم.

طراحی و تدوین استراتژی نوین

برای موفقیت و به‌دست آوردن هرچیز ارزشمندی باید برنامه داشته باشید. این مهم در سازمان، بخش و تیم شما و حتی برای اشخاص به کار گرفته می‌شود. به همین جهت شما بایستی بدانید چگونه از استعداد، توانمندی ها، پتانسیل‌ها و منابع خود استفاده کنید، بنابراین اگر برنامه‌ی مشخص و درستی نداشته باشید دستیابی به اهداف در این مسیر بسیار دشوار خواهد بودچه بسا مدیران و کارآفرینانی که با تدبیر و اندیشه  خود به بهترین نحو ممکن به اداره محیط درونی و بیرونی کسب و کار خود پرداخته‌اند ولی بدلیل نداشتن برنامه های مدون و هوشمندانه نتوانسته‌اند رشد و بقای کسب و کارشان را تضمین کنند. مدیریت موفق و مؤثر فرآیند راه اندازی و توسعه کسب و کار وابستگی غیر قابل انکاری به میزان مهارت و توانایی فرد در تدوین و نگارش طرح کسب و کار (Business Plan) و درک راهبردی صحیح از مدل های کسب و کار، نیازهای مشتری، محیط کسب و کار و بازارهای هدف دارد. 

توسعه کسب و کار
توسعه کسب و کار

تحلیل و پیاده سازی

امروزه نگرش صاحب نظران نسبت به مفهوم و کارکردهای سازمان و چگونگی طراحی ساختار آن با گذشته دچار تغییرات بسیار شده است. این تغییرات، نه تنها شکل سازماندهی، نوع برخورد با کارکنان بلکه ترکیب آن را نیز در بر می گیرد. سازمان بی مرز، سازمان فاقد سلسله مراتب، کارکنان فرهیخته، شهروند سازمانی و امثال آن، برخی از واژگان مورد استفاده در نگرش های جدید سازمانی را تشکیل می دهند. گرچه هنوز ساختار سازمانی و نگرش حاکم بر سبک های مدیریتی در سازمان های کشور ما نگرشی سنتی است، اما عناصری از نگرش سازمانی جدید، نظیر کاستن از سطوح مدیریت سازمان ها، غنی سازی مشاغل، ترویج فرهنگ کار تیمی و نگرش فرآیندی در همان ساختارها و روش های قبلی مشاهده می گردد.

توسعه کسب و کار

شیوه های نوین بازاریابی

بازاریابی نیز همچون سایر علوم علمی است که هر روز پیشرفت می‌کند و ما روز به روز شاهد روش های جدیدی هستیم. دلیل این موضوع هم واضح است: هر چه نباشد، بازاریابی یک علم پول‌ساز است. به همین جهت استفاده از شیوه های نوین و به روز آن برای هر کسب و کاری بسیار حائز اهمیت و حیاتی است. این شیوه‌ها شامل مواردی همچون زیر است:

تبلیغات، فروش، برند سازی، رفتار مصرف کننده، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی عصبی، بازاریابی ربایشی، بازاریابی سبز، بازاریابی چریکی

مشاوره رایگان ثبت نام